تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو
رپورتاژ آگهی گونه ای از تبلیغات است که در آن خواننده مطالب شما را می خواند، این گونه تبلیغات مانند یک متن ساده به نظر می رسد و خواننده متوجه تبلیغاتی بودن آن نمی شود. حتما فکر می کنید که این گونه تبلیغات اثر خوبی بر روی خواننده خواهد گذاشت، درست است چون مشتری یا مخاطب بدون این که به تبلیغات فکر کند تحت تاثیر قرار می گیرد.
متاسفانه مدتی است که مخاطبان هوشیار شده و تبلیغات زیاد اعتماد آن ها را از بین برده و این موضوع باعث شده که همیشه در مقابل تبلیغات گارد بگیرند و بازدهی تبلیغات هم کاهش پیدا کرده است.
به همین دلایل است که از رپورتاژ آگهی استفاده می کنند، این گونه تبلیغات در زمینه برند سازی و تبلیغات اینترنتی نتایج خوبی داده است. این گونه تبلیغ برعکس تبلیغات دیگر هیچ وقت از صفحه وب حذف نمی شود و مشتری به صورت همیشگی به آن دسترسی دارد. این روزها تبلیغات ساده و سنتی معمول نمی توانند توجه افراد را به خود جلب کنند، به همین خاطر بهترین گزینه در دسترس برای شما استفاده از رپورتاژ آگهی است و بهتر است اصول و قواعد این نوع تبلیغات را فرا بگیرید.
آشنایی با رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی انواع مختلفی دارد که مهم ترین آن ها: رپورتاژ آگهی تلویزیونی، رپورتاژ آگهی خبری و رسانه دیجیتال که به طور کلی به آن ها رپورتاژ آگهی اینترنتی می گویند، رپوتاژهای آگهی کاغذی هم مانند روزنامه ها و رسانه های کثیرالانتشار هستند البته باید توجه داشت که نگارش متن های رپورتاژ آگهی اصلا راحت نیست.
تاثیر رپورتاژ آگهی و سئو یک سایت
در سئو، یک محتوای رپوتاژ آگهی مانند یک متن که برای پست مهمان است نوشته می شود. شما باید لینک سایت مربوط به رپورتاژ آگهی را در متن آن دخیره کنید تا برای موتورهای جستجو فرستاده شود. داشتن یک لینک از وب سایت با اعتبار بالا سایت شما را به جای خوبی خواهد رساند، اما سئو سایت شما را به طور مستقیم تحت تاثیر نمی گذاردبلکه به صورت غیرمستقیم بر روی آن تاثیر می گذارد. با استفاده از رپورتاژ آگهی بازدهی سایت شما بالا رفته و مخاطبان زیادی از طریق لینک وارد سایت شما می شوند که این افزایش ورودی بهبود سایت شما را به دنبال دارد و باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می شود.
واکنش گوگل نسبت به رپورتاژ آگهی
به عنوان مهم ترین چیز این را بدانید که لینک سازی یک کار کاملا تخصصی است و رپورتاژ آگهی هم با همین لینک کار می کند. پس اگر لینک دهی طبق قوانین پیاده سازی نشود نه تنها فایده و نتیجه ای ندارد بلکه ممکن است از طرف گوگل هم مجازات شوید. این مسئله برای گوگل مهم است که خواننده متوجه تبلیغاتی بودن متن نشود، چون هیچ کاربری دوست ندارد به وسیله تبلیغات گمراه شود. پس بهتر است در نگارش، متن رپورتاژ آگهی دقت کنید به طوری که خواننده متوجه نشود که متن تبلیغاتی است. لینک های نوفالو باعث می شود گوگل شما را مجازات نکند. اگر در استفاده از این لینک ها بی دقتی کنید، گوگل رپورتاژ آگهی و بک لینک را برابر می داند و سایت شما را جریمه خواهد کرد. نباید رپورتاژ آگهی و لینک های خریدنی در یک سطح باشند و باید همه آن ها دارای تگ نوفالو باشند تا بر رتبه آن ها درگوگل اثر نکند.
تفاوت فرآیند خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی چیست؟
رپورتاژ آگهی و بک لینک را می توان برادر یکدیگر دانست اما با هم تفاوت هایی هم دارند. اکثر افراد به رپورتاژ آگهی اعتماد دارند. چون رپورتاژ آگهی همیشگی است و این موضوع آن را مهم کرده است که تفاوت اصلی آن با بک لینک نیز محسوب می شود.
خرید بک لینک نیاز به تمدید ماهانه و هزینه دارد و اگر بک لینک شما از سایتی حذف شود برای گوگل هشدار ارسال می شود و باعث می شود اتفاقات جبران ناپذیری برای ساییتان رخ دهد.
به بک لینک های سایت های معتبر ایرانی توجه کنید. در مقابل رپورتاژ آگهی همیشگی بوده و نیاز به تمدید مجدد نخواهد داشت و هیچوقت از سایت حذف نمی شود! همچنین به نسبت هزینه بازدهی خوبی خواهد داشت.
نکات مهم در رپورتاژ آگهی کدام اند؟
ممکن است با خودتان بگویید چرا وقتی که بک لینک های خریدنی وجود دارند باید از رپورتاژ آگهی استفاده کنیم؟ در صورتی که بک لینک های خریدنی بی دردسر هستند. اما رپورتاژهای آگهی همیشگی بوده و در سایت شما باقی می مانند و جهت تمدید آن ها نیاز به پرداخت هزینه نیست اما بک لینک ها نیاز دارند که ماهانه برای آن ها هزینه ای پرداخت شود!
اما قبل از خرید رپورتاژ آگهی به نکات زیر توجه کنید:
- بهتر است میان سایت شما و سایت تبلیغاتی ارتباط محتوایی وجود داشته باشد.
- سایت های خبری را فراموش نکنید.
- فاکتورهای سنجش اعتبار دامنه را درنظر داشته باشید، مقادیر این سنجش نباید بیشتر از ۵۰ باشد.
- امتیاز اسپم سایت آگهی دهنده، هم بسیار مهم است سایت هایی که اسپم آن ها ۰ تا ۳ است قابل اعتماد ترند.
اسپم و اعتبار دامنه یک سایت طبق فاکتورهای شرکت moz دسته بندی می شود که با فاکتورهای گوگل بسیار متفاوت است. متن های کپی شده در موتورهای جستجو نادیده گرفته می شوند، هر رپورتاژ نیاز به یک متن منحصر به فرد خواهد داشت یعنی متن نوشته شده نباید در سایت خود شما هم وجود داشته باشد، هرچه متنی که می نویسید منحصر به فرد تر باشد، گوگل به آن توجه بیشتری نشان خواهد داد!
بهتر است در سایت به تعداد مناسب لینک قرارداده و زیاده روی نکنید، چون اعتبار کل صفحه بر تعداد لینک ها تقسیم می گردد و لینک زیاد موجب اعتبار کم تر خواهد شد!
هر صفحه ای از سایت فقط نیاز به یک لینک دارد، حتی اگر لینک های متفاوت و بیشتری بگذارید گوگل فقط به اولین لینک توجه می کند و بقیه را رد خواهد کرد، بهتر است در صفحاتی از لینک استفاده کنید که رقبای کمتر داشته باشد این کار باعث بهتر دیده شدن آن خواهد شد. در کنار تمام مواردی که، ذکر شد فیلم ها و تصاویر مناسب هم اثرگذار خواهند بود.
نحوه خرید رپورتاژ آگهی
خرید رپورتاژ آگهی یکی از نیازهای مخاطبین سئو است. برای خرید رپورتاژ آگهی باید به موارد زیر دقت کنید:
- تعداد کلمات بین ۷۰۰ الی ۱۲۰۰
- پاراگراف ها به وسیله تگ هدینگ انجام شود.
- انکرتکست ها باید مشابه عبارتی باشد که می خواهید به وسیله آن رتبه دریافت کنید.
- بهتر است در لینک سازی عبارات طولانی استفاده شود.
- نوشتن پنج لینک در رپورتاژ آگهی کافی است.
- یکی از لینک ها حتما باید با نام برند باشد.
- در متن رپورتاژ از تصاویر استفاده کنید.
- تمام لینک ها به صورت فالو ایجاد شوند.
مشخصات فنی رپورتاژآگهی:
انتخاب موضوع مناسب، محتوا باید به گونه ای باشد برند شما را در ذهن مخاطب به خوبی نمایش دهد بدون این که مخاطب متوجه تبلیغاتی بودن آن شود.
خلاقیت به خرج دهید و این نکته را هم در نظر داشته باشید که سایتی که قرار است به وسیله رپورتاژ آگهی برای شما تبلیغ کند رتبه بالاتری از سایت خودتان داشته باشد.
چرا استفاده از رپورتاژ آگهی برای تبلیغ مناسب تر است؟
- رپورتاژ آگهی برخلاف انواع دیگر تبلیغات در قالب یک متن مفید تبلیغات انجام می دهد.
- رپورتاژ آگهی در سایت می ماند و تاثیر بیشتری نسبت به دیگر نوع های تبلیغات خواهد داشت.
- اعتبار سایت هایی که رپورتاژآگهی انجام می دهند بالاست و به برند شما هم اعتبار می بخشد.
- با رپورتاژ آگهی به راحتی می توان درآمد کسب کرد.
کدام نوع رپورتاژ آگهی از بقیه موفق تر است؟
قطعا موفقیت، را می توان با توجه به مشاهده رپورتاژ های آگهی در سراسر دنیا متوجه شد اما از نظر سایر افراد رپورتاژی که موجب خرید شود موفق تر است. گاهی ممکن است عملیات خرید به سرعت انجام نگیرد گاهی هم موجب برند سازی و وفاداری مشتری به سایت خواهد شد.
فایده ها و مزیت رپورتاژ آگهی
مردم رپورتاژ های آگهی را دوست دارند و آن ها را به عنوان اخبارهای مفید و قابل استفاده می دانند، که به آنها در خریدهایشان کمک خواهد کرد. رپورتاژآگهی اگر مناسب نوشته شود خیلی کمک خواهد کرد هم به صاحب سایت هم به مخاطب. علاوه بر این برای خوانندگان نیز می تواند جنبه سرگرمی داشته باشد. صاحبان سایت می توانند با استفاده از رپورتاژ آگهی از رقبا پیشی بگیرند. رپورتاژ آگهی این فرصت را فراهم می کند که یک شرکت با اطرافیان تعامل برقرارکند.
- هزینه رپورتاژ آگهی کم است.
- رپورتاژ آگهی یک روش برای ساخت بک لینک است که مورد اعتماد هم می باشد.
- رپورتاژ آگهی ورودی های سایت شما را افزایش خواهد داد.
- رپورتاژ آگهی موجب بهبود سئو سایت شما خواهد شد.
- رپورتاژ آگهی باعث معتبرشدن برند شما خواهد شد.
- بازدهی رپورتاژ آگهی چشمگیر خواهد بود.
- چون مخاطبان به خواندن مطالب رپوتاژ آگهی علاقه دارند، خوانندگان آن آمار بالایی خواهند داشت.
بهترین زمان برای منتشر کردن یک رپورتاژ آگهی
زمانی که بین شما و رقبا رقابت شدیدی وجود داشته باشد، می توانید با استفاده از رپورتاژ آگهی دوپینگ کنید. بهترین زمان برای این کار وقتی است که جز لیست اول گوگل باشید یا جایگاه قابل قبولی در موتورهای جستجو به واسطه کلمه کلیدی خود داشته باشید.