عجیب ترین ها

10 تا از عجیب ترین سازهای دنیا

افزایش بازدید در گوگل

عجیب ترین سازهای موسیقی دنیا

جهان بر پایه موسیقی و هارمونی بی نظیر مخلوقات شکل گرفته است، از همین رو موزیک به یکی از مهم ترین ارگان های زندگی بشری تبدیل شده و به عنوان هنری والا در جهان مورد ستایش قرار می گیرد. آهنگ و نوازندگی آلات مختلف موسیقی نیازمند، روحی لطیف و طبعی ظریف می باشد. سازهای موسیقی درآغاز به شکلی کاملا ابتدایی توسط افراد گمنام ساخته شده و در طول دوره های مختلف تغییرات فراوانی کرده اند تا به صورت امروزی در بیایند.

در برخی قبایل و اقوام بومی سرزمین های گوناگون آلات نوازندگی بر پایه آداب و سنت های خاص تولید می شدند، که با گسترش کشورها و افزایش ارتباطات انسانی به سایر سرزمین ها نیز راه یافته و به شهرت جهانی نیز رسیده اند. در دنیا سازهای عجیب و غریب زیادی وجود دارند، که در نگاه اول اصلا شبیه یک آلت موسیقی به نظر نمی رسند، Bestfarsi آن ها را در این مقاله گردآوری نموده ایم تا شما نیز با این شگفتی های جهان موسیقی آشنایی پیدا کنید.

۱۰. آرمونیکا یا هارمونیکا شیشه ای

آلت موسیقی که از شیشه های گرد و مدور توسط فردی به اسم بنیامین فرانکلین در سال ۱۷۶۱ میلادی ساخته شده، آرمونیکا یا هارمونیکا شیشه ای نام دارد. این ساز که از سازهای عجیب جهان محسوب می شود با اصطحکاکی که بین لایه های کریستالی ایجاد می شود، تولید صدا می کند. نوای آرمونیکا بسیار ظریف و دلنشین است.

۹. کاخون یا چهارپایه آهنگین

کاخون یا کاخن، یکی از سازهای عجیب دنیا است که به شکل صندلی است که به صندوقچه هم شباهت دارد. این ساز عجیب در ابتدا تنها به شکل یک جعبه ساده بوده و با گذر زمان پیشرفت چشمگیری پیدا نموده. کاخن یکی از محبوب ترین آلات موسیقی اسپانیایی به شمار می رود و همواره در کنار گیتار نواخته شده و موسیقی فلامینگو را پدید می آورد.

۸. نیکل هارپا

ساز نیکل هارپا، از سازهای عجیب موسیقی کشور سوئد به شمار می رود، که قدمتی ۶۰۰ ساله دارد. این ساز ۱۶ سیم و ۳۷ کلید چوبی برای تنظیم و کوک کردن سیم ها داشته و برای نواختن آن از آرشه استفاده می کنند. شاید بتوان نیکل هارپا را به نوعی شکل ابتدایی ویولون در نظر گرفت.

۷. هارپ گیتار

هارپ گیتار یکی از سازهای زهی و از عجیب ترین سازه های دنیا با قدمتی ۲۰۰ ساله می باشد که به شکلی اعجاب انگیز، سیم هایش بی وقفه به ارتعاش در می آیند و دینامیک ترین ساز زهی قرون گذشته نام دارد. این ساز در گذشته با ابعادی بسیار بزرگ طراحی شده و بعد ها با گذشت زمان به شکلی ظریف تر در آمد.

۶. کورا

سازی کهن ازدیار مردمان آفریقا با نام کورا که ترکیبی از چنگ و عود محسوب می گردد، یکی دیگر از عجیب ترین سازهای جهان به شمار می رود. کورا سازی مقدس برای نواختن آهنگ های مذهبی در کشورهای مالی، سنگاپور، گینه، و بورکینافاسومی باشد. شمایلی به مانند طبلی کوچک که با یک اهرم به تارهای سیمی متصل شده اند، دارد.

۵. پن فلوت

پن فلوت سازی عجیب با نوایی دلفریب؛ که متشکل از ۴ یا ۱۸ لوله به اندازه های متفاوت می باشد، متعلق به یونان باستان است. این ساز که یکی از عجیب ترین سازهای دنیا به شمار می رود به نحوی خیره کننده، یک آلت موسیقی کامل محسوب می گردد و می تواند به تنهایی و بدون شراکت سایر آلات موسیقی نوایی گوش نواز را ایجاد نماید. ظاهری ساده و بدون هیچ تکلفی داشته، و امروزه در بین اقوام به جا مانده از سرخپوستان جایگاه ویژه ای دارد.

۴. ترمین

ترمین سازی روسی که توسط شخصی به نام لئون ترمین ساخته شده، می باشد. سازی منحصر به فرد که بدون لمس کردن به صدا در می آید. آنتنی که در سمت راست ساز تعبیه شده در واقع فرمان کنترل تولید صداها بوده و بنا به نوع حرکت دست، فرکانس مورد نظر را ایجاد می نماید. ترمین با تغییر میدان مغناطیسی، ضرب آهنگ را به وجود آورده و آن را پردازش می نماید.

۳. لیتفون

لیتفون در واقع نوعی ساز پرکاشن است که با سنگ ساخته شده، و یکی از قدیمی ترین آلات موسیقی آمریکا و عجیب ترین سازهای دنیا به شمار می رود. این ساز را با دو پتک کوچک نواخته و هر سنگ بنا بر اندازه، ضخامت و جنسش صدایی خاص تولید می کند. لیتفون را الهم بخش ساخت بلز می دانند.

۲. کزوکیلل

کزوکیلل نام سازی است که با ادغام گیتار و پیانو ساخته شده است. طراح و سازنده این ساز شخصی به نام استوارت دیوید می باشد، و با علاقه ای که به موسیقی دارد، سعی می کند سازهای نوین و کاربردی تر از سایر آلات موسیقی را به دنیای موزیک هدیه دهد. بخش گیتار که زهی بوده و در قسمت پیانو باید با دمیدن در لوله ی متصل به پدال ها اقدام به نواختن نماید.

۱. آیکون هارپ یا چنگ

سازی لوله ای شکل و از جنس چوب به نام آیکن هارپ از سال ۲۰۰۱ به دنیای موسیقی توسط شخصی به اسم لمبرت، معرفی گردید. ایده ساختش از سازهای الکترونیکی گرفته شده و ترکیبی از گیتار، پیانو و آکاردئون می باشد. سازنده آیکن هارپ بر این باور است، که قابلیت های سازش از سایر آلات موسیقی الکترونیکی بیشتر بوده و به راحتی می توان صداها را در کنار هم کنترل و پردازش نمود.

به نظر شما عجیب ترین سازهای دنیا کدامند؟ شما چه پیشنهادی دارید؟

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا