عجیب ترین ها

10 تا از عجیب ترین خانه های دنیا – به شکل سرویس بهداشتی!

افزایش بازدید در گوگل

عجیب غریب ترین خانه های دنیا

خانه در همه جای دنیا یک مفهوم کلی و مشترک را در ذهن انسان تداعی می کند. اشخاص مختلف بنا برسبک زندگی، فرهنگ، تمکن مالی، نوع شغل و روحیات شان، سازه های متفاوتی را به عنوان خانه تعریف و ارائه می دهند. هر فردی نگاه مختص به خود را در مفهوم مکانی برای زندگی دارد، و برخی از این مفاهیم گاها با تصورات و مشخصه های عادی و قابل قبول در عرف اجتماع تناقض یا تضاد پیدا می کند. در جهان افراد بسیاری زندگی می کنند، که دیدگاه عجیب و خارق العاده ای از نمای یک منزل در فکر خود می پرورانند. این تفاوت های افکاری موجب رویش سبک جدیدی در زندگی های روتین و معمولی خواهد شد.

همه ما برای ایجاد تنوع دست به تغییراتی در فضا داخلی یا نمای منزل خود می زنیم، بعضی اشخاص کمی پا را فراتر نهاده و استایل نوین و منحصربه فرد تری از یک خانه رابه نمایش می گذارند. خانه های عجیب در جهان، به شیوه ای ویژه و گاها باور نکردنی ساخته می شوند، که چشم هر بیننده ای را خیره می کنند.

این بار در  Bestfarsi با معرفی ۱۰ تا از عجیب ترین خانه های جهان به محفل شما قدم گذاشته ایم و امید داریم با خواندن این مقاله لحظاتی پر از نشاط، شعف و شگفتی را تجربه نمایید.

تصاویر عجیب ترین خانه های دنیا,جالب ترین خانه های جهان,عجیب ترین خانه های جهان
Boeing 727-200 house in Hillsboro, Oregon

۱۰. خانه ای به شکل بوئینگ ۷۲۷. هیلزبورو؛ اورگان

فردی به نام بروس کمپل با علاقه وافری که نسبت به هواپیما داشت، خانه خود را به شکل بوئینگ ۷۲۷ ساخت. وی به مدت ۱۰ سال هواپیماهای نظامی اسقاط و غیر قابل استفاده را خریداری و با جداسازی اجزا آن ها و در کنار هم قرار دادن تکه های قابل اتصال، فضایی بسیار عجیب و زیبا را به وجود آورد. کمپل رقمی معادل ۲۲۰ هزار دلار را جهت ساخت خانه اش هزینه کرده و می گوید، که منزل را در برابر حوادثی همچون آتش سوزی و زلزه کاملا مقاوم بنا نموده.

عجیب ترین خانه های دنیا,عجیب غریب ترین خانه های جهان,عجیب غریب ترین خانه های دنیا
Langtry House in Hampstead, London

۹. خانه لانگتری در لندن

خانه ای خاص و منحصر به فرد، که بیشتر باید گفت یک زیر زمین مجهز می باشد، یکی دیگر از عجیب ترین خانه های جهان در لندن به شمار می رود. خانه با سالن سینما، بدنسازی و سه اتاق خواب و فضایی جهت پذیرایی نمایی بسیار دوست داشتنی دارد. در حال حاضر مبلغی معادل ۵/۴ میلیون پوند را برای این خانه عجیب در نظر گرفته اند.

تصاویر عجیب ترین خانه های دنیا,جالب ترین خانه های جهان,عجیب ترین خانه های جهان
The Toilet House in Suwon, South Korea

۸. خانه ای به شکل سرویس بهداشتی؛ کره جنوبی

خانه ای به شکل سرویس بهداشتی در کره جنوبی برای بزرگداشت انجمن جهانی سرویس بهداشتی، طراحی و ساخته شد. این خانه از بالا کاملا به یک سرویس بهداشتی شبیه است، و با بالکنی بزرگ و پشت بامی خارق العاده در رده هشتم خانه های عجیب جهان قرار می گیرد.

تصاویر عجیب ترین خانه های دنیا,جالب ترین خانه های جهان,عجیب ترین خانه های جهان
Spitbank Fort in the Solent near Portsmouth Harbour

۷. خانه دریایی اسپیت بانک

قلعه دریایی بزرگ و باشکوه که در سال ۱۸۶۱ توسط نیروی دریایی ساخته شد و با سلاح های پیشرفته مربوط به همان زمان امنیتش را تضمین می کردند. در سال ۱۹۶۲ خانه از سوی وزارت دفاع به مزایده گذاشته و به بخش خصوصی فروخته شد. این قلعه هم اکنون به یک هتل بسیار لوکس و زیبا تغییر کاربری داد و با ۵۰ اتاق شیک، رستوران، سالن سینما، استخر و جکوزی به یکی از عجیب ترین خانه های دنیا و بهترین اقامتگاه های گردشگران تبدیل گردیده است.

تصاویر عجیب ترین خانه های دنیا,جالب ترین خانه های جهان,عجیب ترین خانه های جهان
Shoebox Apartment in Barcelona, Spain

۶. آپارتمان شوباکس، خانه ای به شکل جعبه کفش؛ اسپانیا

یکی دیگر از عجیب غریب ترین خانه های جهان در شهر بارسلونا؛ اسپانیا قرار دارد، که توسط فردی به نام “کریستیان شالرت” به شکل یک جعبه کفش طراحی گردیده. این خانه شامل یک اتاق بزرگ به مساحت ۲۴ متراست، که در گوشه های اتاق قسمت های آشپزخانه، دوش، توالت و سینگ تعبیه شده و نکته جالب دیگر وجود بالکنی زیبا برای فضایی به این کوچکی می باشد. قسمت های تخت، کمدها و کابیت نیز همگی به گونه ای طراحی شده اند؛ که گویی همگی با جعبه های کفش ساخته و روی هم قرار گرفته اند.

تصاویر عجیب ترین خانه های دنیا,جالب ترین خانه های جهان,عجیب ترین خانه های جهان
Streamline Home in Inverloch, Australia

۵. خانه سفینه فضایی؛ استرالیا

خانه ای جذاب با نمایی شبیه به یک سفینه فضایی در استرالیا، توسط ” جیمز استوکول” طراحی شده و امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استرالیا به شمار می رود. منظره ای از ساحل و غروب آفتاب، تصویری رویایی از این خانه به نمایش می گذارد.

تصاویر عجیب ترین خانه های دنیا,جالب ترین خانه های جهان,عجیب ترین خانه های جهان
Hobbit House in Pembrokeshire, Wales

۴. خانه هابیت؛ ولز

مهندس و آرشیتکتی به نام ” سیمون دیل” در سال ۲۰۰۳ به سفارش یکی از مشتریانش اقدام به ساخت خانه ای با فضای بسیار کوچک نمود. او با الگو گرفتن از فیلم ارباب حلقه ها خانه ای به شکل منازل هابیت یا همان کوتوله های افسانه ای داستان، طراحی کرد. ۴ ماه کار و تلاش بی وقفه نتیجه ای خارق العاده را در پی داشت، سیمون علاوه بر نمای خانه، فضایی دقیقا مشابه دهکده هابیت ها خلق نمود.

تصاویر عجیب ترین خانه های دنیا,جالب ترین خانه های جهان,عجیب ترین خانه های جهان
Floating Home in Seattle, Washington

۳. خانه شناور؛ سیاتل. واشنگتن

خانه ای شناور در سیاتل، رده سوم لیست جالب ترین خانه های جهان را به خود اختصاص داده است. پایه های بسیار مستحکمی که خانه را به کف دریاچه متصل نموده، فضایی امن را برای این منزل زیبا فراهم آورده است. بخش های اتاق، بالکنی عریض، آسانسور، پشت بام، حمام شیشه ای همگی به نحوی ماهرانه در کنار هم قرارگرفته اند. برای رسیدن به بخش خشکی باید مسافتی را با قایق طی نمایید.

تصاویر عجیب ترین خانه های دنیا,جالب ترین خانه های جهان,عجیب ترین خانه های جهان
Star Trek Voyage house in Hinckley, Leicestershire

۲. خانه استار ترک؛ هینکلی

جایگاه دوم عجیب ترین خانه های جهان را منزلی به شکل یک سفینه فضایی به همراه نورپردازی های خارق العاده و بلندگوهایی که صداهایی شبیه به افکت فیلم های تخیلی هالیوود را پخش می کند، از آن خود نموده است. تونی آلینی سازنده و سرمایه گذار خانه، را با مبلغی بالغ بر ۷۰۰۰۰ هزار پوند ساخت.

تصاویر عجیب ترین خانه های دنیا,جالب ترین خانه های جهان,عجیب ترین خانه های جهان
Upside Down House in Trassenheide, Germany

۱. خانه وارونه ؛ آلمان

معماران لهستانی در سال ۲۰۰۸ تصمیم به ساخت خانه ای عجیب و به شکلی وارونه به منظور، ایجاد یک جاذبه گردشگری خارق العاده در آلمان، گرفتند. طی دو دهه اخیر میلادی پروژه ای به نام جهان واژگون در اروپا برای ایجاد تنوعی در زندگی روتین و یکنواخت مردم اجرا گردید، که افراد با ایده های جدید به رقابت با یکدیگر می پرداختند. نکته جالب دیگر، این است که حتی نمای داخلی خانه نیز به صورت واژگون ساخته شده است.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا