عجیب ترین ها

10 تا عجیب ترین قبرستان های دنیا (قبرستان های ایرانی)

افزایش بازدید در گوگل

جالب ترین و عجیب ترین قبرستان های جهان

دنیای مردگان و اموات همواره از اسرار و رازهای فراوانی برخوردار می باشد. یکی از آرزوهای بشر این است که بداند بعد از مرگ کجا می رود و چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد. جهل ما نسبت به جهانی که به آن نقل مکان می کنیم موجب ترس از مرگ می شود. در برخی از نقاط جهان دنیای مردگان را چیزی شبیه به مکان کنونی زندگی ما متصور می شوند؛ و از همین رو برای اموات خود فضایی عجیب و رویایی را ایجاد می نمایند.

سالانه جشن های فراوانی تحت عنوان جشن مردگان و یا مراسم دیدار با درگذشتگان در بعضی کشورها برگزار می گردد. ما نیز با حس کنجکاوی که داشتیم بر آن شدیم تا در Bestfarsi سری به عجیب ترین قبرستان های دنیا زده و از آداب و سنت های خاص اقوام مختلف باخبر شویم، شما نیز با ما در این سفر همراه باشید.

جالب ترین قبرستان های دنیا,عجیب ترین قبرستان ایران در مازندران,عجیب ترین قبرستان دنیا

۱۰. هایگیت، انگلستان | Highgate Cemetery

قبرستان ” هایگیت” در شهر لندن، به زمان ملکه ویکتوریا بر می گردد، که با ۱۵۰ هزار متر مربع مساحت، بخش اعظمی از جنگل های اطراف شهر را احاطه نموده است. شیوه معماری این آرامگاه، معماری مصریان باستان را تداعی می کند و برخی از کارگردانان فیلم های خون آشام و ژانر ترسناک از این مکان برای ساخت لوکیشن های ناب استفاده می برند.

عجیب ترین قبرستان های ایران,عجیب ترین قبرستان های جهان,قبرستان عجیب

۹. کاپلا دوس اوسوس، پرتغال | Capela dos Ossos

قبرستان کاپلا دوس اوسوس، در کشور پرتغال یکی دیگر از گورستان های عجیب جهان به شمار می رود. کپلا دوزوسوس به معنای نیایشگاه و محل پرستش استخوان ها است، که در قسمت ورودی دو اسکلت آویخته را می توان مشاهده نمود. دیوارهای ورودی با جمجمه ها و استخوان هایی که با سیمان و بتون در آن تعبیه شده اند، نمایی ترسناک و شگفت انگیز را پدید آورده. جمله ای که سردر گورستان نوشته شده بسیاری از بازدید کنندگان را دچار وحشت می نماید:” ما استخوان ها اینجا آرمیده ایم و انتظار شما را می کشیم”.

گورستان های عجیب جهان,جالب ترین قبرستان های دنیا,عجیب ترین قبرستان ایران در مازندران

۸. سردابه سدلک، جمهوری چک | Sedlec Ossuary

سد لک نام کلیسایی در کشور جمهوری چک می باشد، که ۴۰ هزار جمجمه را در خود جای داده است. جمجمه ها را برای تزئین دیوارهای کلیسا و مزار همجوارش مورد استفاده قرار داده اند و زمانی که باد در جمجمه ها می پیچید، انگار ارواح در حال قهقهه زدن هستند. افراد بومی معتقدند، استخوان ها متعلق به افراد شوخ طبعی بوده که در حال حاضر روحشان برای خنداندن و سرگرمی به سراغ مردم می آیند.

جالب ترین قبرستان های دنیا,عجیب ترین قبرستان ایران در مازندران,عجیب ترین قبرستان دنیا

۷. قبرستان تیس، ایران | Elf Cemetery

قبرستان تیس یا گورستان جن ها نام یکی از عجیب ترین مکان های دفن مردگان در جهان به شمار می رود، که درکشور ایران می باشد. شیوه ساخت این قبرها به گونه ای است، که مردگان را در دل صخره ها دفن نموده اند. و برخی از آن ها به صورت ایستاده در دیواره کوه قرار گرفته اند و با مصالح به خوبی پوشانده شده اند. اقوام بومی شهرستان چابهار معتقدند این مزار به اجنه و موجودات ماورایی تعلق دارد.

جالب ترین قبرستان های دنیا,عجیب ترین قبرستان ایران در مازندران,عجیب ترین قبرستان دنیا

۶. گورستان زیرزمینی، پاریس | Catacombs of Paris

گورستان زیر زمینی پاریس با نام “کاتاکومب” مکانی برای دفن اموات می باشد، که به شکل یک تونل در زیر زمین تعبیه گردیده است. دیوارهای تونل با استخوان ها و برخی ابزار و آلات فلزی تزئین شده و با گردش هوا در دالان ها صداهای نجواگونه ای پدید می آید، که گویی مردگان در حال صحبت کردن هستند.

جالب ترین قبرستان های دنیا,عجیب ترین قبرستان ایران در مازندران,عجیب ترین قبرستان دنیا

۵. گورستان رکولتا، آرژانتین | recoleta cemetery

قبرستان رکولتا، در کشور آرژانتین یکی از شگفت انگیزترین و جالب ترین قبرستان های دنیا می باشد، که مکانی برای دفن افراد مشهور و ثروتمند است. از مجموع ۶۴۰۰ گوری که در این قبرستان وجود دارد، ۷۰ عدد از آن ها به ثبت ملی رسیده اند و جزو میراث فرهنگی آمریکا لاتین به شمار می روند. استفاده از سنگ های گران قیمت و ساخت تندیس های گران بها این مکان را به لاکچری ترین مزار های دنیا نیز بدل نموده.

جالب ترین قبرستان های دنیا,عجیب ترین قبرستان ایران در مازندران,عجیب ترین قبرستان دنیا

۴. قبرستان مری، رومانی | merry cemetery

یک نجار اهل کشور رومانی برای تمام اموات تابلویی که تصویرشان را بر آن حکاکی کرده بود، می ساخت و بر مزارشان می گذاشت. بعدها با طراحی های گوناگون و استفاده از رنگ های شاد سعی در زیباتر کردن قبرستان نمود. در حال حاضر این آرامگاه رنگارنگ ترین و یکی از عجیب ترین قبرستان  های دنیا به شمار می رود و فضایی بسیار آرامبخش را برای بازماندگان فراهم می آورد. بازدید کنندگانی که به مزارها سر می زنند، بر سر هر قبر، تابلویی با نقاشی های کودکانه مشاهده می کنند، که نمایی از زندگی شخص متوفی را به تصویر کشیده است.

جالب ترین قبرستان های دنیا,عجیب ترین قبرستان ایران در مازندران,عجیب ترین قبرستان دنیا

۳. قبرستان کاپوچین، ایتالیا | Capuchin Catacombs

گورستانی عجیب به نام کاپوچین، که به شکل مسقف طراحی گردید و با استفاده از ۴۰۰۰ جسد و اسکلت راهب ها تمام دیوارها و سقف قبرستان را پوشانده اند. جمله ای بسیار حکیمانه بر ورودی گورستان نوشته اند، که کمی ذهن انسان را به خود درگیر خواهد کرد:” آنچه که اکنون شما هستید، روزگاری ما هم بوده ایم و هر آنچه که ما هستیم روزگاری برای شما هم پیش خواهد آمد”.

جالب ترین قبرستان های دنیا,عجیب ترین قبرستان ایران در مازندران,عجیب ترین قبرستان دنیا

۲. قبرستان اسپه چاه، ایران | Espe Chah

گورستان اسپه چاه یا همان سفید چاه، در شهرستان بهشهر و یکی از عجیب ترین قبرستان ایران در مازندران است، که از قدمتی ۱۲۰۰ ساله برخوردار می باشد. سنگ قبرها را از نوع سنگ های سفید انتخاب نموده و به صورت ایستاده بر مزار افراد قرار داده اند. هر سنگ نشان دهنده نوع کار و شغل و یا طبقه خاص اجتماعی متوفی به شمار می رود. بر روی سنگ افراد مذکر نمایی از شانه دوسر و بر قبربانوان شانه یک سر حکاکی کرده اند.

جالب ترین قبرستان های دنیا,عجیب ترین قبرستان ایران در مازندران,عجیب ترین قبرستان دنیا

۱. گورستان ساحلی ویورلی، استرالیا | waverley cemetery

شاید بتوان علاوه بر عجیب ترین گورستان، لقب زیبا ترین قبرستان را نیز به آرامگاه ساحلی در شهر سیدنی ، استرالیا داد. مردم این شهر معتقدند که اموات پس از فوت دوباره با ظاهری متفاوت به دنیای زندگان باز می گردند و برای سرزدن به بازماندگانشان از زیر خاک سر بر خواهند آورد. از همین رو آنان را در منطقه ساحلی دفن کرده و قبرهای آنان را به شکل بی نظیری تزئین می نمایند.

نظر شما در مورد عجیب ترین قبرستان دنیا چیست؟ شما چه مواردی را می شناسید؟

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا