سبک زندگی

10 نکته برای اینکه مانند ثروتمندان پس انداز داشته باشیم

افزایش بازدید در گوگل

چگونه پس انداز کنیم تا پولدار شویم؟

کسب ثروت و رسیدن به رفاه از آرزوهای همه ما است. اما ثروتمند شدن چگونه اتفاق می افتد؟ آیا راهکاری برای دست یابی به پس اندازهای کلان وجود دارد؟ اصلا پس انداز می تواند از ما فردی مرفه بسازد؟ تمامی سوالات بالا بارها در ذهن بسیاری از ما نقش بسته. افراد ثروتمند با استفاده از چه ترفندی قادر به پس انداز بخشی از سرمایه یا درآمد خود می شوند؟

آیا هر شخصی حتی با درآمد اندک می تواند اندوخته ای برای روزهای مبادا داشته باشد؟ پاسخ این پرسش قطعا ” بله” خواهد بود. همه با هر اندازه حقوق حتما می توانند مبلغی حتی ناچیز را برای پس انداز خود قرار دهند. اگر به فنون و راهکار های پس انداز پول توسط ثروتمندان علاقه مندید، با Bestfarsi همراه شوید تا ۱۰ نکته مهم و اساسی را برای تان بیان نماییم.

راه های پس انداز پول,راهکار های پس انداز پول,چگونه پس انداز کنیم

۱۰. به خاطر دیگران زندگی نکنید

فراموش نکنید آنچه در یک زندگی اهمیت دارد خواسته و رفاه خانواده و فرزندان می باشد. هرگز به خاطر حرف مردم زندگی خود را دچار سردرگمی ننماید. اگر به وسیله یا ابزاری نیاز ندارید از خریدنش برحذر باشید. چیزی که به کار شما نمی آید فقط هزینه های اضافی به بار خواهد آورد.

۹. در هنگام خرید تخفیف را فراموش نکنید

زمانی که به خرید می روید، ابتدا تلاش کنید مکان هایی که از تخفیفات خوبی برخوردارند را یافته و مایحتاج خود را از آنجا تهیه نمایید. تخفیف گرفتن در موقع خرید شاید به نظر کوچک و پیش پا افتاده برسد، اما اگر همان مبالغ را در یک حساب یا قلک پس انداز کنید در طولانی مدت به مقدار چشمگیری بدل می گردد.

چگونه پس انداز کنیم,چگونه پس انداز کنیم ؟,چگونه پس انداز کنیم تا پولدار شویم

۸. فرمول میلیونرها را به کار ببندید

همه ما گمان می کنیم که زمان دریافت حقوق اول باید مخارج خود را کنار گذاشته و سپس اگر چیزی باقی ماند پس انداز کنیم. اما به یاد داشته باشید افراد ثروتمند در ابتدا مبلغ پس انداز را معین نموده و بعد با مابقی پول به سرمایه گذاری و در انتها به خرید می پردازند. پس انداز به معنای جمع آوری پولی که به جا مانده نیست.

۷. هزینه های اضافی را حذف نمایید

یکی از راه های پس انداز پول این است که مخارج بیهوده و اضافی را حذف نمایید. این راهکار از مهمترین اصول یک پس انداز موفق به شمار می رود. اگر به چیزی نیاز ندارید بابت خریدش هزینه نکنید. شاید خیلی از مبالغی را که در طول ماه به کالاهای غیر ضروری اختصاص می دهید، بتواند در دراز مدت گره های بزرگتری را از مسائل اقتصادی شما بگشاید.

راه های پس انداز پول,راهکار های پس انداز پول,چگونه پس انداز کنیم

۶. پس اندازها را هدفمند خرج کنید

یکی دیگر از راهکار های پس انداز پول این است که برای خود اهداف بزرگ و کوچک تعیین کنید. با اولین نیاز سریع به دنبال خرج کردن پول نباشید. اگر قصد خرید یک دوچرخه را دارید، به یک اتومبیل بیاندیشید، سپس به اندازه خرید یک ماشین به جمع آوری اندوخته های خود بپردازید. هدف های بزرگ مسیرهای رسیدن به ثروت را به روی شما خواهند گشود.

۵. تلاش و کوشش قطعا نتیجه خواهد داد

برای رسیدن به درآمد بیشتر از تلاش کردن دست نکشید. اگر در شغلی مشغول هستید که با میزان کار بیشتر، مبلغ بالاتری دستمزد را برای شما به ارمغان می آورد، پس لطفا تنبلی را کنار گذاشته و با تمام وجود تلاش خود را به کار ببندید. رسیدن به ثروت راحت و بدون زحمت نیست، چنانچه رویای رفاه را در سر می پرورانید، باید رنج به دست آوردنش را نیزبه جان بخرید.

راه های پس انداز پول,راهکار های پس انداز پول,چگونه پس انداز کنیم

۴. آینده ای حساب شده را متصور شوید

زندگی فقط در لحظه بودن نیست، پس برای داشتن یک آینده خوب و ایده آل باید اهداف درست و مشخصی را تدوین نمایید. اولویت های زندگی خود را بشناسید و بنا بر زمانی که برای دست یابی به هر کدام نیاز است، به پس انداز بپردازید. هر چقدر الان سختی بکشید به طور قطع روزهای آتی را بهتر می سازید. کمی سختگیرانه خرج کردن اندوخته های بزرگ تری را برای دوران بازنشتگی به همراه خواهد داشت.

۳. هزینه های کم را دست کم نگیرید

مبالغی که به نظر کم و بی اهمیت می رسند؛ در طولانی مدت هزینه های هنگفتی خواهند شد. اگر برای خرید اسباب بازی فرزندتان مدام درحال صرف مبلغ های ریز هستید، قطعا اشتباه بزرگی را مرتکب می شوید. خرج های کوچک و ریز ذهن ما را گول می زنند. چنانچه تمام خرجکرد ماهانه خود را در یک لیست جمع آوری نمایید خواهید دید، که مقدار قابل توجهی از درآمد خود را به باد داده اید.

راه های پس انداز پول,راهکار های پس انداز پول,چگونه پس انداز کنیم

۲. قبل از خرید یک لیست تهیه کنید

هرگز بدون برنامه برای خرید به فروشگاه وارد نشوید. از قبل لیستی از نیازمندی های خود تهیه نموده و بر اساس اولویت ها بنویسید. هرچه که غیر ضروری و بی اهمیت است را خط زده و فقط موارد مهم را باقی بگذارید. تهیه لیست تا حدود زیادی از هدر رفت هزینه ها ممانعت به عمل می آورد.

۱. بیشترین مبلغ را به پس انداز اختصاص دهید

اگر بدهی یا اقساط خاصی همچون وام بانکی ندارید، به محض دریافت حقوق و دستمزد، ابتدا دوسوم آن را برای پس انداز کنار گذاشته، سپس برای یک سوم باقی مانده برنامه ریزی نمایید. فراموش نکنید که مخارج خود را در همان مبلغ خلاصه کنید و به مقدار پولی که برای پس انداز قراردادید، دست نزنید.

شاید اوایل کاری سخت به نظر برسد ولی به مرور زندگی شما را بر پایه اهداف درست بنا خواهد کرد. هیچ آسایشی به راحتی و بدون زحمت به دست نمی آید، افکار منفی را از خود دور کرده و برای رسیدن به زندگی شاد و توام با رفاه  گام بردارید.

شما عزیزان چه راهکار هایی برای پس انداز پول می شناسید؟

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا