شما می توانید با کمک ریلز اینستاگرام ویدیو هایی کوتاه و جذاب تولید کنید و برای مخاطبین خود به اشتراک بگذارید این محتوا های کوتاه مانند استوری ها بعد از ۲۴ ساعت حذف نمی شوند و در پیج شما ماندگار هستند. روش ریلز در اینستاگرام از برنامه تیک تاک کپی برداری شد و درباره این موضوع بسیار مورد انتقاد قرار گرفت که بعد از گذشت زمانی از طرف برند ها کاربران و اینفلوئنسر ها نظر های مثبتی را دریافت کرد و برند های بزرگ مانند Sephora، Walmart نیز بسیار از این موضوع استقبال کردند و همچنان از قابلیت ریلز استفاده می کنند.
ریلز به چه معناست؟
ریلز اینستاگرام یعنی ویدیو های کوتاه که تا یک دقیقه می توانند طول بکشند که به کاربران این اجازه می دهد تا فیلم های سرگرم کننده ای ایجاد کنند و ریلز می تواند ترکیبی از چند فیلتر ویدیو کپشن تگ ها پس زمینه های تعاملی و… باشند. امروزه در اکسپلور شاهد محبوبیت ریلز ها هستیم که بسیار کاربردی نیز عمل می کند.
چگونه ریلز اینستاگرام را فعال کنیم؟
برای راه اندازی ریلز تنها کاری که باید کرد این است که وارد دوربین اینستاگرام شوید و گزینه ریلز را انتخاب کنید.
چگونه می توانیم یک ریلز اینستاگرام آماده کنیم؟
- در زمان ساخت ریلز دو گزینه در اختیار شما می باشد…
- باید دکمه ضبط را نگه دارید تا شروع به ضبط فیلم کند.
- فیلم را از دوربین تلفن خود دانلود کنید
مرحله های زیر را برای آماده کردن اولین ریلز دنبال کنید…
مرحله اول: در قسمت پایین صفحه ریلز را انتخاب کنید
مرحله دو: از ابزار ها برای ضبط ویدیو خود کمک بگیرید. روی گزینه Audio کلیک کنید تا بتوانید ملودی از قسمت موسیقی انتخاب کنید و به ویدیو خود اضافه نمایید. با کلیک کردن بر روی گزینه Speed می توانید سرعت ویدیو خود را تغییر دهید و بعد از انجام این کار روی گزینه Effects کلیک کنید تا از جلوه های ویژه نیز بهره مند شوید و در ادامه با انتخاب تایمر می توانید زمان ویدیو خود را نیز تغییر دهید.
مرحله سوم: زمانی که برای فیلم برداری آماده بودید دکمه فشار را نگه دارید تا شروع به ضبط کلیپ کند. می توانید برای قطع ضبط و شروع دوباره نیز اقدام کنید و دکمه Align برای شما در این زمان نمایان می شود که این امکان را برای شما فراهم می کند تا قبل از ضبط بعدی موارد مورد نظر و اشیا را در که در کلیپ قبل وجود داشت در یک راستا قرار دهید. از این گزینه در زمان تغییر لباس اضافه کردن موسیقی و… می توانید استفاده کنید.
مرحله چهارم: بعد از اتمام ضبط می توانید تگ ها متن ها و نقشه هایی که مد نظر دارید را در ریلز خود ویرایش کنید و به ویدیو اضافه کنید.
چگونه می توان ریلز را از اینستاگرام حذف کرد؟
همان طور که می دانید ویدیو های استوری بعد از گذشت یک روز پاک می شوند و دیگر به آن ها دسترسی ندارید اما ریلز باقی می ماند و اگر قصد پاک کردن آن را دارید باید در صفحه پروفایل خود reels را پیدا کنید و در آن ویدیویی را که قصد حذف آن را دارید را انتخاب کنید سپس روی سه نقطه که در بالای صفحه قرار دارد بزنید و گزینه Delete را انتخاب کنید با انجام این کار ریلز مورد نظر شما حذف می شود.
تفاوت ریلز و استوری در اینستاگرام چیست؟
ریلز و استوری در اینستاگرام با هم متفاوت هستند و نباید آن ها را با هم اشتباه گرفت تفاوت های این دو گزینه به شرح زیر می باشند…
- استوری اینستاگرام به طور خودکار بعد از گذشت ۲۴ ساعت حذف می شود مگر این که آن را در هایلایت قرار دهید اما ریلز اینستاگرام را تا زمانی که حذف نکنید در صفحه شما می ماند.
- در ریلز شاهد چند ابزار و ویرایش خلاقانه مانند کنترل سرعت ویدیو افکت های ar و … هستیم
- ویدیو های ریلز در اکسپلور خودکار به اشتراک گذاشته می شود و همچنین می توانید به صورت پست نیز اشتراک گذاری کنید.
- از دیگر تفاوت های ریلز و استوری می توان به انتشار صدا در ریلز اشاره کرد که می توان به اسم شما نیز ثبت کرد
چرا در اینستاگرام من ریلز وجود ندارد؟
برخی از کاربران اعلام کرده اند که در اینستاگرامشان ریلز وجود ندارد برای رفع این مشکل بایستی در اولین فرصت اینستاگرام خود را بروزرسانی کنید اگر بعد از بروزرسانی نیز ریلز برای شما فعال نشد تنها کاری که می توانید انجام دهید صبر کردن است.
ریلز ویژگی جدیدی است که به تازگی در اینستاگرام از آن استفاده می کنند این ویژگی فعلا در همه کشور ها قابل اجرا نمی باشد در ادامه برای شما خوبان درباره چگونگی استفاده از ریلز برای بهبود کسب و کار خواهیم گفت و در نظر داشته باشید که مشتریان شما برای پرداخت وجه به یک درگاه پرداخت نیز احتیاج دارند.
آشنایی با روش های استفاده از ریلز برای کسب و کار بهتر
در روز های نخست که استوری راه اندازی شده بود از آن به عنوان نسخه شبیه سازی شده از اسنپ چت گفته می شد اما به دلیل محبوبیت بالای استوری موجب شد تا از اسنپ چت پیشی بگیرد.
نکته ای که در این میان وجود دارد این است که ریلز های موفق در صفحه اکسپلور نشان داده می شوند اکسپلور جایی است که در آن کاربران موفق در ماه از آن برای کشف مطالب نو و صفحات جدید استفاده می کنند. اگر ریلز شما در اکسپلور برای کاربران نشان داده شود شانس شما برای دیده شدن توسط دنبال کننده های جدید بیش تر می شود. از روش های زیر می توانید در استراتژی بازاریابی شبکه اجتماعی مربوط به خود استفاده کنید…
۱. شروع به اشتراک گذاری محتوای آموزشی کنید: تولید محتوای آموزشی یک راه بسیار عالی برای شروع استفاده از ریلز می باشد عناوین مانند چند نکته مهم مراقبت از پوست، آشنایی با نکات طلایی برای پخت پنکیک های فوق العاده در کم تر از نیم ساعت، پنج نکته کلیدی برای یادگیری مدل دادن به دامن و مطالب دیگر عناوین برای اشتراک گذاری با فالوور ها می باشند که با کمک این موارد می توانید مهارت های تازه ای نیز بیاموزید.
۲. شروع به نمایش گذاشتن محصولات خود کنید: دیده شدن محتوای شما توسط کاربرانی که شما را دنبال نمی کنند با کمک اکسپلور یک راه دیده شدن بسیار عالی می باشد برای این که به الگوریتم اینستاگرام کمک کنید و برای درک بهتر این که محتوای تولید شده شما در مورد چه موضوعی است می توانید از هشتگ ها همپوشانی متن همپوشانی کپشن های توصیفی کمک بگیرید.
۳. سعی کنید از محتوای پشت صحنه برای مخاطبین خود مطالبی به اشتراک بگذارید: شما با اشتراک گذاری مطالبی مربوط به پشت صحنه کارتان به دنبال کنندگان خود می فهمانید که چه کسی هستید و چرا دست به فروش این محصول زده اید با این کار شما باعث می شوید تا کاربران بیش تر به شما اعتماد کنند. می توانید از ایده هایی که در ادامه گفته می شود بهره ببرید… (نحوه انتخاب کردن مواد برای محصولات خود را با دنبال کنندگان به اشتراک بگذارید./ روند تولید محصولاتتان را به اشتراک بگذارید./ گاهی نیز از زندگی شخصی خود برای کاربران مطالبی تهیه کرده و به اشتراک بگذارید.
۴. در ماه تخفیف ها و حراجی هایی را در پیج خود قرار دهید: استفاده از ریلز برای اعلام تخفیفات و حراجی های ماهانه یک عملکرد هوشمندانه می باشد با انجام این کار می توانید کاربران را با محتوای خود درگیر کنید. نکته ای که در این میان وجود دارد این است که سعی کنید خودتان باشید و دروغ و کلک را از کار خود دور کنید و صرفا بخاطر فروش یک محصول را نفروشید. سعی کنید همه جوانب را برای کاربران نمایان کنید سطح اصالت خود را در ریلز حفظ کنید کیفیت بالای ویدیو مهم است اما مهم تر از آن نمایان کردن اصالت می باشد.
۵. از تبلیغات ریلز نیز کمک بگیرید: از ۲۰۲۱ افرادی که کار تبلیغات انجام می دهند می توانند از ریلز به عنوان جایگاهی برای انجام تبلیغات استفاده کنند که از شش هدف تبلیغاتی نیز پشتیبانی می کند این اهداف به شرح زیر هستند
- دستیابی به اهداف
- آشنایی با برند
- نصب برنامه
- ترافیک کاربران
- بازدید های فیلم ها
- تبدیل ها
تبلیغاتی که در ریلز انجام می شود راه جدیدی را برای رسیدن به مخاطبین هدف نشان می دهد و جای تعجبی باقی نمی ماند که برند های زیادی امروزه تبلیغات خود را در قالب ریلز در اینستاگرام ارائه می دهند.
کلام پایانی
ریلز اینستاگرام امکان جدیدی است که به تازگی به اینستاگرام اضافه شده است و به دلیل کارایی بالای آن ممکن است جای بسیاری از امکانات اینستاگرام را برای جذب مخاطب فروش و دیگر خدمات بگیرد. سعی کنید از ریلز برای کسب و کار تان و برند شخصی خود در راه پیشرفت استفاده کنید.