کسب و کار

10 کتاب عبرت آموز که هر کارآفرین باید بخواند

افزایش بازدید در گوگل

بهترین کتاب های کارآفرینی در دنیای تجارت

کارآفرینی یکی از سخت ترین کارهای دنیاست و هر فردی شاید صلاحیت نداشته باشد که بتواند در این وادی وارد شود و فعالیتی انجام دهد. برای آنکه یک فرد بتوانند کار آفرین شود باید بتواند قدرت پیش بینی آینده را در خود پرورش دهد و با کمک پیش بینی هایی که انجام داده است، در کارش موفق شده و رو به جلو حرکت کند.

اما برای اینکه کارآفرینان بتوانند در کاری که قرار است انجام دهند، موفق عمل کنند باید حتما با تجربه بوده و بعد شروع نمایند. برای رسیدن به این هدف فرد یا خود باید دارای تجربه و کافی باشد و یا از تجربیات کسانی که در این حیطه کار کرده و موفق شده اند استفاده نماید. شما به چند طریق می توانید از تجربیات بقیه استفاده کنید.

شما می توانید با آن ها به صورت حضوری صحبت کنید، از مقالات آن ها کمک بگیرید و یا از کتاب هایی که آن ها در این زمینه نوشته و منتشر کرده اند، استفاده کنید.

کتاب های بسیاری در مورد کارآفرینی نوشته شده است اما ما در این متن قصد داریم ده تا از بهترین آنها را که به شما کمک می کند در مورد آینده کارتان، چشم اندازی منطقی و مثبت پیدا کنید را به شما معرفی کنیم.

نکته مثبتی که در این کتاب ها وجود دارد آن است که شما با مطالعه آن ها می توانید تمام جوانب کاری که می خواهید شروع کنید را مورد بررسی قرار داده و با ایجاد کمترین مشکل به راه خود  ادامه دهید.

در این نوع کتاب ها نویسنده به دلیل تجربیات خوبی که کسب کرده است، سعی می کند که به شما کمک کرده و شما به یک دیدگاه کلی به کارآفرینی که قرار است راه بیندازید برسید و این برای افرادی که تجربه ای ندارند، بسیار مثبت و مفید است.

بهترین کتاب برای کارآفرینی,بهترین کتاب در حوزه کارآفرینی,بهترین کتاب در مورد کارآفرینی

۱۰. چگونه با آمار دروغ بگوییم | How to Lie With Statistics

کتاب شاهکار دارل هاف بهترین کتاب برای کارآفرینی است که در سال ۱۹۵۴ توضیح می دهد که چگونه افراد تجاری، سیاستمداران و رسانه های خبری از “حقیقت” به طور خاص، برای گمراه کردن سوء استفاده می کنند.

این کتاب به عنوان یک معیار و سنگ محک، شما را از فریب دیگران دور می کند. این کتاب به عنوان یک سلاح، قدرت گسترده ای برای غلبه بر افراد نادان دارد. لطفاً با احتیاط عمل کنید.

آماری کاملاً پیچیده از “دروغ بزرگ “هیتلر بهتر عمل می کند؛ آن گمراه می شود، اما نمی تواند شما را گیر بیندازد.

بهترین کتاب ها در زمینه کارآفرینی,بهترین کتاب های کارآفرینی,بهترین کتاب کارآفرینی سازمانی

۹. قانون نه شهول | The No Asshole Rule

به همان اندازه ای که همه آرزو می کنیم متفاوت باشد، هیچ انکاری وجود ندارد که برخی از افراد نفهم هستند و گاهی ما دوست داریم تا رابطه کاری مان را با آنها قطع کنیم.

توضیحی که در عنوان وجود دارد، حال و هوای این کتاب را تعیین می کند، همچنین پیشنهاداتی را برای اجتناب، فراتر رفتن و یا حتی استفاده از آن‌ ها ارائه می‌ دهد.

پشتیبانان دو چهره … آن‌ ها به اندازه کافی مهارت و کنترل عاطفی دارند تا کار کثیف خود را برای لحظاتی که نمی‌ توانند دستگیر شوند، حفظ کنند.

بهترین کتاب برای کارآفرینی,بهترین کتاب در حوزه کارآفرینی,بهترین کتاب در مورد کارآفرینی

۸. هفته کاری ۴ ساعته | The 4-Hour Workweek

کار سخت و ساعات طولانی کلید موفقیت است، درست است؟ خوب، شاید اینطور نباشد. در این کتاب که بهترین کتاب در حوزه کارآفرینی و بسیار مورد تحسین قرار گرفته است (و مورد انتقاد قرار گرفته است)، نویسنده تیموتی فریس از شما می خواهد که در مورد مفهوم کار تجدید نظر کنید، این حقیقت غم انگیز را آشکار کرد که ۹۰ درصد از آنچه انجام می دهید ممکن است فقط غیر ضروری و بلکه در واقع برای رسیدن به زندگی مورد نظر شما مضر باشد.

دوره های متناوب فعالیت و استراحت برای زنده ماندن ضروری است، چه رسد به رشد. ظرفیت، علاقه و استقامت ذهنی همه به اوج رسیده و از بین رفته است. بر همین اساس برنامه ریزی کنید.

بهترین کتاب برای کارآفرینی,بهترین کتاب در حوزه کارآفرینی,بهترین کتاب در مورد کارآفرینی

۷. اصل پیتر | The Peter Principle

اکثر مشاغل آرزو می کنند شایسته سالاری هایی را ایجاد کنند تا باعث پیشرفت کسانی شوند که در شرکت ها و کمپانی ها دست چین شده اند.

متأسفانه، به گفته نویسندگان لورنس پیتر و ریموند هال، در این استراتژی یک نقطه ضعف وجود دارد. با رشد و تغییر شرکت ها، تمام اعضای کارکنان (از جمله مدیر عاملان) در مرحله آخر سروکله شان پیدا می شود.

هر چیزی که کار کند و کار راه بیاندازد به تدریج در برنامه های چالشی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد تا زمانی که از کار بیفتد.

بهترین کتاب برای کارآفرینی,بهترین کتاب در حوزه کارآفرینی,بهترین کتاب در مورد کارآفرینی

۶. رئیس های  دیوانه | Crazy Bosses

مطبوعات کسب و کار تمایل دارند که رهبران شرکتهای بزرگ را تکریم کنند و آنها را غول هایی در میان بقیه ما بدانند. این شاهکار استنلی بینگ که بهترین کتاب در مورد کارآفرینی هم می باشد درباره یک جنبه بی اهمیت از امتیازات شرکت ها صحبت می کنند و بیان می دارد که: دیوانگان اقتدار و ثروت به خودشیفتگی مفرط چنگ زده اند و راه خود را به سمت بالا باز کرده‌ اند.

پس از نزدیک به ۶۰۰۰ سال شواهد در مورد این موضوع، یک چیز واضح است: افرادی که به عنوان رهبر در هر سازمان، اعم از بزرگ یا کوچک به پایان می رسند، اغلب دیوانه ترین افراد دور ما  هستند.

بهترین کتاب برای کارآفرینی,بهترین کتاب در حوزه کارآفرینی,بهترین کتاب در مورد کارآفرینی

۵. ۲۱ ترفند کثیف در محل کار | ۲۱ Dirty Tricks at Work

در این کتاب وحشتناک جذاب، نویسندگان مایک فیپس و کالین گاتری متداول ترین روش هایی را که روسا، همکاران و کارمندان در تلاش برای فریب یکدیگر می کنند، توضیح می دهند.

مهمتر از آن، ارائه توصیه های خاصی برای خنثی کردن این تلاش ها و به دست آوردن آنچه می خواهید در محل کار باشید.

ترفندهای کثیف چیزی بیش از یک مزاحم تهدیدآمیز شغلی نیستند؛ آنها همچنین بخشی از زمینه سیاسی همه رسوایی های بزرگ سازمانی جدید هستند.

بهترین کتاب برای کارآفرینی,بهترین کتاب در حوزه کارآفرینی,بهترین کتاب در مورد کارآفرینی

۴. این را به محل کار خود راه ندهید | Don’t Bring It to Work

آیا هرگز تعجب کرده اید که چرا برخی از افراد در محل کار کودکانه رفتار می کنند؟ جای تعجب نیست. نویسنده سیلویا لافر، توضیح می دهد که محل های کار، این تمایل را به وجود می آورد که تحرک و انرژی که در خانواده های کارمندان وجود دارد، در محل کار بازگو و تقلید شود.

او انواع مختلفی از عملکرد را توصیف می کند، سپس پیشنهادهایی را ارائه می دهد تا به آنها کمک کند فراتر از محدودیت های عاطفی خود تکامل یابند.

دلیل این که بسیاری از برنامه های سازمانی متوقف می شوند این است که آنها در مواجهه با الگوهای زندگی ما، که در پایه اضطراب، تنش و درگیری قرار دارند، مقابله نمی کنند.

بهترین کتاب برای کارآفرینی,بهترین کتاب در حوزه کارآفرینی,بهترین کتاب در مورد کارآفرینی

۳. افتضاح در چین | Poorly Made in China

به گفته نویسنده، پل میدلر، داستان واقعی که در پس داستان برون سپاری کشور به چین، این نیست که چقدر ارزان تر کار تولید را انجام می دهند؛  بلکه ماجرا این است که چگونه تولید کنندگان چینی کیفیت محصول را نابود می کنند و نام های تجاری را تضعیف می کنند.

پس از خواندن این مطلب، می دانید که چرا تقریباً همه چیزهایی که می توانید در ایالات متحده بخرید (اما در چین ساخته شده است) مثل جنس درجه دوم است.

شرکت های آمریکایی … با صنعتگران چینی زرنگ و دانا که اغلب برای دستکاری مشخصات فنی محصولاتشان برای گسترش حاشیه سود از راه خود خارج می شوند، هیچ گونه تشابه و تطابقی ندارند.

بهترین کتاب برای کارآفرینی,بهترین کتاب در حوزه کارآفرینی,بهترین کتاب در مورد کارآفرینی

۲. بله جناب وزیر | The Complete Yes Minister

براساس برنامه تلویزیونی بی‌ بی‌ سی در دهه ۱۹۷۰, این کتاب خنده‌ دار که بهترین کتاب ها در زمینه کارآفرینی است، دقیقاً توصیف می‌ کند که چگونه بروکرات های عادی گمنام از قدرت عظیم سستی و رخوت استفاده می کنند تا تلاش ها را به کمک روسای احمق برهم زنند و از آن برای حرکت سازمان‌ ها به جهت‌ های تازه، استفاده می‌ کنند. آن را یک‌ بار یا دوبار بخوانید و دیگر فریب نخواهید خورد.

این قانون، قانون ارتباط معکوس خوانده می شود و می گوید که هر اندازه دوست داشته باشید کاری را داشته باشید، باید بیشتر در مورد آن صحبت کنید.

بهترین کتاب برای کارآفرینی,بهترین کتاب در حوزه کارآفرینی,بهترین کتاب در مورد کارآفرینی

۱. اصل کمیابی هنوز | The Dilbert Principle

هنوز یکی از بهترین کتاب‌ های کسب و کار است که تا به حال نوشته شده است. نویسنده و کاریکاتوریست، اسکات آدامز، به تفاوت در روح دنیای کسب و کار نگاه می کند و پوچی.

نویسنده و کاریکاتوریست اسکات آدامز به روح دنیای کسب‌ و کار نگاه می‌ کند و پوچی بسیاری از مواردی که در آن جا اتفاق می افتد را تسخیر کرده و هر بالون شلوغی را که تا کنون بر روی یک مکعب شناور بود، سوراخ می کند.

ما یک سیاره تقریباً شش میلیارد دلاری هستیم که در تمدنی زندگی می‌ کنیم که توسط برخی از متخلفان فوق‌ العاده هوشمند ساخته شده‌ است.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا