مشهورترین ها

10 تا از مشهورترین قاریان جهان اسلام

افزایش بازدید در گوگل

معرفی قاریان مشهور جهان اسلام

دین اسلام از زمان نبوت پیامبر تا به حال فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشته است. کتاب قرآن به عنوان عالی ترین منبع مرجعیت در جهان اسلام به شمار می رود و در تمام ممالک اسلامی همواره مورد تکریم فراوان قرار می گیرد. تلاوت قرآن به شیوه های گوناگون یکی از جذابیت های خواندن آیات پر برکت این کتاب آسمانی می باشد که طی چند دهه اخیر به یکی از بزرگترین مسابقات دنیا در حوزه ادیان تبدیل گردیده.

در سال های گذشته قاریان بزرگ و مشهوری در سراسر جهان اقدام به تلاوت زیبای قرآن نموده و حس و حالی معنوی در قلب شنوندگان ایجاد می کنند. ما ۱۰ تن از مشهورترین قاریان جهان اسلام را برای شما در این مطلب گردآوری نموده ایم تا با صوت دلنشین آنان آشنا شوید.

بهترین قاریان قرآن ایران,بهترین قاریان قرآن جهان,قاریان مشهور جهان اسلام

۱۰. محمد محمد اللیثی | Muhammad Al-Laythi

قاری مشهور جهان با نام محمد محمد اللیثی متولد سال ۱۹۵۲ از کشور مصر از زمان کودکی علاقه و استعداد بی نظیر خود را به تلاوت آیات قرآن نشان داد و به سرعت توانست مراحل ترقی و پیشرفت را در حضور اساتیدش طی نماید. اولین معلم محمد در سن ۳ سالگی پدرش بود که موفق به حفظ کل قرآن با کمک او گردید. شیوه قرائت های گوناگون را از دستگاه های آواز استخراج کرد و سبکی دلنشین تر در تلاوت آیات را پدید آورد.

مشهورترین قاری جهان اسلام,مشهورترین قاریان جهان اسلام,مشهورترین قاریان قرآن

۹. شحات محمد انور | Shahat Muhammad Anwar

شحات محمد انور قاری سرشناس و یکی از بهترین قاریان قرآن جهان متولد ۱۹۵۰ میلادی از حافظان قرآن کشور مصر می باشد. او در سنین کودکی پدرش را از دست داد و با مادرش به منزل پدربزرگش نقل مکان کرد. همین جابجایی نقطه عطفی در زندگی شحات محمد انور رقم زد. دایی و پدر بزرگ او که از قاریان خوب و صاحب نام به شمار می رفتند پس از کشف استعداد و علاقه در شحات وی را به نزد اساتید متبحر تلاوت و ترتیل فرستادند. محمد انور در سن ۱۵ سالگی با لحنی بسیار زیبا و بی نظیر به قرائت قرآن می پرداخت و به تدریج به یکی از مشهورترین اساتید تلاوت در مصر بدل گردید.

معروف ترین قاریان قرآن,بهترین قاریان قرآن ایران,بهترین قاریان قرآن جهان

۸. شهریار پرهیزگار | Shahriar Parhizgar

شهریار پرهیزگار یکی از بهترین قاریان قرآن ایران و حافظ قرآن در سال ۱۳۴۳ متولد و از آنجا که در خانواده ای مذهبی رشد می نمود، از همان ابتدا با تعالیم قرآنی آشنا گردید و با استعداد خارق العاده ای که از خود در فراگیری آیات نشان داد، موفق به کسب بهترین عناوین در مسابقات بزرگ قرآنی شد. وی اولین مقام خود را در مسابقه بین المللی قرآن کریم سال ۱۳۶۲ با حفظ ۱۵ جز کسب نمود. سال ۱۳۷۱ نیز مقام نخست برترین حافظ و قاری را در کشور عربستان از آن خود کرد.

بهترین قاریان قرآن ایران,بهترین قاریان قرآن جهان,قاریان مشهور جهان اسلام

۷. محمد صدیق المنشاوی | Mohamed Siddiq El-Minshawi

محمد صدیق المنشاوی از قاریان مشهور جهان اسلام، متولد سال ۱۹۲۰ در قاهره در خانواده ای قرآنی رشد کرد. پدر و برادرش نیز از بزرگترین مدرسان و حافظان کلام الله مجید بودند. المنشاوی موفق به حفظ قرآن در سن ۸ سالگی شد و با رسیدن به سن نوجوانی صوت و لحن دلنشینی را در تلاوت آیات از خود نشان داد. بسیاری از حاکمان کشورهای مسلمان مانند اندونزی، اردن، فلسطین، عربستان، سوریه، عراق، کویت، مراکش، سودان و پاکستان از او برای قرائت و ترتیل آیات عظیم الهی دعوت به عمل می آوردند.

بهترین قاریان قرآن ایران,بهترین قاریان قرآن جهان,قاریان مشهور جهان اسلام

۶. محمد محمود طبلاوی | Mohamed Mahmoud Tablawi

محمد محمود طبلاوی متولد ۱۹۳۴ نیز مانند معروف ترین قاریان قرآن در خانواده ای مذهبی و علاقه مند به حفظ و قرائت قرآن رشد کرد. استعداد و ذوق بی حدش موجب شد تا در سن ۱۰ سالگی کلیه علوم مربوط به حفظ، تجوید، قرائت و ترتیل را به صورت کامل بیاموزد. او چنان در حوزه علوم قرآنی مهارت بالایی پیدا کرد که در سن ۱۴ سالگی در مدرسه ای که خودش تحصیل می کرد به تدریس مشغول شد. طبلاوی در خاطراتش بیان نموده که پدرم همواره در آرزوی فرزندی بوده تا بتواند آن را وقف قرآن نماید، و با تولد محمد محمود عهدی که با خداوند بسته بود را وفا کرد.

بهترین قاریان قرآن ایران,بهترین قاریان قرآن جهان,قاریان مشهور جهان اسلام

۵. فرج الله شاذلی | Faraj Allah Al-Shazly

فرج الله شاذلی قاری بزرگ و خوش صدای مصری متولد سال ۱۹۴۸ که به حفظ کامل قرآن در ۸ سالگی و شیوه های قرائت دهگانه شهرت فراوانی داشت. او با کسب مدرک دانشگاهی در رشته ادبیات عرب با اوزان شعری به خوبی آشنا شد و توانست آیات قرآن را بر پایه همان اوزان موزون تلاوت نماید. این کار در ابتدا برای سایر اساتید قرائت نا ملموس به شمار می رفت اما بعد از مدتی کوتاه به سرعت از سوی مردم و قاریان جوان مورد استقبال قرار گرفت.

بهترین قاریان قرآن ایران,بهترین قاریان قرآن جهان,قاریان مشهور جهان اسلام

۴. شعبان عبدالعزیز صیاد | Shaban Abdul Aziz Sayyad

یکی دیگر از مشهورترین قاریان جهان اسلام نیز از مردم کشور مصر است. شعبان عبدالعزیز صیاد متولد سال ۱۹۴۰ میلادی پسر عبدالعزیزاسماعیل احمد صیاد از قاریان و اساتید بنام کشور مصر می باشد. شهرت نیک پدرش موجب شد تا او نیز در حوزه علوم قرآنی به سطوح بالایی دست پیدا نماید. وی پس از دریافت مدرک کارشناسی از دانشگاه علوم قرآنی دوباره به روستا بازگشت تا با تدریس به کودکان علاقه مند دین خود را به مردم سرزمینش ادا کند.

بهترین قاریان قرآن ایران,بهترین قاریان قرآن جهان,قاریان مشهور جهان اسلام

۳. عباس امام جمعه | Abbas Imam Jome

عباس امام جمعه قاری بزرگ ایران در سال ۱۳۴۵ در تهران متولد شد. او از سنین کودکی در محضر اساتید بزرگ علوم قرآنی کسب فیض نموده و به سرعت توانست پله های موفقیت را طی کند. حضور امام جمعه در مسابقات بزرگ قرآن همواره با کسب افتخارات چشمگیری بوده و او رتبه نخست مسابقه بین المللی قرآن کریم مالزی  و مقام دوم مسابقات بین المللی قرآن عربستان و ایران را نیز در کارنامه خود به ثبت برساند.

بهترین قاریان قرآن ایران,بهترین قاریان قرآن جهان,قاریان مشهور جهان اسلام

۲. راغب مصطفی غلوش | Ragheb Mustafa Ghalwash

قاری محبوب و مشهور جهان راغب مصطفی غلوش متولد سال ۱۹۳۸ در کشور مصر می باشد. مصطفی غلوش از شاگردان مصطفی اسماعیل بود که با صوت و لحنی متفاوت به قرائت آیات کلام الله مجید می پرداخت. غلوش از سوی کشورهای فرانسه، ایران، آمریکا، کانادا و انگلستان  بارها برای تلاوت آیات قران دعوت می شد وهمواره حضوری فعال در برگزاری بزرگترین مسابقات قرآنی داشت.

بهترین قاریان قرآن ایران,بهترین قاریان قرآن جهان,قاریان مشهور جهان اسلام

۱. عبدالباسط عبدالصمد | Sheikh Abdul Basit Abdul Samad

عبدالباسط محمد عبدالصمد سلیم داود را به جرات می توان محبوب ترین و مشهورترین قاری جهان اسلام در تمام ادوار فعالیت و حتی پس از مرگش دانست. این قاری بزرگ مصری متولد سال ۱۹۲۷ بوده و او را در کنار منشاوی، خلیل حصری و مصطفی اسماعیل به عنوان ۴ عضو تاثیرگذار در تلاوت و ترتیل قرآن دوره معاصر می شناسند. صوت و لحنی زیبا و دلنشین به همراه نفسی ممتد و بدون وقفه در قرائت، او را به سرعت بر سر زبان ها انداخت. عبدالباسط در سال ۱۹۸۸  دیده از جهان فرو بست.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

14 واکنش کاربران به این مقاله

  1. سلام. ضمن تشکر از شما. این نوشته شما رو من قبول ندارم. فقط چند تا از این قاریان جزو بزرگترین قاریان هستند، خیلی ها رو از قلم انداختین شیخ مصطفی اسماعیل، شیخ ابوالعینین شعیشع، و….

  2. آقا زیاد خندیدیم. با و جود استاد مصطفی اسماعیل جایی برای هیچ قاری نمی ماند. مطمئن باشید فارسی زبانها جز صد قاری برتر هم قرار نمی گیرند.

  3. بهترین قاریان از نظر من به ترتیب.
    ۱ عبدالباسط عبدالصمد
    ۲ محمد صدیق منشاوی
    ۳ شیخ مصطفی اسماعیل
    ۴ شیخ طبلاوی
    ۵ شیخ شهات محمد انور
    ۶ راغب غلوش
    ۷ رافت حسین
    ۸ عیدی شعبان
    ۹ رمضان حجاج الهنداوی
    ۱۰ محمود شهات
    ۱۱ شیخ سید سعید
    ۱۲ دکتر احمد نفس نه
    ۱۳ شیخ الشعبان صیاد
    ۱۴ دکتر ناصر ترک
    ۱۵ محمود صدیق منشاوی
    ۱۶ محمود القزاز
    ۱۷ الشیخ سعید طوسی
    ۱۸ خلیل حصیری
    ۱۹ متولی عبدالعال
    ۲۰ کبیر حیدری

  4. بنظر من اساتید و سلاطین بی چون وچرای قرآن رو از دو منظر باید نگریست،۱از دیدگاه عموم این رده بندی مشهور است1 استاد عبدالباسط 2استاد منشاوی ۳استاد مصطفی اسماعیل۴استاد شحات محمدانور اما ازدیدگاه اساتید فن وکارشناسان تکنیک قرائت۱مصطفی اسماعیل ۲منشاوی۳عبدالباسط۴شحات محمدانور۵محمد رفعه

  5. سلام قرائت قرآن وشنیدن آن کلا”سلیقه یى هست ازدیدکاه خودم هیج فرقی بین قراء قرآن نیست همه عمرخودشون درخدمت قرآن تمام کردن ولى اینکه یکی بیادرده بندی کنه که کدام قاری بهتراز دیگریى هست خیلی دشوار هست من یک مصاحبه یى ازاستادمحمودانور شحات شنیدم که میگفت(مرحوم عبدالباسط ازنظر صدایى که داشت یکى اززیباترین صداهاى جهان رو داشت نه قبلش بوده ونه بعدش اومده ونخواهدامد أما اکرکسی بیادسوال کنه مرحوم عبدالباسط تمام مقام هارو بجامیاورد؟!درجواب بایدبگم نه مرحوم عبدالباسط فقط بریک یادومقام قرائت قرآن میخواند)

  6. اساتید قاری قرآن اول عبدالباسط دومحمدربیعی ازکرمانشاه شهرستان جوانرود جزدومین قاری جهان هستش که اسمی ازش برده نشده

  7. استاد سعید مسلم و استاد عبدالمنعم طوخی در صدر این جدول جا دارند ولی متاسفانه اسمی از آنها برده نشده.

  8. از نظر تکنیکی استاد منشاوی تمام مقامات رو به صورت صحیح و کامل به جا می آوزد از لحاظ صدا هم استاد عبدالباسط اوله

  9. بنظر من دوتا از بهترین قاریان معاصر که باید اسمشون در این لیست باشه شریف مصطفی و عبدالرحمن مسعد هستش.درسته جوان هستند ولی از محبوبیت بالایی برخوردارند

  10. به نظر من بعد از استادعبدالباسط قاری جوان عیدی شعبان بسیار زیبا قرات را تلاوت میکند

  11. فقط عبدالباسط هرموقع قاری تونست باقرائت قران نزدیک به ۲۰۰نفررامسلمان کنه بعدبیارین کنارعبدالباسط مقایسش کنین اونایی که بی خبرن برن بیوگرافی استادعبدالباسط سرچ کنن تابفهمن این بزرگ مردکه بوده اگه تلاوت های این قاری نبودنه کسی مصطفی اسماعیل میشناخت نه منشاوی پس تاقیامت ردی دستش کسی نمیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا