اینستاگرام

تفاوت های Reach و Impression در اینستاگرام

اصطلاحات زیادی در مورد اپلیکیشن اینستاگرام وجود دارد که هر کدام از آن‌ ها از معنا و مفهومی برخوردار هستند، دو مورد از این اصطلاحات reach و impression می ‌باشد، که در این مطلب قصد داریم اطلاعات در مورد تفاوت reach و impression در اینستاگرام در اختیار شما قرار دهیم.

در واقع reach در اینستاگرام به معنی تعداد بازدیدهایی می‌ باشد که از پست ‌های به اشتراک گذاشته‌ شما به عمل می‌ آید، البته به این نکته دقت کنید که تعداد دفعات مشاهده پست اشتراک‌ گذاری شده مدنظر نیست، بلکه فقط بازدید از آن ‌ها به وسیله peach تعیین خواهد شد.

به ‌طور کلی می ‌توان گفت هر کاربری که به‌ تازگی از پست ‌های شما دیدن کند، به تعداد کل بازدید کنندگان پست یک عدد اضافه خواهد کرد، به ‌عنوان مثال اگر شما در اکانت خود یک  پست اشتراک‌ گذاری کرده باشید و زیر آن عدد ۳۰۰ به نمایش گذاشته شده باشد، نشان ‌دهنده این است که ۳۰۰ اکانت به صورت جداگانه پست شما را مشاهده کرده ‌اند.

لازم به ذکر است که بگوییم کاربران اپلیکیشن ایسنتاگرامی می ‌توانند از روش‌ های مختلفی چون هشتگ، استفاده از استوری، اکسپلور، لوکیشن و … به پست ‌هایی که اشتراک ‌گذاری شده ‌اند، دست پیدا کنند.

Impression به تعداد دفعات گفته می ‌شود که پست به اشتراک گذاشته شما در اینستاگرام مشاهده شده ‌است، تولید محتوای یونیک و جذاب در اینستاگرام تاثیر زیادی در افزایش آمار impression پیج شما دارند.

به‌ عنوان مثال ۲ نفر از فالوور های شما از پستی که در پیج خود به اشتراک گذاشته ‌اید، چندین ‌بار بازدید کرده اند که جمع بازدید آن ‌ها روی‌هم‌ رفته ده ‌بار می‌ شود، این عدد آمار impression پست به اشتراک گذاشته شما را نشان می‌ دهد.

هر دو اصطلاح impression و reach در مورد اکانت تجاری به کار برده می‌ شود که برای تجزیه داده‌ های آماری در این اپلیکیشن از آن ‌ها استفاده خواهد شد، اگر به ‌درستی معنا و مفهوم این اصطلاح را یاد گرفته باشید تفاوت بین آن ‌ها را به ‌راحتی درک خواهید کرد.

این مطلب را از دست ندهید
اکسپلور اینستاگرام چیست؟

بسیاری از کسب‌ و کارها در تبلیغات اینستاگرامی که انجام می‌ دهند از آمار reach و impression استفاده خواهند کرد و بعد از به پایان رسیدن کمپین اینفلوئنسرها از صفحه impression خود اسکرین شات‌هایی ارسال خواهند کرد.

تفاوت reach و impression در اینستاگرام چیست؟

همان ‌طور که در پاراگراف ‌های قبل توضیح دادیم reach تعداد بازدید کاربرانی شما را نشان می ‌دهد، اما impression تعداد دفعات بازدید از پست توسط کاربران را نشان خواهد داد، یعنی اگر یک اکانت تجاری چندین بار از پست شما بازدید کند این عدد نشان‌ دهنده impression پست می‌ باشد.

به این نکته دقت داشته باشید که هر کاربری قصد داشته باشد در اینستاگرام به تبلیغات تجاری بپردازد، باید تفاوت reach و impression را به ‌خوبی بلد باشد تا بتواند بهره ‌وری مناسبی را از آن‌ ها داشته باشند.

لازم به ذکر است بگوییم که اگر تبلیغ تجاری شما ۵۰۰ بار در صفحه اینستاگرام نمایش داده شود و تنها ۳۰۰ نفر بر روی این تبلیغ کلیک کرده باشند، عددی که نشان داده می ‌شود reach بشمار می‌ رود.

شما می ‌توانید با  بررسی reach تعداد کاربرانی که استوری شما را مورد بازدید قرار داده ‌اند به دست آورید.

همان‌ طور که قبلاً توضیح داده شد impression به مجموعه دفعاتی که شبکه‌ های اجتماعی محتوای تبلیغاتی شما را نمایش دهد گفته می‌ شود که تفاوت بین reach و impression را مشخص خواهد کرد.

یعنی تعداد کاربرانی که بر روی تبلیغات شما کلیک می ‌کنند تنها در impression مورد بررسی قرار نمی گیرند، بلکه تعداد دفعات بازدید از پست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به ‌عنوان مثال اگر تبلیغ تجاری شما ۳۰۰ بار در اینستاگرام نمایش داده شود، می ‌گویند impression شما ۳۰۰ بار مورد بازدید قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که بگوییم impression و reach در شبکه اجتماعی اینستاگرام از هویت‌ های جداگانه‌ ای برخوردار هستند، این یعنی impression در اینستاگرام با شمردن دفعاتی که کاربران ویدیوهای آی جی تی‌ وی یا استوری را بازدید می ‌کنند به دست خواهد آمد.

این نکته دقت داشته باشید در صورتی ‌که شما پست‌ های اشتراک گذاشته شده مربوط به بانوان را فالو نمایید یا این ‌که آن ‌ها را لایک کنید، هنگام مشاهده اکسپلور پیشنهادات مخصوص به کسب ‌و کارهای مرتبط با بانوان برای شما نمایش داده خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید
خرید فالوور اینستاگرام، گامی مهم در مسیر برندسازی شما

زمانی ‌که impression شما از reach بیشتر باشد می ‌توانید، مطمئن باشید که مخاطبین و فالوور های شما پست به اشتراک گذاشته را چندین‌ بار مشاهده کرده ‌اند.

تفاوت reach و impression,تفاوت reach و impression در اینستاگرام,تفاوت reach و impressions

Reach گزینه مقابل impression در اپلیکیشن اینستاگرام

reach بیانگر تعداد کاربرانی است که با اجازه شما پست شما را بازدید خواهند کرد یا نسبت به لایک کردن پست شما اقداماتی را انجام می ‌دهند، اما مجموع تعداد کاربرانی که پست شما را به اشتراک می‌ گذارند و چندین ‌بار از پست شما دیدن می ‌کنند نشان دهنده impression می ‌باشد.

لازم به ذکر است که بگوییم این دو اصطلاح تقریبا  مشابه به‌ هم هستند، اما برای فهمیدن تفاوت بین این دو اصطلاح ها باید به نکات کلیدی و مهمی توجه داشته باشید.

Reach در واقع شمارش اندازه تعاملات را مورد بررسی قرار می ‌دهد و impression هم اندازه رویاروی با محتواهای تبلیغات تجاری را نشان خواهد داد، گاهی اوقات این پروسه نزدیک به میزان فالوور های حساب شما می‌ باشد.

در واقع اگر بر روی این ‌موضوع دقت داشته باشید به‌ راحتی می ‌توانید آن را درک کنید، چرا که impression مجموعه نمایش ‌ها را نشان می ‌دهد و reach کلیک ‌های پست را نشان خواهد داد.

تمامی شبکه‌ های اجتماعی از قوانین و مقررات خاصی برای impression و reach برخوردار هستند که اگر بخواهید یکی از این اصطلاحات را نسبت ‌به دیگری برآورد کنید باید ببینید که قصد دارید چه تبلیغی تجاری را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

روشی برای شناخت تفاوت reach و impression

شاید شما تصور کنید که برآورد و بررسی این دو اصطلاح اینستاگرام کار سخت و پیچیده ‌ای به شمار می ‌رود که کاربران عادی نمی ‌توانند آن را مورد بررسی قرار دهند، بنابراین ممکن است بخواهید که از شرکت ‌های تخصصی ارائه ‌دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ استفاده نمایید.

در ادامه این مطالب نکاتی را در مورد شناخت و تفاوت این دو اصطلاح تجاری در شبکه اجتماعی اینستاگرام در اختیار شما قرار خواهیم داد که به‌ راحتی بتوانید آن ‌ها را از هم تشخیص دهید.

این مطلب را از دست ندهید
ترفند های دانلود فیلم و عکس از اینستاگرام

اول از هر چیزی باید به این نکته دقت داشته باشید که در شروع اینستاگرام مارکتینگ اهداف تجاری خود را دنبال نمایید. این ۲ اصطلاح آمار ارزشمندی برای هر پیچ بشمار می ‌روند.

بنابراین اگر شما می‌ خواهید بر روی تبلیغات تجاری خود مانور بیشتری دهید باید بر روی impression تمرکز داشته باشید، چرا که تمامی محتواهای تبلیغاتی و پشتیبانی شده شما نسبت به آماری می ‌باشد که کاربران تبلیغات تجاری از این شبکه ‌ها بازدید کرده اند.

اما در مقابل باید این ‌مورد را برای شما ذکر کنیم که اگر مشهور شدن و تعامل با افراد از اهداف مهم شما بشمار می ‌رود باید بر روی reach تمرکز داشته باشید، که این آمارها را می‌ توانید از روی تعداد کاربرانی که با برند تبلیغاتی شما در تعامل بوده اند بدست آورید.

اطلاعاتی در مورد reach و impression

یکی از مواردی که در مورد reach و impression باید برای شما ذکر کنیم این است که اگر شما تعداد شمارش impression را با reach تقسیم کنید، می ‌توانید متوسط تعداد بازدی دکنندگان هر مخاطب را به دست آورید.

با استفاده از این فرمول می ‌توانید به ‌راحتی به این ‌موضوع پی ببرید که هر مخاطب چند بار از پست ‌های به اشتراک گذاشته شما در اینستاگرام بازدید می‌ کند، البته دقت کنید که اعداد به ‌دست ‌آمده از طریق این فرمول نسبی است و اطلاعات واضحی را در اختیار شما قرار نخواهد داد.

چرا که ممکن است تعدادی از مخاطبین پست شما را نبینند و بر روی آن کلیک نکرده باشند یا این‌ که به صفحه اصلی پست موردنظر نرفته باشند.

از دیگر نکات مهمی که در مورد آمار reach و impression باید به آن توجه داشته باشید این است که کاربران اینستاگرام نمی ‌توانند به ‌راحتی اعداد و ارقام این آمار را برآورد کند، بنابراین بهتر است برای بدست آوردن اطلاعات مناسبی از افراد متخصص استفاده کنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا