تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو سایت و کسب و کار آنلاین
مثلا فکر کنید شما سایتی را برای خود دارید که انتظار دارید از طریق آن فروش بسیار بالایی داشته باشید. در سایت هایی با رتبه بالا،نمی توان به چنین هدفی رسید چون ممکن است به دلیل حجم بسیار بالای تبلیغات اصلا دیده نشود. سئوال اصلی این است که چکارکنیم تا دیده شویم؟ پاسخ این سئوال قطعا رپورتاژ آگهی است.
رپورتاژ آگهی چیست؟
رپورتاژ، یک نوع آگهی است که در قالب خبر برای محصولی تبلیغ می کند. در واقع می توان گفت رپورتاژ یک آگهی بی طرف است. در این نوع تبلیغ مخاطب یا کسب و کار باید به معرفی محصولاتشان پرداخته و آن را در ذهن مردم جا بیندازد. رپورتاژ آگهی علاوه بر تبلیغ محصول موجب سئو و بالا رفتن رتبه سایت و کاهش ترافیک خواهد شد. رپورتاژها انواع مختلفی دارند از جمله رپورتاژ آگهی تلویزیونی، رپورتاژ نوشتاری مجله ها روزنامه ها و رپورتاژ های آگهی اینترنتی. رپورتاژها به طور مستقیم موجب رونق در کسب و کارها خواهد شد و افراد می توانند به وسیله یک سایت مناسب و یک رپورتاژ آگهی مفید کالای خود را معرفی کرده و به فروش برسانند.
رپورتاژ کلمه ای فرانسوی است. رپورتاژ ها قدرت این را دارند که یک شرکت تازه تاسیس را به یک برند محبوب و معروف تبدیل کنند. این گونه تبلیغات در سایت های خبری و پربازدید انجام می شود و بازدهی خوبی دارد. محتوای رپورتاژ آگهی مانند بروشورها و روش های دیگر تبلیغاتی نیست بلکه به صورت غیرمستقیم تبلیغات می کند.
رپورتاژ مانند یک مقاله یا یک خبر است که به معرفی و بیان مزایایی در مورد محصول و یا کسب و کاری می پردازد. رپورتاژ باید به گونه ای باشد که مخاطب را به خواندن کل مطالب ترغیب کرده و بتواند اعتمادش را جلب کند.
فواید نوشتن رپورتاژ آگهی
تیتر رپورتاژ باید تا جایی که ممکن است خبری و جذاب باشد پس سعی کنید تیتر و مقدمه خود را به نحوی بنویسید که مخاطبان را به خود جذب کرده و سرسری از آن نگذرند. حتی اگر رپورتاژ را مانند مقاله می نویسید باید طوری آن را بنویسید که مخاطب احساس نکند که فقط مطلب ساده ای را می خواند بلکه باید به گونه ی اطلاع رسانی به آن نگاه کند. نباید مطالب شما طوری باشد که مخاطب را خسته کند و آن را نصفه نیمه رها کند. پس کوتاه و مفید بنویسید.
برای این که رپورتاژ آگهی کسب و کار شما نتیجه بدهد باید یکسری نکات را قدم به قدم رعایت کنید در قدم اول باید سعی کنید رپورتاژ خود را به شرکت های معتبر و کارشناسنان ماهری بسپارید. رپورتاژ آگهی را می توان در هر زمینه ای به کار برد برای مثال می توان به رپورتاژهای آگهی برای شخصیت هنرمندان و افراد معروف اشاره کرد.
رپورتاژ آگهی دارای مزایایی به شرح زیر است:
- رپورتاژ آگهی موجب بهبود سئو و بالا رفتن رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهد شد.
- رپورتاژهای خبری اعتماد مخاطبان را به خود جلب میکند.
- در رپورتاژ هم محصولات به طور کامل معرفی می شوند و هم اینکه کسب و کار به یک برند تبدیل خواهد شد.
- هایپر لینک های موجود در رپورتاژ آگهی افراد را به سوی سایت شما هدایت می کنند.
- رپورتاژ آگهی رتبه سایت شما را در الکسا و گوگل افزایش میدهد، رپورتاژ آگهی ترافیک ورودی بالایی را به سمت سایتتان هدایت خواهد کرد.
- هر چه رپورتاژ آگهی خبری تر باشد امکان اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و مجازی نیز بیشتر خواهد شد.
- یک رپورتاژ خوب، تبلیغاتی به نظر نمی رسد، بلکه مطلب آن به صورت یک خبر یا مقاله است.
- رپورتاژ آگهی به صورت غیرمستقیم تبلیغ می کند و موجب متفاوت بودن کسب و کار شما با رقبا خواهد شد.
- رپورتاژ باید دارای تصاویر و متن های متفاوت تری نسبت به سایت های دیگر باشد.
ساختار رپورتاژ آگهی چگونه باشد؟
رپورتاژ آگهی خوب شامل ۱۳۰ تا ۱۷۰ کلمه در عنوان به جز متن اصلی خود می باشد. سعی کنید از کلمات کلیدی در جای مناسب و به اندازه در متن خود استفاده کنید. نباید متن شما کپی و به تلقید از سایت های دیگر باشد چون موجب بی اعتمادی مخاطب خواهد شد. سعی کنید در کار خود خاص بوده و با سایرین متفاوت باشید همین کار هم ،محصولات شما را متفاوت تر خواهد کرد. آگهی های متفاوتی تولید کنید تا بیشتر شناخته شوید. نباید کلمات و جملاتی که به کار می برید خارج از حقیقت، صداقت و راستی باشد.
تاثیر رپورتاژ آگهی در بهبود رتبه سایت در گوگل
در نوشتن رپورتاژ آگهی باید خلاق باشید تا بتوانید روی مخاطب تاثیر بگذارید. اگر متن شما به خوبی نوشته شود سایت های دیگر از آن به عنوان باز نشر استفاده کرده و این می تواند کاملا به نفع شما تمام شود. در نوشتن رپورتاژ آگهی باید به یکسری نکات توجه نمود:
- سه یا پنج کلمه کلیدی از سایت مورد نظر لینک فالو شود.
- از نظر گوگل رنکینگ لینک فالو ها در رپورتاژ آگهی تاثیر مستقیمی دارد و موجب بالا رفتن ترافیک ورودی و رتبه سایت خواهد شد. این نوع روش محدودیت زمانی ندارد و همیشه در سایت تبلیغ کننده باقی می ماند.
- باید همیشه سعی کنید که کلمات کلیدی در سایت خود را لینک فالو کنید. این کلمات باید به گونه ای باشد که صفحه اول به تبلیغات کسب و کار و صفحات بعدی به خود سایت لینک شوند.
تفاوت رپورتاژ آگهی با سایر روش های تبلیغاتی
می دانید که رپورتاژ آگهی متنی است در قالب گزارش، مقاله، مصاحبه ویا معرفی خدمات سایت های مختلف به کار می رود. محصولات و خدماتی که در قالب رپورتاژ آگهی معرفی می شوند علاوه برعکس ها و تصویرها دارای لینک هایی هم هستند، به همین دلیل هم جز روش های خوب در جهت بالا بردن رتبه سایت به شمار می رود. از نظر شکل ظاهری نیز رپورتاژ آگهی با سایر روش های تبلیغاتی متفاوت بوده و برپایه ی محتوا پی ریزی شده است. از طرفی با وجود این که تبلیغات و بنرها در سایت ها زیاده شده است بیشتر افراد به راحتی از آن می گذرند، اما بر خلاف این نوع تبلیغات رپورتاژ آگهی در قالب گزارش خبری مخاطب را به خود جذب می کند که آن را بخوانند.
نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی
نحوه نوشت خیلی تاثیر دارد، هر چه مطالب مفید تر باشند نتیجه بهتری هم خواهند داشت. نوشته های رپورتاژ آگهی در هر زمینه ای از جمله معرفی و فروش محصول باعث بالا رفتن رتبه سایت و بهبود سئو خواهد شد، پس فقط نوشتن نیست بلکه اصول کار مهم است. برای این که موفق باشید از کارشناسان حرفه ای کمک بگیرید.