صنعت زیبایی و آرایشی یک صنعت چند میلیارد دلاری است و بر این اساس استوار است که زیبا به نظر رسیدن و پذیرفته شدن از طرف دیگران، یکی از خواستههای مورد نظر در جهان از زمانهای بسیار قدیم بوده است.
در بیشتر بخشهای تاریخ، مردم دائماً به دنبال روشها و ابزارهایی برای جستجوی راههایی برای تقویت ویژگیهای خود با مواد طبیعی بودهاند و بعداً با پیشرفت فناوری، از محصولات فناوری مانند نور درمانی، محصولات آرایشی و غیره استفاده میکنند تا به همان هدف برسند.
اگر قصد راهاندازی کلینیک زیبایی و پوست دارید، در اینجا نکاتی که پیش از شروع آن باید بدانید آورده شده است. پیش از هر چیزی بدانید که بازاریابی کلینیک زیبایی و استفاده از نرمافزار مدیریت کلینیک میتواند به بهبود کار شما نیز کمک کند.
نحوه راه اندازی کلینیک زیبایی
نحوه راه اندازی کلینیک زیبایی در زیر آورده شده است:
- محل درمانگاه
موقعیت جغرافیایی کلینیک باعث ایجاد تفاوت در اهداف خدماترسانی شما میشود. اگر ملکی را پیدا کردید که در خیابان اصلی یا دور از گوشههای شلوغ شهر است، باید پول بیشتری برای بازاریابی، برندسازی و تبلیغات بپردازید تا مردم را به کلینیک خود بکشانید.
دسترسی آسان و پارکینگ زیاد میتواند در ایمن کردن پیادهروها و ترافیک بالا به کلینیک شما کمک زیادی کند. اکثر مشتریان شما متعلق به بخش اجتماعی متوسط و بالا با درآمد بالا هستند، بنابراین باید مکانی را پیدا کنید که برای این مخاطبان هدف جذاب باشد.
- برندسازی
هر کسب و کاری نیاز به ایجاد یک نام تجاری و دست و پا کردن شهرت دارد. هنگامی که روی طرح کسب و کار خود کار میکنید، باید یک برند ایجاد کنید که انتظارات مخاطبان هدف را برآورده کند. قبل از صرف هزینه هنگفت برای چاپ و راهاندازی برند، طراحی برند و لوگو همگی باید با جزئیات بررسی شوند.
نام، لوگو، ترکیب رنگ، فضای داخلی همگی باید مطابق با موضوع انتخاب شده برای جذب مشتری باشد. اتاق انتظار کلینیک باید به شیوهای دوستانه و دلپذیر با تمام علائم طراحی شده ساخته شود تا به جلب اعتماد آنها و درک قدرت شما در صنعت کمک کند.
- چیدمان کلینیک زیبایی
در هنگام راهاندازی کلینیک زیبایی، باید به این نکته توجه کنید که کلینیک شما دارای فضای درمانی وسیع و اتاقهای خصوصی مشخص شده برای درمانهای مختلف باشد. چیدمان باید حداکثر کارایی را ایجاد کند و از فضای موجود برای تعامل بین مشتریان و متخصصان زیباییشناسی به بهترین وجه استفاده کند.
هر اتاق درمان باید دارای فضایی برای تجهیزات، تختهای بیمار، میز و صندلی، کمدهای نگهداری، محل شستشو و غیره باشد. همچنین میز پذیرش باید به راحتی در دسترس بوده و از ورودی قابل مشاهده باشد.
- تجهیزات
بهترین تجهیزات برای درمان پوست برای موفقیت شما ضروری است و برای شناسایی دستگاههایی که دارای فناوری پیشرفته، گارانتی و قراردادهای خدمات پس از فروش هستند، نیاز به تحقیق دارید. هنگام انتخاب تجهیزات پزشکی و درمان مناسب برای کلینیک خود باید بودجه خود را در نظر داشته باشید.
دریافت مجوز کلینیک زیبایی (خرید مجوز کلینیک زیبایی)
برای دریافت مجوز کلینیک زیبایی (خرید مجوز کلینیک زیبایی)، اقداماتی باید نجام دهید که در زیر ذکر میکنیم:
- یک برنامه آموزشی زیباییشناسی را تکمیل کنید یا یک دوره کارآموزی
- مدرکی مبنی بر ساعات کارآموزی/کارآموزی اخذ کنید.
- تمام امتحانات مورد نیاز را پاس کنید.
- هزینه مجوز را پرداخت کنید.
استخدام پرسنل کلینیک زیبایی و لیزر
پس از تکمیل صلاحیت آموزشی مورد نیاز، توصیه میشود برای آموزش و توسعه بیشتر مهارتهای خود سرمایهگذاری کنید. با آموزش جدیدترین تجهیزات و پیشرفتهای صنعت، در مقابل رقبای خود جلوتر بمانید و جدیدترین روشها و درمانها را برای ارائه به مشتریان خود داشته باشید. این باعث افزایش تجربه و ارائه به مشتریان شما میشود.
اگر به متخصصان پوست بیشتری در کلینیک خود نیاز دارید، کارکنان بیشتری استخدام کنید. هنگامی که صحبت از استخدام کارکنان به میان میآید، تهیه یک کتابچه راهنمای کارکنان ایده خوبی است که نقشها و مسئولیتهای هر کارمند را به آنها نشان دهید، به این ترتیب آنها متوجه میشوند که چه نقشی دارد و چه رویههایی را باید دنبال کنند.
هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی
هزینه راهاندازی کلینیک زیبایی، بسته به عوامل زیر متغیر است:
- جایی که کلینیک شما در آن راهاندازی میشود.
- ارزش ملک در جایی که کلینیک شما در آن راهاندازی میشود.
- متراژ ملک شما
- هزینه مورد نیاز برای بازاریابی و تبلیغات کلینیک
نتیجه
هنگامی که با سرمایهگذاری در راهاندازی کلینیک خود، لوگو، برند، تابلو و طرح کلینیک مناسب را به دست آوردید، مرحله بعدی کسب و کار شما این است که بر ایجاد روابط دوستانه با مشتریان خود تمرکز کنید.
فراموش نکنید که کلینیک زیبایی یا پوست خود را از طریق پلتفرمهای رسانههای اجتماعی برای بهبود دسترسی بهتر و به حداکثر رساندن تعداد بازدیدکنندگان از کلینیک خود و بهبود رشد از طریق صنعت تبلیغ کنید.
” در پایان باید اشاره کرد رقابت شدید میان کلینیک های زیبایی، این روزها باعث شده دیگر تکنیکها و روشهای عادی تبلیغات و بازاریابی پاسخگو نباشند! در واقع امروز اگر میخواهید میان مخاطبانتان به یک برند قدرتمند تبدیل شوید، باید از آن دسته تکنیک های بازاریابی کلینیک زیبایی استفاده کنید که هر کسی آنها را بلد نیست! ما در کلینیک دولپر( clinicdeveloper.com ) به شما کمک می کنیم تا در این مسیر بهترین اتفاقات را رقم بزنید