مشهورترین ها

10 تا از کردهای مشهور دنیا – شهرام ناظری تا کیهان کلهر

افزایش بازدید در گوگل

آشنایی با مشهورترین کردهای دنیا

ایران بزرگ و سرافرازمان مجموعه ای از اقوام پر افتخار را شامل می شود، که از دیرباز و گذشته های کهن، افراد نامدار و شهیری را به جهان معرفی نموده اند. در میان تمام اقوام مهربان و غیور این سرزمین کردها همواره به غیرت، شهامت، عزت، افتخار، شرف و اقتدار شهره بوده اند. در طول تاریخ اشخاص بی شماری را در زمینه های مختلف علمی، هنری، فرهنگی و اجتماعی از کردهای دلیر شناخته ایم . اکنون در بست فارسی قصد داریم ۱۰ تن از کردهای مشهور جهان را به شما معرفی کنیم با ما همراه باشید.

خوانندگان مشهور کرد,خوانندگان مشهور کردی,مشهورترین خوانندگان کرد

۱۰. عثمان هورامی | Osman Hawrami

عثمان هورامی از خوانندگان مشهور کرد است که در روستای کمینه هورامان دیده به جهان گشود. سیاچمانه یکی از آوازهای معروف و کهن کردی می باشد، عثمان هورامی از اساتیدبزرگ این هنر به شمار می رود. وی از محبوب ترین چهره های آواز هورامانات محسوب می گردد، که سینه اش گنجینه هزاران آواز ارزشمند است.

کردهای مشهور,کردهای مشهور ترکیه,کردهای مشهور دنیا

۹. نوید محمدزاده | Navid Mohammadzadeh

نوید محمدزاده یکی از بازیگران موفق کرد ایران است، و با درخشش فوق العاده ای که طی سال های اخیر در عرصه سینما داشته، شهرت و محبوبیت بالایی پیدا نموده. نوید متولد فروردین ماه سال ۱۳۶۵ شهرستان مهران از توابع استان ایلام می باشد. او با ایفای نقش در فیلم هایی همچون ابدو یک روز، متری شش و نیم، بدون تاریخ بدون امضا و مغزهای کوچک زنگ زده قدرت خود را درجان بخشیدن به شخصیت های فیلم نامه به رخ کشید.

خوانندگان مشهور کرد,خوانندگان مشهور کردی,مشهورترین خوانندگان کرد

۸. بختیار علی | Bachtyar Ali

بختیار علی از شعرا، نویسندگان و مقاله نویسان بزرگ کرد، سال ۱۹۶۰ در شهر سلیمانیه عراق متولد شد. اولین رمان او با نام ” مرگ تک فرزند دوم” در سال ۱۹۹۷ به چاپ رسید، که بسیار با اقبال عمومی رو به رو گردید. او سال ها در سوئد و آلمان زندگی کرد و در نهایت باز هم به وطن خود بازگشت و رمان ” آخرین انار دنیا” را در سلیمانیه منتشر نمود. وی هم اکنون از چهره های ماندگار ادبی به شمار می رود.

خوانندگان مشهور کرد,خوانندگان مشهور کردی,مشهورترین خوانندگان کرد

۷. علی اکبر مرادی | Ali Akbar Moradi

شهر گهواره از توابع استان کرمانشاه یکی دیگر از مشاهیر کرد را در زمینه آواز و موسیقی به جهانیان معرفی نموده است. هنرمند پر آوازه کرد، علی اکبر مرادی در سنین جوانی موفق به فراگیری ۷۲ مقام موسیقی کردی شد و در سال ۱۳۵۱ اولین گروه تنبور نوازی را به همراه خادمی و القاصی در شهر کرمانشاه بنیان نهاد. مجله معروف “سینگل لاین” از مرادی به عنوان یکی از ۵۰ نوازنده برتر جهان یاد کرده است.

خوانندگان مشهور کرد,خوانندگان مشهور کردی,مشهورترین خوانندگان کرد

۶. پروفسور اسعد شیخ الاسلامی | Asad Sheykh Al Aslami

اسعد شیخ الاسلامی در سال ۱۳۱۱ در خانواده ای بزرگ و نامدار ساکن شهر سنندج دیده به جهان گشود. او پس از اتمام مقطع متوسطه برای ادامه تحصیل به تهران سفر کرد و در آن جا به محضر اساتید بزرگی همچون کیوان سمیعی رسید. وی در رشته ی عرفان اسلامی و فقه و فلسفه اسلامی موفق به دریافت دکترا گردید. هم اکنون از کتب منتشر شده این استاد شهیر در دانشگاه ها جهت تدریس و معرفی منابع استفاده می شود.

خوانندگان مشهور کرد,خوانندگان مشهور کردی,مشهورترین خوانندگان کرد

۵. کیانوش رستمی | Kianoush Rostami

کیانوش رستمی از ورزشکاران مشهور کرد زبان است، که در سال ۱۳۷۰ در اسلام آباد، کرمانشاه متولد گردید. او تا به حال موفق به کسب عناوین مهمی همچون : مدال طلای المپیک ریو ۲۰۱۶ و مدال نقره المپیک لندن ۲۰۱۲ و همینطور رکورد دار جهان و المپیک در دسته ۸۵ کیلو گرم می باشد.

خوانندگان مشهور کرد,خوانندگان مشهور کردی,مشهورترین خوانندگان کرد

۴. کیهان کلهر | Kayhan Kalhor

در سال ۱۳۴۲ کیهان کلهر یکی از برزگترین مشاهیر کرد زبان، در عرصه موسیقی متولد شد. او از ۵ سالگی به فراگیری موسیقی پرداخت و در ۱۲ سالگی به عنوان یک چهره شاخص در موسیقی اصیل کردی مطرح گردید. پس از مهاجرت به ایتالیا برای ادامه تحصیل به کانادا رفت و در رشته آهنگ سازی از دانشگاه ” کارلتون اتاوا” با رتبه ممتاز فارغ التحصیل شد. فعالیت های او در عرصه بین المللی نیز در سطح حرفه ای صورت پذیرفته.

او چندین موزیک را با ” شجاعت حسین خان” هنرمند هندی و ارکسترفلارمونیک نیویورک به جهان عرضه داشته و از محبوبیت و شهرت زیادی در سایر کشورها نیز برخوردار می باشد. کیهان کلهر تنها موسیقی دان کرد است که نامزد ۴ دوره فستیوال گرمی آمریکا بوده است.

خوانندگان مشهور کرد,خوانندگان مشهور کردی,مشهورترین خوانندگان کرد

۳. میکائیل اصلان | Mikail Aslan

میکائیل اصلان از کردهای مشهور ترکیه ساکن آلمان است که در روستا ” تاوفر” از توابع ” درسیم” ترکیه به دنیا آمد. ابتدا در رشته ریاضیات به تحصیل پرداخت، اما به دلیل مسائل سیاسی دیگر قادر به ادامه تحصیل نبود. سپس در پی یک آشنایی کاملا اتفاقی با یکی از موسیقی دانان ترکیه به آواز و موزیک علاقه مند گردید. او هم اکنون به عنوان یک موزیسین موفق در جهان به شمار می رود، ضمن ساختن قطعات و تراک های مختلف برای چندین فیلم مستند نیز اقدام به آهنگ سازی نموده است.

خوانندگان مشهور کرد,خوانندگان مشهور کردی,مشهورترین خوانندگان کرد

۲. شهرام ناظری | Shahram Nazeri

به جرات می توان گفت کمتر کسی در ایران و جهان است که با نام این هنرمند بزرگ و شهیر موسیقی کردی آشنایی نداشته باشد. شهرام ناظری متولد ۱۳۲۸ کرمانشاه، از موسیقی دانان و مولوی خوانان مطرح جهان، که تلفیقی از موسیقی حماسی و عرفانی را به وجود آورد. او تنها کسی است که در حوزه آواز شاهنامه فردوسی را به صورت کامل اجرا نموده و تا به حال ۴۰ آلبوم پر فروش را به بازار موسیقی فاخر روانه کرده است.

شهرام ناظری مشهورترین خوانندگان کرد را به نام “شوالیه آواز ایران” می شناسند، که به حق نقش مهمی را در معرفی فرهنگ کهن و پر افتخار ایرانی به جهانیان ایفا نموده.

خوانندگان مشهور کرد,خوانندگان مشهور کردی,مشهورترین خوانندگان کرد

۱. ایرج گنج بخش | Iraj Gandjbaksh

یکی از مفاخر کرد زبان دنیا که در حوزه علم پزشکی و به طورتخصصی جراحی قلب و عروق شهرت جهانی پیدا کرده، دکتر ایرج گنج بخش است. او به عنوان چهره ای علمی و شاخص مدال افتخار کشور فرانسه را از آن خود نموده و همچنین لوح تقدیر ابن سینا را در سال ۱۳۸۵ دریافت کرد. از مهمترین فعالیت های دکترگنج بخش می توان ریاست بخش جراحی قلب بیمارستان “پیتیه سل پتریر” فرانسه را نام برد. وی در سال ۲۰۰۸ یک جراحی حساس بر قلب ” ژاک شیراک” رئیس جمهور اسبق فرانسه انجام داد.

پیشنهاد کاربران

خوانندگان مشهور کرد,خوانندگان مشهور کردی,مشهورترین خوانندگان کرد

هادی ضیاءالدینی | Hadi Ziaoddini

هادی ضیاءالدینی در سال ۱۳۳۵ در محله جور آباد شهر سنندج متولد شد. او در سال ۵۶ در دانشکده هنرهای زیبا تهران پذیرفته و در رشته مجسمه سازی به یکی از چهره های سرشناس عرصه تندیس و معماری تبدیل گردید. از جمله افتخارات او جایزه چهارمین دوسالانه نقاشی ایران، منتخب اولین دوسالانه بین المللی طراحی و دریافت دیپلم افتخار در حوزه تندیس و مجسمه سازی می باشد.

به نظر شما معروف ترین کردهای جهان کدامند؟

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا