عجیب ترین ها

10 تا از عجیب ترین روستاهای جهان – روستایی متوقف شده در زمان!

افزایش بازدید در گوگل

روستاهای عجیب دنیا

با گسترش شهرها و مکانیزه شدن اکثر مناطقی که انسان ها در آن سکونت دارند، هر روزه شاهد اتفاقات شگفت انگیزی در جای جای کره خاکی هستیم. در بین تمام عجایب جالب و گاها خنده دار، برخی از مکان های محل زندگی بشری از ویژگی های خاص، منحصر به فرد و باورنکردنی برخوردار می باشند. در جهان روستاهای بیشماری وجود دارند، که به بخشی از جاذبه های گردشگری هر سرزمین تبدیل شده است. روستاها بافتی سنتی، ساده و طبیعتی شگرف را در خود جای داده اند، که همواره مورد توجه مسافران و توریست ها قرار گرفته اند. اگرچه امروزه با پیشرفت ابزار الکترونیکی و ورود وسایل ارتباطی مدرن، از حالت بکر خود خارج شده اند، اما هنوز هم در خیلی از مناطق روستاهایی با ویژگی اعجاب آور، به چشم می خورند.

همواره تصور ما از روستا جایی خوش آب و هوا، زیبا با طبیعتی دیدنی بوده است، اما بسیاری از قریه ها در مناطق کویری و یا در دل کوهستان های صعب العبور واقع گردیده اند، که هر کدام از جاذبه های مختص به خود برخوردار می باشند. Bestfarsi در این مقاله قصد داریم شما را با ۱۰ تا از عجیب ترین روستاهای جهان آشنا کند، در ادامه با ما همراه شوید.

روستاهای عجیب,روستاهای عجیب ایران,روستاهای عجیب جهان

۱۰. روستای زیرزمینی – تونس | Haddej Village

روستای زیر زمینی که با نام حادج نیز شهرت دارد، در جنوب غربی کشور تونس با شکل و شمایلی عجیب توجه بسیاری از گردشگران جهان را به خود جلب نموده است. این روستا در زیر زمین قرار دارد و در نمای اولیه ظاهری شبیه به یک دره یا رانش زمین را به تصویر می کشد، اما وقتی به آن نزدیک شوید می بینید، روستایی زیبا با مردمان فراوان و دام و طیورشان در بخش های پایینی زمین درحال زندگی می باشند.

روستاهای عجیب دنیا,عجیب ترین روستاهای جهان,عجیب ترین روستاهای دنیا

۹. روستای لی لی پوت ها – ایران | Makhunik Village

ماخونیک نام یکی از روستاهای عجیب ایران از توابع شهرستان سربیشه واقع در استان خراسان جنوبی است، که مردمانی کوتاه قامت دارد و قدشان از ۴۰/۱ سانتی متر تجاوز نمی کند. برخی کارشناسان علم تغذیه معتقدند که نوع خوراک و رژیم غذایی ساکنان، در میزان رشد استخوان های آنان بسیار تاثیرگذار می باشد و امروزه قصد دارند با تغییر عادات غذایی اهالی روستا، میزان قدشان را نیز افزایش دهند. این روستا به سرزمین لی لی پوت شهرت دارد.

روستاهای عجیب,روستاهای عجیب ایران,روستاهای عجیب جهان

۸. روستای آلزایمری ها – هلند | Alzheimer’s Village

در حوالی آمستردام در کشور هلند یکی از عجیب ترین روستاهای دنیا واقع شده است، روستای سرسبز و زیبایی که تمامی اهالی آن به آلزایمر مبتلا هستند. با افزایش مبتلایان به بیماری فراموشی، از سوی سازمان پزشکی هلند طرحی را بنا بر ایجاد فضایی امن و آرام برای نگه داری افراد سالمندی که از زوال عقل رنج می بردند، به دولت ارائه دادند و آن ها نیز روستایی را برای انتقال این اشخاص آماده کردند، که امروزه به یکی از عجیب ترین روستاهای جهان تبدیل شده است.

روستاهای عجیب,روستاهای عجیب ایران,روستاهای عجیب جهان

۷. روستای کنگ فو کارها – چین | Ganzi Village

روستای ” گانزی دانگ” در نواحی کوهستانی تیانژو با مردمانی ورزشکارکه به صورت کاملا حرفه ای کونگ فو را آموخته اند و هرروز ساعاتی را برای تمرین دست جمعی اختصاص داده اند. این روستای عجیب از کمترین امکانات و وسایل ارتباطی مدرن برخوردار می باشند. آن ها تغذیه سالم و ورزش منظم را در صدر اصول با اهمیت زندگی خود قرار داده اند. گردشگران بسیاری سالانه برای تماشا تمرینات حرفه ای این مردم به روستای گانزی دانگ سفر می کنند.

روستاهای عجیب,روستاهای عجیب ایران,روستاهای عجیب جهان

۶. روستای بارانی – هند | Rainy Village

یکی دیگر از عجیب ترین روستاهای جهان مربوط به کشور هندوستان می باشد، این روستا با بیشترین میزان بارش سالیانه در دنیا، نام روستای بارانی یا مرطوب ترین مکان جهان را به خود اختصاص داده است. میانگین بارش سالانه در این منطقه گاها از ۱۱ متر نیز فراتر می رود.

روستاهای عجیب,روستاهای عجیب ایران,روستاهای عجیب جهان

۵. ایستا، روستایی متوقف شده در زمان – ایران | Ista Village

روستا ایستا از توابع استان البرز، از جمله عجیب ترین روستاهای دنیا می باشد؛ که مردمانش در سال های پیش از ورود برق و تکنولوژی جا مانده اند. در این منطقه هیچ اثری از وسایل ارتباطی ، گاز، برق و آب لوله کشی نخواهید دید و فرزندان آن ها به جای مدرسه از مکتب های آموزش اصول فقه استفاده می نمایند. ورود بانوان به روستا ایستا ممنوع می باشد، و نکته جالب دیگر اینکه هیچکدام ازاهالی روستا تا کنون هیچ کمک یا مزایایی از دولت دریافت نکرده اند.

روستاهای عجیب,روستاهای عجیب ایران,روستاهای عجیب جهان

۴. روستای یک کلیه ای ها – نپال | Nepal Kidney Village

روستای هاکس در جهان به روستای یک کلیه ای ها شهرت دارد، و مردم آن به دلیل فقر شدید مالی همگی یک کلیه خود را برای گذران زندگی و امرار معاش فرخته اند. قاچاقچیان اعضا با ساکنان روستا قراردادهای طولانی مدت می بندند، که هر زمان فرزندانشان به سن ۱۲ سال رسیدند، موظفند یکی از کلیه ها را به آنان بفروشند به نوعی می توان گفت کلیه تمام اهالی را پیش خرید کرده اند.

روستاهای عجیب,روستاهای عجیب ایران,روستاهای عجیب جهان

۳. روستای خواب آلودها – قزاقستان | Kalachi Village

روستا کالاچی یکی از روستاهای عجیب دنیا است، مردم این روستا در کشور قزاقستان در سال ۲۰۱۳ به دلایل نامعلومی به بیماری خواب دچار شده اند. مردم روستا در طول شبانه روز به مدت ۱۸ تا ۲۰ ساعت را در خواب سپری می کنند. پزشکان و محققان مطالعات فراوانی را بر ساکنان کالاچی انجام دادند ولی به نتیجه قابل توجهی دست نیافتند.

روستاهای عجیب,روستاهای عجیب ایران,روستاهای عجیب جهان

۲. روستای بدون جاده – هلند | Giethoorn Village

روستا گیترون در کشور هلند، همچون سرزمینی که با آب احاطه شده نمایی زیبا و خیره کننده را به نمایش می گذارد. در این روستا به جای کوچه یا خیابان جوی های آب روان است و مردم برای تردد از قایق استفاده می کنند.

روستاهای عجیب,روستاهای عجیب ایران,روستاهای عجیب جهان

۱. روستای سنگی – ایران | Kandovan

کندوان روستایی در استان آذرباییجان شرقی، با قدمتی ۷۰۰۰ ساله علاوه بر جاذبه های تاریخی با ساختاری سنگی یکی دیگر از عجیب ترین روستاهای جهان و ایران محسوب می شود. تمام خانه های روستا در دل سنگ ها قرار گرفته، گویی که ساکنان برای ساخت منازل خود، دل صخره ها را شکافته و نمایی بی نظیر را برای هر بیننده ای به تصویر می کشد.

شما هم روستاهای عجیبی می شناسید که در این لیست نیامده است؟

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا