یکی از راه های کاملا مناسب برای بهتر دیده شدن کسب و کارتان بازاریابی در اینستاگرام است از طریق این راه می توانید محصولات خود را به هزاران کاربر نشان دهید و موجب افزایش فروش محصولاتتان شوید.
اینستاگرام با ویژگی های منحصر به فردی که دارد زمینه ای مناسب برای راه اندازی کسب و کار می باشد برای این که به موفقیت برسید بایستی درباره اصول بازاریابی در اینستاگرام بدانید تا بتوانید در این راه نتیجه مطلوبی به دست بیاورید.
چرا اینستاگرام مارکتینگ دارای اهمیت است؟
از سال ۲۰۱۱ که اینستاگرام فعالیتش را در فضای مجازی شروع کرد موجب ایجاد تغییراتی در این فضا شد از اینستاگرام در کشور های مختلفی استفاده می کنند و امروزه تعداد بسیار کمی از مردم هستند که از اینستاگرام استفاده نمی کنند و اینستاگرام به یکی از بهترین زمینه ها برای بازاریابی به حساب می آید که تاثیرات بر روی کسب و کار شما به جای می گذارد.
صفحه اینستاگرامتان را بهینه سازی کنید…
برای این که نتیجه مطلوبی به دست بیاورید باید قدم اول را مطمئن بردارید و قدم اول ساخت پیج مناسب است. بهینه سازی کردن صفحه اینستاگرام مهم ترین مرحله برای رسیدن به موفقیت می باشد.
از مهم ترین موضوعاتی که بسیار توسط کاربران به آن توجه می شود عکس پروفایل است شما باید برای پروفایل پیج خود از عکس با کیفیت بالا و تصویری واقعی استفاده کنید و استفاده از عکس فیک ممنوع است.
مورد بعدی که از اهمیت بالایی برخوردار است بیو می باشد زیرا کاربران بعد از دیدن عکس پروفایل به سراغ بیو شما می روند تا بتوانند اطلاعاتی در رابطه با کسب و کار شما به دست بیاورند. در قسمت بیو باید حدود ۱۶۰ پاراکتر درباره خود توضیح بدهید و درباره هدفتان از برپایی پیج برای کاربران بگویید تا مشتاق شوند به صفحه شما سر بزنند.
همچنین شما می توانید لینک وب سایت خود یا لینک پرداخت را در بیو قرار دهید و با داشتن درگاه پرداخت می توانید در کسب و کار خود و فروش محصولاتتان مدیریت داشته باشید.
ساخت Business Account اینستاگرام برای انجام امور بازاریابی
تبدیل کردن اکانت اینستاگرام به Business Account از کار های بسیار مهم طلقی می شود که بایستی قبل از شروع بازاریابی در اینستاگرام انجام دهید. با این کار مدیریت پیج خود را به نحو احسنت پیش می برید. با انجام بازاریابی می توانید ارتباط راحت تری در اکانت بیزنسی داشته باشید.
استراتژی داشته باشید در زمان بازاریابی در اینستاگرام
کاربرانی که در زمینه بازاریابی به دنبال موفقیت هستند باید بیش از هر کاری برای فعالیت خود استراتژی خاصی را مشخص کنند. استراتژی به معنای نقشه می باشد که باید بر اساس آن فعالیت خود را در صفحه اینستاگرامتان پیش ببرید.
هدف و حضور تان را در اینستاگرام مشخص کنید…
بایستی قبل از تولید کردن محتوای مناسب هدف خودتان را مشخص کنید به طور حتم کسی که در اینستاگرام شروع به فعالیت می کند اهداف مشخصی دارد و باید بداند که رقابت در این شبکه بسیار دشوار است.
در بازاریابی اینستاگرام فعالیت رقبا را بررسی کنید…
بررسی فعالیت رقبا یکی از موضوعات مهم در اینستاگرام به حساب می آید با بررسی کردن می توانید بفهمید که در بازار چه محتوا هایی طرفدار بیش تری را جذب خود کرده است. توجه کنید که باید در هنگام بررسی هایی که انجام می دهید به تعداد لایک و کامنت پست مورد نظر دقت کنید تا بتوانید با نقاط ضعف و قوت بیش تر آشنا شوید.
مخاطب خود را در اینستاگرام بیابید
بسیار مهم است که شما بتوانید در اینستاگرام مخاطب مربوط به کسب و کارتان را بیابید و باید در زمان انتخاب کردن مخاطبین پیج تان به مواردی از قبیل سن منطقه جغرافیایی جنسیت و… توجه ویژه ای داشته باشید.
از تقویم محتوایی غافل نشوید
شمایی که در اینستاگرام فعالیت می کنید باید روزانه تعداد مشخصی پست را به اشتراک بگذارید. امکان دارد زمانی فراموش کنید که باید چه محتوایی را منتشر کنید پس بهتر است یک تقویم محتوایی مشخص داشته باشید. با داشتن تقویم محتوایی به راحتی می توانید موضوع پست های مورد نظرتان را عکس ها یا ویدیو هایی که قرار است پست کنید را در زمان مشخص شده منتشر کنید.
استوری گذاشتن در پیج را فراموش نکنید
یکی از پر طرفدار ترین قابلیت های اینستاگرام استوری است که شما می توانید در استوری عکس و فیلم را برای دنبال کنندگان پیج تان به اشتراک بگذارید و فیلم و عکس در استوری بعد از گذشت ۲۴ ساعت به صورت خودکار حذف می شوند. شما می توانید در استوری محصولات خود را برای کاربران معرفی کنید تا افراد اقدام به خرید کنند.
در استوری می توانید با نظر سنجی کردن از فالوور هایتان تعامل خوبی را برقرار کنید و با این کار اعتماد بیش تری بین شما و دنبال کنندگان به وجود خواهد آمد.
سعی کنید در ماه از لایو نیز بهره مند شوید
لایو گرفتن تاثیر بسیار عالی بازاریابی در اینستاگرام را به همراه دارد با گرفتن لایو می توانید با همراهانتان ارتباط مستقیم برقرار کنید و پرس و پاسخ در لایو موجب ایجاد اعتماد و حس صمیمیت می شود.
سعی کنید از کانال های دیگر نیز کمک بگیرید
اگر قصد دارید بازار یابی در اینستاگرام را به صورت حرفه ای و پر قدرت ادامه دهید می توانید از کانال های دیگر در این زمینه کمک بگیرید، اگر در واتساپ یا تلگرام کانالی دارید لینک یا آدرس صفحه اینستاگرامتان را در آن قرار دهید تا بتوانید به تعداد دنبال کنندگان پیج خود از این طریق بیفزایید.
استفاده کردن از سیستم فروش اینستاگرام (Shopping on Instagram)
یکی از قابلیت های اینستاگرام، سیستم فروش نام دارد که فروشندگان می توانند با این قابلیت تگ مرتبط با کالای مد نظر را در استوری یا پست قرار بدهند در این زمان کاربر می تواند با تنها یک لمس از اطلاعات محصول و شرایط خرید آگاه شود. اگر از این قابلیت استفاده می کنید بهتر است از یک درگاه پرداخت نیز استفاده کنید تا با کمک درگاه پرداخت بتوانید مدیریت بهتری بر روی محصولات خود داشته باشید.
نکات طلایی بسیار زیادی برای بازاریابی در اینستاگرام وجود دارد که اگر بتوانید بیش تر نکات را به صورت اصولی انجام دهید می توانید در کسب و کارتان به موفقیت و درآمد بالایی دست بیابید.