سبک زندگی

۱۰ راهکار برای این ‌که بچه‌ ها تمیز کردن اتاق را خودشان انجام دهند

افزایش بازدید در گوگل

راه های تمیز کردن اتاق توسط کودکان

راه های تمیز کردن اتاق توسط کودکان شامل تقسیم کار، پیشنهاد راهنمایی، سرگرم کردن کودکان با کار، پاداش‌ ها و مشوق‌ ها و … می ‌شود.

تمیز کردن اتاق شاید برای بچه‌ ها کار سختی باشد، اما شما با پیش گرفتن راهکارهای متفاوت می‌ توانید کودکان را وادار کنید تا اتاق خود را تمیز کنند. مجبور کردن بچه‌ ها به تمیز کردن اتاق می‌ تواند یک کار بسیار سخت باشد، اما اگر استراتژی درستی را به‌ کار ببرید به‌ راحتی می ‌توانید روند آن را کنترل کنید به‌ همین علت در ادامه مطالب ۱۰ راهکار تمیز کردن اتاق توسط بچه ها را برای شما بیان می کنیم.

راهکار تمیز کردن اتاق,راهکار تمیز کردن اتاق بچه ها,روش تمیز کردن اتاق

۱۰. استفاده از پاداش

برای این‌ که بچه‌ های شما تشویق به تمیز کردن اتاق شوند می‌ توانید چیز خاصی را به آن ‌ها پیشنهاد دهید، در واقع امتیازات کوچک می‌ تواند کمک کند که آن‌ ها مشوق انجام دادن تمیز کردن اتاق شوند به‌ عنوان مثال زمانی اجازه دهید به تماشای برنامه مورد علاقه خود بپردازند که اتاق را تمیز کرده باشند.

۹. نشان‌ دادن انتظارات به‌ صورت واضح

شما می ‌توانید به فرزندان خود بگویید که در مورد منظم نگه داشتن اتاق چه انتظاراتی از آن ها دارید و به آن ها بگویید که چرا باید اتاق خود را تمیز نگه دارند. به عنوان مثال توضیح دهید که با تمیز کردن اتاق می توانند اشیا را به راحتی پیدا کنند و فضایی مرتب برای بازی کردن در اختیار دارند که همین موارد باعث می شود درک بهتری نسبت به چرایی تمیز نگه داشتن اتاق خود داشته باشند.

راهکار تمیز کردن اتاق,راهکار تمیز کردن اتاق بچه ها,روش تمیز کردن اتاق

۸. تقسیم کردن کارها

بسیاری از مادرها کل کار تمیز کردن اتاق را از فرزند خود می خواهند همین مورد می تواند بچه ها را از تمیز کردن خسته کند، بنابراین بهتر است کارها را به اجزای کوچکتری تقسیم کنید.

به عنوان مثال از آن ها بخواهید کتاب های خود را جمع کنند یا اسباب بازی ها را در یک مکان قرار دهند. با این روال می توانید انجام دادن کارها را برای فرزندان خود راحت تر کنید و با احساس ترس و نگرانی مواجه نمی شوند.

۷. پیشنهاد نحوه تمیز کردن

هنگام تمیز کردن اتاق می توانید فرزندان خود را راهنمایی کنید که کارها را چطوری انجام دهند، به عنوان مثال می توانید نحوه دسته بندی کردن اسباب بازی یا کتاب ها را به فرزندان خود نشان دهید.

با راهنمایی کردن می ‌توانید مهارت فرزندان خود را برای تمیز نگه‌ داشتن اتاق بیشتر کنید، از طرفی تشویق کردن برای آن‌ ها بسیار مهم است. مثلا زمانی‌ که کار خوبی را انجام می‌ دهند می‌ توانید از آن ‌ها قدر دانی کنید همین کار باعث می‌ شود که فرزندان شما به نظافت کردن اتاق علاقه مند شوند.

راهکار تمیز کردن اتاق,راهکار تمیز کردن اتاق بچه ها,روش تمیز کردن اتاق

۶. دادن حس مالکیت به فرزندان

اجازه دهید فرزندان شما بر روی وسایل خود کنترل داشته باشند به این معنی که در مورد مرتب کردن اتاق تصمیم‌ گیری کنند و به آن‌ ها آزادی عمل دهید، از طرفی اجازه دهید چیدمان تمیز کردن اتاق خواب را اجازه دهید که کودکان انتخاب کند با این کار حس مسئولیت بیشتری خواهد داشت و باید بتوانید قوانین خاصی را برای آن‌ ها تنظیم کنید تا مطمئن شوید اتاق خود را تمیز می کنند.

۵. خودتان الگو باشید

شما می ‌توانید به کودک خود نشان دهید که چگونه اتاق خود را تمیز و منظم نگه‌ دارند، از طرفی زمانی ‌که به مرتب کردن اتاق خود می‌ پردازید همین کار باعث می‌ شود که فرزندان شما کار تمیز کردن اتاق را یاد بگیرند و احتمالا از روی کارهای شما الگوبرداری خواهند کرد، بنابراین اگر می ‌خواهید مطمئن شوید که فرزندانتان می‌ توانند اتاق خود را تمیز و مرتب کنند بهتر است الگوی خوب و مناسب برای آن‌ ها باشید.

راهکار تمیز کردن اتاق,راهکار تمیز کردن اتاق بچه ها,روش تمیز کردن اتاق

۴. تبدیل کردن تمیزی به یک روال

شما باید بتوانید برنامه ‌ای منظم برای تمیز کردن اتاق به فرزندان خود بدهید. تمیز کاری اتاق ‌ها در طول هفته با قرار دادن یک برنامه‌ نظافتی کمک می کند که برای فرزندان شما به یک عادت کاری تبدیل شود.

از طرفی ثبات کار مهم است، چرا که اگه کاری به عادت تبدیل شود خیلی طبیعی تر خواهد شد در نتیجه اگر تمیز کردن اتاق به بخش منظمی از برنامه روزانه تبدیل گردد به احتمال زیاد انجام آن را بیاد می ‌آورند و دیگر کار طاقت‌ فرسایی برای فرزندان نخواهد بود.

۳. سرگرم کردن آن ها

راه های مختلفی وجود دارد که بتوانید نظافت را برای فرزندان خود به امری لذت‌ بخش تبدیل کنید. در واقع چالش تمیز کردن اتاق خواب و مرتب کردن خانه گاهی اوقات می‌ تواند کار بسیار طاقت فرسای به‌ نظر برسد، اما اگر آن را سرگرم‌ کننده کنید برای کودکان جذاب ‌تر می‌ شود.

می ‌توانید هنگام منظم کردن وسایل برای آن‌ ها موسیقی پخش کنید تا فضا پر جنب‌ و جوش شود. در واقع موسیقی می ‌تواند انجام کار را بسیار لذت‌ بخش کنند. از ایده‌ های دیگری که می‌ توانید برای نظافت در نظر بگیرید مسابقه هست به عنوان مثال یک تایمی را مشخص کنید که  چه کسی می ‌تواند اتاق خود را در مدت زمان کمتری تمیز کند.

راهکار تمیز کردن اتاق,راهکار تمیز کردن اتاق بچه ها,روش تمیز کردن اتاق

۲. بر پیشرفت کار تمرکز کنید ( کمال گرایی)

سعی کنید کمال ‌گرایی را در درون فرزندان خود پرورش ندهید هرچند باید آن ها را تشویق کنید که تمیزکاری اتاق را به بهترین شکل ممکن انجام دهد، اما به آن‌ ها بگویید که پیشرفت مهم ‌تر از رسیدن به یک اتاق کاملا منظم است.

برای پیشرفت کار می ‌توانید با قدردانی از تلاش ‌های آن‌ ها به ‌جای انتقاد حس تحسین را برای کودکان ایجاد کنید، همچنین باعث اعتماد به‌ نفس و انگیزه آن‌ ها خواهید شد تا بتواند نظافت را با عنوان یک عادت در زندگی تبدیل کنید.

۱. نظافت را قابل مدیریت کنید

به فرزندان خود یاد دهید که بتوانند کارهای تمیز کردن اتاق خواب را به بخش ‌های آسان ‌تر و کوچک ‌تری تقسیم کنند. گاهی اوقات تمیز کردن اتاق ممکن است برای بچه‌ ها کار زیادی باشد و آن ‌ها را با بی‌ انگیزگی مواجه می ‌کند، اما با تقسیم وظایف به مراحل کوچک ‌تر می ‌توانند یکی‌ یکی به مراحل تمیزی نزدیک شوند و پیشرفت بهتری داشته باشند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا