آشپزی

۱۰ نوشیدنی خنک تابستانی که جگرتان را صفا می ‌دهد

افزایش بازدید در گوگل

نوشیدنی های خنک تابستانی که باید از آنها بچشید

طرز تهیه نوشیدنی خنک تابستانی بسیار راحت است و می توانید انواع مختلفی از آن را درست کنید که شامل، آیس پک، سکنجبین و خیار، میلک شیک و … می شود.

با شروع شدن فصل تابستان یک نوشیدنی خنک و لذیذ می‌ تواند شما را سرحال کند، در واقع با درست کردن یک نوشیدنی خنک تابستانی می‌ توانید از بدن خود در برابر گرما زدگی محافظت کنید.

نوشیدنی هایی که در تابستان درست می شوند از انواع مختلفی دارند به عنوان مثال نوشیدنی های خنک، نوشیدنی غلیظ و… که هر کدام طعم خاصی دارند. برای این که در فصل تابستان بتوانید از نوشیدنی های لذیذ و خوشمزه لذت ببرید در این مقاله طرز تهیه ۱۰ نوشیدنی خنک تابستانی را برای شما بیان می ‌کنیم.

نوشیدنی خنک تابستانی,نوشیدنی خنک تابستانی خانگی,نوشیدنی خنک تابستانی ساده

۱۰. نوشیدنی گاسپاچو

نوشیدنی گاسپاچو که سبک کلاسیک دارد و از نوشیدنی‌ های اسپانیایی می‌باشد با مواد مختلفی مثل نان تست، آب گوجه ‌فرنگی، پیازچه، ترب، سرکه فلفل دلمه‌ ای و خیار تهیه می‌ شود.

اگر به نوشیدنی هایی که مزه خاصی دارند علاقه‌ مند هستید توصیه می‌ شود از نوشیدنی گاسپاچو استفاده کنید، زیرا این نوشیدنی از مزه خاص و لذیذی برخوردار است.

۹. نوشیدنی سنتی سکنجبین و خیار

در میان تمامی شربت ها شربت های سنتی دارای مزه‌ خاص و دلچسبی است. شربت سکنجبین در دسته نوشیدنی هایی قرار دارد که بیشتر مردم ایران به آن علاقه مند هستند و در فصل تابستان برای خنک شدن آن را سرو می کنند.

شربت سکنجین و خیار سرشار از خاصیت است و برای درمان عطش کاربرد دارد، از طرفی شما با استفاده از این شربت می توانید دمای بدن خود را پایین بیاورد و از بدن خود در برابر گرمازدگی محافظت کنید.

نوشیدنی های خنک تابستانی,نوشیدنی خنک تابستانی,نوشیدنی خنک تابستانی خانگی

۸. نوشیدنی هورچاتا

نوشیدنی هورچاتا برای بدن خاصیت خنک ‌کننده دارد و می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند که با استفاده از برنج و وانیل تهیه و سرو می ‌شود. اگر می‌ خواهید نوشیدنی شما مزه بهتری داشته باشد می‌ توانید هنگام تهیه آن به میزان لازم از عصاره چوب دارچین استفاده کنید. از مواد پرخاصیت دیگری که در تهیه نوشیدنی هورچاتا وجود دارد شیر و بادام می‌ باشد.

۷. میلک شیک تقویتی با طعم خرما و نارگیل

میلک شیک ها انواع مختلفی دارند که یک نوع آن میلک شیک با طعم خرما و نارگیل می باشد و بخاطر خاصیتی که دارد برای فصل تابستان انتخاب مناسبی است.

این نوشیدنی به خاطر اضافه شدن نارگیل نسبت به شیر و خرما خواص بیشتری دارد، اما اگر نمی ‌توانید نارگیل تهیه کنید باید ‌از پودر نارگیل تازه استفاده کنید.

نوشیدنی خنک تابستانی,نوشیدنی خنک تابستانی خانگی,نوشیدنی خنک تابستانی ساده

۶. چای میوه‌ ای با عصاره نعنا

نوعی نوشیدنی تابستانی که بسیاری از افراد آن را به اسم چای می شناسند در واقع به نوشیدنی گفته می شود که باید آن را همراه با یخ سرو کنید که گرمای بدن را کاهش دهد.

نوشیدنی چای میوه ‌ای با عصاره نعنا از آب آناناس، انبه خرد شده، چای سبز کیسه ‌ای و نعنا دم کرده تهیه می شود که بسیار خنک است و سرشار از خاصیت برای بدن می باشد.

۵. اسموتی رژیمی

اسموتی یک نوع نوشیدنی برای فصل تابستان است که علاوه بر اینکه به راحتی تهیه می ‌شود از مزه خنک و لذیذی برخوردار می باشد. اگر رژیم غذای دارید و استفاده از نوشیدنی‌ های شیرین برای شما ممنوع شدن توصیه می ‌شود از اسموتی استفاده کنید. نوشیدنی اسموتی از خواص زیادی برخوردار به عنوان مثال می ‌تواند سم زدایی بدن را انجام دهد.

نوشیدنی خنک تابستانی,نوشیدنی خنک تابستانی خانگی,نوشیدنی خنک تابستانی ساده

۴. یخ ‌در بهشت با طعم هندوانه

یخ ‌در بهشت که بسیار خوشمزه و خنک است در دسته نوشیدنی هایی قرار دارد که از رنگ ها و عصاره ‌های گوناگونی تهیه می ‌شوند. به عنوان مثال یخ ‌در بهشت با طعم هندوانه که افراد زیادی را به خود جذب کرده و اکثریت به آن علاقه‌ مند هستند را با استفاده از هندوانه می ‌توانید درست کنید. اگر می ‌خواهید طعم نوشیدنی شما بی ‌نظیر باشد استفاده از بهار نارنج یا گلاب راه حل مناسبی است.

۳. اسموتی با طعم بلوبری

اسموتی بلوبری که از نوشیدنی‌ های لذیذ و دلچسب تابستان به شمار می رود دارای مقداری آنتی‌ اکسیدان است و برای کسانی که از بیماری دیابت برخوردار هستند سرشار از خاصیت می باشد.

این نوع از نوشیدنی یکی از بهترین و خنک ترین نوشیدنی ها در فصل تابستان شناخته می ‌شود از طریق روش ‌های گوناگونی می ‌توان آن را تهیه کرد .

نوشیدنی خنک تابستانی,نوشیدنی خنک تابستانی خانگی,نوشیدنی خنک تابستانی ساده

۲. آیس پک خانگی

آیس پک به عنوان نوعی نوشیدنی معرفی می شود که بسیاری از افراد به آن علاقه‌ مند هستند، بنابراین می‌ توانید این نوشیدنی خوشمزه را به‌ صورت خانگی اما حرفه‌ ای برای مهمانی ‌های خود تهیه و سرو کنید.

مواد اولیه آیس پک عبارت است از شیر، بستنی وانیلی، و خامه زده شده، همچنین می‌ توان برای خوشمزه تر شدن طعم این نوشیدنی بی ‌نظیر از موادی مثل موز، مغز گردو، مغز پسته و… استفاده کرد در نهایت برای زیبا شدن ظاهر آیسپک می توانید از اسمارتیز هم استفاده کنید.

۱. فالوده سلطنتی رویال

فالوده از دسته نوشیدنی‌ های لذیذ تابستانی است که دارای طعم خوشمزه و خنک کننده می ‌باشد. فالوده از انواع بسیاری برخوردار است که پرطرفدارترین و شناخته ‌شده ‌ترین آن فالوده شیرازی یا به عبارت دیگر فالوده طالبی می ‌باشد که به‌ خاطر طعم خوشمزه ای که دارد افراد زیادی را به خود جذب کرد. فالوده رویال که نوشیدنی هندی است با مواد اولیه ای چون شیر، شربت، تخم شربتی، بستنی وانیلی و ژله مخلوطی درست می شود.

نوشیدنی خنک تابستانی,نوشیدنی خنک تابستانی خانگی,نوشیدنی خنک تابستانی ساده

نتیجه گیری

به ‌طور خلاصه در این مطلب به شما توصیه می شود برای این که نوشیدنی ‌هایی که در فصل تابستان تهیه می کنی خنک شود می توانید از یخ های میوه ای استفاده کنید که زیبایی ظاهری را هم حفظ می کند.

طرز تهیه یخ میوه‌ ای به نحو است که میوه دلخواه خود را مثل توت ‌فرنگی، لیموترش و برگ نعناع را داخل قالب یخ قرار می ‌دهید و آب را داخل یخ می ‌ریزید سپس در فریزر قرار می ‌دهید و منتظر می شوید منجمد گردد، اگر می‌ خواهید یخ‌ های شفافی داشته باشید می‌ توانید آب جوشیده یا آب سرد را داخل قالب یخ بریزید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا