اگر کاربران اینستا آشنایی مختصری با انواع پست اینستاگرام داشته باشد به راحتی می توانند با توجه به شرایط خود آن ها را مورد استفاده قرار دهد و نظر کاربران را به سوی محتوای پیج خود جلب کنند.
هر فردی که به ساخت اکانت اینستاگرام می پردازد باید در مورد پست هایی که قصد دارد در پیج خود منتشر کند اطلاعات مناسبی را در اختیار داشته باشد، در واقع نحوه استفاده از انواع پست برای کسب و کارها امری به شمار می رود.
آشنایی با انواع پست اینستاگرام
شبکه اجتماعی اینستاگرام به شما اجازه استفاده از محتواهای عکس را در استوری و صفحه اصلی خواهد داد، چرا که با استفاده از آن ها می توانید به اهداف کاری خود برسید. در ادامه مطالب اطلاعات مناسبی را در مورد انواع پست اینستاگرام در اختیار شما قرار خواهیم داد.
استفاده از عکس به عنوان پست
یکی از متداول ترین پست در اینستاگرام استفاده از عکس و تصویر می باشد، زمانی که پستی را به صورت تصویر منتشر می کنید باید خدمات و محصولات مناسبی را ارائه دهید و عکس های با کیفیت و متنوعی را در پیج خود به انتشار برسانید تا افراد زیادی جذب آن ها شوند.
به این نکته دقت داشته باشید که تمامی فالوورها به عکس های جذاب و خلاقانه توجه بیشتری دارند، به همین علت شما باید بتوانید عکس هایی جدید و متنوع از محصولات خود برای کاربران به نمایش بگذارید؛ البته دقت داشته باشید که انتشار بیش از حد تصاویر محصولات ممکن است کاربران را خسته کند.
به طور کلی شما می توانید گاهی اوقات عکس هایی از برند محصولاتی که در اختیار دارید را به اشتراک بگذارید و درمورد کاربرد آن ها اطلاعات مناسبی را در اختیار کاربران بگذارید، همچنین زمانی که پستی را منتشر می کنید توجه دکنید که به فعالیت شما مرتبط شود.
استفاده از عکس های پشت صحنه
منتشر کردن عکس هایی از پشت صحنه کار به عنوان یکی از بهترین پست های اینستاگرام معرفی می شود، به عنوان مثال می توانید از مراحل تهیه و بسته بندی محصولات خود عکس هایی را آماده کنید و آن ها را در پیج خود به انتشار برسانید، البته به این نکته دقت داشته باشید که هنگام گرفتن عکس ظاهر سازی نکنید.
از طرفی به راحتی می توانید از اتفاقات جالب هنگام کار عکس هایی را آماده کنید و آن ها را با کاربران خود به اشتراک بگذارید، به طور کلی باید بگوییم که استفاده از عکس های پشت صحنه به فالوورهای شما نشان می دهد که برای کسب و کار خود ارزش زیادی قائل هستید و می خواهید بهترین خدمات و محصولات را به آن ها ارائه دهید.
استفاده از عکس مناسبتی
از میان انواع پست اینستاگرام می توان عکس های مناسبتی را نام برد، به عنوان مثال مناسبت هایی مثل شهادت و ولادت را مد نظر داشته باشید و پست هایی را با توجه به این مناسبت ها منتشر کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام استفاده از عکس های مناسبتی زیاده روی نکنید، چرا که با انجام این کار پیج اینستاگرام خود را به یک تقویم تبدیل می کنید و از موضوع اصلی کسب و کار خود غافل می شوید.
استفاده از عکس های چالشی
بسیاری از موضوعات در کسب و کار چالش برانگیز هستند، بنابراین شما می توانید با استفاده از آن ها بحثی را با کاربران شروع کنید. اگر شما از محتوای چالشی در صفحه خود استفاده کرده باشید در قسمت کامنت ها با تعامل بسیار بالایی رو به رو خواهید بود که کاملا به نفع فعالیت شما می باشد، چرا که ممکن است فردی برای اولین بار پست مورد نظر را ببیند و با توجه به پست مورد نظر به دنبال کردن صفحه شما علاقه زیادی نشان دهد.
استفاده از پست های آموزشی
همان طور که گفته شد پست های مختلفی در اینستاگرام می توان مورد استفاده قرارداد که یکی از آن ها پست های آموزشی می باشد. با استفاده از عکس های آموزشی می توان توجه کاربران زیادی را به سوی پیج خود جلب کرد، به عنوان مثال در محتواهای خود به توضیحاتی درباره چگونگی استفاده از محصولات بپردازید.
به این نکته دقت داشته باشید که در بسیاری از مواقع می توانید با پست های آموزشی مخاطبان زیادی را جذب محتواهای خود کنید، بنابراین گاهی اوقات این پست ها را به انتشار برسانید.
پست های انگیزشی
پست های انگیزشی از دیگر پست های اینستاگرامی بشمار می رود که از بازده بسیار بالایی برخوردار هستند. شما می توانید برای استفاده از این گونه محتواها یک متن انگیزشی را به کار ببرید، البته دقت داشته باشید که این محتواها به فعالیت شما ارتباط داشته باشند.
محتواهای انگیزشی علاوه بر این که ارزش برند شما را بالا می برد، باعث توجه بیشتر مخاطبان به پیج شما می شود. امروزه برنامه های مختلفی روی کار آمده اند که با استفاده از آن ها می توانید پست های اینستاگرامی مناسبی را با کیفیت بسیار بالا آماده و منتشر نمایید.
رضایت مخاطبان
از پست های اینستاگرامی دیگری که توصیه می شود هر چند وقت یکبار مورد استفاده قرار دهید پست های مربوط به رضایت مخاطبان می باشد. قرار دادن این عکس ها در صفحه اینستاگرام باعث می شود که بتوانید اعتماد کاربران دیگر را به دست آورید. برای استفاده از این نوع پست ها زمان فروش محصولات از مشتریان خود بخواهید که رضایت خود را برای شما ارسال کنند.
استفاده از پست مسابقه ای
جدیدا یکی از پر استفاده ترین انواع چیدمان پست اینستاگرام پست های مسابقه ای می باشد، که تعامل بیشتر کاربران را با پیج شما به همراه دارد و مخاطبان پیج شما را افزایش می دهند.
به همین علت به شما توصیه می شود که در مناسبت های خاص پست های مسابقه ای را در پیج خود قرار دهید و از مخاطبان بخواهید که در مسابقه پیش رو شرکت کنند، البته به این نکته توجه داشته باشید که برای نفرات برتر جوایزی را هم در نظر بگیرید و هدیه مورد نظر را از بین محصولات خود انتخاب کنید. انجام این کار باعث می شود که کاربران با محصولات و خدمات شما آشنایی بیشتری پیدا کنند.
به اشتراک گذاشتن پست های فرستاده شده از طرف دنبال کنندگان
یکی از پست های خلاقانه ای که شما می توانید برای جذب نظر مخاطبان در پیج خود قرار دهید، منتشر کردن محتواهایی است که کاربران برای شما ارسال کرده اند. این نوع از پست ها بسیار ترند شده اند و می توانند تأثیرات کاملا مثبتی را بر روی فعالیت کاری شما داشته باشند.
به عنوان مثال می توانید هشتگی را انتخاب نمایید و از دنبال کنندگان بخواهید که محتواهایی را با توجه به آن هشتگ آماده کنند؛ سپس آن ها را منتشر کنید، در نهایت شما از بین محتوای منتشر شده می توانید یکی را در پیج کاری خود به اشتراک بگذارید.
استفاده از پست های بیزینسی
از بین انواع پست اینستاگرام می توان پست های بیزینسی را نام برد که هر فردی بدون شک در طی فعالیت خود آن ها را مورد استفاده قرار می دهد تا بتواند خدمات و محصولات خود را به کاربران معرفی کند.
معرفی ترفند
همان طور که متوجه هستید پست های بسیاری وجود دارند که کاربران اینستاگرام برخی از آن ها را مورد استفاده قرار می دهند، بنابراین اگر شما هم می خواهید محتوای خاص و منحصر به فرد را در پیج خود به اشتراک بگذارید باید از پست هایی که یک ترفند را ارائه می دهند بهره ببرید، به عنوان مثال راهکارهایی را ارائه دهید که بتواند نظر مخاطبان را جلب کند.
پست های نظرسنجی
یکی از قابلیت های بی نظیر اینستاگرام استوری گذاشتن می باشد که شما می توانید با استفاده از آن روش های خلاقانه ای را برای انتشار محتوای خود به کار ببرید، به عنوان مثال یکی از قابلیت هایی که دارد نظرسنجی می باشد. شما می توانید با استفاده از پست های نظرسنجی از سلیقه کاربران خود مطلع شوید و این موضوع باعث می شود که بتوانید محصولاتی را مناسب با سلیقه آن ها ارائه دهید.
مطرح کردن سوال در پست ها
از دیگر قابلیت هایی که اینستاگرام در اختیار کاربران قرار می دهد مطرح کردن سوال است، به عنوان مثال عکسی را در قسمت استوری منتشر کنید و سؤالی را بر روی ان قرار دهید، در نهایت از کاربران بخواهید تا اگر سوالی در رابطه با خدمات و محصولات شما دارند آن را مطرح کنند و به تعامل با آن ها بپردازید.
تجزیه و تحلیل پست ها
استفاده از انواع پست در اینستاگرام تأثیرات مناسبی را بر روی کسب و کارها خواهد داشت، اما این نکته را فراموش نکنید که تجزیه و تحلیل هر کدام از پست ها به شما کمک می کند که پست های مورد علاقه کاربران خود را بیابید.
در اینستاگرام بخشی به نام اینسایت وجود دارد که با استفاده از آن به راحتی می توانید بررسی های مورد نیاز را انجام دهید و طبق آن ها نظر کاربران را به سوی پیج خود جلب کنید.
قسمت های دیگری مثل فعالیت ها، بازدید حساب کاربری و … می تواند به شما کمک کند که اطلاعات مناسبی را بدست اوری و میزان تعامل کاربران را مورد بررسی قرار دهید.