آشپزی

10 تا از مهمترین وسایل آشپزخانه

افزایش بازدید در گوگل

وسایل مهم آشپزخانه کدامند؟

زمانی که به یک جای جدید نقل مکان می کنید، امکان دارد در آشپزخانه فقط چندین وسیله ضروری مثل میز و صندلی، اجاق گازو… ببینید. در بهترین و خوش بینانه ترین حالت شاید چند عدد کارد و چنگال، بشقاب، قاشق، چند سایز ماهی تابه و قابلمه، قاشق های چای خوری هم پیدا کنید. ولی به احتمال زیاد به وسیله های بیشتری برای آشپزی و پختن غذاهای لذیذ، احتیاج داشته باشید. در این مقاله قصد داریم ده وسیله برتر از مهم ترین وسیله های مورد نیاز درآشپزخانه که علاوه برکاربرد و استفاده فراوان، در داشتن یک آشپزخانه مجهز به شما کمک می کنند، را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

مهمترین وسایل آشپزخانه,مهمترین وسیله آشپزخانه,وسایل مهم آشپزخانه

۱۰. دستکش های آشپزی

ممکن است بعضی از وسیله های موجود در آشپزخانه سبب ایجاد اتفاقی ناگوار شوند. بنابراین در زمانی که مشغول به کار هستید و قصد دارید با استفاده از وسایل موجود آشپزی کنید یا به کارهای دیگر بپردازید، باید به خوبی از دست هایتان نیز مراقبت کنید. با توجه به این که دستکش های آشپزخانه به شکلی خاص برای مراقبت از دست ها طراحی شده اند، می توان گفت بهترین وسیله برای نگه داری از دست ها هستند. استفاده از یک دستمال یا حوله ساده هم امکان پذیر است اما این وسایل کارآیی لازم برای مراقبت کامل از دست ها را ندارند.

مهمترین وسایل آشپزخانه,مهمترین وسیله آشپزخانه,وسایل مهم آشپزخانه

۹. پوست کن

یکی از مهمترین وسایل آشپزخانه که ضروری است، پوست کن ها هستند که امروزه جایگزین چاقو شده اند. البته استفاده از آن نسبت به چاقو آسان تر بوده و این قابلیت را دارند که میوه ها و سبزیجاتی مثل بادمجان، سیب زمینی، هویج، خیار، انبه و حتی سبزیجات سخت مثل زنجبیل را با دقتی بالا، بسیار نازک پوست بگیرند و یا قطعه قطعه کنند. دراین صورت بعد از پوست کندن، مقدار بیشتری از سبزیجات و میوه ها باقی می ماند. ظاهر Y شکل آن ها باعث شده بسیار کاربردی و خوش دست بوده و کار کردن با آن ها در هنگام آشپزی ساده و لذت بخش باشد.

مهمترین وسایل آشپزخانه,مهمترین وسیله آشپزخانه,وسایل مهم آشپزخانه

۸. صافی ها

کاربرد صافی ها در آشپزخانه این است که مایعات اضافی را از مواد مورد نظرتان جدا کنند. برای آبکش کردن برنج و پاستا، شستن میوه ها و سبزیجات می توانید از یک صافی بزرگ استفاده کنید. همچنین برای تهیه کردن انواع دمنوش و تفاله گیری به صافی هایی با اندازه کوچک احتیاج دارید. صافی ها در انواع فلزی و پلاستیکی و دراندازه های مختلف در بازار موجود هستند.

مهمترین وسایل آشپزخانه,مهمترین وسیله آشپزخانه,وسایل مهم آشپزخانه

۷. کاسه هم زن

کاسه های هم زن با ظاهری گرد و عمق نسبتا زیاد برای مخلوط کردن مواد، مخصوصا اگر حالتی شل یا آبکی داشته باشند بسیار کاربردی هستند. این کاسه ها با شکل یکسان اما در اندازه های گوناگون موجودند. جنس این کاسه ها معمولا از شیشه یا فلز است که البته انواع فلزی آن از کاسه های شیشه ای محکم تر، پایدارتر و سبک ترهستند و می توان به راحتی آن ها در دست نگه داشت و استفاده کرد.

مهمترین وسایل آشپزخانه,مهمترین وسیله آشپزخانه,وسایل مهم آشپزخانه

۶. رنده

رنده یکی از کاربردی ترین وسایل مهم آشپزخانه است که حتما باید درهر آشپزخانه ای یکی از آن وجود داشته باشد. به جرات می توان گفت درست کردن بعضی از غذاها به وجود رنده در آشپزخانه وابسته است. اگر درشتی پیاز یا هر ماده اولیه ای را درغذا دوست ندارید می توانید آن را رنده کنید. با توجه به ماده غذایی که می خواهید رنده کنید، یک سایز مناسب از این وسیله را انتخاب کنید. مثلا اندازه رنده ای که برای یک پنیر نرم استفاده می شود و رنده ای که برای ریشه های سخت مثل هویج یا زنجبیل به کار می رود، متفاوت است. انواع فلزی رنده ها معمولا یک دسته و محافظ سیلیکونی دارند تا از دست ها در هنگام رنده مواد غذایی سخت و داغ محافظت شود.

مهمترین وسایل آشپزخانه,مهمترین وسیله آشپزخانه,وسایل مهم آشپزخانه

۵. انبرهای فلزی

انبرهای فلزی، وسیله ای ضروری با دسته های بلند هستند و این قابلیت را دارند که تکه های غذا را بدون افتادن و لیز خوردن جا به جا کنند. این وسیله برای پختن و جا به جایی انواع غذا در اجاق مایکرو ویو، باربیکیو کاربرد دارد و دسته های بلند آن در هنگام آشپزی، مانع انتقال حرارت مواد غذایی به دست می شود.

مهمترین وسایل آشپزخانه,مهمترین وسیله آشپزخانه,وسایل مهم آشپزخانه

۴. کفگیرهای سیلیکونی

کفگیر های سیلیکونی برای هم زدن و جا به جایی مواد غذایی در ماهیتابه کاربرد دارند. همچنین به کمک آن ها می توانید باقی مانده و اضافه مواد را از کناره ها و اطراف ظرف به راحتی پاک کنید. بدنه لطیف این کفگیر ها باعث می شود در حین تماس با کف ظرف، از خراشیدگی و آسیب به آن جلوگیری شود. جنس این نوع از کفگیرها عایق حرارت است و انتقال گرما در ساختار آن ها به کندی انجام می شود. بنابراین اگر درماهیتابه یا قابلمه بمانند، ذوب نمی شوند و نمی سوزند.

مهمترین وسایل آشپزخانه,مهمترین وسیله آشپزخانه,وسایل مهم آشپزخانه

۳. پیمانه اندازه گیری

استفاده از دستورهای پخت غذا درآشپزی، همیشه مستلزم داشتن پیمانه های مختلف برای اندازه گیری دقیق مواد اولیه است. پیمانه ها در انواع مختلف برای اندازه گیری جامدات و مایعات در دسترس هستند و شما می توانید با توجه به نیازتان آن ها را تهیه کنید. اندازه های مختلف پیمانه ها این امکان را فراهم کرده تا حجم های بسیار کم هم به دقت قابل اندازه گیری باشند. اگر به پختن کیک و سایر دسرهای خوشمزه علاقه دارید، تهیه یک قاشق اندازه گیری به همراه یک ست از پیمانه ها برای شما بسیار کارآمد خواهد بود.

مهمترین وسایل آشپزخانه,مهمترین وسیله آشپزخانه,وسایل مهم آشپزخانه

۲. تخته برش

با استفاده از تخته های برش در هنگام خرد کردن و قطعه قطعه کردن گوشت، سبزیجات و سایر مواد غذایی، از میز زیر کار و لبه چاقویتان محافظت می کنید. نکته شایان توجه در استفاده از این وسایل این است که قابلیت ترمیم دارند. بنابراین می توانید آثار خراش در سطح آن ها را به راحتی ترمیم کنید و از بین ببرید. تخته های برش در انواع و جنس های مختلفی موجود هستند که از آن ها می توان تخته های پلاستیکی، سیلیکونی، بامبو و چوبی را نام برد.

مهمترین وسایل آشپزخانه,مهمترین وسیله آشپزخانه,وسایل مهم آشپزخانه

۱. چاقو های آشپزخانه

چاقو ها بیشتر از آن چیزی که به نظر می آید درآشپزخانه کاربرد دارند. از چاقو ها برای ریز کردن سبزیجات، قطعه کردن گوشت هایی که استخوان دارند، مواد لازم برای استیک، سالاد، سوپ و … بنا بر شکل تیغه و جنسشان استفاده می شود. این وسیله ها به علت توازن بالا بسیار دقیق عمل می کنند. بهترین و راحت ترین چاقوهای آشپزخانه، چاقوهای هشت اینچی هستند که طول تیغه آن ها کمتر است و دسته های کوچک تری دارند. بنابراین به راحتی کنترل میشوند و کار کردن با آن ها آسان است.

کلام آخر

وسیله هایی که در این مقاله به شما معرفی کردیم، از وسیله هایی هستند که وجود آن ها درهر آشپزخانه ای لازم و ضروری است و شما برای آشپزی کردن به آن ها نیاز پیدا می کنید. با این حال، وجود وسایل دیگر مثل قاشق ها در اندازه های مختلف، سینی های بیشتر برای فر، دماسنج و… می تواند به شما برای پختن یک غذای خوشمزه در مدت زمانی کوتاه تر کمک کند. تمامی این ابزار در فروشگاه های مربوطه موجود هستند. شما می توانید انواع و اقسام ابزار مورد نیاز در آشپزخانه را با طرح ها، مدل ها و رنگ دلخواهتان را به راحتی تهیه کنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا