
پیشنهاد ویژه بست فارسی
اگر دنبال بهترین سایت برای اعزام دانشجو و مهاجرت به ترکیه می گردی بزن رو دکمه پایین
از آنجایی که امروزه اکثر افراد از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده می کنند، می توان گفت جوابدهی تبلیغات به دلیل مخاطبان فعال، زیادتر است. حال در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه که راجع به اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام نیاز دارید را شرح دهیم.
آشنایی با اینفلوئنسر مارکتینگ
همان طور که در بالا هم ذکر شد، اینفلوئنسر مارکتینگ به روش جدیدی از تبلیغات گفته می شود که در اینستاگرام صورت می گیرد. شاید نام اینفلوئنسرها را شنیده باشید. در واقع بلاگرها و کسانی که در اینستاگرام فعالیت می کنند و به نوعی محتواهای مختلفی با مردم به اشتراک می گذارند، اینفلوئنسر نامیده می شوند.
این افراد فالوورهای زیادی دارند و زمانی که تبلیغ یک کالا یا برند را انجام می دهند، افراد و فالوورهای آن ها به پست جذب شده و همین باعث افزایش فروش و معرفی برند می شود. نکته مهمی که در خصوص اینفلوئنسر مارکتینگ ها وجود دارد، این است که برای تبلیغات و بازاریابی باید حتما افرادی را انتخاب کنید که فالوورهای واقعی دارند و بازدید پیج آن ها هم بالا است.
شاید اشخاص زیادی در اینستاگرام وجود داشته باشند که در خصوص تولید محتوا فعالیت کنند، اما برخی از آن ها فالوورهای فیکی را خریداری کرده اند و برخلاف تعداد فالوورها، اصلا بازدید و ویو پیج خوب نیست.
شاید سوالی برای شما به وجود آید که چرا روش اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام جوابدهی بالایی دارد، باید بیان کنیم که افرادی که بلاگرها و اینفلوئنسرها را دنبال می کنند، به آن ها اعتماد بسیاری دارند. از همین رو زمانی که برای تبلیغ و معرفی اقدام می کنند، افراد با توجه به اعتماد از برند یا کالای معرفی شده، از آن حمایت می کنند.
اینفلوئنسر مارکتینگ شامل چه مواردی می شود؟
اینفلوئنسر مارکتینگ بخش ها و موارد بسیاری دارد. به عنوان مثال اگر شما می خواهید که کالای خود را برای تبلیغ به فردی واگذار کنید، می توانید خودتان خلاقانه فیلمی تهیه کنید یا حتی با ارسال محصول، این کار را به فرد مشهور بسپارید. حال در کل اینفلوئنسر مارکتینگ موارد بسیاری دارد که برخی از آن ها شامل:
- آنباکس کردن محصولات
- برریسی محصول و مقایسه آن ها
- نشان دادن محصول، از طریق روش های خلاقانه
- اشتراک گذاری تخفیفات و یا اشانتیون
- همکاری با فرد اینفلوئنسر برای معرفی برند تجاری
- استفاده از هدایا برای کسانی که از محصولات حمایت کنند
- ایجاد محتوا به صورت ریلز، پست، استوری و…
در کل روش های بسیاری وجود دارد که افراد اینفلوئنسر با استفاده از آن ها می توانند مخاطبان را به خرید محصولا یا بازدید از پیج، دعوت کنند.
برخی از بارزترین اشتباهات اینفلوئنسر مارکتینگ ها
شاید اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام روش عالی برای جذب مخاطبان باشد. اما باید ذکر کنیم که استفاده از تمام اینفلوئنسرها هم نمی توانند جوابدهی عالی داشته باشند. همان طور که ذکر شد، برخی از افراد فالوورهای خود را خریداری کرده اند و بازدید عالی ندارند.
همین موضوع باعث می شود تا پول شما که برای تبلیغات صرف شده، بیهوده مصرف شود. همچنین باید ذکر کنیم که برخی از اینفلوئنسرها با تقلید از دیگران یا تولید نکردن محتواهای یونیک، نمی توانند به خوبی محصولات را معرفی کنند و آن ها را هم به بقیه شناسایی کنند.
برای اینکه که یک تبلیغ جوابدهی بالایی داشته باشد، باید حتما از روش های خلاقانه و مدرن استفاده شود تا مخاطبان بیشتری به آگهی و تبلیغات جذب شوند.
راهکارهای افزایش فروش با کمک از اینفلوئنسرها
پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب
در مطالبی که در بالا بیان شد، چندین بار ذکر کردیم که انتخاب اینفلوئنسر اهمیت بسیاری دارد. در واقع باید بتوانید افرادی را در اینستاگرام بیابید که فالوورهای آن ها به خوبی حمایتت کند یا همچنین واقعی باشند.
البته به جزو انتخاب اینفلوئنسر نکات مهم دیگری هم وجود دارد، اما در کل در مرحله اول اگر نتوانید افراد خوبی را برگزینید، پول شما بیهوده مصرف و همین موضوع باعث ضرر در کار شما می شود.
شناسایی مخاطبان و اشنایی با سلیقه آن ها
کاربران بسیار زیادی در اینستاگرام فعالیت می کنند. از همین رو شما اگر بخواهید تبلیغاتی را به اینفلوئنسرها واگذار کنید، می توانید با مشورت از آن مخاطبان را شناسایی کنید. یعنی اگر بیشتر فالوورها افراد کم سن و سال هستند، بهتر است که کالاها و اجناسی را عرضه کنید که با سلیقه آن ها مطابقت بیشتری دارد.
انتخاب یک نوع کمپین
با انتخاب یک کمپین، می توانید جوابدهی بالایی در تبلیغات و بازاریابی یا اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام داشته باشید. اگر قصد پرداخت پول را دارید، اول این کار را انجام دهید. یا اگر می خواهید که آن ها محصولات اصلی شما را تبلیغ کنند، بهتر است که همان ابتدا این موضوع را با افراد اینفلوئنسر در میان بگذارید.
مشخص کردن اهداف
حتی اگر بازیگران و افراد سرشناس هم کار و تجارت شما را تبلیغ کنند، اگر اهداف مشخصی نداشته باشید، موفق نمی شوید. با بررسی رقبا یا بررسی فروش، می توانید به راحتی در یک هدف مشخص فعالیت کنید. همچنین تا حد امکان از ایده های خلاقانه استفاده کنید زیرا تقلید از دیگران، اصلا وجه خوبی ندارد و هرچه تبلیغات هم موثر باشد، جوابدهی عالی ندارد.
پیشنهاد ویژه بست فارسی
یک سایت خوب و معروف جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و شرایط مهاجرت کاری میخوای بزن رو دکمه پایین