خبری

10 تا از با ارزش ترین برندهای جهان سال 2020

برترین برندهای دنیا 2020 واقعاً چقدر ارزش دارند؟

به دلیل ماهیت نامشهود، میزان قدرت یک برند در ترازنامه دشوار است. همانطور که گفته شد، برندی که واقعاً با مصرف کنندگان ارتباط برقرار می کند و آزمایش زمان را اجرا کرده، می تواند ارزش مالی فوق العاده ای داشته باشد.

نمودار امروز داده های مربوط به گزارش سالانه Global 500 Global Brand Brand را که با استفاده از یک فرمول چند بعدی، برترین برند های جهان را رتبه بندی می کند، نمایش می دهد.

با تعیین مقدار واقعی ارزش یک برند، سرمایه گذاران و تصمیم گیرندگان اصلی می توانند ارزشی را شناسایی کنند که فراتر از گزارش های سه ماهه سود باشد.

با ارزش ترین برندهای جهان,با ارزش ترین برندهای دنیا,با ارزش ترین برندهای دنیا 2020

نگاهی دقیق تر به جدول امتیازات

با 18 درصد رشد در سال گذشته و ارزش تجاری 220 میلیارد دلاری چشم نواز، آمازون به عنوان ارزشمندترین برند جهان – بیش از ارزیابی های برند های گوگل و اپل – شناخته شده است. آمازون به عنوان بزرگترین بازار آنلاین کره زمین، برای ایجاد یک اکوسیستم خرده فروشی متنوع، به فناوری های نوآورانه و سرمایه گذاری در بخش هایی با رشد سریع مانند مراقبت های بهداشتی متکی است.

اگرچه شرکت های فناوری پنج رتبه از 10 مکان برتر رتبه بندی را در اختیار دارند، اما برندهای صنایع سنتی بیشتر هستند.

در اینجا 10 مارک ارزشمند برتر بر اساس این گزارش وجود دارد:

  1. برند آمازون به ارزش 220 میلیارد دلار 5/17% مربوط به کشور ایالات متحده بخش خرده فروشی
  2. برند گوگل به ارزش 160 میلیارد دلار 11.9٪ مربوط به کشور ایالات متحده بخش فن آوری
  3. برند اپل به ارزش 140 میلیارد دلار -8.5٪ مربوط به کشور ایالات متحده بخش فن آوری
  4. برند مایکروسافت به ارزش 117 میلیارد دلار -2.1٪ مربوط به کشور ایالات متحده بخش فن آوری
  5. برند سامسونگ به ارزش 94 میلیارد دلار 3.5٪ مربوط به کشور کره جنوبی بخش فن آوری
  6. برند به ارزش ICBC هشتاد میلیارد دلار 1.2٪ مربوط به کشور چین بخش بانکی
  7. برند به ارزش فیس بوک 79 میلیارد دلار -4.1 مربوط به کشور ایالات متحده بخش رسانه ها
  8. برند به ارزش والمارت 77 میلیارد دلار 14.2٪ مربوط به کشور ایالات متحده بخش خرده فروشی
  9. برند به ارزش پینگ آن 69 میلیارد دلار 19.8٪ مربوط به کشور چین بخش بیمه
  10. برند به ارزش هواوی 65 میلیارد دلار 4.5٪ مربوط به کشور چین بخش فن آوری

غول خرده فروشی آمریکایی Walmart با افزایش چشمگیر ارزش نام تجاری 14٪ به 77.5 میلیارد دلار، وارد 10 تا از با ارزش ترین برندهای دنیا 2020 می شود. موفقیت اخیر خرده فروش را می توان تا حدی ناشی از رشد همکاری استراتژیک آن با مایکروسافت دانست – که در حال حاضر در مکان ششم قرار دارد. با استفاده از سرویس های ابری مایکروسافت، والمارت اکنون می تواند اولین تجربه خرده فروشی دیجیتال را برای مشتریان خود فراهم کند.

مارک دیگری که رشد چشمگیری را تجربه کرده است شرکت پیشتاز بیمه چین، پینگ آن است. با رشد 19.8 درصدی، و در نتیجه ارزش تجاری 69 میلیارد دلار، تمرکز تهاجمی مجامع مالی بر تحقیق و توسعه fintech 200 میلیون مشتری خرده فروشی و 500 میلیون کاربر اینترنت را به شرکت جلب کرده است – و این یکی از بزرگترین شرکت های خدمات مالی در جهان است.

در حالی که اکثر با ارزش ترین مارک های جهان از ایالات متحده یا چین استقبال می باشند، کدام برند ها بر اساس منطقه رهبری می شوند؟

برترین برندهای دنیا 2020,با ارزش ترین برندهای جهان,با ارزش ترین برندهای دنیا

با ارزش ترین برندهای دنیا 2020 براساس منطقه

جای تعجب نیست که آمازون به عنوان با ارزش ترین مارک B2C در سراسر قاره آمریکا، به استثنای آمریکای لاتین، پیشرو است. مارک آبجو با نام تجاری Corona، با داشتن ارزش تجاری 8.1 میلیارد دلار، به عنوان رهبر این منطقه تاجگذاری کرده است.

در اروپا، شرکت های آلمانی عملکرد بهتری نسبت به سایر کشورها داشتند، با نام تجاری اتومبیل مرسدس بنز که عنوان ارزشمندترین مارک B2C را برای آن قاره در اختیار داشت – علی رغم اینکه چین بزرگترین بازار محصولات خودرویی است.

این مطلب را از دست ندهید
خرید و فروش سیم کارت را به شیوه متفاوت تجربه کنید

در آن سوی دنیا، سامسونگ به عنوان ارزشمندترین مارک B2C آسیا سلطنت می کند. این شرکت 54 درصد از بازار نوپای 5G را در سطح جهان در اختیار دارد، تنها در سال گذشته 6.7 میلیون تلفن 5G به بازار عرضه کرده است.

صعود برندها

تسلا با افزایش 65 درصدی به 12.4 میلیارد دلار رسما سریعترین رشد در جهان را به خود اختصاص داده است. علیرغم نگرانی در مورد عدم توانایی برای تأمین تقاضا، انتظار می رود شرکت خودروی الکتریکی بیش از 500000 تحویل خودرو را در سال 2020 انجام دهد. با کسب بیش از 7 میلیارد دلار درآمد در سه ماهه چهارم سال 2019، موفقیت مدل های نوآورانه تسلا مطمئناً در رتبه بندی برند های خودرو سر و صدا فراوانی میکند.

با این حال، همه چیز به نوآوری خلاصه نمی شود. خرده فروشان اروپایی Lidl و Aldi به ترتیب 40 و 37 درصد رشد داشته اند و فقط شروع به کار کرده اند.

پس از برهم زدن کل صنعت سوپرمارکتهای اروپا با ارائه محصولات با کیفیت با قیمتهای به مراتب پایین تر، اکنون زنجیره های بازار آمریکا را هدف خود قرار داده اند و انتظار می رود آلدی در فروش از کروگر پیشی بگیرد.

نزول برندها

موتور جستجوی چینی Baidu – همچنین به عنوان Google of China شناخته می شود – بیشترین افت ارزش نام تجاری را ثبت کرد، با کاهش 54 درصدی به 8.9 میلیارد دلار. این برند با شهرت ضعیف و تشدید رقابت در بازار دست و پنجه نرم کرده است. در نتیجه، درآمد برند و متعاقباً ارزش برند آن به شدت تحت تأثیر قرار گرفت.

بوئینگ نمونه بارز غیر قابل پیش بینی بودن ارزش برند است. به عنوان شرکتی که زمانی اعتماد و استانداردهای ایمنی بسیار خوبی داشت، به دلیل گزارش های اخیر در مورد تصادفاتی که باعث اعتبار شهرت آن شده است، ارزش برند 29٪ کاهش یافته است.

مشکلات اخیر بوئینگ بیانگر ماهیت ناپایدار ارزش برند است. در حالی که 244 برند در کل رتبه بندی ارزش نام تجاری خود را سال به سال افزایش داده اند، 212 برند دیگر مورد رو به پایین بوده اند.

بخشی از هدف یک برند مدیریت شهرت، حفظ مشتریان وفادار و ایجاد آگاهی است. با توجه به اینکه یک برند مجموع اجزای آن است، این رتبه بندی ثابت می کند که وجود هر یک از این موارد می تواند باعث ایجاد واکنش زنجیره ای شود و تأثیر منفی بر روی خط تولید آن داشته باشد.

بنابراین آیا ارزش این را دارد که شرکت ها در برند خود سرمایه گذاری کنند؟ همه علائم نشان می دهد که در حال حاضر، بله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
بستن