اعزام دانشجو

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان

پیشنهاد ویژه بست فارسی

اگر دنبال بهترین سایت برای اعزام دانشجو و مهاجرت به ترکیه می گردی بزن رو دکمه پایین

قیمت لیر ترکیهاعزام دانشجوتحصیل در ترکیهمهاجرت به ترکیه

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی کجاست؟

تحصیل در خارج از کشور امروزه از متقاضیان بسیار زیادی برخوردار است، در واقع دانشگاه ‌های کشورهای دیگر در حیطه آموزشی بسیار موفق عمل می کنند و امکان کاریابی در بهترین کشورها برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور همیشه فراهم می‌ شود.

متقاضیان هنگام انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی باید شرایط را پیش رو هم را مورد بررسی قرار دهند. فاکتورهای مختلفی وجود دارند که با توجه به آن‌ ها می‌ توانید کشور مناسبی را برای ادامه تحصیل بیابید.

بعد از این‌ که اهداف خود را از مهاجرت تحصیلی مشخص کردید گزینه‌ های دیگری پیش روی شما قرار می‌ گیرد که شامل هزینه تحصیل، هزینه های زندگی، اعتبار مدارک دانشگاهی، شرایط کار و … می ‌شود.

انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی یکی از مهم ‌ترین مواردی می‌ باشد که متقاضیان تحصیل در خارج از کشور باید به آن توجه ویژه‌ ای داشته باشند. به‌ عنوان مثال اگر شما قصد داشته باشید تحصیلات خود را در آن کشور دیگری ادامه دهید و اقامت کاری را دریافت کنید باید کشوری را مدنظر قرار داد که سطح رفاه اجتماعی و نرخ بیکاری آن در جایگاه مناسبی قرار داشته باشد.

به‌ طور کلی کشوری باید برای ادامه تحصیل انتخاب شود که ارزش وقت گذاشتن و هزینه کردن را داشته باشد. بدون شک فردی که تحصیل در خارج از کشور را مدنظر دارد به ‌دنبال  شرایط زندگی بهتر است، بنابراین باید از لحاظ هزینه ‌های زندگی و تحصیل مقرون‌ به‌ صرفه باشد.

از طرفی امنیت و فرهنگ آن کشور از دیگر مواردی است که باید از جایگاه عالی برخوردار باشند. کشورهایی چون مالزی، فیلیپین، روسیه و بلاروس از لحاظ هزینه‌ های تحصیل و زندگی مقرون به صرفه تر هستند، اما باید آن‌ ها را از لحاظ شرایط کاری و تحصیلی هم مورد بررسی قرار دهید.

از طرفی کشورهای پیشرفته دیگر مثل کانادا، آلمان، دانمارک، هلند و سوئیس از لحاظ آموزش و کار بعد از تحصیل گزینه بسیار مناسبی به شمار می ‌روند که آینده شما را تضمین می کنند، بنابراین در انتخاب خود نهایت دقت را بکار ببرید.

ارزانترین کشور برای مهاجرت تحصیلی و هزینه های زندگی

از فاکتورهای مهمی کهه هنگام انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی باید در نظر داشته باشید این است که  کشوری را انتخاب نمایید که از لحاظ هزینه‌ های زندگی و تحصیلی مقرون به ‌صرفه باشد.

بسیاری از افراد تصور می ‌کنند که تحصیل در کشورهایی چون آسیای شرقی ارزان‌ تر از دیگر کشورها می ‌باشد، اما در واقع این‌ گونه نیست. یعنی بسیاری از هزینه‌ های زندگی و تحصیلی در آن جا از کشورهای اروپایی بالاتر است.

از طرفی تحصیلات رایگان در کشورهایی چون آلمان، اتریش، فرانسه، اسپانیا و کشورهای رده ‌بالای اروپایی برای متقاضیان شرایط را فراهم می ‌کنند که از مزایای آن‌ ها اقامت پس‌ از تحصیل است.

از طرفی می‌ توانید هنگام مهاجرت تحصیلی به کشورهایی چون فنلاند و سوئد با گرفتن زبان بومی آن کشور هزینه‌ های تحصیل خود را کم‌ تر کنید. حتی در بسیاری از کشورها خوابگاه‌ هایی را برای دانشجویان در نظر می‌ گیرند تا در هزینه‌ های شخصی آن ‌ها صرفه‌ جویی شود.

گاهی اوقات بسیاری از کشورها شرایطی را در نظر می ‌گیرند که طبق آن‌ ها دانشجویان می ‌توانند بورسیه تحصیلی خود را دریافت کنند.

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی,راحت ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی,بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی از لحاظ بورسیه

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند معمولا به ‌دنبال بهترین کشورها برای بورسیه تحصیلی هستند که کشورهای متعددی این شرایط را برای متقاضیان فراهم می کنند‌

لازم به ذکر است که بگوییم کشور آمریکا یکی از کشورهایی می‌ باشد که امکان بورسیه تحصیل را برای متقاضیان فراهم می ‌آورد و بعد از آن می ‌توان کشور انگلستان، کانادا، هلند، اتریش و فرانسه را نام برد. در واقع شانس دانشجویان برای دریافت بورسیه تحصیلی  در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد بیشتر است.

بهترین کشور برای مهاجرت از لحاظ کار بعد از تحصیل

همان‌ گونه که در مطالب بالاتر گفته شد انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت تحصیلی به اهداف متقاضیان بستگی دارد، به‌ عنوان مثال اگر فردی قصد داشته باشد در کشور مقصد بعد از فارغ‌ التحصیلی کاری را برای خود پیدا کند و اقامت دائم آن کشور را دریافت نماید باید به نرخ بیکاری کشور توجه ویژه ‌ای داشته باشد که در این خصوص کشورهای چون اتریش، آلمان، کانادا، دانمارک، هلند و سوئد بسیار مناسب هستند.

هنگام رشته ‌هایی چون الکترونیک، مکانیک، پرستاری و آی تی حتی در کشورهایی که نرخ بیکاری در آن ‌ها بسیار بالا است، برای پیدا کردن کار با مشکلی مواجه نخواهید بود.

از نکات دیگری که زمان انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان باید به آن توجه کرد حقوق دریافتی است که این مبلغ حقوق با توجه به رشته، مدرک تحصیلی و مهارت فرد در کشورهای مختلف در نظر گرفته می شود.

بعد از فارغ ‌التحصیل بعضی از کشورها مدت زمان مشخصی را به شما اجازه می ‌دهند که نکاری را برای خود بیابید که این مدت زمان بین ۱ تا ۳ سال متغیر می‌ باشد، در این مدت اگر شغل را با توجه به رشته تحصیلی خود بیابید به راحتی می ‌توانید اقامت دائم و تابعیت خود را بدست آورید.

بهترین کشور برای تحصیل با شانس بالایی ارائه ویزای تحصیلی

دریافت ویزای تحصیلی از کشورهای دیگر یکی از مهم ‌ترین مواردی است که هنگام انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی باید به آن توجه داشته باشید. متقاضیان ممکن است بتوانند از کشورهای زیادی پذیرش تحصیلی را دریافت کنند، اما باید دقت کنید که شانس دریافت ویزا در ان کشور چقدر است. در واقع تمامی کشورها بر ۲ اساس ویزا را به متقاضیان ارائه می‌ دهند.

کشورهایی که از سیستم  objective پیروی می‌ کنند در صورت تکمیل بودن مدارک ویزا را برای متقاضیان صادر خواهند کرد، اما کشورهایی که سیستم subjective را مورد استفاده قرار می ‌دهند در صورت تکمیل بودن مدارک متقاضیان نظر نهایی را افسر پرونده صادر می ‌کنند و ممکن است پرونده متقاضیان را رد کنند.

به‌ عنوان مثال کشورهایی چون جمهوری چک در سال‌ های گذشته سخت ‌گیری ‌های بسیار زیادی را برای صدور ویزای ایرانیان اعمال کرد.

کشورهای دیگری چون آلمان، کانادا و انگلستان برای گپ تحصیلی و سن حساسیت زیادی را نشان می‌ دهند، بنابراین گپ تحصیلی متقاضیان نباید بیشتر از ۵ سال شود؛ در مقابل کشورهای دیگری چون هلند، دانمارک و اتریش حساسیت خاصی بر روی این مسئله نشان نخواهند داد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا