اینستاگرام

اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام چیست و چه اهمیتی دارد؟

کسانی که در اینستاگرام فعال هستند حتما نام اینفلوئنسر را شنیده اند و شاید تعدای از انه ها را فالو کرده اند، اما خب ممکن است معنی کلمه اینفلوئنسر را ندانند.

در این مقاله ما به شما توضیح می دهیم که معنی اینفلوئنسر چیست و چگونه یک اینفلوئنسر در اینستا گرام پیشرفت می کند و صاحب کسب و کار می شود.

اینفلوئنسر اینستاگرام به چه کسی گفته می شود؟

وقتی از اینفلوئنسر مارکتینگ صحبت می کنیم منظورمان کسی است که در اینستاگرام تبلیغات انجام می دهد، در واقعا اینفلوئنسر یکی از راه های تبلیغات است.

قبل از این که شما را با کار اینفلوئنسر مارکتینگ اشنا کنیم بهتر است اصطلاح کامل ان را برای شما توضیح دهیم.

در زبان انگلیسی کلمه اینفلوئنسر به معنای تاثیر گذار است، وقتی شما در اینستاگرام کلمه اینفلوئنسر را می بینید یا می شنوید منظور همان تاثیر گذار است.

اینفلوئنسر ها تاثیرات زیادی روی مخاطبینشان، به دلیل نوع ارتباط، دانش و تخصصشان دارند و همچنین طرفدارن زیادی نیز دارند که به طور دائم با ان ها در حال تعامل هستند.

البته هر اینفلوئنسر بسته به زمینه ای که در ان فعالیت می کند مخاطبان و فالوور های خاص خودش را دارد و اینگونه نیست که همه اینفلوئنسر ها فالوور هایی مثل هم داشته باشند.

جالب است بدانید که اینفلوئنسر ها تقسیم بندی می شوند، این تقسیم بندی به این گونه است که اگر تعداد فالوور های یک اینفلوئنسر کم تر از ده هزار نفر باشد، از دسته نانو اینفلوئنسر است.

اما اگر تعداد فالوور یک اینفلوئنسریک میلیون یا بیشتر از ان باشد از دسته مگا اینفلوئنسر است.

لازم به ذکر است که هر چقد تعداد فالوور های یک اینفلوئنسر کم تر باشد، جامعه مخاطبین ان هم محدود است اما میزان تخصصی بودن ان افزایش می یابد.

توجه! اینفلوئنسر ها را با سلبریتی ها اشتباه نگیرید.

اشتباهی که برخی برند ها و شرکت ها انجام می دهند، این است که سلبریتی را با اینفلوئنسر اشتباه می گیرند و هنوز معنای دقیق اینفلوئنسر را درک نکردند.

اشتباه ان ها این است که فکر میکنند هر شخص معروف و سلبریتی، مانند فوتبالیست ها، خواننده ها و بازیگر ها تاثیر گذار هستند.

اما ممکن است که ان فرد سلبریتی دانش، اعتبار و تخصص لازم را در ان زمینه مورد تبلیغ نداشته باشد، به این ترتیب ان شرکت یا برند فقط هزینه ی اضافی به ان فرد سلبریتی داده است در حالی که تبلیغات درستی انجام نشده است.

اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام چیست؟

حالا که کامل با معنی اینفلوئنسر اشنا شدید، می توانیم راحت کار انها را برای شما توضیح دهیم. ما میتوانیم درباره این توضیحات زیاد و پیچیده ای به شما بدهیم اما توضیح دقیق و خلاصه ان همکاری اینفلوئنسر با شرکت ها یا برند ها است.

وقتی یک فرد اینفلوئنسر با یک شرکت یا برند جهت افزایش فروش ان همکاری می کنند اینفلوئنسر مارکتینگ می گویند، که به نحوی از تبلیغات سنتی و مدرن بهره می برند.

این مطلب را از دست ندهید
آموزش گام به گام نحوه ساخت استوری در اینستاگرام

این که برخی از برند ها از افراد معروف و معتبر برای تبلیغ برند خود استفاده می کنند از گذشته نیز بوده که اگر فردی درستی را انتخاب کنند تبلیغات ان ها به طور مثبت پیش می رود.

اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام,اینفلوئنسر های اینستاگرام,اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام,

اینفلوئنسر مارکتینگ تا سال 2021

اماری که به دست ما رسیده این است که در سال های اخیر فعالیت در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار پیشرفت کرده و افراد زیادی وارد این کار شده اند.

امار هایی که به دست ما رسیده به شرح زیر است.

  • تبلیغاتی که اینفلوئنسر ها انجام می دهند در سال 2021 به ارزش 13.8 میلیارد دلار رسیده.
  • شرکت ها برای هر یک دلاری که برای اینفلوئنسر ها خرج می کنند به مبلغ 5.78 دلار به سرمایه شان اضافه می شود.
  • جستوجوی اینفلوئنسر در گوگل از سال 2016 افزایش 465 درصدی داشته است.
  • 67 درصد از برند ها و شرکت ها از اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کار خود استفاده می کنند.
  • در پنج سال گذشته 1360 پتلفرم و اژانس اینفلوئنسر مارکتینگ وارد بازار شده است.

چگونه یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام موفق راه اندازی کنیم؟

طبق امار هایی که مراکز تحقیقاتی اعلام کرده است روزانه کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام زیادی راه اندازی می شوند اما همه ی این کمپین ها برای این که  در این موفق شوند و به درامد برسند باید یک سری نکات را رعایت کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگی که با نظم و برنامه سازماندهی شده پیش نرود مطمئنا درچار مشکل می شود و به هدف خود نمی رسد.

برای اینکه شما یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام راه اندازه کنید باید سه مورد را رعایت کنید.

این سه مورد به شرح زیر می باشد

  • مشخص کردن اهداف، طراحی استراتژی و تعیین شاخص های اندازگیری
  • پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب جهت همکاری و داشتن ارتباط با او
  • انالیز کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ و اعمال تغیرات در صورت نیاز

تصورات غلط اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام

برخی از شرکت ها و برند ها که به تازگی با فضای اینفلوئنسر اشنا شده اند تصورات غلطی دارند مانند:

  • همه افرادی که کار اینفلوئنسری انجام می دهند باید پیشنهاد کار ما را قبول کنند.
  • ما می توانیم یک شبه راه صد ساله را طی کنیم و به فروش و درامد بالا برسیم.
پیشنهاد می کنم همین حالا از خدمات سایت دیجی فالوور استفاده کنید. اگر به دنبال فالوور ایرانی اینستاگرام هستید برای ورود به این سایت روی “خرید فالوور اینستاگرام” کلیک نمایید

برای خرید فالوور اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

دکمه بازگشت به بالا