هر فردی که بخواهد کسب و کار خود را در اینستاگرام راه اندازی کند، می تواند به ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام بپردازد تا مدیریت بهتری را بر روی کسب وکار خود داشته باشد. همان طور که می دانید کسب و کارهای مختلفی در بستر اینترنت روی کار آمده اند به همین علت شبکه های اجتماعی سعی بر راه اندازی سرویس هایی داشتند تا کاربران بتوانند از طریق آن ها فعالیت خود را به بهترین شکل ممکن راه اندازی کنند.
اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب ترین پلتفرم های شبکه اجتماعی معرفی می شود که امروزه کسب و کارهای زیادی در بستر آن راه اندازی می شوند، این شبکه اجتماعی بخش بیزینس اکانت را راه اندازی کرده است تا فالوورهای آن در حوزه تجارت بتوانند پیج کاری خود را ایجاد نماید.
شرایط مورد نیاز برای ساخت اکانت بیزینسی اینستاگرام
برای ساخت بیزینس اکانت اینستاگرام با مراحل زیادی رو به رو نخواهید بود و به راحتی می توانید آن ها را به صورت رایگان انجام دهید. برای ایجاد اکانت بیزینس اینستاگرام اولین کاری که باید انجام گیرد این است که یک اکانت معمولی را در شبکه اینستاگرام برای خود راه اندازی کنید و با توجه به مراحلی که پیش روی شما قرار دارد آن را به بیزینس اکانت تبدیل نمایید، یعنی تنها راهی که شما با استفاده از آن می توانید به ساخت بیزینس اکانت اینستاگرام بپردازید استفاده از اکانت معمولی می باشد.
قبل از هر کاری مطمئن شوید که اپلیکیشن اینستاگرام به آخرین نسخه موجود بروزرسانی شده و باید صفحه خود را به صورت عمومی تنظیم کنید، چرا که اگر صفحه شما خصوصی باشد نمی توانید آن را به اکانت بیزینسی تبدیل کنید.
در ادامه مراحل سه خطی که در قسمت پروفایل وجود دارد را لمس کنید تا وارد تنظیمات شوید، پس از وارد شدن به قسمت تنظیمات اگر بر روی گزینه اکانت کلیک کنید گزینه های متنوعی را خواهید دید که باید بر روی تغییر به حساب کسب و کار کلیک نمایید.
کامل کردن پروفایل بیزینس اکانت اینستاگرام
بعد مراحل ساخت اکانت اینستاگرام بیزینس باید پروفایل کسب و کار خود را هم تکمیل نمایید، البته قبل از انجام این بخش اطلاعاتی در مورد بیزینس اکانت وجود دارد که با مطالعه آن ها می توانید ادامه مراحل را انجام دهید.
بعد از انجام این مراحل صفحه دیگری به شما نشان داده می شود که می توانید کسب و کار خود را در این بخش انتخاب کنید، البته ممکن است از نتوانید اسمی را مشابه با کسب و کار خود بیابید، در این شرایط باید نزدیک ترین نامی که به کسب و کار شما شباهت دارد را انتخاب کنید.
تکمیل اطلاعات هویتی از مراحل بعدی ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام می باشد، شما در این مرحله باید به صفحه مربوط به اطلاعات خود مراجعه کنید و پیش فرض ها را مشاهده؛ سپس در صورت مغایر بودن با اطلاعات هویتی به تغییر آن ها بپردازید. دقت داشته باشید که این قسمت برای دیگران به نمایش در می آید، بنابراین سعی کنید جذابیت را در تکمیل کردن اطلاعات هویتی خود به کار ببرید.
بعد از انجام ثبت اطلاعات هویتی می توانید اکانت خود را به شناسه فیس بوک متصل نمایید و گزینه مدنظر را فعال کنید، اما با توجه به این که فیبوک در کشور ایران فیلتر است باید حتما از VPN استفاده نمایید، همچنین اگر بخواهید اکانت تجاری خود را به اکانت معمولی برگردانید باید فیسبوک خود را حتما به بیزینس به اکانت متصل کرده باشید، در غیر این صورت نمیت وانید پیج خود را تغییر دهید.
در نهایت اکانت تجاری شما ایجاد می شود و می توانید به صفحه اصلی بازگردید، در این حالت مشاهده می کنید که گزینه های دیگری چون اینسایت و … به صفحه شما اضافه شده است.
تأثیرات اینسایت بر کسب وکار
اینسایت یا اطلاعات آماری از ویژگی های منحصر به فرد اکانت بیزینس اینستاگرام به شمار می رود که می توانید با بررسی آن اطلاعات مناسبی را در مورد فعالیت خود به دست آورید، به عنوان مثال بازدید پست ها، تماس ها، مسیریابی ها و … را می توانید در این بخش بررسی کنید.
از طرفی هم قادر هستید اطلاعاتی در مورد کشورهای مخاطبین، رنج سنی آن ها، کسانی که بیشترین فعالیت را با پیچ داشته اند و … به دست آورید، این اطلاعات به شما کمک می کند که فعالیت خود را طبق سلیقه کاربران انجام دهید.
قابلیت instagram ads در اکانت بیزینس اینستاگرام
یکی از بی نظیرترین امکاناتی که با ساخت بیزینس اکانت اینستاگرام با آن رو به رو خواهید بود قابلیت instagram ads می باشد، چرا که با استفاده از آن می توانید تبلیغات را به راحتی انجام دهید و به شما اجازه می دهد که پست های خود را promote نمایید.
ویژگی Button contact در اکانت تجاری
از بهترین قابلیت هایی که اکانت تجاری دارد می توان Button contact را نام برد که مهم ترین موضوع برای شروع یک کسب و کار بشمار می رود، چرا که باعث برقراری ارتباط با مشتریان میشود. زمانی که شما به ساخته اکانت اینستاگرام می پردازید متوجه اضافه شدن یک کلیک به اسم contact خواهید بود در این بخش می توانید آدرس شماره تلفن و ایمیل مرتبط با فعالیت خود را وارد کنید.
مزایایی ساختن اکانت بیزینس اینستاگرام برای کسب و کار
یکی از مهم ترین مزیت هایی که هنگام ساخت بیزینس اکانت اینستاگرام می توانید از آن بهره ببرید کنترل بر فعالیت ها و فالوورها می باشد. با استفاده از این ویژگی شما می توانید اطلاعات مناسبی را بدست آورد و عملکرد خود را در اینستاگرام بهبود ببخشید، درنتیجه بازخورد بهتری را دریافت می کند.
از مزیت های دیگر نیز بیزینس اکانت اینستاگرام می توان به تماس بیشتر و راه های ارتباطی که در قسمت بیو درج می شود اشاره کرد، با استفاده از این ویژگی مخاطبان به راحتی و خیلی سریع می توانند راه های ارتباطی با شما را پیدا کند.
محدودیت های استفاده از بیزینس اکانت
علاوه بر مزیت هایی که گفته شد استفاده از اکانت تجاری اینستاگرام محدودیت هایی را هم به همراه دارد که آن ها را در اکانت های شخصی نمی توان مشاهده کرد، در ادامه این محدودیت ها را برای شما بیان می کنیم.
عدم استفاده از قابلیت خصوصی سازی پیج
همان طور که متوجه هستید که اکانت های شخصی را به راحتی می توان بر روی حالت خصوصی تنظیم کرد، اما این امکان برای اکانت های تجاری وجود ندارد. از طرفی هم بیشتر کسب و کارها به دنبال دیده شدن خود هستند، بنابراین نیازی به اکانت خصوصی ندارند؛ اما گاهی شرایطی پیش می آید که صاحبین اکانت ها می خواهد صفحه خود را شخصی سازی کنند که به دلیل بیزینسی بودن آن به این قابلیت دسترسی ندارند.
عدم اتصال اکانت تجاری به چند کانت فیسبوک
زمانی که شما به ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام می پردازید، می توانید پیچ مورد نظر خود را به چند اکانت در فیسبوک متصل کنید، اما این قابلیت برای اکانت های تجاری وجود ندارد، بنابراین اگر محصولات و خدمات شما به نوعی است که از چند شاخه متفاوت برخوردار می باشد، نداشتن این قابلیت ممکن است شما را با مشکلاتی مواجه کند.
نحوه خارج شدن از حالت بیزینس اکانت اینستاگرام
گاهی اوقات ممکن است شرایطی پیش بیاید که باید بیزینس اکانت خود را از این حالت خارج کنید، برای انجام این کار باید وارد قسمت تنظیمات اکانت خود شوید و بر روی قسمت اکانت ضربه بزنید؛ حال با پنجره دیگری رو به رو خواهید شد که در این شرایط باید گزینه Switch account type را لمس کنید.
در مراحل بعدی با ۲ گزینه مواجه می شوید که با انتخاب گزینه Switch account type هشدار پاک شدن تمام آمارهای اینستاگرام برای شما نشان داده خواهد شد، اگر این هشدار را بپذیرید اکانت شما به یک اکانت شخصی تبدیل می شود.
تفاوت بیزینس اکانت و کریدور اینستاگرام
زمانی که به ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام می پردازید دو گزینه کریدور و بیزینس برای شما نشان داده می شود. این دو قسمت تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند، البته بیزینس اکانت برای کسب و کار شما گزینه بهتری بشمار می رود.
از تفاوت هایی که بین این دو بخش وجود دارد می توان به امکان نوشتن آدرس محل کسب و کار در بیزینس اکانت اشاره کرد. در واقع بیشتر بلاگرها از اکانت کریدور استفاده می کنند، اما شما اگر قصد دارید حرفه ای را در اینستاگرام برای خود راه اندازی کنید بهتر است به استفاده از بیزینس اکانت اینستاگرام بپردازید.