عجیب ترین ها

10 تا از اعتیاد های عجیب دنیا – اعتیاد به موبایل تا خوردن صابون

عجیب ترین اعتیاد های دنیا کدامند؟

همه ما با شنیدن نام اعتیاد به اولین چیزی که فکر می کنیم انواع مختلف مواد مخدر است. اما باید بگوییم که مبحث اعتیاد بسیار گسترده تر از این حرف ها بوده و به هر چیزی که به صورت عادتی مریض گونه برای افراد در بیاید به نحوی که ترک آن موجب رنجش و آزار روح فرد گردد، اعتیاد می گویند.

حال با تعریفی که در باب اعتیاد بیان نمودیم، ببینید شما به کدام فعالیت ها یا شیوه زندگی معتاد شده اید که وابسته شدن به اموری که حتی تصورش را هم نمی کنید، که روح و جسم تان را اسیر خود کرده.  با Bestfarsi همراه شوید تا ۱۰ نوع از عجیب ترین اعتیاد های جهان را بشناسیم. خیلی از ماها به این نوع مرض روحی گرفتاریم بدون آنکه خبردار باشیم.

اعتیاد های جالب و عجیب,اعتیاد های عجیب جهان,اعتیاد های عجیب دنیا

۱۰. اعتیاد به خوردن صابون

خوردن صابون یکی از اعتیاد های جالب و عجیب دنیا محسوب می شود. شاید به نظرتان عجیب برسد اما باید بگوییم برخی از افراد در جهان زندگی می کنند، که به خوردن صابون یا سایر مواد شوینده اعتیاد دارند. متاسفانه این وابستگی منجر به فوت چندین تن نیز گردیده، اما در اکثر موارد با به هم ریختگی اوضاع گوارش همراه بوده است.

اعتیادهای عجیب,عجیب ترین اعتیاد های جهان,عجیب ترین اعتیاد های دنیا

۹. اعتیاد به خوردن خاک و گچ

اعتیاد به خوردن خاک و گچ جزو شایع ترین وابستگی های بیمارگونه و از اعتیاد های عجیب جهان می باشد، که بر اثر فقر شدید آهن در بدن ایجاد می گردد. بسیاری از بانوان باردار میل به خوردن خاک را تجربه نموده اند که نشانه ی کمخونی آنان بوده و باید مورد درمان قرار بگیرد.

اعتیاد های جالب و عجیب,اعتیاد های عجیب جهان,اعتیاد های عجیب دنیا

۸. اعتیاد به خرید

اعتیاد به خرید مربوط به افرادی است که به سرعت خشمگین یا ناراحت می شوند، و با چرخیدن در پاساژها و بازار اقدام به خرید کرده و روح زخم خورده خود را التیام می بخشند. نکته جالب در این افراد، عدم آگاهی از اولویت ها و خواسته های شان است، به این معنا که از هرچیزی که خوششان بیاید آن را می خرند و لزوما برای خرید لوازم ضروری به بازار نمی روند.

اعتیاد های جالب و عجیب,اعتیاد های عجیب جهان,اعتیاد های عجیب دنیا

۷. اعتیاد به خوردن نوشابه

شاید خنده دار باشد اما یکی دیگر از عجیب ترین اعتیاد های جهان، وابستگی به نوشابه ها و مواد قندی است. نوشابه حاوی کافئین بوده که نوعی ماده آرام بخش و انرژی زا به شمار می رود. از سویی دیگر شیرینی به سرعت به بخش مغز جذب شده و با بروز هر نوع حس محرکی مانند غم یا شادی؛ به شدت نیاز به خوردن یک خوراکی یا نوشیدنی شیرین را در خود احساس می کنید.

اعتیاد های جالب و عجیب,اعتیاد های عجیب جهان,اعتیاد های عجیب دنیا

۶. اعتیاد به جراحی های زیبایی

اکثر افرادی که به جراحی های زیبایی روی می آورند، از نوعی عدم اعتماد به نفس رنج می برند. این افراد برای اینکه در جامعه و بین دوستان خود مورد قبول و در کانون توجه قرار بگیرند، خود را به تیغ جراحان زیبایی می سپارند. اما قضیه همین جا خاتمه نمی یابد و هر بار که به بخشی از صورت یا بدن خود می پردازند، حس می کنند برای ایجاد یک تقارن و توازن باید سایر قسمت های بدن خود را نیز تغییر دهند.

اعتیاد های جالب و عجیب,اعتیاد های عجیب جهان,اعتیاد های عجیب دنیا

۵. اعتیاد به کندن موها

اعتیاد به کندن موها و یا ابروها نیز یکی از جمله واکنش های روانی و از عجیب ترین اعتیاد های دنیا است، که در زمان بروز یک هیجان خاص صورت می پذیرد. این افراد به شکل غیر ارادی اقدام به کندن موهای خود کرده و اگر از این کار منع شوند، برای ادامه با وسوسه ی قوی تری رو به رو خواهند شد. در واقع با این کار به آرامش و تمرکز ذهنی دست می یابند.

اعتیاد های جالب و عجیب,اعتیاد های عجیب جهان,اعتیاد های عجیب دنیا

۴. اعتیاد به برنزه کردن

افرادی که به برنزه کردن اعتیاد پیدا کرده اند، با کوچکترین کم رنگ شدگی برخی نواحی پوست شان دچار استرس و اضطراب خواهند شد. این افراد مدام در حال بررسی قسمت های مختلف بدن و مقایسه مناطق متقارن روی پوست می باشند. از سویی دیگر وابستگی به گرما و نور خورشید یا دستگاه های مخصوص برنزه کردن نیز یکی از عوامل گرایش به سمت این حوزه خاص از زیبایی به شمار می رود.

اعتیاد های جالب و عجیب,اعتیاد های عجیب جهان,اعتیاد های عجیب دنیا

۳. اعتیاد به ورزش

قطعا خنده دار ترین نوع اعتیادهای عجیب دنیا، وابستگی به ورزش است. حتی تصور اینکه ورزش هم ممکن است اعتیاد آور باشد، غیر قابل باور خواهد بود. اما باید بگوییم بله درست شنیده اید، ورزش نیز موجب اعتیاد می گردد. زمانی که فرد فعالیت بدنی منظمی را انجام می دهد، هورمون های اندورفین و سرتونین را در بدن تولید می نماید. این دو هورمون به صورت طبیعی حس نشاط و سرزندگی را در مغز پدید می آورند، که در صورت تداوم دوره های زمانی به نوعی اعتیاد برای مغز تبدیل خواهد شد. حال اگر فرد برای مدتی به تمرینات ورزشی نپردازد، به استرس، بیخوابی، بدن درد و کسالت مبتلا می شود.

اعتیاد های جالب و عجیب,اعتیاد های عجیب جهان,اعتیاد های عجیب دنیا

۲. اعتیاد به تلفن همراه

این نوع اعتیاد به معضل بزرگ قرن نیز تبدیل گردیده است. وابستگی بیش از اندازه به گوشی های تلفن همراه، تبلت یا رایانه به شدت در بین جوانان رواج داشته و با مرور زمان به مقوله ای نگران کننده بدل خواهد شد. استفاده بیش از ۴ ساعت در روز از موبایل به معنای اعتیاد شما به این وسیله ارتباطی است. کودکان نیز با صرف وقت برای انجام بازی های رایانه ای به این نوع اعتیاد دچار شده و صدمات جبران ناپذیری را به چشم و مغز شان وارد می آورند.

اعتیاد های جالب و عجیب,اعتیاد های عجیب جهان,اعتیاد های عجیب دنیا

۱. اعتیاد به مرطوب کننده

کرم های مرطوب کننده دست و صورت نیز می توانند اعتیاد آور باشند. زمانی که شما مدام به پوست دست و صورت خود مرطوب کننده می زنید؛ پوست را در حالت انعطاف و ارتجاع قرار داده اید و همین امر موجب می گردد، تا با کم شدن چربی سطح، پوست حس خشکی و شکنندگی پیدا نماید، در این مواقع شما قادر به استفاده از دست های خود نخواهید بود و باید حتما با یک کرم نرم کننده پوست را به حالت اولیه بازگردانید.

به نظر شما اعتیاد های عجیب دنیا کدامند؟ شما به چه چیزی وابستگی دارید؟

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا