سبک زندگی

10 مانع که شما را از رسیدن به موفقیت دور می کند!

افزایش بازدید در گوگل

موانع موفقیت چیست؟

همه ما دوست داریم موفقیت را با تمام وجود خود لمس کنیم. شاید شما نیز جزء افرادی باشید که در کارهای مختلف به موانع فراوانی برخورد کرده و یا با شروع هر فعالیتی شکست های زیادی را تجربه نموده اید. تا به حال به این اندیشیده اید که علل ناکامی ها و عدم موفقیت ها در چیست؟ شاید باورش برای شما سخت باشد که بدانید ریشه اکثراین شکست ها در درون خودتان است.

برای رسیدن به قله های پیروزی و کسب جایگاه های ارزشمند، باید تجربیات فراوانی به دست بیاورید و فراموش نکنید، تجربه ها میوه شیرینی است که از تلخی ناکامی ها حاصل می گردد. هر فردی با توجه به موقعیت یا شرایطی که دارد موفقیت را معنا می کند. با Bestfarsi در این مقاله همراه شوید تا ۱۰ مانع اساسی که از رسیدن تان به موفقیت جلوگیری می کند، را بررسی کنیم.

رسیدن به اهداف,رسیدن به اهداف در زندگی,رسیدن به موفقیت

۱۰. نگذارید روزهای تان تکراری شوند

هرگز اجازه ندهید که در زندگی دچاریکنواختی شوید. روزهای خود را بر اساس برنامه ریزی و اولیت بندی درست اهداف تان شروع نمایید. انسان های موفق امروزشان با فردا و یا دیروزی که پشت سر گذاشته اند فرق دارد. اگر روال کاری و فعالیت های شما دچار تکرارهای بی پایان شود، قطعا از مسیر موفقیت دور خواهید شد.

۹. بهانه ها را کنار بگذارید

خیلی از ماها با بهانه جویی های بی شمار به دنبال مقصر اصلی شکست های خود می گردیم. با خودتان صادق باشید، هیچ کس و هیچ چیز به اندازه ی خود شما نمی تواند در کسب پیروزی های کوچک و بزرگ موثربوده و راه رسیدن به قله های افتخار را هموارسازد. فراموش نکنید بهانه آوردن برای کم کاری ها و سهل انگاری فقط یک فرافکنی روانی است، که شما را به طور موقت بابت شکستی که مسبب اصلی آن خود شمایید، توجیه می کند. به جای اینکه بهانه جویی کنید، با همت و تلاش برخیزید و از نو شروع نمایید.

موانع رسیدن به موفقیت,موانع موفقیت چیست,رسیدن به اهداف

۸. یاد بگیرید گاهی باید “نه” گفت

از گفتن “نه” نترسید. قرار نیست هر کسی و یا هر خواسته ای را با پاسخ مثبت اجابت نمایید. هرجا که احساس کردید شرایط برای رسیدن به موفقیت ها فراهم نیست، سریعا موقعیت خود را تغییر دهید. نباید اهداف و اندیشه های خود را قربانی خواسته دوستان کنید. گاهی باید برخی علایق خود را زیر پا بگذارید تا پیروزی های شیرین تر را به دست آورید.

۷. حد و مرز شبکه های اجتماعی یا تلویزیون را مشخص نمایید

اگر از افراد موفق جامعه بپرسید دلیل موفقیت های شان چه بوده؟ قطعا پاسخ خواهند داد ” تلاش، تلاش، تلاش”. تا با سختی ها روبه رو نشوید نتیجه ای کسب نخواهید کرد. برای رسیدن به قله باید رنج صعود صخره ها را به جان بخرید. هر اندازه می توانید از تلویزیون و یا شبکه های اجتماعی که وقت فراوانی را در طول روز از شما می گیرند، دوری نمایید. اوقات خود را زمان بندی کرده و برای تمام لحظات برنامه مشخصی تدوین کنید.

رسیدن به اهداف,رسیدن به اهداف در زندگی,رسیدن به موفقیت

۶. با یک دست چند هندوانه بر ندارید

برای اهداف و آرزوهای خود لیستی از اولویت ها داشته باشید. هر فعالیتی میزان خاصی از انرژی می طلبد، و شما نباید به طور همزمان به چند کار با هم بپردازید. شاید انجام امور مختلف با یکدیگر برای شما امری امکان پذیر باشد، اما فراموش نکنید، زمانی که به یک کار مشخص تمرکز نمایید، نتیجه ای بهتر کسب خواهید کرد. پذیرش سختی ها بسیار خوب است اما به معنا درگیرشدن و گیر افتادن در چند فعالیت نمی باشد.

۵. به جای کمال گرایی، واقع گرا باشید

به دست آوردن بهترین نتایج قطعا امری مطلوب و دلخواه می باشد، اما نباید این تصور برای شما به وجود آید که همیشه باید در اوج بود. به جای اینکه به دنبال کمال گرایی باشید، بهتر است کمی واقع بینانه به مسائل نگاه کنید. قرار نیست همواره تمام امور مطابق میل و خواسته شما باشد و یا شرایط همیشه بر روال قرار بگیرد. گاهی عدم هماهنگی موقعیت ها می تواند خلاقیت شما را شکوفا نماید.

رسیدن به اهداف,رسیدن به اهداف در زندگی,رسیدن به موفقیت

۴. از افراد منفی باف برحذر باشید

دوستان و اطرافیان تان را از افراد موفق، تلاش گر، مثبت اندیش و توانمند انتخاب نمایید. فراموش نکنید شما شبیه کسانی خواهید شد که با آن ها حشرو نشر دارید. افراد منفی گرا را از اطراف خود دور کرده و اجازه ندهید، افکار تیره شان به ذهن، روح و اهداف شما رسوخ کند. دیدگاه روشن یکی از مهمترین عوامل کسب موفقیت های بزرگ می باشد.

۳. تنها بر دانسته های خود متکی نباشید

فراموش نکنید که انسان و محیط پیرامونش از ویژگی پویا بودن برخوردار هستند. تا زمانی که دنیا پابرجاست، علوم موجود در آن نیز زنده ، قابل پیشرفت و متغییر می باشند. اگر در زمینه خاصی تحصیل کرده و یا تجربیات عملی کسب نموده اید، هراز چندگاهی به مرور اطلاعات، به روزرسانی آموخته ها و فراگیری علوم جدید بپردازید. هر اندازه دانش خود را افزایش دهید، قطعا به موفقیت های بزرگ تری دست می یابید.

رسیدن به اهداف,رسیدن به اهداف در زندگی,رسیدن به موفقیت

۲. مراقب باشید سرگرم اهداف کوچک نشوید

اهداف خود را دسته بندی کنید. نگدارید با سردرگمی از آرزوهای خود دور بمانید. اهداف بزرگ و بلند مدت خود را در صدر امور قرار داده و برای دست یابی به آن ها تمام تلاش خود را به کار ببندید. هدف های کوچک مقطعی و گذرا هستند، پس نباید شما را از خواسته های اصلی غافل نمایند.

۱. زندگی ناسالم و بدون برنامه را رها کنید

از دیر باز شنیده ایم که گفته اند: “عقل سالم در بدن سالم است.” پس زندگی سالم با تغذیه مناسب، ورزش، خواب کافی و به موقع و علم اندوزی محقق می گردد. اگر می خواهید موفقیت های چشمگیری به دست آورید باید سبک زندگی خود را بر اساس برنامه ریزی درست و هدفمند قرار دهید. سعی کنید در روز ساعتی را به فعالیت بدنی منظم، استراحت و گوش کردن به موزیکی آرام اختصاص داده تا ذهن و جسم شما برای تلاش در زمینه اهداف تعیین شده آمادگی لازم را کسب نماید.

از نظر شما موانع رسیدن به موفقیت چه مواردی است؟

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا