مشهورترین ها

10 موزه برتر دنیا که باید با آنها آشنا شوید

افزایش بازدید در گوگل

موزه های برتر دنیا کدامند؟

گردشگران از سفر به هر منطقه ای انگیزه خاصی دارند، از دیدن طبیعت گرفته تا دانستن فرهنگ و آداب و رسوم یک کشور از مهم ترین دلایل ترغیب کننده مسافران برای بازدید از یک منطقه هستند.

همانطور که خودتان هم می دانید، موزه ها از دسته مکان های منحصر به فردی هستند که اشیای گران بها و همچنین مجموعه های با ارزشی را در خودشان جای داده اند.

از همین رو سر زدن به آن ها می تواند اطلاعات زیادی در مورد گذشته یک کشور و فرهنگ مردمانش به ما بدهد. جدا از این مسئله، دیدن اشیای قدیمی و خاص می تواند بسیار لذت بخش تر از چیزی باید که فکرش را می کنید.

موزه ها انواع مختلفی دارند، از موزه های انسان شناسی گرفته تا حیات وحش و حتی علم و تکنولوژی از مواردی هستند که جذابیت های زیادی برای نشان دادن به شما خواهند داشت.

چنانچه شما هم در این باره کنجکاو شده اید و دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره موزه های کسب کنید، با ما همراه باشید تا شما را ۱۰ تا از برترین موزه های جهان آشنا کنیم.

برترین موزه های جهان,ده موزه برتر دنیا,لیست موزه های برتر جهان

۱۰. موزه واتیکان رم، ایتالیا | Musées du Vatican Rome

واتیکان یکی از جذاب ترین و بزرگ ترین موزه های حال حاضر در دنیا می باشد که هر ساله بیش از ۵ میلیون نفر از آن بازدید می کنند.

این موزه توسط شخصی به نام Pope Julius II در قرن ۱۶ میلادی تاسیس شد که تزئینات دیدنی و جذاب آن توسط معماران، نقاشان و هنرمندان مجرب و حرفه ای ایتالیایی انجام شده است.

جالب است بدانید که این موزه میزبان ۷۰.۰۰۰ شی گران بها و ارزشمند بوده و همچنین ۵۰.۰۰۰ آیتم دیگر را نیز در خزانه اش جای داده است.

در موزه واتیکان شما می توانید آثاری مربوط به دوران مصر کهن تا امروز، و همچنین مجموعه ای بی نظیر از نقاشی را مشاهده کنید که همین امر واتیکان را به یکی از معتبرترین موزه های جهان تبدیل کرده است.

موزه های برتر جهان,موزه های برتر دنیا,برترین موزه های جهان

۹. موزه هنرهای متروپولیتن، نیویورک | Metropolitan Museum of Art

یکی از ده موزه برتر دنیا متروپولیتن می باشد که در سال ۱۸۷۰ میلادی پایه گذاری شد. این موزه بیش از دو میلیون از اشیای تاریخی و هنری از سراسر دنیا را در خودش جای داده و تنوع بی نظیری دارد.

در موزه هنرهای متروپولیتن می توانید آثاری متنوع از نقاشی های کلاسیک و اروپایی گرفته تا هنر و معماری اسلامی، خنجرها و شمشیرهای ژاپنی و همچنینی آثاری هنری از آفریقا را مشاهده کنید!

بنابراین به راحتی می توان گفت که آثار این موزه از چهار گوشه دنیا گرد آوری شده است و بازدید از آن ارزشش را خواهد داشت.

مشهورترین اثری که در این موزه قرار دارد تابلوی “آدم و حوا” اثر آلبرشت دوئر می باشد که ارزش بالایی دارد.

برترین موزه های جهان,ده موزه برتر دنیا,لیست موزه های برتر جهان

۸. موزه یوفیزی فلورانس، ایتالیا | Uffizi Museum

جالب است بدانید که بیش از ۶۰ درصد از آثاری که به ثبت سازمان یونسکو رسیده است، در کشور ایتالیا قرار دارند. بنابراین تعجبی ندارد که برخی از بهترین موزه های جهان متعلق به این کشور باشد.

شهر فلورانس با عنوان اصلی ترین مرکز آثار هنری و تاریخی در ایتالیا می باشد که موزه یوفیزی در آن حسابی مشهور است.

چنانچه شما هم از دوست داران هنر و نقاشی هستید، بازدید از این موزه می تواند به یکی از رویایی ترین تجربه های شما تبدیل شود.

در موزه یوفیزی یکی از کامل ترین و فوق العاده ترین مجموعه های نقاشی و مجسمه از معروف ترین هنرمندان گرد آوری شده است که از مهم ترین های شان می توانیم به میکل آنژ، رافائل، رامبراند و لئوناردو داوینچی اشاره کنیم.

برترین موزه های جهان,ده موزه برتر دنیا,لیست موزه های برتر جهان

۷. موزه اسمیت سونیان، واشنگتن | Smithsonian National Museum

برای اینکه بتوانید ارزش این موزه را درک کنید باید بگوییم که موزه اسمیت سونیان به عنوان بزرگ ترین مجموعه موزه و مرکز پژوهشی در میان موزه های دنیا شناخته می شود که با دارا بودن ۱۹ زیر مجموعه و گالری، حدود ۱۴۲ میلیون اثر را در خودش جای داده است!

قسمت جالب ماجرا آن جاست که برای بازدید از این موزه که از موزه های برتر دنیا به شمار می رود، باید خودتان را برای پیاده روی هایی به مدت صبح تا شب و به مدت دو روز آماده کنید!

پیشنهاد می شود که هنگام بازدید از این موزه بزرگ و عظیم حتما کفش هایی راحتی به پا کنید تا بتوانید به راحتی از گشت و گذار در آن لذت ببرید.

این موزه در برگیرنده طیف وسیعی هنر و علم می باشد و از بخش های متفاوتی تشکیل شده است. از سالن های این موزه می توانیم به موزه هنرهای آفریقا، موزه تئاتر، حیات وحش، هوا و فضا و.. اشاره کنیم.

جالب است بدانید که به تازگی بخشی برای حوادث روز ۱۱ سپتامبر ایجاد شده که اشیا و مدارک به جا مانده از آن واقعه را در خودش جای داده است.

برترین موزه های جهان,ده موزه برتر دنیا,لیست موزه های برتر جهان

۶. موزه ملی مصر، مصر | National Military Museum Egypt

قطعا تمدن مصر و بقایای باستانی به جا مانده از دوران فراعنه به قدری در دنیا مشهور است که بیشتر گردشگران قاره آفریقا، برای دین این کشور راهی سفر می شوند.

دولت مصر با تاسیس کردن اداره عتیقه جات در سال ۱۸۳۵ به طور جدی نگهداری از آثار باقی مانده از دوران مصر باستان را شروع کرد و می توان گفت که در همین زمان بود که موزه ملی قاهره پایه گذاری شد.

در ادامه انجام اصلاحاتی در طول زمان باعث شد که در نهایت موزه ملی مصر از سال ۱۹۰۰ آغاز به کار کند.

باید بدانید که در این موزه از آثار بسیار گران و میلیونی خبری نیست، اما ۱۲۰ هزار شی تاریخی موجود در این موزه به قدری ارزش دارند که آن را در جایگاه ششم از برترین موزه های دنیا قرار داده اند!

در میان این آثار می توانید مجسمه های باستانی، ابولهول ها و همچنین هزاران اثر باستانی و عتیقه دیگر را نیز مشاهده کنید که به دوران پیش از تاریخ تا زمان سلطه رومیان برمی گردند.

بازدید از اشیائی متعلق به مقبره های فراعنه و اشراف زاده های مصری، مومیایی های باستانی و همچنین آثار به دست رسیده از مقبره فرعون توت عنخ آمون می تواند به یکی از متفاوت ترین تجربه های شما در زندگی تبدیل شود.

برترین موزه های جهان,ده موزه برتر دنیا,لیست موزه های برتر جهان

۵. موزه هرمیتاژ، سن پطرزبورگ | State Hermitage Museum

هر چند که در طی سالیان مختلف کشور روسیه به عنوان عضوی جدا از اروپا فعالیت کرده  و چندان ارتباط و فرهنگ نزدیکی با سایر کشورهای اروپایی ندارد، اما توانسته در موزه هرمیتاژ سن پطرزبورگ بیش از ۳ میلیون اثر ارزشمند تاریخی و هنری را از سراسر اروپا جمع آوری کند.

این موزه بی نظیر مجموعه متنوعی از اشیاء را به نمایش می گذارند که قدمت آن ها به دوران پیش از تاریخ تا قرن بیستم می رسد.

در موزه هرمیتاژ می توانید آثار تاریخی و هنری ارزنده ای از کشورهای فرانسه، هلند انگلستان، اسپانیا، اتریش، ایتالیا، روسیه و آلمان را مشاهده کنید.

در میان این آثار وجود ۲ اثر از مجموعه آثار ۱۲ عددی لئوناردو داوینچی ارزش بسیار بالایی دارد.

علاوه بر آن، این موزه به علت داشتن مجموعه های غیر قابل قیمت گذاری طلا، جواهر و نقره که علاوه بر تاریخی بودن بسیار خاص و زیبا هستند نیز شایان توجه می باشد.

برترین موزه های جهان,ده موزه برتر دنیا,لیست موزه های برتر جهان

۴. موزه ریکس آمستردام، هلند | RijksMuseum

یکی دیگر از موزه های برتر دنیا که بیش از ۱ میلیون اثر را در خودش جای داده است، در کشور هلند قرار دارد.

موزه ریکس آمستردام به علت داشتن مجموعه ارزشمند از تابلوهای نقاشی متعلق به هنرمندان بزرگ، شهرتی بین المللی دارد. برای مثال جالب است بدانید که در این موزه ۲۰ تابلو از رامبراند وجود دارد.

موزه ریکس در سال ۱۸۰۰ تاسیس شد و در کنار تابلوهای نقاشی، آثار هنری و مجسمه هایی با ارزش از دوران قرون وسطا و همچنین آثاری از سده های ۱۸ و ۱۹ میلادی هلند را نیز به نمایش گذاشته است.

مهم ترین اثر موجود در این موزه که توجه گردشگران را به خودش جلب کرده، تابلوی دیدار شبانه اثر رامبراند است که در آن تعدای جنگجو به زیبایی هر چه تمام تر به تصویر کشیده شده اند.

برترین موزه های جهان,ده موزه برتر دنیا,لیست موزه های برتر جهان

۳. موزه پرادوی مادرید، اسپانیا | Museo Del Prado

هرچند که در این موزه آثار بسیار قیمتی و میلیونی وجود ندارد، اما می توانیم آن را یکی از پر بازدیدترین موزه های حال حاضر اسپانیا و موزه های برتر جهان به شمار آوریم که بیشتر آثار آن متعلق به تابلوهای نقاشی هستند.

در کنار تابلوهای نقاشی می توان مجموعه های جذابی از سکه ها، مدال ها و همچنین آثار تزئینی دیگر را نیز مشاهده کرد.

در موزه پرادوی و در میان مجموعه نقاشی های موجود در آن، بیشتر آثار مربوط به کشور اسپانیا هستند. از مهم ترین هنرمندان اسپانیایی که آثارشان در این موزه قرار دارد می توانیم به ولاسکوز، موربلو، ال گرکو و گوبا اشاره کنیم.

با ارزش ترین تابلوی نقاشی موجود در موزه پرادوی مادرید به تابلوی سه خوشبخت اثر روبن می باشد. بخش زیادی از آثار پرادوی توسط توت تو لئو داوینچی، پادشاه اسپانیا به موزه اهدا شده است.

برترین موزه های جهان,ده موزه برتر دنیا,لیست موزه های برتر جهان

۲. موزه بریتانیا | British Museum

موزه بریتانیا یکی دیگر از ده موزه برتر دنیا می باشد که در سال ۱۷۳۵ تاسیس شده است. موزه بریتانیا علاوه بر آن که از قدیمی ترین موزه های دنیاست، جزو بزرگ ترین ها نیز قرار می گیرد و مجموعه ارزشمند از ۷ میلیون شئ را در خودش جای داده است.

در این موزه ۴ میلیون اثر به صورت چرخشی به نمایش گذاشته می شود که می توان آن را از ارزشمندترین گنجینه های حال حاضر دنیا دانست.

موزه بریتانیا آثار تاریخی و هنری بسیار جذابی را در خودش جای داده است که همین باعث شده است تا سالانه بیش از ۶ میلیون نفر از آن بازدید کنند.

مجموعه ای که در این موزه قرار دارد به قدری کامل است که در آن آثاری از از تمدن های باستانی مانند ایران، مصر، هند و.. وجود دارد که هرکدام سالن خاص و مجزایی به خودشان اختصاص داده اند.

جالب است بدانید که برخی از آثار موجود در این موزه به قدری خاص و با ارزش هستند که حتی در کشور اصلی این تمدن ها نیز وجود ندارند!

برترین موزه های جهان,ده موزه برتر دنیا,لیست موزه های برتر جهان

۱. موزه لوور پاریس | Louvre Museum

بدون شک زمانی که صحبت از برترین موزه های جهان به میان می آید، موزه لوور مشهور ترین آن ها می باشد که نامش در صدر لیست برترین ها قرار دارد و کاملا برازنده این جایگاه است!

این موزه در ابتدا به عنوان قصر برای یکی از پادشاهان سلسله بوربون ها به شمار می رفته است که در نهایت حدود ۲۰۰ سال پیش تبدیل به موزه ای جذاب و خیره کننده شد.

اشیای موجود در این موزه طیف وسیعی از زندگی انسان را در برمی گیرد که قدمت آن ها از ابتدایی ترین مرحله تمدن آغاز شده و به نیمه ابتدایی قرن نوزدهم می رسد.

در این موزه فوق العاده به راحتی می توانید آثاری از هر یک از هنرمندان معروف دنیا پیدا کنید. مشهور ترین اثری که در حال حاضر در این موزه وجود دارد تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی می باشد که ارزش غیر قابل وصفی دارد.

جالب است بدانید در مورد این موزه جمله ای معروف وجود دارد که می گوید تنها با بازدید از این موزه می توانید نیمی از آثار ارزشمند هنری تمدن های مختلف دنیا را ببینید!

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا