سبک زندگی

10 دلیل برجسته که نباید مدام شکایت کنید

افزایش بازدید در گوگل

چرا نباید مدام شکایت کنیم؟

امروزه نارضایتی از زندگی را در چهره و مکالمات بسیاری از افراد در جامعه به وضوح می ‌‌توان مشاهده کرد. گله و شکایت مداوم از اوضاع و شرایط اعم از اجتماعی، اقتصادی، شغلی و زندگی شخصی همراه با صورت ‌‌های افسرده و دل زده انسان ‌‌های بسیاری که حتی حوصله هم ‌صحبتی با یک دیگر را ندارند و ترجیح می ‌‌دهند در تنهایی خود فرو روند و یا افرادی که مدام با خود و دنیای اطراف ‌شان در جنگ بوده و ابراز ناراحتی می ‌‌کنند. بعضی اوقات شکایت کردن اصلا اشکالی ندارد اما این شکایت کردن برای برخی از مردم به عادتی تبدیل شده است که نمی توانند دست از آن بردارند. شکایت بی اثر و فقط برای این که شکایتی کرده باشید هیچ چیز را عوض نمی کند و نهایتا باعث ناراحت شدن خودتان می شود.

فراموش نکنید که یکی از موثرترین راه های خوب زندگی کردن این است که بی خیال تصمیمات غلط زندگی شوید و آرامش را به خودتان هدیه دهید. برای آرامش داشتن در زندگی و شاد بودن اول باید بفهمید در حال حاضر چه آسیب هایی به خودتان می زنید و برای اصلاح آن اقدام کنید. برخی افراد هر چیزی را که از آن اطلاع ندارند و نسبت به آن دچار ابهام هستند، به بدترین و خطرناک ‌ترین وجه ممکن تفسیر می‌ کنند و از آن شکایت دارند. برای حل مشکلات خود باید دقیقاً از زمان دقیق بروز نارضایتی ‌ها آگاهی باشید. حتی جزیی ‌ترین دغدغه‌ ها را نیز باید مشخص کنید و از زمان بروز واکنش منفی در مورد آن مطلع باشید.

آگاهی دقیق از تعداد دفعات ابراز نارضایتی، انگیزه‌ بیشتری برای برطرف کردن آن به شما می ‌دهد. در هر لحظه ‌ای که مشکلات و مسائل آزاردهنده به ذهن شما خطور می کند، به جای این که مدام شکایت کنید؛ با تمرکز بر نکات مثبت و شادی‌ بخش افکار خود را منحرف کنید. در ادامه این مطلب همراه Bestfarsi باشید تا ۱۰ دلیل برای این که نباید مدام شکایت کنید را برای تان بیان کنیم.

شکایت از زندگی,مدام شاکی بودن,مدام شکایت کردن

۱۰. مدام شکایت کردن، فرصت های خوب را از شما می گیرد

زندگی زیبا تر از آن چیزی است که بخواهید مدام در آن شکایت و گله کنید. اگر عادت به شکایت کردن دارید پس به احتمال زیاد یا دارید مدام شکایت می کنید با به دنبال چیزی می گردید که شکایتش را بکنید. به شما پیشنهاد می کنیم به جای ناراحت کردن خود و اطرافیان تان، وقت خود را صرف پیدا کردن حرف های زیبا کنید. این راه بسیاری بهتری برای گذراندن وقت تان است. فراموش نکنید که زندگی کوتاه تر از آن چیزی است که فکر می کنید، پس فرصت های خوب را غنیمت بشمارید و آن ها را با شکایت کردن بیهوده هدر ندهید.

۹. شکایت کردن ممکن است به یک عادت همیشگی تبدیل شود

گاهی برخی افراد بدون هیچ دلیل و مدرکی، از هر چیزی در زندگی شان شکایت می کنند! جالب است بدانید که این گونه افراد که مدام شکایت می کنند، افرادی هستند که کمترین دلیل را برای شکایت کردن دارند. تکرار کردن این رفتار نا درست به صورت مدام، باعث تبدیل شدن به یک عادت روزمره خواهد و در نتیجه ممکن است افراد دیگر به شما توجه چندانی نداشته باشند و همین موجب دلسردی دیگران نسبت به شما شود.

اگر شما دچار این مشکل شده اید بهتر است هر چه سریع تر به فکر حل کردن آن باشید و به جای گله و شکایت های الکی، از خداوند مهربان به خاطر تمام نعمت های بیشماری که به شما عطا کرده است، سپاسگزار باشید و تشکر کنید.

شکایت از زندگی,مدام شاکی بودن,مدام شکایت کردن

۸. شکایت و گله باعث نارضایتی از زندگی می شود

اکثر افرادی که دائما از همه چیز شکایت دارند، قطعا از زندگی خود نیز ناراضی هستند. بهتر است به جای هدر دادن زمان و فرصت ها، کمی وقت بگذارید و به چیزهای خوبی که در زندگی تان دارید فکر کنید. با این که زندگی برای همه هیچ وقت عالی و کامل نیست اما مطمئناً چیزهای خوبی برای هر شخصی دارد. پس قدر این چیزها را بدانید و سعی کنید دیگر نگران چیزهایی که اهمیتی در کل زندگی تان ندارند، نباشید.

زیرا با ادامه دادن این رفتار، شما به احتمال زیاد به سلامتی تان هم آسیب می رسانید. با این همه شکایت و عصبانیت احتمال آن زیاد است که شما مدام فشار خون تان را بالا ببرید و قلب تان را تحت فشار قرار دهید. پس بیشتر ریلکس کنید و نیمه پر لیوان را در نظر بگیرید. از این طریق هم احساس شادی بیشتری می کنید و هم بی جهت به سلامتی تان آسیب نمی زنید.

۷. موجب ناراحت کردن اطرافیان می شود

همان طور که می دانید همه افراد، مسافر های این دنیا هستند و روزی تاریخ اقامت آن ها به پایان می رسد و راهی دنیایی دیگر می شوند. پس بهتر است به هیچ عنوان با رفتار و کار های تان دیگران را ناراحت نکنید، زیرا جز پشیمانی حاصلی برای تان نخواهد داشت. حتی افرادی که فکر هم نمی کنید، ممکن است گاهی از دست شکایت های شما خسته و کلافه شوند. همین شکایت ها ممکن است بین شما و عزیز ترین افراد زندگی تان فاصله های زیادی ایجاد کند و دیگر رابطه تان مانند قبل نشود.

شکایت از زندگی,مدام شاکی بودن,مدام شکایت کردن

۶. گله و شکایت دردی را دوا نمی کنند

بهتر است به جای شکایت کردن بیهوده و گله از هر چیزی، به فکر چاره و حل آن مشکل باشید. زیرا همان طور که می دانید؛ شکایت و گله دردی را دوا نمی کنند. اکثر پژوهش ها و نظر سنجی ها نشان می دهند؛ افرادی که دائم در حال گله و شکایت از وضع کنونی زندگی خود می باشند، افرادی ضعیف و ناتوان هستند. اگر شما جزء این دسته از افراد می باشید، پیشنهاد می کنیم تا دیر نشده است به فکر چاره و حل آن باشید.

۵. ممکن است دچار افسردگی شوید

افرادی که به همه چیز شکایت می کنند، بخش های مثبت در زندگی خود را نا دیده می گیرند و همین امر موجب می شود همه چیز را بی ارزش ببینند. با مرور زمان و تقویت کردن این طرز فکر ممکن است فرد دچار آسیب های روانی و به وجود آمدن برخی اختلالات روحی مانند افسردگی شود.

شکایت از زندگی,مدام شاکی بودن,مدام شکایت کردن

۴. شاید از چشم دیگران بی افتید

قطعا هر کسی حوصله این را ندارد که دائما در حال شنیدن غر زدن و شکایت کردن دیگران باشد. اگر فردی بیش از اندازه غر بزند و شکایت کند، ممکن است از چشم دیگران بی افتد و بین افراد ارزش و اعتبار خود را هم از دست بدهد. به همین علت سعی کنید به جای استفاده از این راه اشتباه، با دیگران به خوبی رفتار کنید و موجب ایجاد دلسردی و دشمنی نشوید.

۳. تقویت شدن نقاط ضعف

با شکایت کردن مدام برخی افراد دچار استرس و نگرانی های شدید می شوند و همین موجب تقویت شدن نقاط ضعف آن ها می شود. علاوه بر این ممکن است دچار خیلی دیگر از ضعف ها از جمله؛ ترسیدن، عصبی شدن، نا امید بودن از زندگی و دست زدن به اقدامات خطرناک شوند. گاهی اوقات نیز ممکن است با این که از خیلی چیز گذشته اید، اما نشانه ضعف نباشد، بلکه نشانه این باشد که شما این حقیقت را که هیچ کس و هیچ چیز کامل نیست را پذیرفته اید و سعی بر آن دارید که خود را کامل تر کنید.

شکایت از زندگی,مدام شاکی بودن,مدام شکایت کردن

۲. غبطه خوردن

مقایسه کردن خود با دیگران اصلا کار درستی نمی باشد، اما بسیاری از افراد هنگامی که شروع به غر زدن و شکایت نسبت به شرایط خود می ‌کنند، خود شان را در مقام مقایسه با دیگران قرار می ‌دهند. وقتی که خود را از لحاظ وضع ظاهری، شرایط اجتماعی، موقعیت اقتصادی و چیز های دیگر با دیگران مقایسه می ‌کنید، ممکن است از این که از بعضی لحاظ کمتر از آن ها هستید غبطه بخورید و ناراحت شوید.

۱. تغییر کردن افکار مثبت

اگر به گله کردن و شکایت نسبت به همه چیز ادامه بدهید، به عنوان فردی منفی گرا تبدیل می شوید و ممکن است تمام افکار مثبتی که دارید، به افکار منفی و نادرست تبدیل شوند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا