
تولید محتوا در تلگرام چگونه است؟
از میان تمامی شبکه های اجتماعی فعال در ایران، تلگرام به عنوان پرکاربردترین شبکه اجتماعی شناخته شده است.
همانطور که آگاه هستید، به علت رواج و فراگیری پلتفرم های متعدد نظیر توییتر، واتساپ، اینستاگرام، فیسبوک، تلگرام و… صاحبین کسب و کار شروع به فعالیت در شبکه های اجتماعی کرده اند.
از آن جایی که میزان استفاده از پیام رسان تلگرام بیش از سایر پلتفرم های فعال در فضای مجازی می باشد، می توان اظهار داشت که تلگرام بهترین بستر برای شروع کسب و کار، و یا ادامه شغل حقیقی، در فضای مجازی محسوب می شود؛ اما با توجه به خیل کثیری از فروشندگان که در زمینه های متعدد در تلگرام فعالیت دارند، جذب مشتری کار نسبتا دشواری تلقی خواهد شد.
اگر می خواهید میان این حجم عظیم از فروشندگان محصول، و یا ارائه دهندگان خدمات، مشتری و مخاطب خاص خودتان را پیدا کنید لازم است تولید محتوای بسیار قوی و حرفه ای داشته باشید.
معمولاً بازاریابان به علت رایگان بودن پیام رسان تلگرام استفاده زیادی از آن دارند. از طرف دیگر تعداد بسیار کاربران در تلگرام سبب به وجود آمدن یک محیط با پتانسیل بالا جهت راه اندازی کسب و کار شده است.
افراد می توانند با تشکیل گروه و یا کانال، و همچنین با فعالیت در بخش خصوصی، در زمینه های مختلف فعالیت داشته باشند و مخاطبین علاقه مند به آن حوزه را به خود جذب نمایند.
اگر شما هم قصد دارید در پلتفرم تلگرام کسب و کار خودتان را راه بیندازید، به شما توصیه می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی بفرمایید؛ چرا که می خواهیم در ادامه این مقاله به اصول تولید محتوا و بازاریابی در پیام رسان تلگرام بپردازیم.
به یاد داشته باشید که تولید محتوا و داشتن بازاریابی قوی از ضروری ترین مسائل در جذب مشتری و مخاطب محسوب می شود.
اصول داشتن تولید محتوا در تلگرام از طریق بازاریابی فعال
یکی از وجه تمایز های تلگرام با سایر پلتفرم های موجود، مثل لاین، فیسبوک، واتساپ و… در سرعت فوق العاده بالای تلگرام می باشد.
اگر می خواهید یک بازاریابی فعال را تجربه کنید، لازم است بدانید که سرعت بی نظیر انتشار پیام ها و تبلیغات، زمینه ساز بازاریابی حرفه ای در این پیام رسان شده است.
برای جلب توجه سایر کاربران تلگرام لازم است از آخرین اخبار روز دنیا و همچنین مطالب مرتبط با حوزه فعالیتتان باخبر باشید و بتوانید آن ها را برای مخاطبان خود شرح داده و یا حتی آن ها را مورد نقد و بررسی قرار دهید.
معمولاً مردم اینستاگرام را به عنوان فضای مناسب جهت تولید محتوای تصویری در نظر می گیرند؛ اما فراموش نکنید که تولید محتوای تصویری در تلگرام نیز بسیار مهم بوده و حتی می توان ادعا کرد اهمیت آن حتی بیش از تولید محتوای تصویری در اینستاگرام است.
اصول تولید محتوا در تلگرام به صورت کلاس و یا دوره آموزشی
یکی از بهترین راه های کسب درآمد و فعالیت در پیام رسان تلگرام، فعال بودن در زمینه آموزشی است.
قابلیت به اشتراک گذاری ویس و ویدئو در زمینه تولید محتوا در تلگرام سبب می شود افراد بتوانند به شیوه های مختلف دانش و اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.
همچنین قابلیت هایی نظیر گیف، استیکر و ایموجی می توانند به شما در جذاب تر نمودن روند آموزش کمک کنند.
به شما توصیه می کنیم در ابتدای فعالیتتان بازار کار را به صورت کامل سنجیده و یک برنامه بلند مدت برای خود تدارک ببینید. برای این کار لازم است موقعیت رقیب هایتان را کامل بررسی نموده و بی گدار به آب نزنید.
در اختیار قرار دادن برخی از آموزش ها به صورت رایگان می تواند در جذب مشتری و شاگرد به شما کمک کند. در اصل این آموزش های رایگان معرف شما هستند و باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند.
نحوه تولید محتوای آموزشی بسیار مهم بوده و اصول و نکات گوناگون باید به صورت کامل رعایت شوند.
ایده برای تولید محتوا در تلگرام و شیوه نکته ای
از بهترین روش های جذب ممبر واقعی، می توان به تولید محتوا های موثر و نکته ای اشاره کرد.
اگر قصد دارید تولید محتوا در تلگرام خود را به شیوه نکته ای انجام دهید، به اصطلاحات، داستان ها، آمار و ارقام، نقل قول ها و مواردی از این قبیل در مراحل بعدی احتیاج پیدا خواهید کرد.
پس از آن که اطلاعات لازم را به صورت کامل جمع آوری کردید، محتوای خود را در کوتاه ترین شکل ممکن، اما پر مفهوم و کاربردی بسازید.
ضروری ترین نکته در این قسمت حفظ یکپارچگی میان مطالب ذکر شده در محتواهای گوناگون می باشد.
رابطه تولید محتوا برای تلگرام با اصول سئو
به طور کلی می توان با به کار گرفتن نکات سئو، از مطالب و محتوای تولید شده به صورت مفید تری استفاده کرد.
در صورت رعایت اصول در جمع آوری مطالب و بازنویسی آن ها، شما قادر به تولید محتوایی جدید و باکیفیت خواهید بود.
لازم به ذکر است محتوای تولید شده می تواند به اشکال مختلف همانند پادکست، پاورپوینت، ویدئو، ویس، متن و… منتشر شود.
نکته بسیار مهم در تولید محتوای تلگرام
همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، حین تولید محتوا تلگرام جلب توجه مخاطبان بسیار مهم می باشد.
اگر شما نتوانید با انتشار محتوای تولیدی خود افراد را جذب نمایید، و یا از محبوبیت مطلوبی میان گروه هدفتان برخوردار نباشید، متاسفانه باید بگوییم که آینده روشنی برای شما وجود نخواهد داشت.
بنابراین لازم است قبل از شروع تولید محتوا یک دید کلی نسبت به اتفاقات پیش رو، و همچنین شناخت کافی از رفتار و سلیقه مخاطب، در رده سنی مربوط به حیطه کاریتان، داشته باشید.
کلام آخر
برقراری ارتباط با با سایر تولید کنندگان محتوا و یا ادمین های کانال های دیگر آخرین راه پیشنهادی برای جذب مخاطب می باشد.
اگر در جذب مخاطب اولیه دچار مشکل شدید، می توانید از ادمین های سایر کانال ها بخواهید تا محتوای شما را تبلیغ کرده و افراد را به سوی کانال شما سوق دهند. همچنین استفاده از ربات ها و یا اد اجباری نیز توصیه می شود.






