بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام چیست؟
تبلیغات امروزه به روش های مدرن و بسیار جالبی انجام می شوند، شبکه های اجتماعی مختلف هر کدام به نوعی بستری برای انجام تبلیغات فراهم کرده اند. در میان تمامی این پلتفرم ها، اینستاگرام از محبوبیت بسیار بیشتری برخوردار بوده و طرفداران بسیار زیادی دارد.
به دلیل این محبوبیت بالا است که به صورت روزانه شاهد خیل عظیمی از تبلیغات در اینستاگرام هستیم. روش های گوناگون و مختلفی برای دیده شدن از طریق تبلیغات وجود دارد اما برخی از آن ها ممکن است بازخورد و نتیجه ای که توقع داشتیم را به ما ندهند.
در این مطلب می خواهیم به شما ۲ راهکار موثر برای اینکه تبلیغات هدفمندتری داشته باشید معرفی کنیم و بگوییم که چطور می توانید با استفاده از تبلیغات، به کسب و کارتان رونق ببخشید و پله های موفقیت و ترقی را طی کنید.
۱. تغییر نوع حساب کاربری
حساب های اینستاگرامی به ۲ شکل وجود دارند: حساب شخصی و تجاری. اگر صاحب یک کسب و کار هستید و محصولاتتان را برای فروش در این پلتفرم قرار داده اید و یا حتی خدمت خاصی را به مخاطبان ارائه می کنید، اولین کاری که باید انجام دهید تجاری کردن نوع حساب تان است.
حساب های تجاری یا business توسط اینستاگرام برای صاحبان مشاغل و کسب و کارهایی ایجاد شد که می خواهند با استفاده از این پلتفرم، کسب درآمد کنند. داشتن یک حساب بیزینس مزایای بسیاری دارد، برای مثال به شما این امکان را می دهد که آنالیز دقیق تر و بهتری داشته باشید.
تبلیغات در اینستاگرام نیز خودش به نوعی به یکی از روش های کسب درآمد برای افراد مختلف شده است، اگر توجه کنید متوجه می شوید که نوع اکانت مجری های تبلیغاتی که کار تبلیغ را برای شما انجام می دهند نیز بیزینس تا تجاری است.
یکی از مهم ترین مسائلی که یک فرد به عنوان صاحب یک کسب و کار با آن مواجه است، قدرت شناخت مشتری و برآورده کردن نیازهای او است. برای اینکه بتوان به شناخت دقیقی از مشتری و علایقش دست پیدا کرد، باید ابزاری برای سنجش نوع تعامل و بازخوردهای او در دست داشته باشیم.
ساده ترین و در دسترس ترین ابزاری که به این منظور وجود دارد، اکانت بیزینس است. قابلیت های چنین اکانتی به شما این توانایی را می دهد که بتوانید نوع ارتباط مشتری یا مخاطب تان را هدفمندتر کنید و رفتار او را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید مطابق با آن فروش تان را نیز بالاتر ببرید.
علاوه بر ابزارهای مربوط به تجزیه و تحلیل داده ها، یک بیزینس اکانت قابلیت دیگری نیز دارد و آن هم امکان افزودن گزینه contact به بیوی شما است. با استفاده از این گزینه می توانید راه های ارتباطی مختلف با خودتان را برای مشتریان فراهم کنید.
۲. تبلیغات در پیج های محبوب و منتخب
همانطور که گفتیم یکی از بهترین راه های پیشرفت در اینستاگرام، بررسی و آنالیز عملکرد کلی پیج است؛ اما این کار تا حدی به پیشرفت شما کمک می کند و تنها راهکار موجود برای دیده شدن برند شما نیست؛ البته توجه کنید که شما باید همیشه داده های موجود را تحلیل کنید تا به درک خوبی از عملکردتان برسید.
یکی دیگر از راه های موفقیت و رسیدن به یک نتیجه عالی برای تبلیغ در اینستاگرام، از طریق انجام تبلیغات در پیج های محبوب و مشهوری است که دنبال کنندگان زیادی دارند. شاید در نگاه اول تصور کنید منظورمان پیج هایی است که چند صد هزار فالوور دارند!
اما نیازی نیست که از همان اول به سراغ چنین پیج هایی بروید؛ خصوصا اگر کسب و کار نوپایی دارید و به تازگی کارتان را شروع کرده اید. برای شروع می توانید به سراغ پیج هایی بروید که مثلا 10k یا 20k فالوور دارند؛ بدین صورت هم تبلیغات هدفمندتری خواهید داشت و هم هزینه کمتری می دهید.
هزینه تبلیغات در اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد و تعداد فالوورهای مجری تبلیغاتی نیز یکی از این عوامل می باشد. هرچقدر پیج مورد نظر شما دنبال کنندگان بیشتری داشته باشد، از شما هزینه بیشتری برای اینکه برندتان را تبلیغ کند خواهد گرفت.
بنابراین اگر می خواهید تا حد امکان هزینه های تان را کاهش دهید، بهتر است اول به سراغ افرادی بروید که در عین مشهور بودن، دنبال کنندگان خیلی زیادی ندارند.
انواع تبلیغات در اینستاگرام
نوع و روش تبلیغات نیز یکی دیگر از عوامل موثر روی قیمت آن می باشد. بعد از آن که مجری تبلیغاتی مناسب خود را پیدا کردید، نوبت به انتخاب نوع تبلیغی که می خواهید می رسد.
تبلیغات ساعتی
رایج ترین نوع تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغات ساعتی است. در این روش شما محتوای تبلیغاتی خود را به مجری خود تحویل می دهید و او در یک بازه زمانی مشخص تبلیغ را در پیجش قرار می دهد. هزینه این روش به میزان ساعتی که می خواهید تبلیغ باقی بماند بستگی دارد.
بدیهی است که هر چه تبلیغ شما مدت طولانی تری در آن پیج قرار داشته باشد، هزینه بیشتری را باید متقبل شوید. اصولا پیج های اینستاگرامی که کار تبلیغ را انجام می دهند با توجه به آماری که خودشان از پیج شان سراغ دارند، مبلغی را بر اساس زمان بندی های مختلف تعیین می کنند.
تبلیغات بازدیدی
در روش قبل، تبلیغ شما برای یک بازه مشخص در یک پیج قرار می گیرد، اما هیچ تضمینی نیست که طی این زمان مشخص شما به هدف مورد نظرتان که مثلا جذب ۱۰۰ دنبال کننده می رسید یا خیر. به همین دلیل گاهی پیج ها نوع دیگری از تبلیغات را نیز انجام می دهند: تبلیغات بازدیدی.
تبلیغات بازدیدی به این معنی است که صاحب پیج مورد نظر، تبلیغ شما را پست یا استوری می کند و بعد از آنکه به میزان بازدید مورد نظر رسید آن را بر می دارد. برای مثال شما می گویید که من می خواهم تبلیغم توسط ۲۰۰۰ نفر دیده شود.
نکات مهم قبل از انجام تبلیغات
از آن جایی که پیج های کاری و صاحبان مشاغل به تبلیغات به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه می کنند و برای آن هزینه می کنند؛ لازم است که پیش از انجام تبلیغات نکاتی را در نظر داشته باشند تا ضرر نکنند و به هدف مورد نظرشان دست پیدا کنند.
پیج هایی که کار تبلیغات را انجام می دهند گاهی ممکن است افراد سودجویی باشند که در تلاشند با گول زدن شما، کار خود را پیش ببرند. برای مثال بسیاری از آن ها فالوورهای فیک دارند و طبق همین موضوع از شما پول بیشتری درخواست می کنند.
چنین افرادی نه تنها فالوور بلکه لایک، کامنت و بازدیدهای شان را نیز از طریق استفاده از نرم افزارها و سایت های مختلف به صورت غیر واقعی افزایش می دهند. بنابراین لازم است که پیش از دادن سفارش تبلیغات به این پیج ها، یک دور آن ها را با دقت بررسی کنید و از واقعی بودن شان مطمئن شوید.