عجیب ترین ها

10 تا از عجیب ترین مجسمه های دنیا که شما را شوکه می کند

افزایش بازدید در گوگل

آشنایی با مجسمه های عجیب و غریب دنیا

کشورها با استفاده از المان های مختلف سعی دارند بر جاذبه های دیدنی خود بیافزایند و از این طریق به صنعت توریسم رونق خوبی ببخشند. وجود مکان های تاریخی یا تفریحگاه های خارق العاده سالانه شمار فراوانی از مسافران را به سوی خود می کشاند.

در این میان برخی سرزمین ها با ساخت مجسمه های زیبا، غول پیکر و عجیب نیز تمام تلاش خود را برای معرفی فرهنگ یا ویژگی های اقلیمی خود به کار می بندند.

هنرمندان در سراسر جهان با خلق آثار گوناگون موجبات شگفتی و تحسین همگان را برانگیخته و با توانایی بالای خود نام و شهرتی چشمگیر را برای خود و کشورشان فراهم می آورند. حال بیایید با هم سفری به دور دنیا داشته باشیم و عجیب ترین مجسمه ها را ببینیم.

عجیب ترین مجسمه دنیا در مصر,عجیب ترین مجسمه ها,عجیب ترین مجسمه های ایران

۱۰. مجسمه دو عاشق، شیلی | Two Lovers

مجسمه های غول پیکر از زوجی عاشق که بر نیمکتی نشسته اند در جنوب شیلی یکی از عجیب ترین مجسمه های جهان است که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می نماید.

این تندیس های بزرگ یکی از نماد های سواحل پورتو مونت به شمار می رود، که با طراحی ساده اما زیبا از محبوبیت خوبی برخوردار می باشند.

عجیب ترین مجسمه های جهان,عجیب ترین مجسمه های دنیا,عکس عجیب ترین مجسمه

۹. مجسمه کودک غول پیکر، چین | Miguelin

مجسمه کودک غول پیکر یکی از مجسمه های عجیب و غریب دنیا و متحرک از یک بچه که قابلیت تنفس، خوابیدن و پلک زدن هم دارد در نمایشگاهی واقع در شانگهای توسط هنرمندی اسپانیایی به نام ایزابل طراحی و ساخته شده.

نام این مجسمه میگوئلین می باشد و در سال ۲۰۱۰ برای اولین بار از آن رونمایی شد. میگوئلین در حال حاظر یکی از پربازدیدترین جاذبه های کشور چین نیز محسوب می گردد.

عکس عجیب ترین مجسمه ها,مجسمه های عجیب دنیا,مجسمه های عجیب و غریب دنیا

۸. مجسمه مرد آویزان، جمهوری چک | Man Hanging Out

مجسمه ای بزرگ و عجیب که تندیس مردی به شکل آویزان از یک میله می باشد، در شهر پراگ توسط دیوید کرنی طراحی و ساخته شده.

این اثر هنری در واقع تندیسی از زیگموند فروید روانکاو مشهور جهان است، که به نوعی معلق بودن ذهن بشر را در دنیای عقل و غریزه به نمایش می گذارد.

عجیب ترین مجسمه دنیا در مصر,عجیب ترین مجسمه ها,عجیب ترین مجسمه های ایران

۷. مجسمه مردی روی شاخه درخت، هلند | The Little Woodcutter

شهر آمستردام مجسمه ای عجیب به شکل یک درخت تنومند که بر یکی از شاخه هایش مردی کوچک اندام که در حال بریدن شاخه است را به نمایش می گذارد.

طراح و سازنده این اثر هنری هنوز ناشناخته باقی مانده، و گویی که نماد حماقت بشر می باشد. مردی که شاخه زیر پایش را قطع می کند، شاید سمبلی از اعمال غیر عقلانی انسان ها است.

عجیب ترین مجسمه دنیا در مصر,عجیب ترین مجسمه ها,عجیب ترین مجسمه های ایران

۶. مجسمه دست بیابان، شیلی | Hand Sculpture

بیابان آتاکاما در شیلی، آمریکای جنوبی، یکی دیگر از عجیب ترین مجسمه های دنیا را در خود جای داده است. دست بیابان، تندیسی از یک دست می باشد، که از زیر خاک بیرون آمده و در منطقه ای خشک و خالی از سکنه می تواند، نماد خیلی از المان های بشری محسوب گردد.

شاید این تندیس می خواهد مرگبار بودن آتاکاما را به نمایش بگذارد و یا کسی که به دنبال راه نجات از حفره های شن روان است را به تصویر می کشد.

عجیب ترین مجسمه دنیا در مصر,عجیب ترین مجسمه ها,عجیب ترین مجسمه های ایران

۵. مجسمه پوسانکا، فنلاند | Posankka

به طور قطع پوسانکا جزو مجسمه های عجیب دنیا است زیرا با اولین نگاه نمی توان فهمید دقیقا کدام جانور را به تصویر می کشد. پوسانکا در معنای لغوی ترکیبی از دو اسم اردک و خوک می باشد.

تندیسی متشکل از اردک و خوک در ابعاد بسیار بزرگ نمایی شگفت انگیز از هنر را به نمایش می گذارد. آلوار گولیشن، سازنده و طراح این اثر به تلفیق لوازم و حیوانات در ساخت تندیس مشهور بوده و بارها نمایشگاه های بزرگی از مجسمه های ادغام شده اش برگزار نموده.

عجیب ترین مجسمه دنیا در مصر,عجیب ترین مجسمه ها,عجیب ترین مجسمه های ایران

۴. مجسمه پتر کبیر، روسیه | Peter the Great Statue

یکی دیگر از عجیب ترین مجسمه های دنیا، مجسمه پتر کبیر که با نام ” ۳۰۰ سال از ناوگان روسیه” نیز معروف می باشد و در شهر مسکو در سال ۱۹۹۶ از برنز، مس و استیل ساخته شده. ارتفاعی ۹۱ متری متشکل از کشتی تجاری که بر یک کشتی جنگی قرار گرفته و بعد مجسمه پتر کبیر است.

در برخی نظریه ها مجسمه را به کریستف کلمب نسبت می دهند که به دلیل عدم پذیرش از سوی کشور روسیه سر کلمب را جدا نموده و به جای آن سر پتر را جایگزین نمودند، نمایی مضحک از چندین نماد را به نمایش می گذارد.

عجیب ترین مجسمه دنیا در مصر,عجیب ترین مجسمه ها,عجیب ترین مجسمه های ایران

۳. مجسمه عبور از دیوار، فرانسه | Walk Through Walls

یکی از خیابان های شهر پاریس محل قرار گرفتن مجسمه ای عجیب ولی جالب است. تندیس مردی که دارد از دیوار خارج می شود، توسط هنرمند فرانسوی به نام مارسل آیمه از جنس برنز ساخته شده.

این مجسمه را از شخصیتی واقعی که ادعا می کرد نیرویی خارق العاده و فرابشری برای عبور از دیوارها و سرقت از بانک ها در وجودش نهاده شده ، الهام گرفته اند.

عجیب ترین مجسمه دنیا در مصر,عجیب ترین مجسمه ها,عجیب ترین مجسمه های ایران

۲. مجسمه گل شکوفا، آرژانتین | Floralis Genérica

مجسمه ای عظیم از جنس برنز و استیل به شکل گل در شهر بوینس آیرس، نیز در جمع عجیب ترین مجسمه های جهان قرار می گیرد. این گل با طلوع و غروب خورشید باز و بسته شده و یکی از جاذبه های گردشگری کشور آرژانتین به شمار می رود.

عجیب ترین مجسمه دنیا در مصر,عجیب ترین مجسمه ها,عجیب ترین مجسمه های ایران

۱. مجسمه مرد ماهیگیر، شیکاگو | Man With Fish

مجسمه ای با ارتفاع ۴ متر از مردی که ماهی غول پیکر را به دست گرفته در شیلی، قرار گرفته که از سال ۲۰۰۱ به عنوان نمادی از آکواریوم بزرگ این شهر به شمار می رود. استفان بالکنهول طراح و سازنده آلمانی تبار این تندیس می باشد.

به نظر شما عجیب ترین مجسمه های جهان کدامند؟

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

2 واکنش کاربران به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا