عجیب ترین ها

10 تا از عجیب ترین مکان های طبیعی دنیا

افزایش بازدید در گوگل

معرفی عجیب ترین جاذبه های طبیعی دنیا

بدون شک بازدید از جذاب ترین و عجیب ترین جاذبه های طبیعی جهان می تواند برای هر فردی بسیار لذت بخش دارد. این جاذبه های طبیعی در کشورهای مختلفی پراکنده شده اند و با سفر به هر یک از این کشورها می توان نمونه هایی از این جاذبه های طبیعی را مشاهده نمود. وجود چنین جاذبه هایی نشان دهنده آن است که کره زمین با گذشت زمان در طی میلیون ها سال دچار تحولات فراوانی شده و آثار زیبا و چشم نوازی را خلق کرده است. از معروف ترین و  عجیب ترین جاذبه های طبیعی دنیا می توان به موارد زیر اشاره نمود.

بهترین جاذبه های طبیعی دنیا,جاذبه های طبیعی دنیا,زیباترین جاذبه های طبیعی در دنیا

۱۰. سنگفرش های غول پیکر – ایرلند | Giant’s Causeway Ireland

در ایرلند شمالی منطقه ای وجود دارد که در آن ۴۰ هزار ستون بازالتی (مرمر سیاه) کنار یکدیگر قرار گرفته و به هم متصل شده اند تا بهترین جاذبه های طبیعی دنیا را شکل دهند. این سنگ ها که اکثرا شش ضلعی هستند انگار خیابانی سنگفرش شده جهت عبور غول ها را ایجاد کرده اند به همین دلیل به آن ها سنگفرش های غول پیکر می گویند و زیبا ترین و توریستی ترین مناطق ایسلند محسوب می شوند.

این سنگ ها دارای ۱۲ متر طول و ۴۶ سانتی متر قطر هستند و قدمت آن ها به حدود ۶۰ میلیون سال پیش زمانی که گدازه های زیر زمینی فوران کردند و در سطح زمین سرد شدند باز می گردد. در حدود ۱۵ هزار سال پیش نیز خاک اطراف سنگ های دریا به مرور زمان دچار فرسایش شده و از بین رفتند و موجب شد این سنگ ها از زیر زمین بیرون آورده شوند و بهتر دیده شوند.

زیباترین جاذبه های طبیعی دنیا,عجیب ترین جاذبه های طبیعی جهان,عجیب ترین جاذبه های طبیعی دنیا

۹. آبشار خون – قطب جنوب | Antarctica Blood Waterfall

یکی از جاذبه های طبیعی دنیا که در قطب جنوب وجود دارد از میان یخرودها چیزی مشابه خون به بیرون می ریزد و جریان دارد که گویی آبشار خون راه افتاده است و بسیار ترسناک و چندش آور می باشد. برخی از دانشمندان بر این باورهستند که جلبک های قرمز رنگ و تیره که در میان ترک یخرودها وجود دارند این ماده قرمز را از خود ترشح می کنند و نخستین بار چنین صحنه ای را در دره های خشک مک مورد و در سال ۱۹۱۱ مشاهده کردند.

اما در واقع علت اصلی این رنگ قرمز چگالی بالای آهن در منابع آبی و حوضچه هایی است که در عمق ۱۳۰۰ پایی زیر یخ ها قرار دارند می باشد. یک دیدگاه نادرست در این رابطه نیز وجود دارد به این شکل که فک ها و پنگوئن ها به علت کمبود مواد غذایی در این دشت خشک و بی آب و علف جان خود را از دست می دهند اما سرمای هوا موجب می گردد که بدن آن ها متلاشی نشود و در نتیجه بقایای به جای مانده از آن ها از دیواره های یخی بیرون می ریزد.

عجیب ترین مناظر طبیعی دنیا,عجیب ترین مکان های طبیعی جهان,عجیب ترین مکان های طبیعی دنیا

۸. رودخانه لک دار – بریتیش کلمبیا | Spotted Lake British Columbia

لکه هایی بر روی این رودخانه وجود دارند که به قدری واضح و بزرگ هستند که به راحتی می توانید روی آن لی لی بازی کنید. این رودخانه یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی در دنیا است که در فاصله حدود یک مایلی از مرز ایالت واشنگتن و در فاصله کمی از اوسویوس واقع شده است. در تابستان به دلیل گرم شدن هوا بخش قابل توجهی از آب رودخانه  تبخیر می گردد و مواد معدنی موجود در رودخانه مانند نمک، کلسیم، تیتانیوم، سولفاید و … توده هایی به رنگ های زرد، سبز و قهوه ای در سایزهای متفاوت به صورت دایره ای ایجاد می کنند و رودخانه حالت لکه دار و خالدار پیدا می کند.

با توجه به آنکه این رودخانه به اولین قوم دره اوکاناگان وقف شده و همچنین زمین های موجود در آن از دارایی ها و اموال خصوصی بخش کار سرخ پوست ها محسوب می شود، بنابراین امکان خیلی نزدیک شدن به رودخانه وجود ندارد و شما از فاصله دور می توانید شاهد زیبایی های رودخانه باشید.

عجیب ترین پدیده های طبیعی دنیا,بهترین جاذبه های طبیعی دنیا,جاذبه های طبیعی دنیا

۷. رودخانه کانو کریستاله – کلمبیا | Caño Cristales River Colombia

این رودخانه دارای نام های دیگری مانند زیبا ترین رودخانه دنیا، رنگین کمان مایع، رودخانه ای متشکل از ۵ رنگ اشاره نمود. رودخانه کانو کریستاله یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی دنیا است که در پارک ملی سرانئا دلا ماکارنا در کلمبیای مرکزی واقع شده است و سالانه پذیرای گردشگران بسیاری می باشد. بهترین زمان سفر به کلمبیا برای بازدید از این رودخانه ماه جولای و دسامبر است که میزان آب رودخانه به بیشترین سطح خود رسیده است و رودخانه مجموعه ای از رنگ های سبز، صورتی، آبی و زرد می باشد که یک رنگین کمان تمام عیار است. علت پدید آمدن این رنگین کمان وجود گیاهی به نام ماکارینا کلاویگرا می باشد که در کف رودخانه زندگی می کند واز طریق جذب نور خورشید شکوفه های رنگی میزند.

بهترین جاذبه های طبیعی دنیا,جاذبه های طبیعی دنیا,زیباترین جاذبه های طبیعی در دنیا

۶. بیابان سفید – مصر | White Desert Egypt (Sahra El Beyda)

در فاصله ۲۸ مایلی از شمال دهکده فارافرا در غرب مصر بیابانی است که در آن صخره های سفید گرد و چاقی وجود دارند که دارای اشکال عجیبی هستند و یکی از عجیب ترین مناظر طبیعی دنیا را تشکیل داده اند. این بیابان در گذشته های بسیار دور دریایی بوده که به مرور زمان خشک شده است و ته نشین ها و رسوباتی از آن برجای مانده که در اثر وزش باد در حال از بین رفتن هستند. در واقع این صخره ها که مانند قارچ یا آدم برفی هستند نیز در اثر وزش همین بادها از رسوبات به وجود آمده اند. به عبارتی می توان گفت هنگامی که باد در این بیابان می وزد مناطق نرم فرو ریخته و طوفان های شن به مرور زمان صخره های سفید و گرد را به وجود می آورند.

بهترین جاذبه های طبیعی دنیا,جاذبه های طبیعی دنیا,زیباترین جاذبه های طبیعی در دنیا

۵. استخر تراورتین – ترکیه | Travertine Pool Turkey

آب این استخر از ۱۷ چشمه زیر زمینی تامین می شود و این چشمه ها دارای چگالی بالایی از کربنات کلسیم هستند. خیلی از افراد سالیان زیادی است که بر این باورهستند حمام کردن در این استخر می تواند خاصیت درمانی و شفابخشی داشته باشد. این چشمه ها هنگام جوشیدن بر سطح زمین رسوبات نرمی به همراه دارند که به مرور بر روی یکدیگر جمع می شوند و سفت و محکم خواهند شد. رسوبات جمع شده بسیار لزج و چسبناک هستند و در نهایت به قصری پنبه ای  یا همان پاموکاله که مانند فواره ای از گچ هستند تبدیل می شوند که از فاصله های دور نیز قابل مشاهده هستند.

بهترین جاذبه های طبیعی دنیا,جاذبه های طبیعی دنیا,زیباترین جاذبه های طبیعی در دنیا

۴. دره آسبیرگی – ایسلند | Asbyrgi Iceland

افسانه های بسیاری وجود دارد که زمان به وجود آمدن دره آسبیرگی در شمال ایسلند را به زمانی که سم اسب خدای نورس زمین را احساس نمود نسبت می دهند اما بر اساس یافته های علمی دو دوره سیل یخبندان در ۳ الی ۱۰ هزار سال پیش موجب پیدایش این دره که زیباتربن جاذبه طبیعی دنیا می باشد شده است. این دره و جای پاها بین تپه هایی به ارتفاع ۹۱.۵ متر و مساحت دو مایل طول و نیم مایل عرض ایجاد شده است و با نگاه کردن به دره از ارتفاعات به راحتی می توان جای پای سم اسب را مشاهده نمود.

بهترین جاذبه های طبیعی دنیا,جاذبه های طبیعی دنیا,زیباترین جاذبه های طبیعی در دنیا

۳. غار مرمر – شیلی | Marble Caves Chile

دیواره های این غار در اثر فرسایش خاک در طی ۶ هزار سال و تماس با آب های سبز و آبی، شکلی مواج و مرمرین با رنگ های متنوع به خود گرفته اند و بسیار زیبا هستند به طوریکه یکی از عجیب ترین مکان های طبیعی دنیا محسوب می شوند. سرچشمه این آب های رنگی رودخانه کاررا در فاصله کمی از مرز شیلی و آرژانتین می باشد و گردشگران می توانند در مواقعی که آب رودخانه آرام است با استفاده از قایق های کوچک پارویی از داخل غار بازدید نمایند. متاسفانه به دلیل سدی که قرار است در نزدیکی این غار احداث شود این جاذبه طبیعی در معرض خطر قرار دارد.

بهترین جاذبه های طبیعی دنیا,جاذبه های طبیعی دنیا,زیباترین جاذبه های طبیعی در دنیا

۲. رشته کوه های رنگین کمانی آندس – پرو | Ausangate Mountain Peru

کوه های وینیکانسا کوه های هفت رنگی هستند که از مهم ترین جاذبه های گردشگری پرو محسوب می شوند و به تازگی حدود ۵ سال پیش کشف شده اند. بر روی این کوه ها خطوط رنگین کمانی بسیار زیبایی در اثر انباشه شدن مواد معدنی به وجود آمده اند و منظره فوق العاده ای در دل کوهستان ایجاد کرده اند. دیدن این کوه ها با وجود آنکه بسیار هیجان انگیز است ترسناک نیز می باشد زیرا باید بر روی کوه ها و ارتفاعات زیادی پیاده روی نمایید تا به مقصد برسید.

بهترین جاذبه های طبیعی دنیا,جاذبه های طبیعی دنیا,زیباترین جاذبه های طبیعی در دنیا

۱. آتشفشان جاوه – اندونزی | Volcano Kawah Ijen Indonesia

این آتشفشان فعال در شب منظره خیره کننده ای را ایجاد می کند و گردشگران بسیاری برای بازدید از آن به کشور اندونزی سفر می کنند. آتشفشان جاوه بر خلاف سایر آتشفشان ها که گدازه های قرمز رنگی از آن ها فوران می کند، گدازه های آبی رنگ نیز در کنار گدازه های قرمز رنگ از آن خارج می شود. این گدازه های آبی به علت وجود گوگرد در کوه است و تماشای زبانه های الکتریکی آبی در شب می توان بسیار هیجان انگیز باشد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا