سبک زندگی

10 تا از قوانین مورفی و کائنات

افزایش بازدید در گوگل

معنی قانون مورفی چیست؟

علوم ماورا طبیعه و کائنات از موضوعاتی است که طرفداران زیادی دارد و افراد بسیاری همواره سعی دارند اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند. قانون مورفی از جمله قوانینی در این زمینه است که مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته. در واقع می توان گفت قانون مورفی به حکایت کوتاه ” هر خطای ممکن رخ خواهد داد” اشاره دارد.

در اویل قرن نوزدهم برداشت های متفاوتی از این حکایت صورت گرفت اما آنچه که باعث معروف شدن این عبارت شد سخن “ادوارد مورفی” به یکی از کارمندان زیر دستش بود. مورفی که متوجه اشتباه صورت گرفته از طرف او شده بود به او گفت” اگر به هر شکلی مرتکب خطا شود من متوجه می شوم” و از آن پس دکتر جان پوئل که از همکاران او بود مطلبی در رابطه با خطاهایی که ممکن است از هر کسی رخ بدهد نوشت و آن را قانون مورفی نام گذاری نمود.

تمام قوانین مورفی,قانون مورفی چیست,قوانین مورفی

او همیشه در همایش ها می گفت که قانون مورفی کمک های فراوانی به مجموعه آن ها کرده است و باعث شده است تا حد ممکن از خطاهای رایجی که آدم ها انجام می دهند دور شویم. از آن به بعد بود که قانون مورفی مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفت و شهرت یافت.
قانون مورفی دارای چندین نسخه متفاوت می باشد که همه آن ها مشابه یکدیگر هستند که در این مقاله قصد داریم به بررسی ۱۰ مورد از لیست قوانین مورفی بپردازیم.

قوانین مورفی کامل,قوانین مورفین,لیست قوانین مورفی

۱. قانون مورفی اصلی – ” هرگونه خطایی ممکن است رخ دهد”

این همان چیزی است که قانون مورفی به آن اشاره می کند و در رابطه با مبحث بی عرضگی جهانی می باشد که قطعا پیامدهای ناگواری را به دنبال خواهد داشت. البته نباید به این قانون دید منفی داشت بلکه باید از آن به عنوان نوعی نصیحت و هشدار یاد کرد. همیشه هدف خود را دست یافتن به بالاترین کیفیت قرار دهید و هرگز به کیفیتی با سطح متوسط قانع نشوید زیرا در آن صورت کوچکترین لغزشی موجب می شود تا از هدف خود دور شوید و اتفاق ناگواری رخ دهد.

۲. قانون اشیا ناپدید شده – “در صورتی که چیزی را جایگزین اشیا گم کرده خود، کرده باشید هرگز نمی تواند آن را پیدا کنید.”

این قانون مورفی بیانگر آن است که هر زمانی که چیزی را گم کرده باشید مانند کلید، لباس، نامه و… نمی توانید آن را پیدا کنید مگر آنکه جایگیزینی برای آن انتخاب کرده باشید.

۳. قانون ارزش و اعتبار – “بین صدمه دیدن و ارزش هر چیزی رابطه مستقیمی وجود دارد”

اگر بنشینید و فکر کنید متوجه خواهید شد که همیشه چیزهای گران بها است که صدمات جدی می بینند و به ندرت ممکن است چیزهای بی ارزش دچار آسیبی شوند. از این رو باید در نگهداری و حفظ چیزهای با ارزش زندگیتان کوشا باشید.

تمام قوانین مورفی,قانون مورفی چیست,قوانین مورفی

۴. قانون آتیه – “همیشه شاد باش زیرا ممکن است فردای روشنی در انتظار نداشته باشی”

خیلی از افراد همیشه به آینده ای بهتر امیدوارند. اما قوانین مرفی اعلام میکنند: به هیچ عنوان نمی توان تضمین کرد که فردایی درخشان تر از امروز در انتظار ما است، پس سعی کنید که از امروز خود به بهترین نحو ممکن استفاده نمایید. از دیدگاه قانون مورفی این مسئله بسیار مهم است هر چند که با منفی نگری همراه باشد. اما می توان با دید بهتری هم به این قانون نگاه کرد زیرا در واقع سعی دارد که به مخاطبان خود بفهماند که از تمامی لحظات زندگی خود لذت ببرید و همه چیز را به آینده واگذار نکنید.

۵. قانون حل موضوع – “در صورت بی توجهی به هر چیزی ممکن است شرایط ناگواری ایجاد شود و شرایط بحرانی تر شود.”

اگر به مسائل توجه ننمایید و به حال خود بگذارید احتمال دارد شرایط بدتر شود. به عنوان مثال اگر سو تفاهمی بین شما و دوستان تان وجود دارد اگر آن را بر طرف نکنید قطعا رابطه دوستی شما با مشکل مواجه می شود. این قانون قصد دارد به ما بگوید با بی توجه از کنار مشکلات نگذرید و آن ها را حل نمایید قبل از آنکه دیگر توانایی کنترل کردنشان از دست شما خارج شود.

۶. قانون ایده ها – “انجام تحقیقات جامع و کامل موجب می شود که راحت تر بتوانید ایده خود را ثبت نمایید”

قوانین مرفی به تفکر بیشتری نیاز دارد، عده ای ممکن است تصور کنند که اگر تحقیقات کاملی انجام دهند می توانند هر مدل ایده ای را به ثبت برسانند. عده ای نیز بر این باورند تنها با داشتن ایده می توانند به تحقیقات اثر بخشی دست یابند. مهم ترین سوالی که ممکن است در این رابطه پیش آید این است که آیا بدون هدف و ایده انجام تحقیقات می تواند عملی درست باشد یا نه؟

۷. قانون ظواهر – “بین نمای ظاهری و دکوراسیون یک شرکت با قدرت و شرایط مالی آن رابطه معکوسی وجود دارد و ربطی به یکدیگر ندارند.”

این قانون معرف بیانگر آن است که جلوه های ظاهری هر چیزی می تواند بر خلاف واقعیت اصلی آن باشد و هرگز نباید از روی ظواهر و ابهت هر چیزی در مورد آن تصمیم گرفت و تحت تاثیر آن قرار گرفت زیرا ممکن است کاملا بر خلاف آن باشد همانند سیب سرخی که ظاهری فریبنده دارد اما از داخل سیاه شده است.

تمام قوانین مورفی,قانون مورفی چیست,قوانین مورفی

۸. قانون اعتقاد

اگر در رابطه با تعداد ستارگان با سیاره ها اطلاعاتی را به شخصی بدهید قطعا خواهد پذیرفت زیرا حقیقتی محض است حال اگر به این فرد بگویید صندلی گوشه ی باغ تازه رنگ شده است چون حقیقتی ساده است برای آنکه به حرف شما ایمان بیاورد حتما خودش نیز دست به صندلی می زند و آن را تست می کند.
همانطور که می بینید افراد در پذیرش حقیقت های سخت نسبت به مسائل ساده راحت تر آن را می پذیرند، زیرا در ذهن خود اطلاعات کافی در مورد آن حقیقت دشوار ندارند که به تحلیل آن بپردازند و به سادگی آن را می پذیرند.

۹. قانون کنترل زمان یا همان نود نود

۹۰ درصد نخست یک پروژه احتیاج به ۹۰ درصد زمان دارد در حالی که ۱۰ درصد باقی مانده از پروژه احتیاج به ۹۰ درصد دیگر زمان دارد.

این سخن به نام “تام کارژیل” شهرت یافته است اما در واقع نوعی قانون مورفی است. خیلی از پروژه ها ممکن است به خاطر بی توجهی به زمان اختصاص یافته برای آن ها از بین روند و به نتیجه نرسند. زمان به قدری ادامه می یابد که کل موقعیت شما را پر نماید در صورتی که خیلی از افراد معتقد هستند زمانی که به آن احتیاج دارید بسیار کوتاه می شود یا به اصطلاح آب می رود.
این قانون مورفی بسیار شبیه “قانون پارکینسون” می باشد زیرا او هم معتقد است ” یک پروژه تا زمانی به طول می انجامد که کل وقت شما را بگیرد. مورفی نیز در این رابطه می گوید ” انجام یک پروژه بیشتر از زمان اختصاص داده شده به آن طول خواهد کشید”.

۱۰. قانون فعالیت تحت شرایط سخت – “قرار گرفتن در تنگا اوضا را بحرانی تر می کند”

آیا کسی هست که به این جمله اعتقاد نداشته باشد؟ گاهی اوقات افراد سعی می کنند که هر به نحوی که شده شرایط را به گونه ای تغییر دهند که به هدف دلخواه خود برسند اما متاسفانه عکس آن رخ می دهد. به عنوان مثال در رابطه با فرزندان نوجوان خود اگر توجه کرده باشید به میزانی که در یک مسئله در مورد آن ها بیشتر پافشاری نمایید می بینید که او بیشتر در برابر شما مقاومت می کند و نتیجه مطلوب و دلخواهی نخواهد داشت.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا