مشهورترین ها

10 تا از فیزیکدانان مشهور دنیا – محمود حسابی تا البرت انیشتین

افزایش بازدید در گوگل

مشهورترین فیزیکدان دنیا کیست؟

علم اسرار آمیز فیزیک یکی از حوزه های ناشناخته دنیا به شمار می رود، که با هر بار کشف دریچه ای غیر قابل باور را به سوی جهانیان می گشاید. قوانین ناپایدار و عجیبش اطلاعات شگرف و تازه ای را بروز می دهد، و چشم دانشمندان را خیره نگه می دارد. فیزیکدانان بزرگی در طول تاریخ نظریه هایی را ارائه کرده اند، که اگر چه به نظر احمقانه می رسند، اما در کمال ناباوری به حوزه اثبات ورود نموده اند.

به طور مثال نظریه سفر در زمان که از سوی انیشتین مطرح شد، در ابتدا با واکنش تند سایر دانشمندان علم فیزیک روبه رو و رد گردید، اما امروزه فیزیکدانان موفقیت چشمگیری را از انتقال ذرات نور به آینده کسب نموده اند. با Bestfarsi همراه باشید تا با ۱۰ تا از فیزیکدانان مشهور دنیا آشنا شوید.

فیزیکدانان مشهور جهان,فیزیکدان معروف امریکایی,فیزیکدان معروف ایرانی

۱۰. محمود حسابی | Mahmoud Hessabi

سید محمود حسابی فیزیکدان معروف ایرانی متولد سال ۱۲۸۱ با نام شناسنامه ای محمود خان میرزا حسابی دانشمند بزرگ ایرانی در عرصه علوم فیزیک، ریاضی، و مهندسی می باشد، که القاب و عناوینی همچون پدر علم فیزیک ایران، پدر مهندسی نوین، و پدر علوم نوین ایران را از آن خود نموده است. او موسس دانشگاه تهران بوده و نقش مهمی در پیشرفت علمی کشور داشت.

فیزیکدان های مشهور دنیا,فیزیکدانان مشهور جهان,فیزیکدانان مشهور دنیا

۹. ارشمیدس | Archimedes

ارشمیدس فیزیکدان، ریاضیدان، فیلسوف و مخترع یونان باستان متولد سال ۲۸۷ قبل از میلاد می باشد، که نامش در فهرست برترین فیزیکدانان جهان می درخشد.

او یکی از فیزیکدانان معروف دنیا و نخستین کسی بود که طراحی نمونه های ابتدایی اما بسیار کاربردی از پمپ های آب و لوله کشی های اتوماتیک را به جهان ارائه نمود. قانون چگالی مایعات، تعیین عدد پی و ساخت قرقره ارشمیدس، از جمله اختراعات ثبت شده به نام وی است.

فیزیکدانان معروف دنیا,مشهورترین فیزیکدان دنیا,فیزیکدانان مشهور جهان

۸. ابوریحان بیرونی | Al-Biruni

ابوریحان محمد بن احمد بیرونی دانشمند بزرگ ایرانی در حوزه ریاضی، فیزیک، تقویم، ستاره شناسی، هندسه و تاریخ نگاری متولد سال ۳۶۲ هجری قمری در اقلیم خوارزم می باشد. قرن ۴ و ۵ با نام ابوریحان درخششی بی نظیر به خود گرفته و او نخستین کسی است که ابزاری به نام چگالی سنج را اختراع نمود.

به دست آوردن سینوس یک درجه، نظریه خلا، جزر و مد دریا، رصد خسوف و کسوف، طراحی کره جغرافیایی و ساخت شاغول از جمله دستاوردهای این دانشمند شهیر ایرانی هستند.

فیزیکدانان مشهور جهان,فیزیکدان معروف امریکایی,فیزیکدان معروف ایرانی

۷. جان استوارت بل | John Stewart Bell

جان استوارت بل دانشمند علم فیزیک اهل کشور ایرلند، در سال ۱۹۲۸ متولد گردید. نظریه های درهم تنیدگی کوانتومی، نظریه بل و تئوری های اتمی فراوانی را به نام خود ثبت نموده است.

استوارت بدون شک از تاثیرگذار ترین شخصیت های علمی در پیشرفت فیزیک به شمار می رود و از این رو او را جزء فیزیکدانان مشهور دنیا می شناسند.

فیزیکدانان مشهور جهان,فیزیکدان معروف امریکایی,فیزیکدان معروف ایرانی

۶. پیر کوری | Pierre Curie

یکی از فیزیکدانان مشهور جهان، پیر کوری دانشمند بزرگ کشور فرانسه است که در علم فیزیک تحولی جهانی برپا نمود متولد سال ۱۸۵۹ می باشد، که با کمک همسرش ماری کوری، توانست نظریه های غیرممکن از شکافتن اتم و اشعه ایکس و همچنین رادیو اکتیو را به اثبات برساند. او و همسرش از برندگان جایزه نوبل فیزیک هستند.

طبق تحقیقات موسسه جهانی فیزیک مشخص شد که تمام منزل، اساسیه، نوشته ها و ابزار پیرکوری و مری کوری با گذشت چندین سال از مرگشان هنوز به اشعه های رادیواکتیوآلوده اند. به همین دلیل بازدید از خانه موزه آن ها ممنوع اعلام شد.

فیزیکدانان مشهور جهان,فیزیکدان معروف امریکایی,فیزیکدان معروف ایرانی

۵. جان دالتون | John Dalton

دانشمند بریتانیایی فعال در حوزه علم فیزیک و شیمی به نام جان دالتون متولد سال ۱۷۶۶ کامبرلند، اولین مقاله های مربوط به بیماری کوررنگی را در جهان ارائه نمود.

به دلیل اثبات علمی کوررنگی توسط دالتون، به این بیماری ژنتیکی دالتونیسم نیز می گویند. هم اکنون چشمان دالتون در موزه تحقیقات و علوم نگهداری شده و با بررسی به دریچه های جدیدی از درمان این عارضه رسیده اند. وی همچنین کاشف تئوری اتم و الکترون نیز بود که او را به یکی از فیزیکدانان مشهور جهان مبدل کرد.

فیزیکدانان مشهور جهان,فیزیکدان معروف امریکایی,فیزیکدان معروف ایرانی

۴. ارنست ماخ | Ernst Mach

فیزیکدان اتریشی ارنست ماخ یکی از فیزیکدان های مشهور دنیا متولد سال ۱۸۳۸ می باشد، که در قرن های ۱۹ و ۲۰ میلادی به فعالیت مشغول بود. او نظریه های مختلفی همچون عدد ماخ؛ امواج شوک، الماس هاس ضربه ای و موج ماخ را مورد بررسی و تحقیق قرار داد.

ماخ از افراطیون علم فیزیک به شمار می رود که به دلیل غرق شدن در جهان گسترده و بی انتهای آن به وجود پروردگار معتقد نبود. ارنست ماخ سال ها به عنوان استاد در دانشکاه های گراتس، کارل و وین به فعالیت و تدریس پرداخت.

فیزیکدانان مشهور جهان,فیزیکدان معروف امریکایی,فیزیکدان معروف ایرانی

۳. نیکولا تسلا | Nikola Tesla

نیکولا تسلا دانشمند و محقق صربستانی یکی از فیزیکدانان مشهور جهان متولد سال ۱۸۵۶ از مهندسین فعال در حوزه برق، مکانیک و پرتو نگاری به شمار می رود.

از اکتشافات او می توان به سیستم چند فاز، طراحی هواپیماهای عمود پرواز، ساخت اژدر، گوی پلاسما، موتور جریان متناوب و برج واردن کلیف ، اشاره نمود. جالب است بدانید تسلا علی رغم تحصیل در رشته های مختلف هیچ مدرک تحصیلی دریافت نکرد.

فیزیکدانان مشهور جهان,فیزیکدان معروف امریکایی,فیزیکدان معروف ایرانی

۲. ایزاک نیوتن | Isaac Newton

سر ایزاک نیوتن، ریاضی دان، فیزیکدان، اخترشناس و فیلسوف بزرگ بریتانیایی متولد سال ۱۶۴۳ لقب شوالیه علم فیزیک را از آن خود نموده است.

نظریه های مهم و سرنوشت سازی همچون قوانین حرکت و گرانش زمین، نظریه نسبیت، حرکت سیاره ها، خورشید به عنوان مرکزیت کهکشان، کروی بودن زمین، مسیر پروازای هوایی و ساخت اولین تلسکوپ بازتابی را به نام خود ثبت کرده.

فیزیکدانان مشهور جهان,فیزیکدان معروف امریکایی,فیزیکدان معروف ایرانی

۱. آلبرت انیشتین | Albert Einstein

آلبرت انیشتین مشهورترین فیزیکدان دنیا اهل کشور آلمان متولد سال ۱۸۷۹ می باشد، که نظریه های ارزشمندی همچون نسبیت عام، نسبیت خاص، حرکت براونی، موج گرانشی، ثابت کیهانی و اثر فوتو الکتریک را به دنیای علم ارائه نمود.

زندگی پر از فراز و نشیبش همواره آبستن اکتشافات ناگهانی و گشودن درهای بزرگی به سمت پیشرفت فیزیک بود. تدریس در دانشگاه های معتبر دنیا و دریافت جایزه نوبل لیست افتخارات او را تکمیل کرد.

به نظر شما مشهورترین فیزیکدان جهان کیست؟

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

6 واکنش کاربران به این مقاله

  1. بجز دکتر حسابی که حتی برای مردم ایران شناخته شده نیست چ رسد ب جهان با باقی لیست کاملن موافقم ! بجای حسابی استیون هاوکینگ را بگذارید ممنون میشوم

  2. دکتر حسابی فقط برای کارهای اجرایی شان به مملکت خدمت کردن و معروف هستن نه سطح علمی. ایشون فیزیکدان برجسته ای حتی در دوران خودشون در ایران هم نبودن ….حتی یک مقاله علمی شاخص از ایشون منتشر نشده !!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا