اینستاگرام

قابلیت Paid Partnership اینستاگرام چیست؟

یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در میان کاربران و کسب و کارها، پلتفرم اینستاگرام است. یکی از دلایل این محبوبیت، تلاش اینستاگرام برای افزودن قابلیت های جدیدی به اپلیکیشن خود است که می تواند تاثیرات مثبتی در استفاده کاربران از اپ داشته باشد.

یکی از این توانایی های جدید که در سال ۲۰۱۷ به اینستا اضافه شد، قابلیت Paid Partnership یا همان مشارکت پولی است. در این مقاله قصد داریم تا با هدف معرفی این قابلیت برای کاربران، مجموعه ای از اطلاعات مرتبط با ماهیت، نحوه کارکرد و مزایای بالقوه آن را در اختیار خوانندگان قرار دهیم.

مشارکت پولی چیست؟

در اولین قدم اجازه دهید تا تعریف کامل و جامعی از این قابلیت در اختیار خوانندگان قرار دهیم. زمانی که صحبت از قابلیت مشارکت پولی به میان می اید، قابلیتی است که به کاربران و گردانندگان صفحات این اجازه را می دهد تا پست های معمولی را از پست های پولی تفکیک و مجزا کنند.

آموزش استفاده از مشارکت پولی

اینستاگرام این قابلیت را به صورت خاص برای استفاده برندها و یا اینفلوئنسرها به اپلیکیشن خود اضافه کرده است و هر کدام از این دو دسته باید به شکل خاصی این ویژگی را برای پست های خود فعال کنند.

– برندها

برندهای که قصد استفاده از ویژگی مشارکت پولی در پست های خود را دارند در مرحله نخست باید ویژگی Partner approval یا تایید شریک را برای خود فعال کنند.

برای اینکار گردانندگان صفحات باید د بخش آپشن صفحه خود به سراغ گزینه تنظیمات کسب و کار (Business Setting) رفته و روی آن کلیک کنند.

در مرحله بعد باید در فهرست باز شده گزینه Branded Content Approvals را پیدا کرده و با کلیک بر روی آن، این گزینه را فعال کنند. به خاطر داشته باشید که ادمین ها می توانند در بخش زیر گزینه Approvals، بیش از یک اکانت های سازنده را هم انتخاب کنند.

در مرحله دوم از فعال کردن قابلیت مشارکت پولی و پس از به اشتراک گذاشته شدن یک پست یا یک استوری، نوتیفیکیشنی از سوی اینستا برای برندهای انتخاب شده در بخش Approval ارسال می شود.

این برندها بنا به هر دلیل و در صورت تصمیم گیری، می توانند نام خود را از محتوا خارج کنند.

مرحله سوم فعال کردن یاین قابلیت که مربوط به تنظیمات مرتبط با محتوای تبلیغاتی مربوط به برند است، یک مرحله اختیاری به شمار می آید.

در این مرحله ادمین ها از تطابق محتوای پست یا استوری با محتوای موردنظر اطمینان حاصل می کنند و در صورت کسب اطمینان، با کلیک بر روی گزینه تایید محتوا را به اشتراک می گذارند.

مرحله پایانی فعال کردن قابلیت مشارکت پولی، اندازه گیری چگونگی عملکرد این محتواها است.

برندی که در این قابلیت به عنوان شریک تایید شده است می توانند عملکرد پست مورد نظر را در بخش اینسایت فیسبوک (در صورت داشتن اکانت فیسبوک) و یا در تب محتوای برند دار در بخش Measure and Report مشاهده کند.

– اینفلوئنسرها

همانطور که اشاره شد، اینفلوئنسرها از دیگر کاربرانی هستند که قابلیت مشارکت پولی با در نظر داشتن آنها به اینستا اضافه شده است.

این افراد برای فعال کردن این قابلیت در پست های خود، ابتدا باید شریک تجاریشان را در پست خود تگ کنند.

این افراد برای انجام اینکار باید در مرجله آخر به اشتراک گذاشتن یک پست با کلیک بر روی گزینه تنظیمات پیشرفته به سراغ گزینه تگ کردن شریک تجاری رفته و این گزینه را انتخاب کنند.

در این مرحله صفحه جستجویی برای ادمین ها باز می شود که در آن می توانند نام کاربری شریک مورد نظر را جستجو کرده و با کلیک بر روی یک نام خاص، آن صفحه را به عنوان شریک تجاری به پست خود اضافه کنند.

ادمین های اینفلوئنسرها در زمان به اشتراک گذاشتن استوری ها هم می توانند قبل از انتشار استوری با مراجعه به نوار ابزار، روی آیکون لینک کلیک کرده و شریک تجاری مورد نظر را در استوری تگ کنند.

مزیت های استفاده از مشارکت پولی

اگرچه قابلیت مشارکت پولی با نگاه به برندها و اینفلوئنسرها به اینستا اضافه شده است، اما علاوه بر این دو گروه کاربران عادی هم می توانند از مزایای آن سود ببرند.

در این بخش به مزایای بالقوه این قابلیت برای هر کدام از این دسته افراد می پردازیم.

– کاربران عادی

اگرچه و همانطور که در بالا اشاره شد، قابلیت مشارکت پولی برای کمک به کسب و کارها و اینفلوئنسرها ایجاد شده است اما کاربران و مخاطبان عادی هم می توانند از مزایای این قابلیت استفاده کنند.

مهمترین مزیت بالقوه این قابلیت برای کاربران عادی، دادن امکان تفکیک و تمایزگذاری میان پست های عادی یک صفحه از پست های پولی و تبلیغاتی است که سبب می شود تا کاربران راحت تر بتوانند نحوه استفاده خود از صفحات را مدیریت کنند.

آموزش مشارکت پولی,مشارکت پولی,مشارکت پولی چیست

– مزایای اینفلوئنسرها در مشارکت پولی

ویژگی مشارکت پولی مزایای مختلفی برای اینفلوئنسرهای تبلیغ کننده دارد که از جمله این مزایا می توان به شفافیت بیشتر رابطه موجود میان اینفلوئنسر و فالوورها و در نتیجه افزایش اعتماد این فالوورها به اینفلوئنسر اشاره کرد.

علاوه بر این، قابلیت مشارکت پولی به اینفلوئنسر کمک می کند تا با سهولت بیشتری بتواند رزومه تبلیغاتی خود را مستندسازی کرده و از آن برای جذب مشتریان تبلیغاتی بیشتر استفاده کند.

– مزایای برندها در مشارکت پولی

قابلیت مشارکت پولی امکان دسترسی به اطلاعات مرتبط با اینسایت های پیج های اینفلوئنسرهای تبلیغ کننده، نرخ تعامل پست های تبلیغاتی و آمار و اطلاعات دقیق مرتبط با عملکرد پست ها را برندها می دهد.

برندها در قالب یک فرصت چهارده روزه می توانند به اطلاعات مختلفی مانند تعداد لایک ها و کامنت ها، محتوای کامنت ها، میزان بازدید یا رد کردن استوری ها و بسیاری اطلاعات دیگر دست پیدا کنند.

دسترسی به این اطلاعات به برندها کمک می کند تا با شناسایی بهترین پیج های تبلیغ کننده، تصمیمات درست تری را در ارتباط با بازاریابی کسب و کار خود بگیرند. قابلیت مشارکت مالی این امکان را برندها می دهد تا با بهره بردن از گزینه تایید شریک، شراکت مالی خود در یک پست یا استوری تبلیغی را تایید یا رد کنند.

برخی نکات مهم مرتبط با مشارکت پولی

اکنون که با تعریف کلی مشارکت پولی، نحوه استفاده از این قابلیت و مزایای بالقوه آن برای کاربران مختلف آشنا شدیم، لازم است که به چند نکته ریز اما مهم مرتبط با این ویژگی اشاره کنیم.

– مورد اول:

اولین نکته ای که در اینجا به آن اشاره می کنیم، روند استفاده از اینفلوئنسرهای تبلیغ کننده توسط برندها است. توصیه متخصصان این است که برندهای با قصد انجام تبلیغ به شیوه مشارکت پولی، در ابتدا از اینفلوئنسرهای کم مخاطب تر و خردتر استفاده کنند.

برندها باید به تدریج و با افزایش میزان اعتبار، استفاده از اینفلوئنسرهای مهمتر وبزرگتر را در دستور کار تبلیغاتی خود قرار دهند

– مورد دوم:

از آنجا که استفاده از مشارکت پولی امکان شناسایی و انتخاب بهترین اینفلوئنسرهای تبلیغ کننده را برندها می دهد، داشتن برنامه دقیق و از پیش تعیین شده یکی از مهمترین نکات مرتبط با استفاده از این ویژگی به شمار می آید.

– مورد سوم:

نکته آخری که اینفلوئنسرهای تبلیغ کننده در زمان استفاده از این قابلیت باید به آن توجه کنند، ثبت شدن برندهای تبلیغ کننده در کارنامه تجاری آنها است.

به اشتراک گذاری پست های برندهای نامعتبر باعث خراب شدن اعتبار یک اینفلوئنسر در میان مخاطبان خود می شود. به همین دلیل اینفلوئنسرها در انتخاب برندها برای تبلیغ باید به اعتبار و وجهه برند توجه ویژه داشته باشند.

کلام آخر

همانطور که اشاره شد، ویژگی مشارکت پولی یکی از ویژگی هایی است که اینستاگرام با مخاطب قرار دادن کسب و کارها و اینفلوئنسرها آن را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است.

هدف از افزودن این قابلیت به پست ها و استوری ها، شفاف تر شدن رابطه تبلیغاتی میان برندها و اینفلوئنسرها و همچنین تسهیل مسیر تبلیغات است. در این مقاله کوشیدیم تا به شیوه ای کامل اما ساده و سلیس، نحوه استفاده از این قابلیت را برای خوانندگان به اشتراک بگذاریم.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا