عجیب ترین ها

10 تا از عجیب ترین کتابخانه های جهان

افزایش بازدید در گوگل

کتابخانه های عجیب دنیا کدامند؟

همانگونه که دنیای کتاب از شگفتی و اسرار بی شماری برخوردار می باشد، در برخی نقاط جهان نیز وجود کتابخانه های عجیب به مقوله ای جذاب و سرگرم کننده بدل گردیده است. بسیاری از هنرمندان با خلاقیت در ساخت مدل های مختلفی از کتابخانه ها سعی در ایجاد اشتیاق بیشتر در افراد برای مطالعه داشته اند. اشخاصی که زندگی خود را وقف تعلیم دانش و آگاهی به انسان ها نموده اند نیز در خیلی مناطق ناشناخته و صعب العبور اقدام به ساخت کتابخانه هایی عجیب کرده اند.

مطالعه یکی از لذت بخش ترین فعالیت های بشری به شمار می رود، که گاهی با صرف هزینه ای نه چندان گزاف فراهم می گردد. حال بیایید با هم گشتی در دنیا بزنیم و ۱۰ تا از عجیب ترین کتابخانه های جهان را بشناسیم. قطعا دیدار از آن ها خالی از لطف نیست.

جالب ترین کتابخانه جهان,جالب ترین کتابخانه ها,جالب ترین کتابخانه های دنیا

۱۰. کتابخانه بزرگ واتیکان، ایتالیا | Vatican Library

کتابخانه بزرگ واتیکان در کشور ایتالیا یکی از عجیب ترین کتابخانه های جهان به شمار می رود، که توسط جمعی بزرگ از پناهندگان در سال ۱۸۳۷ به منظور رواج علم و دانش در بین مردم افتتاح گردید.

در این کتابخانه از تمام حوزه های دانش کتاب های مرجع و معتبری یافت می شود، و روشنی سالن مطالعه را یک لوستر بزرگ تامین می نماید. وجود کره ای در ابعاد بسیار بزرگ نیز امکان نقشه خوانی و محاسبه موقعیت های جغرافیایی را برای محققان فراهم می آورد.

عجیب ترین کتابخانه دنیا,عجیب ترین کتابخانه های جهان,عجیب ترین کتابخانه های دنیا

۹. کتابخانه ویبلینگن ابی، آلمان | Wiblingen Abbey Library

کتابخانه ویبلینگن در کشور آلمان فضایی بسیار اعجاب انگیز دارد. داخل سالن های مطالعه مانند موزه ای خارق العاده پر از انواع تندیس های تاریخی، پزشکی و جانوری است.

بخش نمایش کالبدها به شیوه ای متبحرانه تمام قسمت های بدن را به تصویر می کشد و با حدود ۱۸۵۰۰۰ جلد کتاب در سال ۱۷۱۶ تاسیس گردید. ویبلینگن یکی از محبوب ترین مکان های تحقیقاتی برای دانشمندان به شمار می رود.

کتابخانه های عجیب,کتابخانه های عجیب دنیا,کتابخانه های عجیب و غریب

۸. کتابخانه بیبلیوتکا ساندراپنا | Biblioteca Sandro Penna

یکی از جالب ترین کتابخانه ها که با نام شاعر بزرگ ایتالیایی به نام ساندراپنا در شهر پروجا سال ۲۰۰۴ تاسیس گردید، به شکل یک بشقاب پرنده صورتی نمایی عجیب و زیبا را از خود به نمایش می گذارد.

بیبلیوتکا در سه طبقه که با دیواره های شیشه ای فضایی روشن در روز و درخشان در شب ایجاد می کند، سالن های مطالعه عجیبی نیز دارد که به شکل داخل سفینه های فضایی طراحی شده اند.

جالب ترین کتابخانه جهان,جالب ترین کتابخانه ها,جالب ترین کتابخانه های دنیا

۷. کتابخانه آرما دی اینستراکی، آرژانتین | Arma de Instruccion Masiva

ماشین مدل فورد فالکن از اتومبیل های مورد استفاده توسط پلیس و ارتش آرژانتین در زمان خفقان دیکتاتوری این کشور بود که هنوز هم به تصویری از وحشت برای ملت آرژانتین محسوب می گردد.

هنرمند و محققی به نام رائول لمسوف در اقدامی خلاقانه یکی از عجیب ترین کتابخانه های جهان را طراحی کرده است او از همین اتومبیل های منفور را به شکل تانکی بازسازی نموده و با قفسه بندی به کتابخانه ای سیار تبدیل کرده. این ماشین مطالعه سیار در تمام مناطق محروم کشور می چرخد و کتاب ها را به علاقه مندان به مطالعه امانت می دهد.

جالب ترین کتابخانه جهان,جالب ترین کتابخانه ها,جالب ترین کتابخانه های دنیا

۶. کتابخانه های باجه تلفنی، انگلستان | Long Clawson Library

پس از پیشرفت وسایل ارتباطی و ورود انواع تلفن های هوشمند به زندگی بشر باجه های تلفن به خاطره های نه چندان دور تبدیل گردیدند. دولت انگلستان به جای جمع آوری باجه ها آن ها را به کیوسک های امانت کتاب و کتابخانه های عمومی تغییر کاربری دادند.

مردم هم استقبال خوبی از این مکان های کوچک اما پرفایده علمی به عمل آوردند.

جالب ترین کتابخانه جهان,جالب ترین کتابخانه ها,جالب ترین کتابخانه های دنیا

۵. کتابخانه شترها، کنیا | The Kenyan Camel Library

کنیا جزو مناطق جغرافیای محروم به لحاظ امکانات علمی و آموزشی می باشد، که مردم از کمترین ابزارهای تعلیم و تعلم هم به دور هستند. کتابخانه ملی کنیا در اقدامی هوشمندانه دست به طراحی یکی از جالب ترین کتابخانه های دنیا یعنی کتابخانه های سیار زد، که علاوه بر عجیب بودن ذوق و اشتیاق مردم را به مطالعه بالا برد.

مسئولان کتابخانه چندین شتر را برای حمل کتب مختلفی در نظر گرفتند. این شترها با گذر از صحراها به میان بادیه نشین ها و اقوام ساکن در بیابان ها رفته و علاقه مندان می توانند، هر کتابی که دوست دارند را به امانت بگیرند.

جالب ترین کتابخانه جهان,جالب ترین کتابخانه ها,جالب ترین کتابخانه های دنیا

۴. کتابخانه قایقی ایپوس، نروژ | Epos Book Boat

یکی از علاقه مندان به مطالعه در کشور نروژ با خرید یک قایق تفریحی و تبدیل آن به یک کتابخانه سیار در مناطق دریایی از سال ۱۹۵۹ با حدود ۶۰۰۰ جلد کتاب شروع به کار کرد و یکی از عجیب ترین کتابخانه های دنیا را بوجود آورد.

در حال حاظر این قایق ۲۵۰ منطقه مختلف را تحت پوشش قرار داده و دوستداران مطالعه با اشتیاق هر روز منتظر دیدار کتابخانه قایقی در اسکله می نشینند.

جالب ترین کتابخانه جهان,جالب ترین کتابخانه ها,جالب ترین کتابخانه های دنیا

۳. کتابخانه مکانیزه، کالیفرنیا | Mechanical Libraries

کتابخانه های مکانیزه یکی از عجیب ترین کتابخانه های جهان هستند که مانند باجه های عابر بانک به صورت شبانه روزی در ایستگاه های قطار، اتوبوس و ورودی پمپ بنزین های کالیفرنیا آماده ارائه کتاب به علاقه مندان به مطالعه می باشند.

افراد با ثبت نام در سایت مخصوص به کتابخانه و دریافت کارت هوشمند در هر ساعتی از شب یا روز می توانند برای دریافت کتاب مورد نظر خود اقدام نمایند. کافی است با وارد کردن کارت و تایپ کردن نام کتاب به صورت مکانیزه آن را تحویل بگیرید.

جالب ترین کتابخانه جهان,جالب ترین کتابخانه ها,جالب ترین کتابخانه های دنیا

۲. کتابخانه بیبلیوبورو، کلمبیا | Biblioburro Bookstore

لوییز سوریانو معلم کلمبیایی و مسئول جالب ترین کتابخانه جهان است که در مقطع ابتدایی برای دسترسی تمام مردم و امکان امانت کتاب به صورت رایگان برای مناطق محروم قفسه های چوبی را بر الاغ سوار کرده و با انواع کتب علمی، آموزشی و سرگرمی در اکثر روستاها می چرخد.

او به علاقه مندان به مطالعه کتاب امانت داده و یا برای کودکان داستان های جذاب می خواند.

جالب ترین کتابخانه جهان,جالب ترین کتابخانه ها,جالب ترین کتابخانه های دنیا

۱. کتابخانه کودکان، چین | Kid’s Republic Bookstore

مسئولان نظام آموزشی کشور چین برای ایجاد علاقه به مطالعه در کودکان اقدام به ساخت یک شهربازی پر از کتاب های متنوع کرده اند.

بچه ها با حضور در این کتابخانه های عجیب و غریب خود را در داستان های موجود در کتاب ها می بینند، و حتی با به تصویر کشیدن وقایع تاریخی آموزش بهتری از دروس را برای شان فراهم می آورند.

به نظر شما کتابخانه های عجیب دنیا کدامند؟

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا