اینستاگرام

استوری تلینگ (storytelling) چیست و چه کاربردی در اینستاگرام دارد؟

اینستاگرام در طی آپدیت های جدید خود، قابلیت های بسیاری را به مخاطبان عرضه کرده است. به گونه ای که می توان از طریق آن به درآمد چشم گیری دست یافت یا اوقات فراغت خوبی را سپری کرد. یکی از قابلیت هایی که امروزه می توانیم شاهد باشیم استوری تلینگ (storytelling) است که تاثیر بسیاری بر روی جذب مخاطب و بازاریابی دارد.

این قابلیت این امکان را می دهد تا با بهره گیری از داستان سرایی، تبلیغات خود را عرصه کنید که این موضوع به افزایش فروش هم کمک بسیاری می کند. برای کسانی که به خواندن کتاب یا شنیدن داستان ها علاقه مند هستند، استوری تلینگ یک سرگرمی عالی محسوب می شود.

حال در ادامه با ما همراه باشید، تا هر آنچه که راجب به استوری تلینگ در اینستاگرام نیاز دارید را برای شما شرح دهیم.

storytelling,استوری تلینگ,storytelling

کاربرد استوری تلینگ در شبکه های اجتماعی و اینستاگرام چیست؟

داستان سرایی، می تواند با تحریک کردن احساسات و عواطف، نقش مهمی در بازاریابی داشته باشد. شاید با خواندن این مطالب کمی گیج شده باشید،  باید ذکر کنیم که داستان سرایی باعث می شود اول افراد خوب به متن دقت کنند.

سپس کمی که از داستان پیش برود، حس کنجکاوی آن ها تحریک می شود و به نوعی مغز دستور می دهد تا آخر داستان، با شما همراه باشند. سپس اگر بخواهید از این طریق بازاریابی انجام دهید، افرادی که به داستان سرایی شما گوش سپرده اند، به حرف یا حرکت شما هم عمل می کنند.

همچنین علاوه بر تمام نکات و مواردی که ذکر شد، استوری تلینگ در اینستاگرام باعث می شود تا ارتباط بهتری با مخاطبان برقرار کنید. استوری تلینگ در فضای مجازی باعث ارتباط بهتر می شود و همین موضوع هم به بازریابی و جذب مخاطبان کمک بسیاری می کند.

storytelling,استوری تلینگ,storytelling

چگونه می توان از استوری تلینگ در اینستاگرام و بازاریابی استفاده کرد؟

روش های بسیاری وجود دارد که می توان از طریق آن ها، داستان های جالب و جذب کننده ای را برای مخاطبان شرح داد.

به عنوان مثال، اگر قصد تبلیغ برند یا کالایی را دارید یا حتی می خواهید که نام تجاری خود را به دیگران هم معرفی کنید، بهتر است که با استفاده از داستان های مرتبط یا حتی خاطره های شبیه، محصول را معرفی کنید.

اینگونه هم مخاطبان تا آخر آگهی با شما همراهی می کنند و هم همان طور که بیان شد، با تاثیری که داستان بر روی مغز آن ها می گذارد، به راحتی اعتماد می کنند و جذب هم افزایش می یابد. با کمک استوری تلینگ در اینستاگرام، شما می توانید هم خلاقانه بازاریابی کنید و هم جذب فالوور بسیاری داشته باشید.

storytelling,استوری تلینگ,storytelling

بازاریابی از طریق استوری تلینگ

در مطالبی که بالا بیان شد، اشاره کوتاهی به روش ها و نکاتی که می توانید از طریق آن ها برند یا کالای خود را به بقیه معرفی کنید، بیان کردیم. حال به جز موارد ذکر شده، نکات مهم دیگری هم وجود دارند که توجه کردن به آن ها باعث می شود تا بازایابی شما موفق تر عمل کند. برخی از این روش ها شامل:

storytelling,استوری تلینگ,storytelling

شناسایی ارزش ها

با شناسایی ارزش های خود و تولید کردن محتواهای بصری، می توانید افراد را به خود جذب کنید. منطور از شناسایی ارزش ها در کل این است که طبق سلیقه یا محصولات خود، از یک قالب و تم درست پیروی کنید.

storytelling,استوری تلینگ,storytelling

اهمیت تصویر و متن

عکس و ویدیوها اهمیت بسیاری دارند. در واقع باید کپشن هایی که انتخاب می کنید با محتوای شما ارتباط داشته باشد.

اینگونه مخاطبان زیادی به پست جذب می شوند. حال توضیحات می تواند شامل مقایسه کالا ها باشد یا حتی با استفاده از استوری تلینگ در اینستاگرام، آن ها را به بقیه معرفی کنید. مثلا می توانید عکس یه کتاب را به اشتراک بگذارید و سپس با نوشتن خاطره یا داستانی نظر افراد را جلب کنید.

storytelling,استوری تلینگ,storytelling

چک کردن پست ها با استفاده از ابزارهای اینستاگرام

در مطالب بالا بیان شد که امروزه این برنامه قابلیت های زیادی را عرضه می کند. شما می توانید با استفاده از آن ها در خصوص بازاریابی فعالیت کنید. مثلا، پست هایی که طرفداران بیشتری دارند را شناسایی کنید.

اگر پست هایی که به صورت داستانی به اشتراک گذاشته اید؛ طرفداران بیشتری دارند، بهتر است که در استوری ها هم همین روند را پیش بگیرید. یا با استفاده از قابلیت ها و تنطیمات که اینستاگرام دارد، صدای خود را در اختیار مخاطبان قرار دهید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا