سبک زندگی

۱۰ راه کنترل عصبانیت

افزایش بازدید در گوگل

راههای کنترل عصبانیت

هر فردی بدون شک بعد از پشت سر گذاشتن یک روز کاری سخت و پرمشغله ممکن است با اعصاب خوردی های زیادی مواجه شود، حتی گاهی اوقات ترافیک سنگین به‌ قدری افراد را عصبانی می‌ کند که مداوم در حال کوبیدن دست خود بر روی فرمان هستند یا این‌ که با بوق زدن می‌ خواهند اعصاب خود را آرام کنند این عصبانیت گاهی اوقات به اندازه ‌ای کش پیدا می ‌کند که حتی باعث داد زدن هم می شود.

برای این ‌که بتوانید عصبانیت خود را کنترل کنید روش ‌های مختلفی وجود دارد که انعطاف و تعادل را بین روابط کاری و ارتباطات شما ایجاد می ‌کند، به‌ همین علت در ادامه قصد داریم ۱۰ روش کنترل عصبانیت و خشم را برای شما بیان کنیم.

راه کنترل عصبانیت,راههای کنترل عصبانیت,راههای کنترل عصبانیت و استرس

۱۰. فکر کردن

گاهی اوقات عصبانیت به ‌قدری شدت می‌ یابد که ممکن است هر واکنشی از فرد دیده شود، تحت این شرایط باید از رو به‌ رو شدن با فردی که از وی عصبانی هستید کاملا دور شوید و خود را در مقابل او قرار ندهید بعد از آن چند لحظه به خود فرصت دهید تا آرام شوید، سپس در مورد آن مسئله کمی فکر کنید و در نهایت تصمیم خود را بگیرید.

۹. ورزش کردن

ورزش کردن به شما کمک می‌ کند در هر شرایطی عصبانیت خود را کنترل کنید و حتی در صورت بروز عصبانیت مدت‌ زمان آن کم‌ تر می ‌شود، هر مقدار توان جسمی شما بیشتر شود بر عصبانیت خود بیشتر غلبه خواهید کرد.

روشهای کنترل عصبانیت,راه کنترل عصبانیت,راههای کنترل عصبانیت

۸. خالی نکردن خشم

بیشتر افراد تصور می‌ کنند که هنگام عصبانی شدن با بیرون ریختن خشم می ‌توان تمام این دلخوری ‌ها و عصبانیت‌ ها از خود دور کرد، اما باید بگوییم که فریاد زدن و خالی کردن عصبانیت باعث می‌شود که مشکلات بیشتری سر راه شما قرار بگیرد این کار ممکن است حتی روابط بین افراد را هم بدتر کند و روش مناسبی برای الگوی فرزندان نخواهد بود.

۷. نوشتن

هر فردی هنگام عصبانیت ممکن است کلماتی را بیان کند که شنیدن آن‌ ها چندان خوشایند نیست و باعث مشکلات بیشتر هم خواهد شد، بنابراین زمانی ‌که عصبانی می‌ شوید سعی کنید کلماتی را که قصد دارید آن‌ ها را بیان نمایید بر روی کاغذ بنویسید و هنگام مشاجره و درگیری دیگر آن‌ ها را بکار نبرید.

راه کنترل عصبانیت,راههای کنترل عصبانیت,راههای کنترل عصبانیت و استرس

۶. پذیرفتن موقعیت

به این نکته دقت داشته باشید که هیچ‌ چیزی را نمی‌ توان تغییر داد، بنابراین اگر در شرایطی قرار گرفتید که باعث ناراحت شدن شما می‌ شود به‌ جای این ‌که عصبانی شوید، وضعیت خود را درک کنید و سعی کنید با آن سازگاری پیدا نمایید در این ‌صورت به‌ راحتی می ‌توانید روش‌ هایی را برای مقابله با مشکلات خود پیدا کنید بر همین اساس می توان کفت یکی از راههای کنترل عصبانیت پذیرفتن موقعیت می‌ باشد.

۵. اندیشیدن به سلامت خود

زمانی‌ که عصبانی می‌ شوید هورمون ‌های عصبانیت و استرس در بدن شما ترشح خواهد شد که همین مورد باعث ابتلا به فشار خون می‌ شود و بعد از آن دیگر کنترل کردن فشار خون به‌ سختی امکان ‌پذیر خواهد بود، بنابراین باید سعی کنید با آرامش با مشکلات خود برخورد کنید؛ چرا که عصبانیت طولانی ‌مدت و استرس می ‌تواند سلامتی قلب شما را هم در خطر بیندازد.

۴. ضرر و زیان عصبانیت را فراموش نکنید

زمانی ‌که عصبانی می‌ شوید معمولا قدرت فکر کردن خود را از دست خواهید داد، اما بعد از این‌ که عصبانیت شما فروکش می‌ کند همیشه این سوال را از خود بپرسید که اگر من عصبانی شوم چه مضراتی گریبان ‌گیر من و فرد مقابل خواهد شد و اثرات منفی آن را همواره مورد بررسی قرار دهید، آیا با عصبانیت می ‌توان مشکل ‌های موجود را برطرف کرد؟

۳. شمارش به‌ صورت معکوس

برای ‌اینکه بتوانید بر عصبانیت خود غلبه کنید شمارش به ‌صورت معکوس کمک بسیار زیادی می ‌کند، بنابراین اگر خیلی عصبانی هستید از صد شروع کنید و به‌ صورت معکوس بشمارید.

زمانی‌ که این کار را انجام دهی ضربان قلب شما کاهش پیدا می‌ کند و عصبانیت هم کاهش پیدا خواهد کرد، بنابراین شمارش معکوس از دیگر راههای کنترل عصبانیت و استرس بشمار می ‌رود.

۲. حل مشکل به‌ جای عصبانیت

هر فردی که عصبی می‌ شود بدون شک می توان  راه ‌حلی را برای مشکل خود پیدا کند، بنابراین تنها داد و بیداد و فریاد زدن نمی ‌تواند عصبانیت شما را برطرف کند بلکه اندیشیدن و فکر کردن و یافتن راه‌ حل بهترین کمک برای فروکش کردن عصبانیت می‌ باشد.

۱. حرف زدن به جای داد زدن

در تمامی مواقع سعی کنید به جای داد زدن در مورد مشکلی که پیش آمده به آرامی صحبت نمایید و قبل از شروع به پرخاشگری حرف طرف مقابل خود را هم گوش دهید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا