سبک زندگی

رسیدن به آرامش در ۱۰ دقیقه

افزایش بازدید در گوگل

راه های رسیدن به آرامش در کمترین زمان ممکن

یکی از خواسته‌ های که بشریت همیشه به ‌دنبال آن است داشتن آرامش می‌ باشد، در واقع تلاش ‌های بسیاری برای رسیدن به آرامش صورت می‌ گیرد. راه‌ های مختلفی وجود دارد که شما می ‌توانید آرامش زیادی را کسب کنید که دور از ذهن نیست، به‌ عنوان مثال ماساژ دادن دست، مثبت اندیشی، لبخند زدن و … می ‌تواند به شما کمک کند که آرامش اعصاب خود را بدست آورید.

داشتن مشکلات کاری و نداشتن آرامش امروزه به‌ عنوان یکی از دغدغه‌ هایی معرفی می‌ شود که می‌ تواند اثرات منفی را در زندگی ایجاد کند، بنابراین باید راهکارهای مختلفی را بکار ببرید تا بتوانید به آرامش برسید به‌ همین علت در ادامه‌ مطالب قصد داریم ۱۰ روش رسیدن به آرامش اعصاب را برای شما بیان کنیم.

بهترین راه رسیدن به آرامش,راه رسیدن به آرامش,راه های رسیدن به آرامش

۱۰. ماساژ دادن دست

یکی از موارد مهمی که باعث آرامش در زندگی می‌ شود ماساژ دادن است، بنابراین اگر وقت این را ندارید که برای ماساژ به سالن ‌های مختلفی مراجعه کنید؛ می ‌توانید در منزل این کار را انجام دهید.

برای ماساژ دادن باید نقاط کانونی دست را بیابید و با ماساژ دادن آن نقاط استرس و تنش را کاملاً از بدن خود محو کنید. برای انجام کار در مراحل ابتدایی زیر انگشت شست خود را فشار دهید و کناره ‌های هر یک از انگشتان را با کمک گرفتن از انگشت شست و انگشت نشان از نوک تا بند انگشتان خود ماساژ دهید، این حرکت را دقیقاً برای کف و پشت دست هم بکار ببرید تا آرامش درونی را حس کنید.

۹. مثبت اندیشی

افکار منفی می‌ تواند تأثیرات بسیار بدی بر روی روحیه شما داشته باشد، بنابراین بهترین راه رسیدن به آرامش مثبت فکر کردن است پس سعی کنید برای چند ثانیه در طول روز افکار مثبت را در ذهن خود ایجاد کنید و از دغدغه‌ های کاری کاملا دور شوید، برای انجام این کار تنها چشم‌ های خود را ببندید و آینده‌ ای شاد را تصور فکر کنید.

رسیدن به آرامش,بهترین راه رسیدن به آرامش,راه رسیدن به آرامش

۸. نگاه کردن به ستاره‌ ها

خیره شدن به ستاره‌ تا باعث پایین آمدن فشار خون و تحریک مغز خواهند شد که در نتیجه آرامش اعصاب را برای شما ایجاد می ‌کند، برای این کار بهتر است مدتی از شب را بیرون بنشینید و به پشت دراز بکشید و به ستاره‌ های آسمان نگاه کنید.

۷. جویدن آدامس

جویدن آدامس در مدت زمان کوتاهی می ‌تواند کورتیزول بدن را کاهش دهد که اضطراب را از بین می ‌برد، بنابراین فرقی نمی‌ کند آدامسی که می ‌جوید چه طعمی داشته باشید سعی کنید در طول روز مدت زمانی را به جویدن آدامس اختصاص دهید.

بهترین راه رسیدن به آرامش,راه رسیدن به آرامش,راه های رسیدن به آرامش

۶. لبخند زدن

از دیگر راه‌ های رسیدن به آرامش می‌ توان لبخند زدن را نام برد البته مهم نیست که در طول روز چقدر مشغله دارید به این نکته توجه داشته باشید که خندیدن فشار خون شما را کاهش می ‌دهد و باعث فعال شدن اندورفین می‌ شود که در نهایت آرامش را به شما می ‌بخشد.

۵. باغبانی کردن

گل‌ های رنگارنگ و سرسبز می ‌تواند باعث آرامش درونی شود، در واقع شما می ‌توانید حتی با نگاه کردن به گیاهان آرامش زیادی را به دست آورید، بنابراین نیازی نیست که حتما گل بکارید تنها باید در محیطی قرار بگیرید که گیاهان در آن ‌جا تنفس دارند.

بهترین راه رسیدن به آرامش,راه رسیدن به آرامش,راه های رسیدن به آرامش

۴. خوردن شکلات

شکلات خوردن علاوه‌ بر این ‌که می ‌تواند خلق ‌و خوی شما را تغییر دهد، باعث تقویت متابولیسم بدن و آرامش اعصاب هم می ‌شود.

۳. خوردن عسل

از راه‌ هایی که می‌ تواند استرس را کاهش دهد خوردن عسل می ‌باشد، چرا که عسل به‌ عنوان یک آنتی‌ بیوتیک طبیعی، مرطوب کننده و ضد اضطراب و افسردگی مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

بهترین راه رسیدن به آرامش,راه رسیدن به آرامش,راه های رسیدن به آرامش

۲. دور بودن از اخبار

یکی از راه‌ های رسیدن به آرامش دور بودن از اخبار منفی است که می ‌تواند بر روی اعصاب و روان شما تاثیرات مخربی را برجای بگذارد، بنابراین بهتر است هر از گاهی تلویزیون را خاموش کنید و از اخبار دور باشید.

۱. نفس عمیق کشیدن

حرکات یوگا به‌ خودی‌ خود می ‌تواند آرامش را در زندگی افراد ایجاد کند، در واقع کشیدن نفس عمیق از حرکاتی است که معمولا برای یوگا بکار برده می ‌شود و فشار خون و ضربان قلب را کاهش می ‌دهد، بنابراین بهتر است یک جای کاملا ساکت را انتخاب کنید و به‌ دور از هرگونه اضطراب و نگرانی به‌ صورت عمیق نفس بکشید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا