تولید محتوا

تولید محتوا بر اساس سئو چگونه است؟

تولید محتوا برای سئو,تولید محتوا سئو شده,تولید محتوا و سئو

اگر به تازگی در دنیای بازاریابی جستجو قدم گذاشته اید کلمه سئو حتما خیلی به گوشتان رسیده است. در این مقاله سعی بر این داریم تا اطلاعاتی در باره تولید محتوا و سئو در اختیار کاربران تازه وارد بگذاریم و به پاسخ سئوالات ذیل برسیم:

  • محتوای سئو شده چیست؟
  • انواع محتوای سئو کدام اند؟
  • استراتژی محتوای سئو چگونه باید باشد؟

توجه داشته باشید که این یک مقاله کلی است و درباره برداشت کلی از سئو در پشتیبانی از سایت به شما کمک می کند لذا برای یافتن جزییات بیشتر باید مطالعه بیشتری داشته باشید.

تولید محتوای سئو شده,سفارش تولید محتوا,محتوای سئو شده چیست

تولید محتوای سئو شده چگونه باید باشد؟

  1. Seo content: به بخش های مختلف تقسیم می شود که در ادامه توضیح خواهیم داد.
  2. Seo: سئو به معنی بهینه بودن موتورهای جستجو است یعنی این که، مردم به راحتی چیزی را که می خواهند جستجو کرده و بیابند.
  3. Content: کانتنت به محتوایی اشاره دارد که از طریق آن می توان به سئوالات پاسخ داد و همچنین اطلاعات سایت را به روز رسانی کرد.

این دو عبارت در ترکیب با یکدیگر تولید محتوای سئو شده را تشکیل می دهند. سئو ترافیک های ناشی در موتورهای جستجو را کاهش می دهد.

نکات مهم و کلیدی در رابطه با سئو سایت:

  • جستجوی کلمه کلیدی: برای جذب ترافیک از طریق موتورهای جستجو ابتدا کلمه کلیدی خود را پیدا کنید. با این روش می توانید از کلماتی که مردم بیشتر آن ها را جستجو می کنند در سایت خود استفاده کنید و رتبه خوبی را از موتورهای جستجو دریافت کنید.
  • کلید واژه بهینه سازی: به کلمه ای گفته می شود که متن را در این باره نوشته باشید و جستجو هم براین اساس صورت می گیرد.
  • سازمان مطلب و محتوا: شما باید محتوای سایت خود را به صورت سازمان یافته تولید کنید، این کار موجب بالا رفتن سئو سایت و بازدید بیشتر مخاطبان از سایت شما خواهد شد.
  • توسعه محتوا: به طورکلی توسعه محتوا، اشتراک گذاری، لینک دهی داخلی و خارجی باعث بالا رفتن ترافیک سایت شما می شود.

کلید واژه می تواند به عنوان ابزار سئو در سایت شما به کاربرده شود

کلید واژه مناسب می تواند در دیده شدن و جستجوی بهتر سایت به شما کمک شایانی کند، و مهم تر از همه این که کلید واژه باعث می شود سایت شما توسط گوگل شناخته شود.

در تولید محتوا بر اساس سئو باید هر دو طرف مخاطب و موتور جستجو را در نظر داشته باشید. این موضوع باعث می شود وب سایت شما به نظر هر دو مفید باشد و کاربران هر بار برای مطالعه اطلاعات جدید و بروز شده به وب سایت شما سر بزنند. در ضمن گوگل دارای الگوریتم هایی است که اگر با محتواهای بی ارزش در سایت ها روبه رو شود آن ها را جریمه خواهد کرد که به ضرر وب سایت و صاحب آن می باشد.

تولید محتوا برای سئو,تولید محتوا سئو شده,تولید محتوا و سئو

انواع تولید محتوا بر اساس سئو سایت

  1. صفحه مربوط به محصولات:
    به این صفحه در سایت ها نان و پنیر وب سایت تجارت الکترونیک می گویند. این صفحه می تواند به عنوان ppc و محتوای سئو سایت خدمت کند.
  2. پست های وبلاگ:
    پست های جذاب یک وبلاگ می توانند موجب، جذب کاربران و بازید از سایت شود. به طور کلی یک وب سایت خوب می تواند باعث شود سایت شما قدرت بگیرد. (وبلاگ ها انعطاف پذیرند و میتوانند به خوبی از سایت های مختلف بازدید کنند).
  3. مقالات:
    هر وب سایتی برای یک موضوع خاص پیاده سازی شده است، هر وب سایت با توجه به نوع آن دارای محتواها ی مختلف و مربوط به موضوع در قالب مقاله خبری، مجله و مصاحبه و یا بخشی از ویژگی ها می باشد.
  4. لیست:
    لیست مطالب ارائه شده در وب سایت می تواند به وب سایت های دیگر لینک داده شود، که برای قدرت سایت مهم بوده و در شبکه های اجتماعی به عنوان یک منبع تغذیه عمل می کند.
  5. راهنمایی:
    راهنمایی بخشی از محتوای یک سایت است که نحوه کار با آن را مشخص می کند. که شما می توانید آن را به صورت یک بخش یا چکیده برای راحت بودن کاربران در اختیار آن ها قرار دهید. البته به طور کلی برای سایت ها جالب نیست و ترافیک سایت را بعد از مدتی کاهش خواهد داد.
  6. فیلم ها:
    به جای این که یک مطلب بلند در وب سایت خود قرار دهید می توانید در سایت خود برای کاربران، از یک فیلم مفید با کلمات کلیدی استفاده نمایید این کار خیلی کم در وب سایت ها دیده می شود اما می تواند برای کاربران جذاب و جالب باشد.
  7. اینفوگرافیک:
    اینفو گرافیک شامل تصاویر بزرگ با حجم زیاد برای نشان دادن بخشی از یک مقاله می باشد که جالب نیست و بهتر است آن را برای بهینه سازی در متن ها به کار برد.
  8. نمایش اسلاید:
    این بخش به عنوان نمایش محتوای سایت هم به کاربرده می شود و گاهی مهم تر از متن است. اما برای داشتن یک محتوای خوب و مناسب باید از تصاویر بهینه و نام و لینک ها به درستی در کنار یکدیگر استفاده کنید.
  9. واژه نامه ها:
    اگر در یک صنعت تخصصی مشغول به کار هستید پس، برای یافتن برخی از اصطلاحات می توانید از واژه نامه ها برای بالا بردن ترافیک سایت خود در موتورهای جستجو استفاده کنید.
  10. دایرکتوری ها:
    دایرکتوری در واقع به عنوان یک راهنمای مفید درسایت ها به کار برده می شود، برای مثال: در یک وبلاگ عطر باید یک دایرکتوری برای امکان خریدن عطر از فروشگاه های اینترنتی بزرگ در کشور استفاده شود.
این مطلب را از دست ندهید
تولید محتوا چگونه باعث رونق کسب و کار اینترنتی می شود؟

موارد گفته شده در بالا فقط لیستی از تولید محتوا سئو شده می باشد. خود را به این لیست محدود نکنید و با رعایت تمامی موارد مربوط، وب سایت ایده آلی براساس سئو تولید نمایید.

چهار مرحله استراتژی توسعه و تولید محتوا در جهت سئو سایت

اهداف خود را بیان کنید

ابتدا باید هدف از ایجاد وب سایت را مشخص نمایید که آیا می خواهید در آن محصولی را به فروش برسانید یا به عنوان یک کسب و کار اینترنتی از آن استفاده کنید و یا این که می خواهید در سایت به انجام تبلیغات بپردازید و درآمد کسب کنید؟

هر کدام از اهداف بالا نیازمند تمرکز و توجه ویژه و مخصوص به خود است. مثلا اگر می خواهید سایت شما محصولی را به فروش برساند باید به معرفی محصول پرداخته و لینکی به فروشگاه را قرار دهید.

مخاطبتان را بشناسید

نرم افزارهایی وجود دارند که مخاطبان سایت شما را تحلیل می کنند، این تحلیل می تواند به تولید محتوا و سئو وب سایت شما کند.

باید طبق این که مخاطب شما چه کسی است به تولید محتوا سئو شده بپردازید. مثلا اگر مخاطب شما مدیران هستند باید برای تولید محتوا مطالب زیادی را مطالعه کنید.

و در مقابل مثلا اگر هدف سایت شما جوانان هستند بهتر است که از متن های کوتاه عکس های بیشتر و یا فیلم ها در محتوا استفاده کنید.

به صورت مرتب محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید

برای بالا بودن رتبه و این که الگوریتم های جستجو همیشه به روز می شوند نیازمند بروز رسانی و تجزیه و تحلیل مرتب سایت هستیم. در این تجزیه تحلیل ها شما اطلاعاتی از قبیل این که کاربران با کدام لینک به وب سایت شما وارد شده اند قرار می دهند. که دو هدف عمده را به دنبال خواهد داشت.

تجزیه و تحلیل وب سایت و چک کردن نظرات کاربران، سئوال ها و پاسخ ها دو هدف زیر را برایتان به دنبال خواهد داشت:

  1. مطالعه در رابطه با محتوای خود:
    اگر مخاطبان شما از فیلم بیشتر خوششان آمده است؟ باید تمرکز تان را برای تهیه فیلم های بیشتر بگذارید. یا این که ممکن است تصاویر سایت شما بازدید بیشتری داشته باشد در این صورت باید برای تهیه تصاویر بیشتر تلاش کنید و … .
  2. بررسی و بازید محتوای تولید شده و بهینه نمودن آن:
    با این کار می توانید به سایت خود برگشته و محتوای سایت را براساس بازدیدها و کلمه کلیدی بروز کنید در غیر اینصورت ممکن است سایت شما بهبود مناسبی نداشته و ترافیک سایت کاهش پیدا کنید.
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای‌ها: 1 امتیاز: 5]
مشاهده بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن