سبک زندگی

10 تفاوت برجسته میان عادت های افراد ثروتمند و فقیر

افزایش بازدید در گوگل

فرق افراد فقیر با ثروتمند در عادت هایشان چیست؟

پیش از هر چیزی شاید برای تان جالب باشد تا بدانید دارایی های ۲۶ نفر اول در لیست ثروتمند ترین افراد دنیا، با دارایی های حدود ۳.۸ میلیار نفر از فقیرترین ساکنان زمین برابری می کند!

این ارقام بدون شک باعث می شود که به فکر فرو روید و با خودتان بگویید که این امر کاملا ناعادلانه است.

اما باید بدانید در دنیای امروزی عدالت را باید خودتان بسازید و اگر شما هم به افراد ثروتمند و دارایی های شان غبطه می خورید، بهتر است به جای هیچ کاری نکردن، تلاش تان را بیشتر کنید.

اگر به ما بگویند که تفاوت های بین افراد فقیر و ثروتمند را تشخیص دهیم، قطعا اولین فکری که به ذهن مان می رسد دارایی های آن هاست. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که افراد ثروتمند عادت های خاصی دارند که باعث این تفاوت بزرگ شده است.

بنابراین اگر شما هم علاقه مندید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ تفاوت برجسته میان عادت های افراد ثروتمند و فقیر، آشنا کنیم.

عادت افراد ثروتمند,عادت های افراد ثروتمند,عادت افراد ثروتمند

۱۰. برای موفق شدن به همکاری نیاز دارید

یکی از اولین و مهم ترین مواردی که باید در این مسیر فرا بگیرید آن است که شما نمی توانید به تنهایی موفق شوید و حتی ثروتمند ترین و بزرگ ترین افراد نیز تیم مخصوص خودشان را دارند.

این امری طبیعی است که که هیچ کس دانش کاملی در همه زمینه ها نخواهد داشت، بنابراین هر جایی از مسیر که به اطلاعات تخصصی احتیاج داشتید، از افراد حرفه ای کمک بگیرید.

به زبان ساده تر، اصلا از کمک خواستن نترسید و بدانید که این کار بخشی جدا نشدنی از مسیرتان خواهد بود که برای موفق شدن به آن نیاز دارید.

۹. افراد ثروتمند قرض نمی گیرند

یکی از مهم ترین حقایقی که باید درباره افراد ثروتمند بدانید آن است که این افراد از دیگران قرض نمی گیرند و تا حد امکان از مقروض شدن دوری می کنند.

باید بدانید که این افراد اگر علاقه به خرید چیزی داشته باشند، ترجیح می دهند به جای قرض گرفتن، خودشان پس انداز کنند و بعدا آن را به صورت نقد بخرند. بنابراین در اولین گام، عادت قرض گرفتن از دیگران را ترک کنید.

اگر فکر می کنید که مواردی مانند وام گرفتن برای خرید ماشین یا هرچیز دیگری عاقلانه است، احتمالا اشتباه می کنید، زیرا پرداخت بهره وام نشان می دهد که شما زیاد هم هوشمندانه عمل نکرده اید.

به عنوان یکی از عادت های افراد ثروتمند باید یاد بگیرید که این کار شما را به هدف تان نخواهند رساند. بنابراین به جای آن سعی کنید با در نظر گرفتن توان مالی فعلی تان پیش بروید و قدم هایی بردارید که بعدا مجبور به جبران کردن شان نباشید.

عادت افراد ثروتمند,عادت های افراد ثروتمند,عادت افراد ثروتمند

۸. از لبخندتان مراقبت کنید

اگر شما هم با افراد ثروتمند ملاقات کرده باشید، به خوبی متوجه تغییر ظاهر آن ها با افراد می شوید و یکی از بزرگ ترین تفاوت های آن ها مربوط به سلامت دندان ها و لبخندشان است.

شاید این مورد برای تان عجیب باشد اما بدون شک شما هم با دیدن فردی ثروتمند که دندان هایی پوسیده یا زرد دارد، تصور جالبی نخواهید داشت و کل معادلات ذهنی تان درباره آن ها به هم می خورد.

بررسی ها نشان می دهد که حدود ۶۲ درصد از افراد ثروتمند، به طور منظم نخ دندان می کشند، در حالیکه آمارهای مربوط به افراد فقیر بیان می کند که تنها ۱۶ درصد از آن ها این عادت را دنبال می کنند.

۷. ثروتمندان واقعی علاقه ای به خودنمایی ندارند

احتمالا شما هم دیده اید که افرادی با ثروت بسیار زیاد، معمولا لباس های ساده ای می پوشند و علاقه ای به خودنمایی ندارند.

آن ها ترجیح می دهند که به جای خرید کالاهای لاکچری و تلاش برای نشان دادن آن ها، روی خودشان و فرصت های شان تمرکز کنند. بنابراین ممکن است بارها با افراد میلیاردری برخورد داشته باشید که حتی فکرش را هم نمی کنید ثروتمند هستند.

بنابراین بهتر است بدانید که خودنمایی هیچ گاه در بین رفتارهای یک ثروتمند واقعی جایی ندارد.

عادت افراد ثروتمند,عادت های افراد ثروتمند,عادت افراد ثروتمند

۶. کتاب خواندن و مطالعه زیاد

بدون شک همه شما مدیر شرکت مایکروسافت، یعنی بیل گیتس را می شناسید و از ثروت هنگفت او آگاهید. طبق گفته های بیل گیتس او سالانه بیش از ۱۰ کتاب خوانده و زمان زیادی را صرف مطالعه کردن می کند.

البته او تنها شخص ثروتمندی نیست که مطالعه می کند، بنابراین می توان گفت که کتاب خواندن باید به یکی از عادت های شما تبدیل شود.

نکته ای که باید مد نظر قرار دهید آن است که کتاب هایی که برای شان زمان صرف می کنید، باید چیزی به شما اضافه کنند و آموزش دهنده موارد کاربردی باشند.

بنابراین تنها هدف این کار سرگرمی نیست و شما باید از وقت تان به خوبی استفاده کنید. جالب است بدانید که بیش از ۷۹ درصد از افراد فقیر تنها با هدف سرگرمی مطالعه می کنند، درحالیکه این آمار برای افراد ثروتمند تنها ۱۱ درصد می باشد.

۵. افراد ثروتمند به دنبال ثروت باد آورده و یک شبه نیستند

شاید برای تان جالب باشد که بدانید طبق تحقیقات نویسنده ای به نام توماس مارلی، افراد خودساخته و ثروتمند هیچ گاه به دنبال شانس و یا قمار کردن به منظور رسیدن به پول هنگفت نیستند.

آن ها به جای دست روی دست گذاشتن ترجیح می دهند که وارد عمل شده و خودشان برای موفقیتی پایدار تلاش کنند.

البته منظور ما این نیست که افراد ثروتمند از ریسک کردن دوری می کنند، بلکه آن ها می دانند که پیش از هرکاری باید شرایط را به خوبی بسنجند و به جای شانس و اقبال، به خود و تلاش های شان تکیه کنند.

عادت افراد ثروتمند,عادت های افراد ثروتمند,عادت افراد ثروتمند

۴. ثروتمندها تفاوت هدف و آرزو را به خوبی تشخیص می دهند

اولین نکته ای که باید در این مورد یاد بگیرید و تا آخر عمر برای تان کارساز خواهد بود این است که بدانید رویاها قابل کنترل نیستند، درحالیکه هدف ها قابل دسترسی اند.

بنابراین به جای اینکه فقط آرزو کنید، خواسته های تان را به هدف تبدیل کرده و در جهت تحقق بخشیدن به آن ها حرکت کنید.

برای اینکه بتوانید روزی ثروتمند شوید باید استراتژی خاص خودتان را داشته و برای رسیدن به هدف های تان برنامه ریزی های منظمی در نظر بگیرید.

۳. غیبت کردن را کنار بگذارید

اگر به دنبال یادگیری عادت هایی صحیح برای ثروتنمد شدن هستید، باید بدانید که افراد ثروتمند هیچ گاه غیبت نمی کنند.

غیبت کردن در مورد دیگران باعث می شود که روابط شما با دیگران به هم بخورد و احتمالا در اثر این اتفاق شما فرصت های بسیاری را از دست خواهید داد، زیرا داشتن ارتباطاتی سالم و سازنده از مهم ترین ویژگی های افراد موفق و ثروتمند است.

بنابراین اگر با کسی مشکلی دارید، آن را رو در رو حل کنید و به خاطر داشته باشید که این حرکت حسابی اعتبار شما را بالا می برد و نشان می دهد که شما شخصی حرفه ای و قابل اعتماد هستید.

عادت افراد ثروتمند,عادت های افراد ثروتمند,عادت افراد ثروتمند

۲. قبل از نه گفتن، کمی تامل کنید

همه ما به خوبی می دانیم که نه گفتن یکی از مهم ترین مهارت هایی است که از همان کودکی به ما یاد داده شده و بسیار مهم و کاربردی نیز هست.

اما شما باید بدانید که نه گفتن به شرایط و پیشنهادات نامناسب، بسیار متفاوت با زمانی است که شما به ایده ها و یا فرصت های پیش روی تان نه بگویید!

بنابراین باید تفاوت های میان این دو را به خوبی تشخیص دهید تا بتوانید از فرصت های تان به خوبی استفاده کنید. اگر همین امروزتان را بررسی کنید متوجه می شوید که ایده ها و پیشنهادات زیادی را به صورت روتین رد کرده اید.

بنابراین حتی اگر فکر می کنید که ایده پیشنهاد شده ممکن است کارساز نباشد نیز کمی تامل کنید و سپس به آن پاسخ دهید. مطمئن باشید بیشتر فکر کردن هیچ خطری برای شما نخواهد داشت.

۱. بخشنده باشید و با دیگران سهیم شوید

حتما شما هم به خوبی می دانید که ثروتمند ترین افراد دنیا، بخش زیادی از ثروت شان را صرف کارهای خیریه و یا فعالیت های خیرخواهانه می کنند.

بنابراین به راحتی می توان گفت که سهیم شدن با دیگران و بخشنده بودن، یکی از عادت های مشترک بین افراد ثروتمند به شمار می رود که باید روی آن کار کنید.

افراد زیادی هستند که تنها به مال اندوزی علاقه دارند، اما افراد ثروتمند به خوبی می دانند که ثروت راکد هیچ فایده ای ندارد و افرادی وجود دارند که کمک کردن به آن ها نه تنها کار درستی است، بلکه باعث می شود مهربانی و سخاوت شان نیز نشان داده شود.

البته باید بدانید که قرار نیست با هرکسی که از راه می رسد سهیم شوید و یا ثروت تان را به باد دهید، بلکه در این راه به صورت حساب شده و حرفه ای قدم بردارید و وقف کردن بخشی از ثروت و تخصص تان را به یک عادت زیبا تبدیل کنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا