نکاتی در مورد لایو اینستاگرام
یکی از اپلیکیشن هایی که در طول روز توسط همه افراد مورد استفاده قرار می گیرد، اینستاگرام است که به دلیل قابلیت هایی مثل استوری و لایو، در بین مردم محبوبیت زیادی دارد.
در اینستاگرام، برای هر موضوعی یک صفحه توسط یک شخص راه اندازی شده و هر فرد، با توجه به نیاز خود این صفحات را دنبال می کند. به همین خاطر، این برنامه به عنوان یکی از سرگرم کننده ترین اپلیکیشن ها شناخته می شود.
البته، مانند هر برنامه دیگری باید از اینستاگرام نیز به درستی استفاده کرد و فالو کردن پیج هایی که باعث افزایش اطلاعات مفید انسان می شوند را در اولویت قرار داد.
چرا که، امکان اعتیاد و استفاده بیش از حد از این اپلیکیشن وجود دارد و عده زیادی از افراد، بیشتر ساعات روز را صرف مشاهده استوری و پست های نه چندان مهم برخی از پیج ها می کنند.
بعد از استوری، از لایو در اینستاگرام به شدت استقبال می شود. اما برگزاری لایو چه در پیج های شخصی و چه در صفحه های پابلیک، چندان کار ساده ای نیست و به آگاهی از برخی از اطلاعات نیاز دارد.
در ادامه، با ما همراه باشید تا شما را با همه چیز در مورد لایو اینستاگرام آشنا کنیم.
دلیل اهمیت لایو اینستاگرام
به طور کلی، لایو اینستاگرام بیشتر توسط سلبریتی ها و افراد معروف و کسانی که در صفحه خود فالوورهای زیادی دارند، مورد استفاده قرار می گیرد و در اکثر مواقع، این لایو به درخواست دنبال کننده ها برگزار می شود.
بر همین اساس، می توان گفت لایو در اینستاگرام یکی از ساده ترین روش ها برای ابراز احترام و برقراری ارتباط یک شخص با فالوورها می باشد و کسانی که رشد پیج برای شان مهم است، باید اوقاتی را به لایو اختصاص دهند.
آیا پیج های کاری نیز می توانند لایو برگزار کنند؟
همان طور که می دانید، تعداد زیادی از صفحه های موجود در اینستاگرام را فروشندگان محصولات مختلف تشکیل می دهند.
این افراد، لباس، کفش، ابزار و… خود را بیشتر با استوری و یا پست کردن عکس و فیلم، برای فروش عرضه می کنند و اطلاعاتی مانند قیمت و سایز را نیز در کپشن می نویسند.
نکته قابل توجه برای این گونه کسب و کارها در اینستاگرام، استفاده از لایو برای معرفی بیشتر وسیله های شان است! چرا که با برگزاری لایو، کسانی که قصد خرید دارند به راحتی می توانند جواب سوالات خود را از فروشنده جویا شوند.
علاوه بر آن، در صورت ارائه یک فیلم زنده، افراد بهتر به پیج مورد نظر اعتماد می کنند و صفحه را برای خرید به دوستان خود نیز پیشنهاد می دهند. بنابراین، تنها با یک لایو، شما با یک تیر دو نشان زده و در کنار فروش بیشتر، به فالوورهای خود نیز افزوده اید!
چگونه لایو اینستاگرام بهتری داشته باشیم؟
بدون شک، هدف از ضبط لایو، ارتباط متقابل با دیگران است. گاهی اوقات، در برخی از لایوها تنها ۲ الی ۳ نفر وجود دارند و برگزار کننده نیز نمی داند درباره چه چیزی صحبت کند و به همین خاطر، فالوورهای خود را از دست می دهد.
برای جلوگیری از این مشکل، در ابتدا باید موضوع لایو خود را با توجه به پیج تان مشخص کنید. در صفحه های بزرگ، لایو ارائه شده باید با محتوایی که هرروزه پست و استوری می شود ارتباط مستقیمی داشته باشد.
به عنوان مثال، شما نمی توانید فروشنده لوازم آرایشی باشید و در لایو خود درباره بازار بورس به صورت تخصصی صحبت کنید!
موضوع دیگر، احترام گذاشتن به مخاطب و آگاهی دادن به او از زمان لایو است. تا حد امکان، از برقراری لایو ناگهانی خودداری کنید. زیرا فالوورهای کمی به لایوتان اضافه می شوند و در نتیجه، شما انگیزه خود را از دست می دهید!
حداقل، از یک روز قبل، ساعت دقیق برگزاری لایو را در یک استوری و یا پست به دنبال کننده های خود اطلاع دهید و در همان زمان مقرر شده، حاضر شوید.
اگر صاحب یک پیج بزرگ هستید، بهتر است برای برخی از لایوها، نظرات فالوورها را بپرسید و موضوع را طبق سلیقه آن ها پیش ببرید. این احترام به مخاطب، باعث افزایش بازدید از پیج و فالوورهای شما می شود!
مدیریت لایو خود را در دست بگیرید
بسیاری از مواقع، در لایو اشخاص مهم و معروف، تنها به دلیل نوشتن برخی از کامنت ها، بی توجهی به سوالات افراد، قطع و وصل شدن اینترنت و… مشکلاتی به وجود آمده که برطرف کردن آن ها تقریبا سخت بوده است!
داشتن اینترنت پرسرعت، برای کسانی که با برنامه هایی مثل اینستاگرام فعالیت می کنند، اهمیت زیادی دارد. چرا که، این افراد می توانند در لایوها، تصویر خود را با کیفیت خوبی نشان دهند و استوری و پست های شان را سریع آپلود کنند.
پس از اینترنت، مدیریت جو در زمان برگزاری لایو مهم است. به منظور القای حس ارزشمندی به فالوورهای خود، تا حد امکان باید به سوال هایی که در طول لایو در کامنت ها از شما می پرسند، پاسخ دهید!
گاهی اوقات، به دلیل زیاد بودن کامنت ها یا تمام شدن زمان لایو، امکان جواب دادن به هر سوال وجود ندارد. در این شرایط، از مخاطب خود عذرخواهی کنید و به آن ها اطمینان دهید که در یک موقعیت مناسب، پرسش های شان را پاسخگو خواهید بود.
علاوه بر آن، در صورت مشاهده کامنت های نامناسب و یا بی احترامی، برای جلوگیری از ایجاد تنش، می توانید کامنت ها را غیر فعال و یا امکان دسترسی اشخاص خاصی را به لایو خود با بلاک کردن شان محدود کنید.
افزایش بازدید از لایو اینستاگرام
اگر می خواهید عده زیادی در لایوتان حضور یابند و با شما همراه شوند، باید نکاتی در مورد لایو اینستاگرام را بدانید.
به عنوان مثال، اگر برای اولین بار می خواهید در پیج تان لایو ارائه دهید، بهتر است در یک پیج جدا تمرین کنید و با بخش های مختلف لایو اینستاگرام آشنا شوید.
به طور کلی برای شروع لایو، باید به بخش استوری مراجعه و قسمت لایو را انتخاب کنید. پس از شروع، اینستاگرام به طور خودکار برای فالوورهای تان نوتیفیکیشن فرستاده و آن ها را از شروع لایو شما معطلع می نماید.
در آپدیت جدید، شما می توانید برای حداکثر ۴ ساعت لایو خود را ادامه دهید. البته، بهتر است مدت زمان لایو چندان طولانی نباشد و یا پس از یک وقفه کوتاه، مجددا لایو دیگری شروع شود.
امکان سیو لایو برای ۲۴ ساعت در همان بخش استوری ها به صاحبان پیج ها داده شده است. برای نمایش لایو در کنار پست ها نیز امکان تبدیل کردن آن ها به IGTV وجود دارد که در این صورت، تا زمانی که خود لایو را پاک نکنید، آن در صفحه شما باقی می ماند.
از این طریق، کسانی که فرصت حضور نداشته، قادراند لایو را مشاهده کنند و حتی برای دیگران نیز بفرستند. با این شیوه، تعداد بازدید کنندگان پیج شما افزایش می یابد.