اینستاگرام

سئو اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟ + تکنیک ‌های سئو اینستاگرام

سئو اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

این سوال شاید برای شما مطرح شود که سئو اینستاگرام چگونه بر کسب و کار ما تاثیر خواهد گذاشت.

اینستاگرام یکی از اپلیکیشن های مهم در کسب و کار است که با استفاده از آن می توان درآمد مناسبی کسب کرد، اما برای ایجاد یک کسب و کار موفق و فروشی مناسب در این برنامه می بایست راهکارهای سئو اینستاگرام شناخته و طبق آن عمل کنید.

همه ی ما برای رسیدن به هدف و خواسته خود می بایست راه هایی را طی کنیم تا به آن برسیم ، کسب درآمد در اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نمی باشد و شما می توانید با طی کردن مراحل سئو به خواسته خود نیز رسیده و فروشی بالا داشته باشید.

مراحل سئو اینستاگرام

در ابتدای مقاله در رابطه با سئو اینستاگرام چیست برایتان توضیحی مختصر داده ایم، این سئو در رواقع مجموعه ای از قواعد است که باعث افزایش مخاطبان و فروش شما می شود.

مراحل سئو به شرح زیر می باشد:

  • نام کاربری مناسب می تواند اولین مرحله در سئو کردن اینستاگرام نیز باشد، زیرا افراد می توانند از طریق نام پیج شما، فعالیتتان را شناخته و آن را دنبال کنند.

نام هایی که برای پیج انتخاب می کنید بهتر است کوتاه و مختصر باشد و از افعالی پیچیده برای آن انتخاب نکنید، برای پیدا کردن نامی مناسب با پیج خود بهتر است از نام برند، نام شرکت و غیره استفاده نمایید.

  • داشتن بیو مناسب می تواند مخاطب را در شناخت پیج شما کمک کند و جز اولین بازدید های افراد به شمار بیاید.

نکات مهم در داشتن بیو مناسب:

○ در ابتدا بهتر است از شخصیت و ویژگی های خودتان به صورت ساده بگویید،بهتر است برای اینکار از کلمه های کلیدی استفاده نکنید زیرا بازخورد مناسبی نخواهد داشت.

○ آدرس سایت خود را در قسمت بیو پیج اینستاگرام قرار دهید تا مشتریان اعتماد بیشتری به شما داشته باشند.

○ هرچه راه های ارتباطی شما با مشتری افزایش پیدا کند مسلما به نفع شما خواهد بود برای این کار می توانید آدرس سایت و یا سایر شبکه های اجتماعی که در آن فعالیت دارید را در قسمت بیو بگذارید.

  • استفاده کردن از عکسی مناسب می تواند از مراحل سئو نیز باشد، همانطور که می دانید اینستاگرام بر پایه عکس و فیلم بنا شده است بنابرین داشتن یک پروفایل زیبا و مرتبط با کارتان می تواند از مرحله های اصلی به شمار بیاید.

برای عکس پروفایل خود از قسمت متن جایگزین نیز استفاده کنید و در این مرحله از کلمه های کلیدی که در رابطه به عکستان است قرار دهید.

نکته مهم این باشد در این قسمت از سئو هم مانند دیگر مراحل رعایت قانون کپی رایت واجب است و عکس هایی یونیک نیز باید استفاده شود.

برای پیدا کردن قسمت alt  در پروفایل می توان پس از بارگزاری عکس به قسمت تنظیمات رفته و در سمت راست گزینه ادیت را لمس کنید سپس جایگزین متن یا همان آلت را مشاهده می کنید.

  • گزاشتن موقعیت جغرافیایی می تواند به مخاطبان کمک کرده تا نزدیک ترین فروشگاه و یا مکان مورد نظر را در اینستاگرام پیدا کنند و افرادی نزدیک به شما مراجعه خواهند کرد.

برای گزاشتن موقعیت جغرافیایی می توانید مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا در قسمت پروفایل خود آیکون ادیت پروفایل را لمس کرده سپس گزینه کانکت آپشن را انتخاب کنید، پس از طی کردن مراحل می توانید وارد  گزینه لوکیشن شده و آدرس خودتان را وارد نمایید.

  • استفاده کرده از کپشن مناسب با کار خود می تواند یکی از گزینه های تاثیر گذار برای مخاطبان باشد و آن ها را به حمایت از شما ترقیب نماید.
این مطلب را از دست ندهید
راه اندازی کمپین تبلیغاتی اینستاگرام بهترین روش افزایش فالوور اینستاگرام

برای گزاشتن کپشن می بایست از کلمه کلیدی های مناسب خود استفاده کنید تا مخاطبان خود را از این طریق افزایش دهید.

در اینستاگرام قسمتی به نام Instagram insights وجود دارد که شما می توانید از این طریق می توانید اطلاعاتی در رابطه با فالور های خود، پست و کمپین های مختلف کسب کنید و از این راه میزان فعالیت خود را گسترش دهید.

اصول سئو اینستاگرام,بالا بردن سئو اینستاگرام,سئو اینستاگرام,

راه هایی برای نوشتن کپشن مناسب

همانطور که گفته شد کپشن یکی از راه های موثر برای جذب مخاطب می باشد اما برای داشتن کپشن زیبا و مناسب می بایست به نکات زیر توجه کرد.

  • در ابتدا با توجه به سن و شخصیت مخاطبان خود شروع به نوشتن کپشن کنید، به عنوان مثال اگر پیج و مخاطبان شما را اکثرا جوان و نوجوان ها تشکیل می دهند بهتر است از جمله های سبک استفاده کنید زیرا کلمات پیچیده ذهن آن ها را خسته خواهد کرد و به آن توجه ای نمی کند.

اما پیج هایی که جنبه علمی و پژوهشی دارد اگر از کلمات محاوره‌ای و ساده استفاده کنند مسلما تاثیر مثبتی در مخاطبانشان نخواهد داشت.

  • شما می بایست برای نوشتن کپشن هدف خود را مشخص سازید تا مخاطبان پس از خواندن آن به راحتی مقصود و منظور شما را تشخیص دهند.
  • استفاده کردن از جملات کوتاه می تواند مخاطبان را به خواندن کپشن شما ترغیب نماید، زیرا افراد تمایل به خواندن مطالب طولانی ندارند، بهتر است برای جذاب تر شدن کپشن اخر هر جمله از ایموجی های مناسب متن استفاده نمایید.
  • استفاده از هشتگ می تواند مخاطبان شما را افزایش دهد، به گونه ای که می توانید با قرار دادن هشتگ مناسب با پیج و محتوا در قسمت کپشن باعث شوید افراد به راحتی شما را پیدا کرده و فالو نمایند.

افراد زیادی برای پیدا کردن پیج مورد نیاز خود در قسمت جستجو از هشتگ استفاده می کنند. شما می بایست هشتگ ها را با دقت انتخاب کرده و به کار ببرید زیرا استفاده نادرست و زیاد هشتگ می تواند پیج شما را نا مناسب نشان دهد. حد مجاز استفاده از هشتگ در هر پست 30 عدد می باشد.

برای انتخاب هشتگ مناسب برای پست خود بهتر است مراحل زیر را طی کنید:

اصول سئو اینستاگرام,بالا بردن سئو اینستاگرام,سئو اینستاگرام,

پیدا کردن هشتگ

  • برای پیدا کردن هشتگ مناسب می توانید از همکاران و رقیبان خود استفاده کنید، به این ترتیب که پست های آن ها را مشاهده کرده و بهترین ها را برای خود ذخیره نمایید و در صورت لزوم از آن ها به کار ببرید.
  • استفاده از ابزار و سایت keyword tool می تواند شما را در انتخاب هشتگ راهنمایی کند، این سایت برای فارسی زبان ها کاربردی مناسب داشته و قابلیت های بی شماری خواهد داشت، برای استفاده کردن از قابلیت های این سایت بهتر است آن را خریداری کرده و در آن ثبت نام نمایید.
  • استفاده از ابزار hashtagify می تواند شما را در این زمینه کمک کند، شما می توانید از این ابزار برای انتخاب هشتگ در تمامی شبکه های اجتماعی بهره ببرید.

یکی از ویژگی های مثبت این برنامه زبانی ساده و صریح می باشد که به راحتی شما را راهنمایی خواهد کرد.

برای انتخاب هشتگ مناسب در این برنامه کافی است آن خریداری کرده و ثبت نام نمایید سپس در قسمت بالا جستجوی هشتگ ، کلمه خود را وارد کرده تا کلمه های مناسب و مرتبط برای شما نمایش داده شود.

در این قسمت میزان جستجوی هر کلمه قابل نمایش می باشد تا شما بتوانید با دیدی باز تر انتخاب نمایید.

  • راه دیگر برای انتخاب هشتگ استفاده از سایت alonistagram می باشد، این سایت می تواند تعداد زیادی از هشتگ های مناسب پیج تان را در اختیارتان قرار دهد.
این مطلب را از دست ندهید
مزایای خرید شماره مجازی اینستاگرام که باید بدانید

همواره افراد در سایت های گوناگون به دنبال انتخاب هشتگ مناسب می باشند که تعدادی از آن ها پولی بوده و ممکن است برای کاربران مناسب نباشد و تعدادی دیگر از لحاظ کارایی مناسب نباشند.

شما می بایست برای انتخاب هشتگ از سایت های مناسب همچون all hashtag  و meta hashtag  استفاده نمایید.

  • شما می بایست برای داشتن پیجی فعال مطابق سئو اینستاگرام فعالیت داشته باشید، به عنوان مثال در طول روز وقتی برای نگاه کردن پیج دیگران بگذارید و در رابطه با پست های نظر دهید تا دیگران هم ترغیب شوند به پیج شما سر بزنند.
  • همواره به روز بودن می تواند تاثیر مثبتی به روی مخاطبان شما داشته باشد زیرا افراد تمایل به دیدن پیج هایی با محتوایی قدیمی نداشته و به دنبال به روز ترین مطالب می باشند.
  • شما می توانید در هر مناسبت و یا بهانه های مختلف برای کاربران جایزه تعیین کرده و در کمپین های مختلف شرکت کنید تا مخاطبتان زیادی به خود جذب نمایید و از این طریق فروش بالایی خواهید داشت.

پارامتر های مختلف برای شناسایی پیج خوب

هر پیج خوب دارای پارامتر هایی می باشد که از این طریق شناسایی می شوند، از جمله پارامترهای مهم برای پیج لایک کردن، کامنت گزاشتن، سیو کردن، نشر دادن می باشد که در ادامه تاثیر هر کدام را خواهیم گفت.

  • لایک کردن از ابتدایی ترین شیوه های شناسایی می باشد که تاثیر کمی در بالا بردن پیج خواهد داشت.
  • یکی از مهم ترین پارامتر ها کامنت گزاشتن می باشد که شما می توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید از نظر های آن آگاه شوید.
  • تاثیر گزار ترین پارامتر برای بالا بردن پیج سیو کردن دارد.
  • و اما share کردن پست می تواند به عنوان یکی از پارامتر ها شناخته شود.

علت مهم نبودن لایک در میان پارامتر ها این می باشد که مخاطب شاید بدون دانلود کردن عکس یا فیلم آن را لایک می کند.

اما پستی که سیو می شود به این معنا است که شما آن را دوست داشته و برای دیدن دوباره آن را سیو نموده اید.

همچین انتشار دادن پست و استوری می تواند نشان دهنده علاقه مخاطب به آن باشد.

بنابرین اگر جز افرادی می باشید که می خواهید به اکسپلور راه پیدا کنید به این دو مورد توجه نمایید.

یکی از قابلیت های مهمی که اینستاگرام برای کاربران بعصی از کشور ها فراهم کرده است پیدا کردن پیج و محتوا از طریق کلمه کلیدی می باشد، این امکان قبلا تنها از طریق هشتگ‌ امکان پذیر بود.

آنتالیکس اینستاگرام چیست؟

شما می توانید با استفاده از این ابزار پست های خود را مورد تحلیل قرار دهید و در رابطه با مخاطبان خود اطلاعات کسب کنید و از این طریق باعث افزایش درآمد خود شوید.

اصول سئو اینستاگرام,بالا بردن سئو اینستاگرام,سئو اینستاگرام,

معرفی پیج در گوگل

  • در مرحله اول شما می بایست پیج و اکانت خود راpublic نمایید.
  • شما می بایست به قسمت profile schema رفته و پیج خود را در آن معرفی کنید، این سایت مشخص می کند که کدام یک از اکانت های شبکه اجتماعی متعلق به شما است.
  • برای اینستاگرام خود کلمه کلیدی مناسب انتخاب نمایید، بهتر است در این مرحله از تعداد زیادی کلمه کلیدی استفاده نکنید.

ما در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را با سئو اینستاگرام چیست آشنا کنیم امیدواریم با خواندن مطالب فوق بتوانید به پیج خود رونق بخشید و موفقیت برسید.

پیشنهاد می کنم همین حالا از خدمات سایت دیجی فالوور استفاده کنید. اگر به دنبال فالوور ایرانی اینستاگرام هستید برای ورود به این سایت روی “خرید فالوور اینستاگرام” کلیک نمایید

برای خرید فالوور اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

دکمه بازگشت به بالا