کسب و کار

10 راهکار عالی برای شاد بودن در محیط کار

افزایش بازدید در گوگل

راههای شاد بودن در محیط کار

محیط کارتان چقدر برای شما اهمیت دارد؟ چگونه می توانید محیط کار خود را به فضایی شاد تبدیل کنید؟ همه ما دوست داریم کاری متناسب با روحیه خودمان پیدا کنیم تا از انجام آن لذت ببریم. محیط کار نیز مانند میزان حقوق دریافتی برای ما مهم است. زمانی که از انجام کارمان احساس رضایتمندی داشته باشیم با شور و حال خاصی به فعالیت خواهیم پرداخت. برخی از کارها جزء مشاغل سخت و پر مخاطره محسوب می شوند و یا محیطی کاملا جدی دارند، سوالی که پیش می آید این است که در مشاغلی که محیط کاری شان بسیار جدی و رسمی است چگونه باید احساس شادی و رضایت داشت؟ ما سعی کردیم که ۱۰ راهکار مفید برای شاد بودن در محیط کار را به شما ارائه دهیم، امیدواریم که با مطالعه این بخش به شما کمک شایانی کرده باشیم.

راههای شاد بودن در محل کار,راههای شاد بودن در محیط کار,روش های شاد بودن در محیط کار

۱۰. با همکارتان صمیمی شوید و رابطه دوستانه بر قرار کنید!

همه ما در تمام زندگی مان به دوست و همراه نیازمندیم. فرقی نمی کند در چه سن و سالی باشید، همواره وجود یک دوست به شما انرژی و شادی مضاعف می بخشد. همانطور که وجود دوستان در سنین کودکی رشد و خلاقیت ما را ترقی می دهد، در بزرگسالی نیز با یک دوست همدل و همراه اگر ترجیحا همکارتان هم باشد، می توانید ساعات لذت بخشی در محل کار را با هم سپری کنید، و شیوه های انجام خلاقانه تری را به هم ارائه دهید.

۹. با رضایت کامل به فکر تغییر شغل تان باشید!

فردی که در محل کارش شاد نیست و از انجام کارش احساس خوشحالی نمی کند، به مرور این نارضایتی را به خارج از محل کار و به زندگی شخصی خود وارد می کند. افسردگی حاصل از این عدم شادی موجب به وجود آمدن فردی غمگین می شود. اگر واقعا از کارتان رضایت ندارید توصیه می کنیم در اولین فرصت به تغییر شغل تان بپردازید. شما با کنار گذاشتن عوامل ناراحت کننده در واقع روزهای شاد آینده را برای خود به ارمغان می آورید و به سراغ کارهایی که دوست شان دارید، می روید و این می توند یکی از راههای شاد بودن در محل کار باشد.

شاد بودن در محل کار,شاد بودن در محیط کار,راههای شاد بودن در محل کار

۸. شهامت داشته باشید

در هر فردی سه عامل مهم وجود دارد که اگر به درستی مدیریت شود، موجب بالا رفتن اعتماد به نفس یا به اصطلاح شهامت حرفه ایی می شود. عامل اول موفق شدن است، که فرد برای به سرانجام رساندن وظایفی که به او محول شده به تلاش می پردازد و رسیدن به موفقیت برایش شیرین و دلچسب است. عامل دوم تعهد در انجام امور و وظایفی که بر عهده گرفته می باشد، و عامل سوم نظرات و دیدگاه های شخصی اوست، که چنانچه به درستی انجام نشود فرد را دچار تعارض و تناقض می کند. فردی که در محل کارش شاد باشد اهدافش را به مرحله عمل می رساند که در نحوه ارتباطش با ارباب رجوعان نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. پس با تقویت روحیه و شهامت حرفه ای خود به تمام اهداف تان جامه عمل بپوشانید و از ناکامی ها نهراسید.

۷. جنبه های منفی را رها کنید!

اگر می خواهید در محل کارتان شاد باشید باید از افکار منفی و از افراد منفی گرا دوری کنید. مهم نیست که چقدر در کارتان موفق بوده اید مهم تلاشی است که برای رسیدن به اهداف تان به کار می برید. پس بدون توجه به نظرات منفی اطرافیان فقط به راهی که در پیش دارید برای رسیدن به مقصد نهایی تان بیاندیشید.

راههای شاد بودن در محل کار,راههای شاد بودن در محیط کار,روش های شاد بودن در محیط کار

۶. متعهد باشید و به قول های تان عمل کنید

عدم توانایی در انجام تعهدات مهمترین عامل ایجاد استرس در افراد است. هر کاری در حیطه فعالیت هایش یک سری تعهدات و ضوابط خاص خود را دارد، همیشه قبل از امضا تعهدنامه کاری، آن را به دقت مطالعه کنید و چنانچه در بندها و تبصره های ذکر شده در قرارداد موردی را مشاهده کردید که از توان شما خارج است، اعلام کنید. از اینکه شما را ناتوان بدانند نهراسید و با خودتان و دیگران صادقانه رفتار کنید.

۵. از نظرات دیگران نسبت به خودتان مطلع شوید

در محل کار از رئیس یا مافوق تان نظرش را در مورد نحوه عملکرد خود بپرسید، با این کار چنانچه در انجام امور محوله دچار نقص یا مشکلی باشید به راحتی به آن پی برده و می توانید در جهت رفع آن اقدام کنید. بازخوردها در اکثر مواقع می تواند به ما راه ها و ایده های جدید و سودمندی برای انجام بهتر فعالیت ها ارائه بدهد. چنانچه خودتان رئیس یک قسمت یا کل اداره هستید، با قرار دادن یک صندوق انتقادات و پیشنهادات علاوه بر آگاهی از نظرات همکاران و کارمندان تان، به احساس رضایت یا عدم رضایت ارباب رجوعان نیز پی ببرید.

راههای شاد بودن در محل کار,راههای شاد بودن در محیط کار,روش های شاد بودن در محیط کار

۴. به مافوق تان نشان دهید که احساس مسئولیت می کنید

سعی کنید هرگز در مورد وظایفی که بر عهده شما گذاشته شده است، بی تفاوت نباشید. اگر چنانچه تمام امور مربوط به خود را انجام داده اید، می توانید با سرکشی به سایر کارمندان و یا همکاران تان به آن ها در انجام کارهای شان کمک نمایید. حس مسئولیت پذیری در قبال کار یا دیگران شما را فردی متعهد و موفق خواهد ساخت و باعث شاد بودن در محل کار خواهد شد. برای دریافت مسئولیت های جدید شما پیشگام شوید نه اینکه در اتاق تان منتظر بمانید تا امور محوله را به شما اطلاع دهند. برای موفقیت های بیشتر سعی کنید اطلاعات خود را در زمینه کاری تان بالا ببرید و یا از تجربیات افراد با سابقه تر کمک بگیرید.

۳. در حیطه شغلی تان مهارت خود را قوی تر کنید

در هر کاری مراحل و یا زمان مشخصی برای دست یافتن به درجات بهتر شغلی در نظر گرفته می شود. امروزه در اکثر ادارات اموری همچون برگزاری دوره های آموزشی مشاغل برای کارمندان تازه کار انجام می پذیرد. اگر شما هم جزء تازه کاران محسوب می شوید سعی کنید در تمام مراحل کاری تان در جهت بالا بردن اطلاعات و مهارت شغلی خود تلاش کنید. هر چقدر که در انجام امور کاری تبحر بیشتری پیدا کنید احتمال دریافت ارتقا شغلی هم نیز افزایش می یابد.

راههای شاد بودن در محل کار,راههای شاد بودن در محیط کار,روش های شاد بودن در محیط کار

۲. نکات مثبت شغل تان را در نظر بگیرید

گاهی عدم علاقه ما نسبت به شغل مان به دلیل نداشتن اطلاعات کافی است. اینکه شما شغل خود را دوست داشته باشید یا نه، کاملا به عهده خودتان است. زمانی که مجبور به انجام یک حرفه هستید قبل از ایجاد افکار منفی، بهتر است به شناخت کار و چگونگی انجام آن بپردازید. اینکه هر روز به خودتان بقبولانید که کارتان را دوست دارید و باید به انجامش عادت کنید، می تواند کمک خوبی به تغییر تفکرات تان بکند. پس با شناخت مهارت های خود در جهت انجام وظایفی که به شمامحول گردیده و همچنین ایجاد خلاقیت در خلق روش های متفاوت، محیط کار را برای خود به مکانی مثبت و پر انرژی تبدیل کنید.

۱. شاد بودن در محل کار را انتخاب کنید

اینکه شاد باشید یا فردی عبوس و بی حوصله، می تواند در اکثر مواقع کاملا خود خواسته صورت پذیرد. سعی کنید همیشه با افکار مثبت در زندگی به انجام کارها بپردازید، از مصاحبت با افراد منفی گرا بپرهیزید. دنیای تان را بر پایه شادی و خنده بنا کنید، هر چقدر با روش های شاد بودن در محیط کار آشنا شوید و با روی خوش و بشاش به محل کاری وارد شوید این انرژی مثبت را هم در فضای کارتان می پراکنید، جالب است بدانید اطرافیان نیز از این امواج مثبت بی بهره نخواهند ماند و شما با ارسال پالس های شادی بخش به همکاران تان موجب برگشت همین حس از سوی آنان به خود می شوید و به همین سادگی با بخشیدن شادی به محیط پیرامون خوشی هدیه می گیرید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

3 واکنش کاربران به این مقاله

  1. عاااالی بود
    امیدوارم شما هم در تمام مراحل زندگی موفق و پیروز باشید
    ممنون که این نکات رو یاداوری کردید

  2. با این اوضاعی که پیش اومده خندیدن و خنداندن شده ارزو
    ولی بازم من تمام سعیمو میکنم که شاداب و پر انرژی باشم و اطرافیان رو ازرده خاطر نکنم
    ممنون از این انتشار این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا