اگر شما دارای یک پیج شخصی و یا کاری در اینستاگرام هستید می بایست با انواع پست ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید با توجه به نیاز کاربران خود از آن استفاده کنید.
پست های اسلایدی ، ریلز، پست های IGTV از انواع پست هایی است که در اینستاگرام یافت می شود، اگر شما هم قصد آموزش دیدن در رابطه با این نوع پست ها را دارید بهتر است در ادامه مقاله با ما همراه گردید.
عوامل مهم در انتخاب و نحوه پست گذاری
عوامل و راه های مختلفی وجود دارد که شما با رعایت کردن آن می توانید به پیج خود رونق بخشید و یک کسب و کار موفق را داشته باشید.
انتشار پست با محتوایی منظم
اگر دقت کرده باشید در اینستاگرام موضوعات مختلفی به چشم می خورد که هر کدام متعلق به یک پیج خاص می باشد. اگر شما قصد راه اندازی یک پیج دارید بهتر است در ابتدا موضوع مشخصی برای آن در نظر بگیرید و از این پس محتوا و پست های خود را در رابطه با آن انتشار دهید، به عنوان مثال اگر پیج شما در رابطه با آشپزی است نمی توانید پست های لباس را منتشر سازید.
داشتن نظم در زمان آپلود پست
بهتر است برای انتشار محتوای خود زمان خاصی را تعیین کرده تا مخاطبان در آن زمان به انتظار پست شما بنشینند، شما می بایست در زمان انتشار پست و استوری نظم را رعایت کنید.
استفاده از هشتگ
بهتر است هنگامی که پست های خود را آپلود کردید از هشتگ های مرتبط با آن استفاده کرده تا مخاطبان بیشتری جذب نمایید، برای این کار می توانید لیستی از هشتگ های مناسب کپی کرده و در قسمت کامنت پیست کنید. دقت کنید در هر پست بیشتر از ۳۰ هشتگ قرار ندهید.
بهره بردن از آپشن جادویی اینستاگرام
شما می بایست در هنگام آپلود پست خود موقعیت مکانی را درج کنید تا مخاطبانی که در آن محدوده قرار گرفته اند و یا این موقعیت را سرچ می کنند پست شما را دیده و پیجتان را فالوو نمایند.
انتشار پست به موقع
شما می بایست برای آپلود پست های خود از زمانی مناسب استفاده کنید زیرا مخاطبان هر کدام در یک موقعیت و شرایط متفاوت زندگی می کنند.
پست IGTV
شاید این سوال برای بسیاری از افراد پیش آمده باشد که پست IGTV در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟
در گذشته اینستاگرام قابلیت انتشار پست های بالای یک دقیقه را نداشت و افراد می بایست فیلم های خود را به زیر یک دقیقه منتشر کنند اما با روی کار آمدن پست IGTVاین مشکل حل شده و کاربران عادی می توانند تا ۱۰ دقیقه مدت زمان فیلم را افزایش دهند.
پست های IGTVدر اصل فیلم های ذخیره شده است که در این برنامه آپلود می شود و شما نمی توانید به صورت لایو و زنده آن را قرار دهید.
IGTV چه کاربردی دارد؟
- قابلیت انتشار پست با حجم ۳.۶ گیگ بایت
- قرار دادن لینک در محدوده توضیحات ویدئو
- استفاده از رزولوشن 4k
- قابلیت گزاشتن کامنت، لایک و یا ارسال ویدئو
- امکان دانلود کردن پست
- انتشار ویدئو به صورت عمودی
- منتشر کردن ویدئو با زمانی ۱۰ تا ۶۰ دقیقه
معایب و مزایای IGTV
همه ی پست هایی که در اینستاگرام موجود می باشند مزایا و معایبی دارند از جمله ویژگی های این پست در قسمت پایین ذکر شده است.
- در پست های اسلایدی شما امکان عقب و جلو کردن ویدئو را ندارید اما پست های آی جی تی وی این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که هر زمان مایل باشند می توانند پست را به عقب و یا جلو بازگردانند.
- آی جی تی وی در قسمت پست های کاربران قابل نمایش می باشد و آن ها می توانند حدود یک ثانیه از فیلم را تماشا کرده سپس به روی قسمت کیپ ضربه زده و ادامه ویدئو را مشاهده نمایند.
- از جمله مزایای این پست می توان به این اشاره کرد که این پست و ویدئو نیاز به برنامه خاصی نداشته و توسط همان اپلیکیشن اینستاگرام آپلود می شود.
- شما می توانید لینک پست ای جی تی وی را در قسمت استوری کپی کرده تا افراد بیشتری آن را دیده و تماشا کنند.
- ای جی تی وی در همان قسمت پست آپلود می شود و می تواند به اکسپلور راه پیدا کند.
معایب IGTV
هنگامی که شما یک پست به صورت ای جی تی وی در اینستاگرام انتشار می دهید نمی توانید تعداد دقیق بازدید کننده و لایک ها را تحلیل کنید همچنین از دیگر معایب این پست این است که مشخص نمی شود کاربران تا چه قسمتی از ویدئو را مشاهده کرده اند.
پست اسلایدی در اینستاگرام
پست اسلایدی در اینستاگرام در جمله پست هایی است که مخاطبان بسیاری داشته و کاربران می توانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.
مزایای پست اسلایدی
- بسیاری از افراد تمایل به خواندن کپشن های بلند و طولانی را نداشته و از آن استقبال نخواهند کرد پست های اسلایدی این مشکل را حل کرده و مخاطبان را به خود جذب می نماید.
- اینستاگرام بر پایه ی عکس بنا شده و کاربران تمایلی به خواندن متن های طولانی نداشته اند، شما می توانید با کمی خلاقیت متن های لازم را به همراه عکس در پست اسلایدی قرار دهید و توجه فالوور ها را به پیج خود جلب نمایید.
- اینستاگرام مکانی برای معرفی اشخاص و کسب و کار ها می باشد اما اگر شما همه ی ویژگی های یک شغل را لیست کنید کاربران خسته شده و به آن توجه نمی کنند، پست های اسلایدی برای این موضوع بسیار کار ساز خواهد بود و افراد می توانند در هر اسلاید با یک ویژگی آشنا شوند.
- شما می توانید در ساخت پست های اسلایدی خلاقیت به خرج داده و نظر مخاطبان را جذب کنید به عنوان مثال در یک اسلاید از کاربران بخواهید نظر بدهند و یا در یک اسلاید دیگر تقاضای ورق زدن کنید.
- پست های اسلایدی برای داستان گویی بسیار گزینه ی مناسبی می باشند.
- از جمله مزایای پست اسلایدی این است که شما می توانید نظرات مثبت کاربران در هر اسلاید قرار داده ، افراد با خواندن این نظرات تشویق شده تا پیج شما را فالوو نمایند.
رلیز چیست؟
یکی دیگر از ابزار هایی که اینستاگرام در اختیار کاربران قرار داده است ریلز است، شما می توانید فیلم های خود را با ویرایش کردن جذاب کنید و تا حداکثر یک دقیقه در اختیار مخاطبان قرار دهید.
ریلز و استوری
ریلز همانند آی جی تی وی یک ابزار خاص در اینستاگرام می باشد و ریلز های شما در خود اینستا ذخیره می شود، اما تفاوت زیادی میان استوری و ریلز می باشد به گونه ای که استوری در ارتباط با امور روزمره بوده و ریلز با کارهای خلاقانه در ارتباط می باشد.
افکت و ویژگی هایی که در ریلز قابل مشاهده است به مراتب بیشتر از استوری می باشد.
مزایای استفاده از ریلز
ساخت ویدئو با استفاده از ریلز بسیار جذاب بوده و باعث می شود مخاطبان تا انتهای ویدئو را تماشا کنند، همچنین هرچه ویدئو منتشر شده جذاب تر شود مسلما مخاطبان بیشتری شما را دنبال خواهند کرد و افزایش فالوور در پی خواهد داشت.