بهترین روش ها برای تبلیغات در اینستاگرام کدامند؟
در دنیای مدرن امروزی راه های بسیار زیادی برای معرفی یک کسب و کار و رونق بخشیدن به آن وجود دارد. برخلاف گذشته که بدیهی ترین و در عین حال سخت ترین راه ها برای معرفی، پخش کردن تراکت تبلیغاتی بود؛ امروزه می توان تبلیغ خود را به خانه مردم نیز برد، اما چگونه؟
می دانیم که دنیای امروز، دنیای تکنولوژی و اینترنت است و روز به روز نیز بیش تر از قبل پیشرفت می کند؛ همانطور که نحوه انجام کارهای مختلف متناسب با وضعیت نوین این روزها تغییر کرده، تبلیغات نیز شکل و جلوه جدیدی به خود گرفته اند و دستخوش تغییرات جالبی شده اند.
تبلیغات در اینستاگرام یک نمونه از تبلیغات مدرن امروزی است که نه تنها برای صاحبان کسب و کارها تاثیرگذار بوده بلکه موجبات کسب درآمد برای افراد بسیار زیادی از جمله نوجوان ها را نیز فراهم کرده است. نکته ای که وجود دارد این است که این نوع تبلیغات شاید در ظاهر ساده بنظر برسند اما پیچیدگی های خاص خود را نیز دارد.
همانطور که در دنیای واقعی راه و روش های مختلفی برای تبلیغ کردن وجود دارد، تبلیغات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام نیز به سبک های مختلفی انجام می شود و روش های مختلفی دارد که در ادامه با یکدیگر بررسی می کنیم.
پیج های محبوب برای تبلیغ در اینستاگرام
همانطور که می دانید هدف اصلی بسیاری از ما از انجام تبلیغ در اینستاگرام این است که دیده شویم و مخاطبان بسیاری را جذب کنیم. اصلی ترین راه برای جذب مخاطب این است که به سراغ پیج های محبوبی که دنبال کنندگان بسیاری دارند رفته و تبلیغ خود را به آن ها بسپاریم.
این گونه صفحات معمولا به صورت تخصصی روی موضوع مرتبط با کسب و کار یا حرفه شما فعالیت نمی کنند و بیشتر مطالبی را منتشر می کنند که برای عموم مردم جذاب است؛ این موضوع موجب می شود که مخاطبان این پیج ها از اقشار و گروه های مختلف با سلیقه های متفاوت باشند.
به همین دلیل ممکن است به اندازه ای که توقع داشته اید مخاطب جذب نکنید چون ممکن است تعداد افراد علاقمند به صفحه شما در پیج مورد نظر کم باشد. با این حال اگر به دنبال این هستید که اسم و رسمی در اینستاگرام در کنین و کمی بیشتر دیده شوید؛ این روش بسیار مناسب خواهد بود.
نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید فیک نبودن فالوورهای پیج های محبوب و پرطرفدار است. چنین پیج هایی برای اینکه تبلیغات قبول کنند باید نرخ تعامل بالایی داشته باشند در غیر اینصورت سفارش های تبلیغ بالایی نخواهند گرفت.
به همین دلیل گاهی اوقات ممکن است برخی از آن ها فالوور فیک و یا حتی لایک و ویوی فیک برای پست های خود خریداری کنند تا مشتری را قانع کنند که تبلیغ در پیج آن ها بازخورد بالایی خواهد داشت؛ به همین دلیل بسیار واجب است که پیش از سفارش تبلیغ، پیج موردنظر را از این منظر بررسی کنید.
پیج های مرتبط با فعالیت شما برای تبلیغ در اینستا
دومین دسته از پیج هایی که می توان برای تبلیغ در اینستاگرام استفاده کرد، پیج های اختصاصی ای هستند که در حوزه فعالیت شما کار می کنند. در مقایسه با اکانت های پرطرفدار، این دسته پیج ها فالوورهای کمتری دارند اما نکته مثبتی که دارند این است که فالوورهای هدفمند دارند.
به عبارتی زمانی که یک فرد به صورت اختصاصی درباره یک موضوع خاص صحبت کند و محتوا تولید کند، تنها افرادی او را دنبال می کنند که به آن موضوع علاقه داشته باشند. به همین ترتیب زمانی که شما تبلیغ خود را به این گونه پیج ها بسپارید، می توانید مطمئن باشید که مشتری های بالقوه را جذب کرده اید.
بنابراین اگر هدف تان این است که مخاطبانی را جذب کنید که در آینده به مشتری تان تبدیل شوند، بهتر است برای معرفی کسب و کارتان از این نوع تبلیغات استفاده کنید تا به صورت هدفمند پیشرفت کنید. مزیت دیگری که این نوع تبلیغ دارد این است که نسبت به پیج های پرطرفدار، قیمت کمتری دارد.
اینفلوئنسرها بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام
در نهایت سومین روش تبلیغات در اینستاگرام، کمک گرفتن از اینفلوئنسرها و افراد مشهور است. شاید در نگاه اول تصور کنید که این مورد با روش اول یکی است؛ اما تفاوت اصلی آن ها در این است که اینفلوئنسرها درواقع ترکیبی از ۲ روش قبلی هستند و اشتراکات و تفاوت هایی با آن ها دارند.
همانند روش اول، اینفلوئنسرها دنبال کننده های بسیاری دارند و با توجه به حوزه فعالیت شان میان عده خاصی از مردم محبوبیت دارند. اینفلوئنسرها درواقع افرادی هستند که خودشان محتوا تولید می کنند و به دلیل اینکه در بیشتر استوری ها یا پست های شان خودشان در حال صحبت هستند، مردم با آن ها ارتباط بیشتر و عمیق تری پیدا می کنند.
به دلیل تعامل صمیمانه تر و نزدیک تری که اینفلوئنسرها با دنبال کنندگان خود دارند، تبلیغات به این روش اثربخشی بسیار بیشتری دارد و نتیجه بهتری حاصل می شود؛ چون زمانی که آن فرد خاص محصول یا خدمات شما را تبلیغ می کند، عده زیادی از مردم با دل و جان به سمت شما روانه می شوند.
با این حال بسیاری از مردم ترجیح می دهند در قدم های اول به سراغ ۲ روش قبلی بروند و زمانی که کمی بیشتر دیده شدند به سراغ اینفلوئنسرها بروند. این حرکت دلایل مختلفی می تواند داشته باشد اما یکی از عمده ترین علت های آن، هزینه بالاتر این نوع تبلیغ نسبت به سایر روش ها می باشد.
البته زمانی که به مزایای بسیار زیاد این نوع تبلیغ فکر کنیم تا حدی قانع می شویم که هزینه نسبتا بالای آن، ارزشمند است و زمانی دوباره چندین برابر به صاحب کسب و کار باز می گردد؛ بنابراین می توانیم اینطور بگوییم که معامله ۲ سر سود خواهد بود.
هزینه تبلیغات اینستاگرام
یکی از بیشترین سوالاتی که در ذهن مردم پیش می آید این است که هزینه تبلیغات اینستاگرام چقدر است؟ متاسفانه برای این سوال نمی توانیم رقم دقیقی را بگوییم چون عامل های مختلف و بسیار زیادی روی آن تاثیر می گذارند و یک قیمت ثابت برای تبلیغ وجود ندارد.
برای مثال نوع تبلیغ که اینفلوئنسری باشد یا پیج عمومی پرطرفدار یا پیج اختصاصی خودش یکی از عوامل تعیین کننده قیمت تبلیغات است. علاوه بر این روش ها، تبلیغات به زیر شاخه های متفاوتی نیز تقسیم بندی می شود که هر کدام قیمت های خاص خود را دارند.
برای مثال شما می توانید تبلیغات خود را به صورت بازدیدی انجام دهید و یا به صورت ساعتی؛ برای مثال می توانید در ازای یک قیمت مشخص انتخاب کنید که زمانی که بیننده های استوری به فلان عدد رسید تبلیغ برداشته شود و یا انتخاب کنید که برای یک مدت مشخص، تبلیغ باقی بماند.