اینستاگرام

12 ترفند افزایش فروش در اینستاگرام

چگونه فروش خود را در اینستاگرام افزایش دهیم؟

چگونه می‌ توانیم نرخ فروش محصولات فروشگاه اینستاگرامی خود را افزایش دهیم؟ احتمال دارد این سوال دغدغه تعداد زیادی از صاحبان کسب‌ و کارهای اینستاگرامی باشد که گرچه تلاش ‌های زیادی انجام داده اند، اما در آخر نتیجه  مناسب و خوبی را به دست نیاورده اند و در بازار رقبا نیز رتبه بالایی ندارند.

شبکه اجتماعی اینستاگرام به یکی از پرطرفدارترین و محبوب ‌ترین رسانه‌ های فعال و اثرگذار در زمینه خرید و فروش کالاها و خدمات تبدیل ‌شده که اثرگذاری فوق‌ العاده ‌ای در افزایش فروش کسب ‌و کارها داشته ‌است و مشاغل با دریافت درگاه پرداخت اینترنتی به ‌آسانی می‌ توانند در این رسانه ‌های اجتماعی محبوب، محصولات خود را به فروش برسانند.

رشدی که پلتفرم اینستاگرام داشته باعث شده که امروزه بیشتر مشاغل کسب و کار خود را بر روی این شبکه اجتماعی راه اندازی کنند و برای خود یک فروشگاه آنلاین را طراحی کنند.

مراحل جذب مشتری و افزایش فروش در اینستاگرام یکی از ویژگی هایی می باشد که به راحتی در اختیار کاربران قرار می گیرد تا بتوانند کسب و کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. در این مقاله مطالبی را در مورد نحوه بالا بردن فروش در اینستاگرام در اختیار شما قرار داده ایم.

ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام

تکنیک های بسیاری وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها فروش خود را در اینستاگرام افزایش دهید، از میان این تکنیک ها می توان به قابلیت تایید اجتماعی، محتواهای تاثیر گذار، بهینه سازی پروفایل  و … اشاره کرد.

افزایش فروش در اینستاگرام,بالا بردن فروش در اینستاگرام,روش های افزایش فروش در اینستاگرام

۱. استفاده از قابلیت Social Proof برای افزایش سرعت فروش در اینستاگرام

یکی از بهترین قابلیت‌ های اینستاگرام Social Proof  یا همان تأیید اجتماعی است که بر پایه مقدار محبوبیت مخاطبان فعالیت می ‌کند و نقش مهمی برای افزایش فروش در اینستاگرام  دارا است. اگر می ‌خواهید درک بیشتری داشته باشید  باید با قابلیت‌ های Social Proof و طریقه عملکرد آن آشنا شوید.

تصور کنید کاربری هستید که می‌ خواهید محصولی را که انتخاب و خریداری کنید، در اول راه به انتخاب خود شک دارید و نیم توانید تصمیمی مناسبی بگیرید. اولین کاری که به ذهن شما خطور می کند خواندن نظرهای کاربران و مشتریان می باشد، یعنی در تصمیم گیری برای خرید وسیله مورد نظر می توانید از تجربه های کاربران استفاده کنید و با توجه به رفتار آن ها تصمیم گیری کنید. شاید برای شما سوال پیش ‌آمده باشد که چه مهارتی باعث می ‌شود تا این اندازه کاربر مشتاق برای خرید شود؟

در واقع بررسی یک رفتار یکسان توسط کاربران دیگر، باعث جذب خریدار می ‌شود و فرد مشتاق می ‌شود که محصول مورد نظر را خریداری کند، چرا که  شخص دیگری نیز این محصول را خریداری کرده و تجربه خوبی را از آن دارد. این دقیقاً کاری است که قابلیت Social Proof انجام می ‌دهد.

همان تأیید اجتماعی به گونه غیرمستقیم منجر به‌ اطمینان بیشتر از سوی افراد می‌ شود و آن‌ ها را مشتاق به خرید محصول می کند. تیک آبی رنگ این قابلیت باعث افزایش فروش در اینستاگرام و بالا رفتن نرخ مشتریان خواهد شد.

افزایش فروش در اینستاگرام,بالا بردن فروش در اینستاگرام,روش های افزایش فروش در اینستاگرام

۲. آیا محتوای ویدیویی بر افزایش مشتری در اینستاگرام تاثیر گذار است؟

یکی از راهکارهای تبلیغاتی که تاثیر فراوانی در افزایش میزان فروش در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام دارد و باعث افزایش مشتری می ‌شود بکار بردن تبلیغات ویدیویی در استوری، لایو وIGTV  است، بنابراین با توجه به تحقیقات انجام‌ شده توسط متخصصان بازاریابی در رسانه ‌ اجتماعی اینستاگرام استفاده از ویدیو در استوری، نسبت به تمامی روش‌ های دیگر بازدهی مناسب ‌تری داشته‌ است و کاربران زیادی از آن استقبال کرده ‌اند.

این مولفه تحقیقاتی برای جذب مشتری در اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است و با استفاده از آن  می ‌توانید کسب‌ و کار خود را به کاربران بیشتری نمایش دهید.

افزایش فروش در اینستاگرام,بالا بردن فروش در اینستاگرام,روش های افزایش فروش در اینستاگرام

۳. استفاده از الگوریتم های اینستاگرام برای افزایش میزان فروش

یکی از بهترین ابزارهای تحلیل پیج های اینستاگرامی اینسایت می باشد که نقش مهم آن تجزیه و تحلیل داده‌ های مربوط به بازخوردهای آمار جمعیتی فالوورها، اندازه‌ گیری، مقایسه و بررسی طریقه عملکرد محتوای پیج های کسب‌ و کاری می ‌باشد.

الگوریتم ‌های اینستاگرام این قابلیت را برای شما فراهم می‌ کنند که قبل از صرف وقت برای تهیه و آپلود محتوا رفتار فالوورهای خود را بررسی کنید و بعد با توجه با نیاز آن ‌ها محصولات خود را معرفی کنید.

الگوریتم‌ های اینستاگرام برای افزایش فروش در اینستاگرام تاثیر فراوانی دارند و توسط آگاه ‌سازی به افراد کمک می ‌کنند تا بهترین استراتژی‌ های را برای کسب ‌و کار خود طراحی و انجام دهند.

افزایش فروش در اینستاگرام,بالا بردن فروش در اینستاگرام,روش های افزایش فروش در اینستاگرام

۴. بهینه سازی پروفایل برای جذب مشتری در اینستاگرام

پروفایل بیزینس اکانت شما در اینستاگرام اولین مولفه  برای ایجاد احساس کنجکاوی در فالوورها است، پس هر چقدر متنی که در بیوگرافی پیج خود قرار می ‌دهید  واضح ‌تر و خلاقانه ‌تر باشد مخاطبان بیشتری مشاق به استقبال از فعالیت‌ های کسب‌ و کاری شما می ‌شود.

می توانید توضیح مختصر و مفیدی درباره‌ کسب‌ و کار خود و خدماتی که ارائه می ‌دهید در پروفایل قرار دهید و با توضیح یک مزایای رقابتی و ارزش ‌افزوده متفاوت بودن خود را نسبت‌ به رقبای دیگر به مخاطبان معرفی کنید.

افزایش فروش در اینستاگرام,بالا بردن فروش در اینستاگرام,روش های افزایش فروش در اینستاگرام

۵. بررسی نیازهای مخاطبان

تهیه محتوای مورد نیاز مخاطبان مهم ترین نکته برای افزایش فروش در اینستاگرام می ‌باشد. تولید محتوا راهکاری است تا غیر مستقیم با مخاطبان خود تعامل تاثیر گذاری داشته باشید و از این طریق بازدهی فروش خود افزایش دهید.

یک لیست از ایده‌ ها و تهیه محتوا با توجه به نیاز کاربران تهیه کنید، زیرا کمک می‌ کند که شما اهداف خود را سازمان‌ دهی کنید و با نظم دادن به فعالیت ‌هایی که انجام می ‌دهید توجه زیادی برای ارائه مناسب ‌ترین خدمات به مخاطبان داشته ‌باشید.

افزایش فروش در اینستاگرام,بالا بردن فروش در اینستاگرام,روش های افزایش فروش در اینستاگرام

۶. استفاده از برند تجاری به صورت هوشمندانه

یکی از راه های افزایش فروش در اینستاگرام برندینگ می باشد. برندینگ در شبکه اجتماعی اینستاگرام فرایندی است که طی آن، میزان ارزش محصول یا خدماتی که ارائه می ‌شود افزایش می ‌یابد و به‌ صورت مستقیم منجر به افزایش شهرت و اعتبار کسب‌ و کار در لیست رقباخواهد شد.

اگر استراتژی این فرایند به صورت صحیحی اجرا گردد در مدت زمان کمی  کسب ‌و کار شما به یک نام معروف و شناخته‌ شده در میان کاربران اینستاگرام تبدیل می ‌شود.  استراتژی برندینگ در اینستاگرام باید به صورتی طراحی شود که مشتریان بتوانند درک لازم را از محصولات و خدمات داشته باشند. یا به ‌عبارت‌ دیگر قبل‌ از استفاده از محصول، به صورت غیرمستقیم آن را تجربه کنند و شناسایی لازم را از آن داشته باشند که ارتباطی قوی و عاطفی میان خریداران و محصولات شما ایجاد می‌ شود.

افزایش فروش در اینستاگرام,بالا بردن فروش در اینستاگرام,روش های افزایش فروش در اینستاگرام

۷. قابلیت Call To Actio اینستاگرام و تاثیر آن برای افزایش فروش

گزینه Call To Actio که به آنCTA  می گویند جز تکنیک هایی است که در کسب و کار و بازاریابی و افزایش فروش در اینستاگرام تاثیر گذاری فوق العاده ای دارد. مهم ترین عملکرد قابلیت کلید کال تو اکشن فرستادن فراخوان به کاربران برای آسان سازی مراحل فروش، دسترسی به لینک خرید و مشخصات تماس با برندها است. بیشترین استفاده این برند دعوت کاربران برای خرید محصولات یا خدماتی است که به صورت آنلاین به فروش می روند.

افزایش فروش در اینستاگرام,بالا بردن فروش در اینستاگرام,روش های افزایش فروش در اینستاگرام

۸. طراحی یا کارکرد

گفتی است که قابلیت Call To Action در سایت های خرید و فروش و تبلیغاتی از اهمیت بسیار بالایی در طراحی بصری برخوردار است و تکنیک مناسبی برای افزایش فروش در اینستاگرام است. با توجه به توصیه بسیاری از متخصصان طراحی وب سایت هرچقدر اندازه CTA بزرگتر باشد و از رنک قابل توجه ای برخوردار باشد کاربران بیشتری مشتاق به استفاده از آن می‌ شوند.

ممکن است پایه و اساس این نظریه، بر مبنای جذب نگاه مخاطب با استفاده از طراحیِ اشکال غیر معمول، شکل گرفته باشد. با این حال قابل استناد نیست، چرا که تجربه نشان داده است که کاربران در هنگام خرید، روی گزینه ای کلیک خواهند کرد که نشانه آشنایی در ذهن آن ها داشته باشد.

افزایش فروش در اینستاگرام,بالا بردن فروش در اینستاگرام,روش های افزایش فروش در اینستاگرام

۹. فعال کردن ویژگی Call To Action

برای فعال کردن قابلیت کال تو اکشن وارد پروفایل کاریBusiness Accoun خود شوید و در بخشEdit Profil به آخر صفحه مراجعه کنید و بر روی گزینه Contact Option کلیک کنید تا قابلیت تماس در پروفایل شما فعال شود.

افزایش فروش در اینستاگرام,بالا بردن فروش در اینستاگرام,روش های افزایش فروش در اینستاگرام

۱۰. خرید دوباره مشتری از پیج

یکی از دلایلی که منجر می‌ شود بسیاری از مشتریان در مرحله آخر از خرید خود منصرف شوند عدم پشتیبانی درست و بی‌ توجهی برندها در این در ارائه جواب به خریداران است. در حقیقت مهم ‌ترین نکته برای افزایش میزان فروش در اینستاگرام ایجاد تعامل قوی و واضح برای حفظ ارتباط با خریداران و مشتریان است.

در واقع ایجاد تعامل با کاربران باعث موفقیت شما می‌ شوند و معمولا زمانی‌ که یکی از محصولات یا خدمات شما به فروش می‌ رود یعنی یکی از مشتری‌ ها آن را خریداری می ‌کند، از طرفی سوال‌ های زیادی در طی مراحل خرید به ذهن کاربران می‌ رسد. به‌ عنوان مثال احتمال دارد ابهاماتی درباره نحوه ارسال محصول، زمان تحویل کالا، هزینه‌ ارسال، نحوه پرداخت و مواردی شبیه این‌ ها باشد که که باید در مدت‌ زمان کمی سؤال‌ های آن‌ ها را برطرف کنید.

در این مواقع باید مشتریان خود را از مرحله شروع تا مرحله نهایی یعنی همان ارسال کالا همراهی کنید تا به‌ جز ایجاد یک ارتباط قوی و مفید تعهد شما در ذهن آن‌ ها بماند.

با انجام این کار به صورت غیرمستقیم به سوال‌ های پرتکرار پاسخ داده ‌اید و به بهترین شکل پشتیبانی خدمات را به مشتریان می توانید ارائه دهید، همچنین مشتریان خود را به خرید دوباره‌ محصولات مشتاق خواهید کرد که همین موضوع جز مهم‌ ترین نکات بازاریابی کسب‌ و کارهای اینترنتی در اینستاگرام بشمار می ‌رود.

تعهد منجر به برجسته‌ سازی اعتبار و معتبر بودن برند کسب‌ و کار شما می‌ شود به طور کلی بزرگ ‌ترین سرمایه کسب ‌و کار شما که همان احساس اعتماد است، می‌ رسید. همین موضوع مهم‌ ترین نکته برای موفق شدن در کسب ‌و کار اینستاگرام و ایجاد احساس اعتماد در خانوارها است.

افزایش فروش در اینستاگرام,بالا بردن فروش در اینستاگرام,روش های افزایش فروش در اینستاگرام

۱۱. هدف‌ گذاری

داشتن هدف تأثیرگذارترین مولفه برای افزایش فروش در اینستاگرام است، یعنی داشتن هدف و برنامه ‌ریزی است که موفقیت را برای کسب ‌و کار اینترنتی شما رقم می ‌زند.

افزایش فروش در اینستاگرام,بالا بردن فروش در اینستاگرام,روش های افزایش فروش در اینستاگرام

۱۲. استفاده از محتوای ویدیویی

بیشتر افراد به خواندن متن علاقه زیادی ندارند، بنابراین فیلم ها در ذهن ان ها ماندگاری بیشتری خواهد داشت. با توجه به بررسی هایی که انجام شده می توان گفت قرار دادن ویدیو در استوری می تواند بازخورد بیشتری داشته باشد و فروش شما را افزایش خواهد داد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا