عجیب ترین ها

10 تا از عجیب ترین مکان های طبیعی جهان

افزایش بازدید در گوگل

معرفی عجیب ترین جاذبه های طبیعی جهان

در جهان جاذبه های طبیعی عجیب و غریب بسیاری وجود دارد که می تواند نظر هر بیننده ای را به خود جلب نماید. این جاذبه ها کاملا طبیعی هستند و بشر در ایجاد آن ها هیچگونه دخل و تصرفی نداشته است. تماشای زیباترین جاذبه های طبیعی در دنیا می تواند بسیار هیجان انگیز باشد و این آثار نشان دهنده آن است که شکل زمین در میلیاردها سال پیش کاملا متفاوت بوده و شباهتی به شکل و ظاهر فعلی خود نداشته است. به عبارتی می توان گفت دره ها، غارها، معادن، کوه و تپه ها و … حاصل اتفاقات و رویدادهای طبیعی مانند فرسایش، وزش بادهای بسیار شدید، تبخیر آب های وسیع و .. می باشند. عجیب ترین جاذبه های طبیعی که در کشورهای مختلف دنیا قرار گرفته اند هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند و به عنوان یکی از اصلی ترین نقاط گردشگری محسوب می شوند.

بهترین جاذبه های طبیعی دنیا,جاذبه های طبیعی دنیا,زیباترین جاذبه های طبیعی در دنیا

۱۰. رودخانه ربتا – سنگال | Lake Retba

آب این رودخانه کاملا صورتی است به طوری که هر شخصی با دیدن آن احساس می کند که چندین سطل رنگ داخل رودخانه ریخته شده است. نوعی  از جلبک ها به نام دونالیا سالینا در این رودخانه زندگی می کنند که تولید کننده این رنگ می باشند و آن را به عجیب ترین جاذبه های طبیعی دنیا تبدیل کرده اند. میزان نمک موجود در این روخانه بسیار زیاد است و برخی نقاط آن ۴۰ درصد نمک دارد، به همین علت شرایط رشد جلبک ها فراهم است و جلبک های فراوانی در آن وجود دارد. نمکی که در رودخانه وجود دارد باعث می شود که شناکننده ها نیز به راحتی بتوانند بر روی آب حرکت کنند. لبه های ساحل محل تجمع و انباشته شدن نمک ها است و محلی ها این نمک ها را برای فروش جمع آوری می کنند.

زیباترین جاذبه های طبیعی دنیا,عجیب ترین جاذبه های طبیعی جهان,عجیب ترین جاذبه های طبیعی دنیا

۹. سالارد یووایونی – بولیوی | Uyuni Salt Flat Bolivia

این منطقه زیبا در اثر خشک شدن رودخانه در ۳۰ هزار سال پیش به وجود آمده و منظره ای از کاشی های شش ضلعی و سفید ایجاد کرده که بسیار چشم نواز است و یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی دنیا را بوجود آورده. سالارد یووایونی با داشتن ۴ هزار مایل مربع مساحت بزرگترین فلات نمک دنیا محسوب می شود. این فلات محل زندگی هزاران فلامینگو می باشد و سالانه ۲۵ هزار تن نمک توسط معدن چی های محلی از آن استخراج می گردد. مساحت این منطقه ۲۵ برابر دشت نمک یوتا می باشد و گردشگران زیادی به بازدید از آن می آیند که می توانند از هتل ۱۶ اتاقه ساخته شده از بلوک های نمکی برای اقامت استفاده نمایند.

عجیب ترین مناظر طبیعی دنیا,عجیب ترین مکان های طبیعی جهان,عجیب ترین مکان های طبیعی دنیا

۸. سنگ های متحرک، رکتراک پلایا – کالیفرنیا | Sailing Stones California

در این منطقه سنگ های بسیار سنگین و درشتی حدود ۵۰۰ کیلوگرم وجود دارد که در طول زمان بر روی بستر خشک رودخانه حرکت می کنند و اینگونه یکی از عجیب ترین جاذبه های طبیعی جهان را به نمایش می گذارند. البته هیچ فردی تا به حال موفق به دیدن حرکت سنگ ها در دره مرگ نشده است اما شواهد و آثار به جای مانده از حرکت آن ها نشان دهنده این ماجرا است. دانشمندان هنوز نتوانسته اند علت حرکت سنگ ها را کشف کنند اما احتمال می دهند وزش بادهای سهمگین به سنگ های یخ زده یا خیس موجب حرکت سنگ ها شده و آنها را حدود ۲۱۴ متر جابجا نموده است. اثرات موجود بر روی زمین خاکی نیز ناشی از شیارهای عمیقی است که توسط سنگ ها بر روی زمین ایجاد شده است.

عجیب ترین پدیده های طبیعی دنیا,بهترین جاذبه های طبیعی دنیا,جاذبه های طبیعی دنیا

۷. سنگ های گرد و بزرگ موراکی بلدرز – نیوزلند | Moeraki New Zealand

قطر برخی از این سنگ های بسیار بزرگ موجود در ساحل موراکی بلدرز گاهی به دو متر می رسد و شباهت بسیاری به اشیاء مختلفی مانند تخم دایناسورها و تخم لاک پشت های غول پیکر منقرض شده دارند. مشابه همین سنگ ها در سواحل بولینگ بال کالیفرنیا، ایالات متحده، کانادا و روسیه وجود دارد. در واقع این سنگ ها بالغ بر ۵۰ میلیون سال پیش در زیر زمین و در اثر سفت شدن رسوبات ایجاد شده اند اما فرسایش خاک و همچنین خورده شدن شن های اطراف آن موجب شده که این سنگ ها در سطح زمین ظاهر شوند و یکی از عجیب ترین مکان های طبیعی دنیا را بوجود آورند.

بهترین جاذبه های طبیعی دنیا,جاذبه های طبیعی دنیا,زیباترین جاذبه های طبیعی در دنیا

۶. چشم صحرا – موریتانی | Richat Structure Mauritania

گودالی دایره ای با مساحت حدود ۴۰ متر که بسیار عمیق و بزرگ می باشد. این گودال از عجیب ترین مناظر طبیعی دنیا و در صحرا موریتانی و بیابانی خشک و بی علف وجود دارد. این گودال در اثر فرسایش لایه های خاک، کوارتز، رسوبات و سایر صخره های بیایان به وجود آمده و هرگز ربطی به هدف تیراندازی موجودات فضایی ندارد. در فضا به راحتی می توان گودال چشم صحرا و منظره زیبای آن را مشاهده نمود.

بهترین جاذبه های طبیعی دنیا,جاذبه های طبیعی دنیا,زیباترین جاذبه های طبیعی در دنیا

۵. جنگل سنگی – چین | Shilin Stone Forest China

جنگل ایالت دور افتاده یوانان از عجیب ترین مکان های طبیعی جهان است که مملو از درختان در کنار صخره های سنگی فوق العاده بزرگ می باشد. این منطقه در گذشته های دور و حدود ۲۷۰ میلیون سال پیش کاملا در زیر دریا قرار داشته است و به مرور زمان و خشک شدن آب دریا رسوبات آهکی که روی این ناحیه را پوشش داده اند و کف دریا روی زمین نمایان شده اند. برخی از صخره های سنگی این منطقه که نسبت به بقیه ضعیف تر بودند تحت تاثیر باد و باران قرار گرفته و اشکال مارپیچی شکلی از آن ها در اثر فرسایش به جا مانده است. جنگل سنگی چین با مساحت حدود ۱۲۸ هزار هکتار مساحت پوشیده از درختان برگدار و صخره های رو به آسمان می باشد.

بهترین جاذبه های طبیعی دنیا,جاذبه های طبیعی دنیا,زیباترین جاذبه های طبیعی در دنیا

۴. غار کریستالی نائیکا – مکزیکو | Chihuahua Caves Nike Mexico

در منطقه چیها هوا در مکزیک در عمق ۳۰۵ متر زیر زمین معدن سرب و نقره فعالی وجود دارد که کریستال های متعددی تیره رنگ و از جنس سنگ در بخش های مختلف غار به وجود آمده اند که بعضی از آن ها دارای ۱۵ متر طول و ۱.۵ متر عرض می باشند و از عجیب ترین پدیده های طبیعی دنیا بشمار می رود. این غار دارای دمای حدود ۱۵۰ درجه سانتی گراد است و کاملا شرجی ومرطوب می باشد به طوری که هیچ فردی بدون تجهیزات و لوازم لازم نمی تواند بیش از ده دقیقه داخل غار بماند و دچار گرما زدگی خواهد شد. کشف و شناسایی غار کریستالی در سال ۲۰۰۰ اتفاق افتاده است.

بهترین جاذبه های طبیعی دنیا,جاذبه های طبیعی دنیا,زیباترین جاذبه های طبیعی در دنیا

۳. باد، تپه کایوت – آریزونا | Coyote Buttes Arizona

از زیباترین و چشم نواز ترین مناطق آمریکا غربی که فرصت مناسبی را برای عکاسی به وجود آورده است می توان به تپه کایوت اشاره نمود. در این منطقه بر روی ماسه سنگ ها در اثر وزش باد و باران خطوط منحنی و فوق العاده زیبایی ایجاد شده  که شبیه موج می باشند و به نظر گردشگران بهترین جاذبه های طبیعی دنیا می باشد. برای بازدید از این منطقه  و پیاده روی در آن محدودیت هایی در نظر گرفته شده است و روزانه تنها ۲۰ نفر مجاز به بازدید از آن هستند. تپه های موجی شکل بسیاری نیز در جنوب غربی استرالیا وجود دارد که کاملا مشابه این تپه ها می باشند و با سفر به آنجا می توانید این تپه های چشم نواز را از نزدیک مشاهده نمایید.

بهترین جاذبه های طبیعی دنیا,جاذبه های طبیعی دنیا,زیباترین جاذبه های طبیعی در دنیا

۲. تنداب سیلفرا پارک ملی – ایسلند | Silfra Canyon Iceland

در پارک ملی جنوب غربی ایسلند به سادگی و به شکل بسیار زیبایی می توان جدا شدن صفحات مختلف زمین و تشکیل قاره ها را مشاهده نمود. با رفتن به این پارک ملی که یکی از عجیب ترین مکان های طبیعی دنیا می باشد می توان قدم زدن در شکاف بین پوسته های زمین قاره اوراسیا و آمریکا را تجربه کرد و از شیرجه زدن در رودخانه پینگولیر و درون شکاف قاره ها (منطقه کم عمق و سنگلاخ سیلفرا) لذت برد. به دلیل زلال بودن آب این منطقه به راحتی می توان کف آب با عمق ۳۰۵ متر را مشاهده کرد.

بهترین جاذبه های طبیعی دنیا,جاذبه های طبیعی دنیا,زیباترین جاذبه های طبیعی در دنیا

۱. تلماسه های سفید یادگار ملی – نیو مکزیکو | Chihuahuan Desert Mexico

در بیابان چیاهاهوان مکزیک تلماسه های شنی سفید رنگی وجود دارند. این تپه ها در اثر تبخیر آب معدنی رودخانه لوسرو در نزدیکی این بیابان و تغییر شکل رسوبات گچی به جای مانده در اثر وزش باد به وجود آمده اند و سالانه نزدیک ۹ متر جابجا می شوند. گردشگران در اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی برای پیاده روی به این بیابان آمدند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا