عجیب ترین ها

۱۰ نمونه از عجایب جهان را که تاکنون ندیده اید

افزایش بازدید در گوگل

عجایب جهان در کشورهای مختلفی قرار دارند که هر کدام از زیبایی بی‌ نظیری برخوردار هستند که از میان آن‌ ها می ‌توان به آبفشان فلای، صخره‌ های کاشا کاتووه، چشمه سحرآمیز در پارک ملی چاپادا و …. را نام برد.

شگفتی‌ های بکر و زیبایی در جهان وجود دارد که می ‌تواند توجه هر بیننده‌ ای را به سوی خود جلب کند، اگر شما هم از دسته افرادی هستید که به ماجراجویی علاقه دارید باید اطلاعات مناسبی را در مورد شگفتی‌ های جهان به دست آورید به‌ همین علت در ادامه مطالب اطلاعاتی را درباره ۱۰ مورد از عجایب و دیدنی های جهان در اختیار شما قرار می ‌دهیم تا هنگام مسافرت بتوانید تصمیمات بهتری را برای گردش خود لحاظ کنید.

جاذبه های عجیب جهان,ده عجایب جهان,عجایب جهان

۱۰. آبفشان فلای در نوادا | Fly Ranch Geyser

یکی از زیباترین مناطقی که در جهان وجود دارد و می ‌توانید به بازدید از آن بپردازید آبفشان فلای می ‌باشد. آبفشان فلای یکی از جاذبه‌ های طبیعی در ایالت متحده است که به قدری عجیب و زیبا به‌ نظر می‌ رسد که تصور می کنیم از یک فیلم علمی تخیلی و سیاره ‌ای دیگر آن را بر روی زمین انتقال داده اند.

به طور کلی این آبفشان یکی از پدیده‌ های نادری است که درون زمین شخصی یک فرد قرار دارد و صاحب این زمین بیابانی از سال ۱۴۱۶ به دنبال منبع آب بود و بعد از اینکه به آب دسترسی پیدا کرد چشمه های خروشان به وجود آمد و دریل آن ها به  ذخیره بزرگی از آب برخورد کرد که در نتیجه آبفشان فلای را به وجود آورد.

عجایب دیدنی دنیا,جاذبه های عجیب جهان,ده عجایب جهان

۹.پاموکاله در ترکیه | Pamukkale

از دیگر عجایب دیدنی دنیا می‌ توان پاموکاله ترکیه را نام برد که قله ای پنبه ای است و با توجه به شرایطی که دارد اسم آن را انتخاب کرده‌ اند، در واقع باید بگوییم این جاذبه طبیعی در سایت شهر هایراپولیس در سوریه واقع شده، اما بعد از گذشت قرن ‌ها این ۲ به ‌دلیل نزدیک بودن له هم یکی شدند و بسیاری از مقبره‌ های قدیمی در قبرستان قسمتی از منظره پاموکاله را تشکیل می ‌دهند.

لازم به ذکر است که بگوییم این  سایت از چشمه های آب گرم بسیاری برخوردار است، از این ‌رو سنگ های تراورتنی که شکل متحدالمرکزی دارند با رنگ سفید جلوه ای روحانی را ایجاد کرده اند.

جاذبه های عجیب جهان,ده عجایب جهان,عجایب جهان

۸. برج یخی کوه اربس در قطب جنوب | Mount Erebus Ice tower

یکی از فعال ‌ترین آتشفشان‌ ها بر روی زمین کوه اربس می‌ باشد که ۴ کیلومتر از سطح زمین بالا رفته و در دهانه‌ آتشفشان این قله دریاچه گدازه های مذاب وجود دارد که همین مورد توانسته آن را به یکی از زیباترین مجموعه آتشفشانی و عجایب دنیا تبدیل کند.

از طرفی بخار داغ آب از شکاف ‌هایی که بر روی صخره‌ های آتشفشانی وجود دارد بیرون می ‌زند و زیبایی بی‌ نظیری را خلق می ‌کند، همچنین می‌ توان گفت غارهای یخی عجیبی در اطراف این کوه وجود دارد که بازدید از آن‌ ها خالی از لطف نیست.

جاذبه های عجیب جهان,ده عجایب جهان,عجایب جهان

۷. دره ماه در آرژانتین | Moon Valley

یکی از زیباترین مناطقی که بر روی جهان وجود دارد دره ماه در کشور آرژانتین می ‌باشد که جرم‌ های زمین شناسی آن ‌ها را محکم نگه داشته است. این دره به ‌دلیل فرسایش باد ایجاد شده و سنگ ‌ها و تخته سنگ ‌هایی را ایجاد کرده که همگی شبیه گلوله ‌های مرمری هستند، در واقع دره ماه در روزگاران گذشته بسیار حاصلخیز بوده و امروزه کاملا خشک است، از طرفی هنگام مراجعه به آن‌ جا می‌ توانید جانوران و گیاهان مختلفی را مشاهده کنید.

جاذبه های عجیب جهان,ده عجایب جهان,عجایب جهان

۶. صخره‌ های کاشا کاتووه تنت نیومکزیکو | Kasha Katuwe Tent

با رفتن به کاشا کاتووه تنت در نیومکزیکو می‌ توان صخره‌ های قلمی فرسایش یافته ای را مشاهده کرد که از گدازه‌ های آتشفشان در ۶ میلیون سال قبل شکل گرفته‌ اند در واقع این صخره‌ ها از لحاظ شکل شبیه به‌ هم هستند، اما از نظر ارتفاع تفاوت زیادی باهم دارند، به عنوان مثال اختلاف ارتفاع در میان آن‌ ها گاهی اوقات به ۹۰ فوت هم می‌ رسد.

جاذبه های عجیب جهان,ده عجایب جهان,عجایب جهان

۵. چشمه سحرآمیز در پارک ملی چاپادا در برزیل | Raio Poço Encantado

در پارک ملی چاپادا دیامانتینا یکی از ده عجایب جهان مثل چشمه سحرآمیز وجود دارد که در ۴۰۰ کیلومتری از پایتخت ایالت باهیا واقع شده و ۱۲۰ فوت هم عمق دارد، از طرفی آب این چشمه به‌ قدری شفاف است که تنه‌ های درخت قدیمی را در کف آن می ‌توان مشاهده کرد. زمانی‌که آفتاب در سمت راست و چشم واقع می ‌شود نور از طریق شکافی وارد چشم خواهد شد و انعکاس بسیار زیبایی را از رنگ آبی ایجاد می ‌کند.

جاذبه های عجیب جهان,ده عجایب جهان,عجایب جهان

۴. دانکسیا لندفرم در چین | Danxia Landform

یکی از پدیده‌ های بی‌ نظیر کشور چین دانکسیا لندفرم است که در برخی از مناطق می ‌توان آن را مشاهده کرد. دانکسیا به معنی ابر سرخ می باشد و بخشی از زمین است که سنگ‌ های ماسه‌ ای قرمز رنگ آن را تشکیل دادند و با گذر زمان به صخره‌ ها و کوه‌ های عجیب‌ و غریب تبدیل شده است.

جاذبه های عجیب جهان,ده عجایب جهان,عجایب جهان

۳. وولینگیان در چین | Wulingyuan

محیط هونان در چین یکی از مناطقی است که مناظر چشمگیر بسیاری را درون خود جای داده که یکی از آن ‌ها وولینگیان می ‌باشد و به ‌عنوان بزرگ‌ ترین جاذبه این منطقه معرفی می ‌شود. وولینگیان از سه هزار لایه انباشتی سنگ آهک به‌ وجود آمده و آبشارهایی زیبا و بزرگ‌ ترین غارهای آگهی آهکی در قاره آسیا را درون خود جای داده است.

جاذبه های عجیب جهان,ده عجایب جهان,عجایب جهان

۲. جنگل سنگی در چین | Stone Forest

کشور چین یکی از کشورهایی است که جاذبه ‌های عجیب ‌و غریب بسیاری را درون خود جای داده است که از میان آن ‌ها می‌ توان جنگل سنگی را نام برد. این جنگل از انباشت سنگ آهک به‌ وجود آمده و صخره‌ هایی که در این منطقه وجود دارند توسط آبی که در وسط آن‌ ها قرار گرفته شکل داده شده‌ اند.

به طور کلی این آب‌ ها توانسته‌ اند همه‌ چیز را در اطراف این جنگل سنگی از بین ببرند به غیر از ستون ‌هایی که در آن جا قرار داشتند. این منطقه از دوران سلطنت مینگ او آن را با عنوان یکی از جاذبه های عجیب جهان معرفی شد.

جاذبه های عجیب جهان,ده عجایب جهان,عجایب جهان

۱. سالار اویونی در بولیوی | Salar de Uyuni

یکی از مناطق عجیب جهان بیابان نمک در میانه‌ آلتیپلانو بولیوی می‌ باشد که بیابانی هموار و بسیار وسیع است، از طرفی زمانی‌ که نور آفتاب بر آن می‌ تابد چنان آن را منعکس می ‌کند که با آسمان می‌ تواند اثر تقارنی را ایجاد نماید. در این بیابان دریاچه‌ هایی با رنگ‌ های غیر معمولی وجود دارد که دلیل آن وجود رسوبات معدنی می‌ باشد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا