
- به عنوان صاحب کسب و کار چه مقدار از راه های افزایش رضایت مشتری را بلدید؟ اگر در شرایط رقابت با سایر رقبا قرار بگیرید، چگونه مسیر پیشرفت و رسیدن به سود را هموار می سازید؟ هر شغل و تجارتی ترفندهای طلایی مخصوص به خود را دارد، که باید از آن آگاه شد.
پیشنهاد ویژه بست فارسی
اگر دنبال بهترین سایت برای اعزام دانشجو و مهاجرت به ترکیه می گردی بزن رو دکمه پایین
عوامل موثر بر رضایت مشتریان
بازار و عرصه تجارت با گذر زمان و ظهور رقبای جدید همیشه دستخوش حوادث گوناگونی می گردد تا از خیلی ها سکو بسازد برای پرش و از برخی دیگر نردبانی که سلیر رقبا از آن بالا بروند.
اگر به عنوان صاحب کسب و کار به فعالیت مشغولید، قبل هر از چیزی باید بهترین راه های افزایش رضایت مشتری را بیاموزید.
هر فعالیتی مبنی بر نوع فنون و عرصه ای که در آن جولان می دهد، ترفند های مختص به خود را دارد، پس نمی توان هر تجربه ای را در شرایط متفاوت به کار بست.
اکنون قصد داریم عوامل موثر بر رضایت مشتریان را برای شما به اختصار توضیح دهیم، لطفا با Bestfarsi باشید.
10. سرعت عمل در انجام خدمات
برای رسیدن به اوج قله های موفقیت باید همواره تلاش و کوشش خود را به کار بسته و در اسرع وقت وظایفی را که بر عهده گرفته اید را به سرانجام برسانید.
رسیدگی به امور کاری و سفارشات مشتریان نباید با اتلاف وقت و کاهلی مواجه شود، زیرا نتیجه ای جز زیان و از دست دادن مشتریان به دنبال نخواهد آورد.
رابطه ای صمیمی و سرشار از احترام را با مشتریان در پیش بگیرید، و در صورت تماس های تلفنی یا ارسال ایمیل در اولین فرصت پاسخگو باشید.
میزان افزایش رضایت مشتریان و فروش مستقیما با نوع خدمت رسانی و تکریم ارباب رجوع در ارتباط هستند.
هر اندازه مشتریان استرس کمتری را در انجام معاملات و تبادل با شما تجربه نمایند، اصرار بیشتری بر ادامه همکاری کرده و سودی همیشگی را برای تان به ثبت می رساند.
9. برندسازی کنید
بدون شک یکی از مهمترین راه های افزایش رضایت مشتری، تولید و عرضه بهترین محصولات می باشد. اگر به عنوان تولید کننده به فعالیت مشغولید، حتما باید شیوه های درست معرفی کالا و خدمات را بیاموزید.
برای تجارت خود هویت و شناسنامه تهیه کنید. مشتری زمانی که باکیفیت ترین محصول را خریداری نماید، می تواند نقش تبلیغات سیار را برای تان ایفا کند.
عرصه تجارت های بزرگ مهمترین گام را برند سازی و شناساندن تولیدات می دانند.
به شهرت رسیدن نام تجاری راهی بسیار سخت را در پیش خواهد داشت اما پس از طی مصائب بزرگ ترین برداشت ها را نیز به ارمغان می آورد.
8. برقراری ارتباط با مشتری
خیلی از مدیران گمان می کنند که اگر مستقیما با مشتریان در ارتباط باشند، از وجه و اعتبارشان کاسته می شود.
فراموش نکنید زمانی که مشتری خود را، مورد تکریم و احترام اشخاص رده بالای یک شرکت یا موسسه ببینند، با رویی گشاده و خیالی آسوده برای انجام معاملات گام بر می دارند.
تا جایی که امکان دارد جلسات و نشست هایی با مشتریان خوب بگذارید، تا آن ها را به خریداران دائمی تبدیل نمایید.
بدون شک فروش بالا، سودآوری بلند مدت و جلب اعتماد مشتری همگی با هم ارتباطی تنگاتنگ خواهند داشت.
برخوردهای غیر صمیمی با خریدار شرایطی عصبی و بدون اطمینان را پدید آورده و به مرور زمان اطراف تان را از هر مشتری خالی می بینید.
شاید بسیاری از تاجران را دیده اید که علی رغم ارائه کالا یا خدمات ضروری و پر طرفدار به سرعت با ورشکستگی مواجه شده اند و هرگز نمی دانند نداشتن روابط عمومی مناسب و درست هامل اصلی ناکامی ها می گردد.
7. نقطه ضعف ها را رفع کنید
به عنوان صاحب تجارت حرفه ای، باید همواره راهی برای اطلاع پیدا کردن از نظرات مشتریان داشته باشید. یکی از عوامل افزایش رضایتمندی مشتریان توجه به نظرات آنهاست.
بدون شک هیچ کار، تولید و کسبی کامل و بی اشتباه نیست، پس به جای جبهه گرفتن در مقابل انتقادات در جهت رفع نقایص بر بیایید.
زمانی که خریدار ببیند به نظرش اهمیت داده می شود و صاحب تجارت برای حل مشکلات تلاش خود را به کار می بندد، به طور قطع ارتباطی مستحکم تر را ایجاد می کند.
از هر حربه ای همچون تجربیات افراد موفق، همکاری با تکنسین های خبره، فراگیری مهارت های روز دنیا و راه اندازی سایت های نظر سنجی برای رسیدن به بالاترین درجات جلب رضایت مشتری کوشش نمایید.
6. انگیزه کارمندان اهمیت ویژه ای دارد
مدیران موفق به خوبی می دانند که رسیدن به پیشرفت های بزرگ و بالا بردن شاخص فروش تنها به مشتریان و محصولات بستگی ندارد، بلکه چگونگی فعالیت کارمندان می تواند نقشی مهم تر را در رسیدن به سودهای چشمگیر ایفا می کند.
کارکنانی که انگیزه ای برای فعالیت در خود نمی بینند، به مرور زمینه های ناکامی و از دست دادن مشتریان را به همراه خواهند داشت.
از ابزارهای تشویقی برای ایجاد روحیه مثبت و انگیزه ای قوی در کارکنان بهره بگیرید.
به طور مثال با فروش های بسیار بالا و کسب سود فراوان مبلغی را به عنوان پاداش آنان کنار بگذارید، یا از افرادی که در افزایش رضایت مشتریان موفق عمل کرده اند تقدیر به عمل بیاورید.
بدون شک ارتباط کارمندان با مشتری بسیار بیشتر از مدیران است و همین امر نشان دهنده ی اهمیت حضور افراد با انگیزه و متبحر برای هموار سازی مسیرهای پیشرفت می باشد.
5. با نگاه به گذشته آینده را بسازید
همه ما یکی از بهترین راه های افزایش رضایت مشتری را به روزرسانی تکنولوژی و اصول فروش می دانیم، اما نباید گمان کنید که نگاه به گذشته موجبات پس رفت و شکست را فراهم می آورد.
تجربیاتی که در طول سال ها توانسته شما را به سکوهای موفقیت برساند را نادیده نگیرید.
این سخن به معنای گیر افتادن در زمان های قبل نیست بلکه باید با نگاه به گذشته و استفاده از تجربیات به سوی آینده گام برداشته و با کمک از تکنولوژی روز دنیا زمینه های پیشرفت را مهیا سازید.
4. مشتری محوری
بدون شک مهمترین بخش از یک تجارت موفق حضور مشتریان می باشد. هر اندازه که برای جلب رضایت خریدار تلاش کنید، سود و فروش بالاتری را ایجاد خواهید نمود.
زمانی که افراد شما را به چشم تولید کننده ای مطمئن، صادق و مشتری مدار بنگرند، علاوه بر خرید همیشگی، همچون تراکت های سیار تبلیغاتی راه رسیدن به افزایش فروش را هموار می سازند.
همصحبتی با خریداران، ارتباط صمیمی با نمایندگان خرید شرکت، ارگان یا موسسات، ایجاد شرایط تعویض اجناس، تخفیفات چشمگیر و اطمینان دادن به مشتری در مورد کیفیت محصولات همگی نام خدمات و کالای شما را به برندی مشهور و محبوب بدل می سازد.
3. متمایز ساختن محصولات و مشتری مداری داشته باشید
هر تجارتی بر پایه جلب رضایت مشتریان شکل می گیرد. مدیران مشتری مدار برای رساندن محصولات به مراتب دلخواه خریداران تلاش کرده و با کمی خلاقیت سعی در سوپرایز کردن آنان دارند.
اولویت های تولید را در یک برنامه دقیق و مدون ثبت نموده و هرگز گزینه جلب نظر مشتریان را از یاد نبرید.
ارائه ی برخی خدمات همچون برگزاری جشنواره فروش، تخفیفات ویژه، هدایای مشتریان همیشگی، قرعه کشی های جایزه دار، امکان خریدهای اینترنتی، ارسال های رایگان به مقصد دلخواه مشتری و تبلیغات جذاب می تواند تا حدود بسیار زیادی شما را در افزایش رضایت مشتری موفق گرداند.
2. به مشتریان خاص امتیازهای خاص بدهید
پیشتر هم گفتیم از مهمترین راه های افزایش رضایت مشتری ایجاد ارتباطی ویژه با آنان می باشد.
زمانی که خریداران همیشگی برای معاملات جدید مراجعه می کنند را با برخی امتیازات سورپرایز نموده و به بازگشت مجددشان مهر تضمین بزنید.
خیلی از اموری که به نظر ساده می آیند می توانند مسیرهای پیشرفت را به راحتی مقابل تان هموار سازند.
مواردی همچون تخفیفات بیشتر، ارائه خدمات بالاتر، نظرسنجی و پرسش در مورد محصولات، تحویل دادن سفارش ها متناسب با سلیقه مشتری، برگزاری قرعه کشی و اهدا جوایز و آگاه ساختن خریدار از تمام ویژگی های محصول را سرلوحه کارتان قرار دهید و از نتیجه ی خیره کننده اش لذت ببرید.
1. شناسایی انواع مشتریان
هر تجارتی متناسب با ارائه محصولاتش با اشخاص مختلفی به عنوان مشتری سروکار دارند. شما قبل از هرچیزی باید خریداران عمده را بشناسید، و میزان نیاز بازار را بفهمید.
ممکن است هر مشتری بخشی خاص از تولیدات را مدنظر بگیرد و از سایر ویژگی ها بی خبر بماند. اگر در بازار به فعالیت مشغولید، در وهله اول مشتریان قسمت های متفاوت بازار را شناسایی نموده و به ارائه محصولات بپردازید.
پیشنهاد ویژه بست فارسی
یک سایت خوب و معروف جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و شرایط مهاجرت کاری میخوای بزن رو دکمه پایین