عجیب ترین ها

10 تا از عجیب ترین صداهای دنیا

افزایش بازدید در گوگل

معرفی عجیب ترین صداهای جهان

صدا یا تولید صوت از اولین راه های ارتباط بشر و سایر جانداران کره خاکی به شمار می رود. همه موجودات با ورود به دنیا اولین چیزی را که به عنوان نشانه ای از حیات از خود بروز می دهند، ایجاد اصوات است. نوزادی که متولد می گردد با تولید صدای گریه سلامت و حضورش را به اطرافیان اعلام می دارد. حیوانات با صداهای مختلفی همچون زوزه، غرش یا هر نوع صوت دیگری محدوده قلمرو خود را تعیین می کنند.

در این میان برخی جانوران یا محیط های طبیعی همچون کهکشان، اقیانوس یا کوه ها به نظر بی صدا بوده و به عنوان ساکنان غرق در سکوت کره زمین محسوب می گردند. اگر شما هم جزو آن دسته از آدم ها هستید که گمان می کنید، بعضی بخش های جهان فاقد هر گونه صوتی هستند؛ لطفا با ما تا پایان این مقاله همراه باشید، تا ۱۰ عدد از عجیب ترین صداهای ناشناخته و غیر قابل باور دنیا را به حضورتان معرفی نماییم.

۱۰. ترومپت اشباح

سال ۲۰۱۳ فیلمی جنجالی از صدای ترومپت در فضای شهر بریتیش کلمبیا منتشر گردید، که هیچ منبع انسانی را برایش نیافتند. برخی از دانشمندان معتقدند این اصوات از امواج الکترومغناطیسی که در هوا جریان داشته اند ایجاد شده.

اگر چه خیلی ها در صحت این ماجرا شک دارند، اما هنوز هم به عنوان یکی از صداهای عجیب و ناشناخته در جهان به شمار می رود.

۹. صدای شهر تائوس

تائوس در نیومکزیکو، سال هاست که صدایی عجیب و بی علت را در صبحگاه های خود می شنود. صدایی شبیه به دمیدن در یک شیپور بلند و بم، و در برخی مواقع مانند اصواتی که از نجواهای چند نفر ایجاد می گردد.

با وجود مطالعات فراوانی که بر شهرو مناطق اطرافش صورت پذیرفته هنوز هیچ مدرک درستی از منبع تولید صدا به دست نیامده.

۸. صدایی از اعماق اقیانوس

همه ما گمان می کنیم که اقیانوس ها مکان هایی سرشار از آرامش می باشند. اما طی چند دهه اخیر بسیاری از کشتی ها و یا زیردریایی ها گزارشاتی از شنیدن صداهای عجیب از عمق اقیانوس می دهند، که نمی توان هیچ توجیه علمی برایش آورد.

برخی دانشمندان معتقدند، این اصوات ناشی از امواج رادیویی کشتی ها بوده که در لایه های زیرین آب محبوس گردیده و با تغییرات دمایی رها می شوند.

۷. صدای عجیب از ساکنان زحل

در سال ۲۰۰۹ یکی از فضاپیماها به نام کسینی سیگنال های ناشناخته مانند صدای اشباح را از سطح زحل دریافت نمود، که هیچ منبع مشخصی را از خود نشان نمی داد.

بسیاری از دانشمندان علوم فضا بعد از شنیدن این اصوات تمام تلاش خود را به کار بستند تا علائم حیات در این سیاره را بررسی نمایند. سیگنال های انتشار یافته توسط رادارهای فضا پیما در یافت و ضبط شدند  تا در نسخه های قابل شنیدن قرار بگیرند.

۶. آهنگ زمین

رادارها و لرزه نگارها در اعماق زمین انواع ارتعاشات حاصل از فعالیت سطوح داخلی را ضبط می کنند. در این میان برخی فرکانس ها از هسته زمین بر صفحات مغناطیسی دستگاه ها به ثبت می رسند، که هنوز توجیه علمی درستی کسب نکرده اند.

زمانی که این اخبار در مورد آهنگ درونی زمین در شبکه های اجتماعی منتشر شد؛ بسیاری از مردم در سراسر جهان گفتند شاید این صدای خفتگان در خاک باشد و قصد دارند پیامی مهم را به انسان های زنده برسانند.

۵. پیام های فرازمینی

در سال ۱۹۷۷ در رصدخانه بیگ آر واقع در دانشگاه اوهایو سیگنال های قدرتمند و ناشناخته ای از کهکشان به ثبت رسید، که تا مدت ها ذهن دانشمندان را به خود مشغول ساخته بود.

امواج به شکل رمزهای کدگذاری شده بر صفحه رادیو تلسکوپ نقس می بستند، که با حل معادلات مشخص شد این صداها حاصل فعالیت های گازهای هیدروژنی در لایه های خارج از جو می باشند.

۴. صدای طوفان های مغناطیسی

سال ۲۰۱۹ فضاپیمایی به نام جونو با گذر از مدار سیاره مشتری موفق به ثبت اصوات و فرکانسایی جالب از این سیاره شدند. صدایی بسیار بلند و وهم آور که گویی تمام کهکشان را پر کرده بود.

این صداها از برخورد موج های الکترو مغناطیسی بر سطح بادهای خورشید ایجاد می گردیدند. شنیدن صدای طوفان های کهکشانی در نوع خود بسیار جالب و اعجاب انگیز هستند. نکته جالب دیگر این است که این حجم از سوی آسمان توسط مردم زمین قابل شنیدن نیست.

۳. جاسوس های روسی

در یکی از جشن های مهم کشور روسیه به نام ظهور ارتودوکس، مردم طبق یک رسم قدیمی خود را در یک دریچه یخی نزدیک به برج استانکیو غسل می دهند. در سال ۱۹۸۰ صداهای عجیب و ناشناخته ای که از ایستگاه های رادیویی منتشر می شد، موجب ترس مردم گردید.

این اصوات تا سال ۱۹۹۰ نیز ادامه داشت و هر بار صدا یک شماره یا حرف را بیان می نمود. بعدها با تعطیل کردن این ایستگاه رادیویی موقتا فرکانس ها هم تمام شد، اما دوباره در سال ۲۰۱۰ به شیوه ای متفاوت تر بازگشتند. اگرچه این اصوات حاصل از امواج مغناطیسی سرگردان در هوا هستند، اما برای مردم به صدایی فرازمینی شباهت دارند و یکی از عجیب ترین صداهای جهان هستند.

۲. ارواح خواننده

طی سال های ۱۹۷۳ به بعد موجی از یک حرکت غیر عادی در بین مردم خبرساز گردید. برخی افراد معتقد بودند که با گوش کردن به نوارهای خوانندگان مورد علاقه خود متوجه صداهای عجیب در قسمت های زیر آهنگ می شوند.

در آن سال ها خیلی از اشخاص با تجزیه صوت نوارها نواهای عجیبی از آن ها بیرون می کشیدند، که نمی توانست توجیه علمی مشخصی را به خود اختصاص دهد. اگر چه هیچ وقت این ادعاها به سرانجام نرسید، اما تا مدت ها ذهن شنودگان موسیقی را به خود مشغول ساخته بود.

۱. صدای خدا

یکی از قدیمی ترین اصوات ایجاد شده در کهکشان ها، مربوط به فعالیت سیاهچاله هایی است که میلیون ها سال نوری با ما فاصله دارند. سیاهچاله ها مانند جاروبرقی آسمان عمل می کنند و تمام اجرام اضافی، ستارگان مرده و شهاب سنگ های فرسوده را در خود می کشند.

این جاذبه قوی در کهکشان امواجی خارق العاده ایجاد می کنند، که تا قبل از شناخت علت علمی آن ها به صدای خدا شهرت داشتند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا